مدل انگشتر نشون + راهنمای خرید انگشتر نشان مناسب

مدل انگشتر نشون + راهنمای خرید انگشتر نشان مناسب

سایر نوین مارکتینگ

انگشتر نشون یا انگشتر نشان اولین هدیه رسمی آقای داماد برای عروس خانم است. به همین دلیل نیز حساسیت زیادی از سوی دو طرف برای انتخاب بهترین گزینه وجود دارد. طبیعی است که عروس خانم‌ها دوست دارند اولین هدیه دریافتی آنها جذاب و زیبا بوده، طوری که بخواهند آن را برای همیشه به یادگار نگه دارند. از سویی انتخاب یک انگشتر نشان زیبا و خاص، می‌تواند نشان‌گر سلیقه خوب خانواده آقای داماد و توجه و اهمیت آنها به عروس آینده‌شان باشد. در سلسله رسوم ازدواج و پس از مراسم خواستگاری رسمی و گرفتن جواب مثبت، جشن کوچکی با نام بله برون برگزار می‌شود. در این جشن بزرگان خانواده عروس و داماد جمع شده و درباره جزئیات ازدواج، از جمله تعیین تاریخ عقد و عروسی و... صحبت می‌کنند. همچنین همان‌طور که از نام این جشن مشخص است؛

در این شب آقای داماد برای گرفتن بله نهایی آمده است. در نتیجه نقش انگشتر نشون یا حلقه نشون نامزدی در این مراسم اهمیت بالایی دارد. در واقع هدیه دادن این انگشتر توسط آقای داماد و پذیرفتن و پوشیدن آن توسط عروس خانم، به معنای تعهد اولیه زوجین به یک‌دیگر تا زمان ثبت تعهد رسمی در مراسم عقد است. در نتیجه خرید انگشتر نشان بله برون نیز مانند خرید و انتخاب لباس بله برون از اهمیت بالایی برخوردار است. اما برای انتخاب مدل انگشتر نشون چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه این نوشته به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب انگشتر نشون

مدل انگشتر نشون طلا

فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید لباس مجلسی دخترانه، خرید لباس بله برون و یا خرید انگشتر نشون باشید. به هر حال انتخاب‌های مهمی پیش رو داشته که باید با نهایت دقت، هماهنگی و خوش‌سلیقگی انجام شود. در سال‌های نه‌چندان دور، انتخاب انگشتر نشون توسط خانواده آقای داماد، به‌خصوص مادر و خواهر او انجام می‌شد. اما امروزه و با تغییر در شکل برقراری ارتباط، عروس خانم‌ها نیز معمولا در انتخاب گزینه دل‌خواه خود نقش دارند. این نقش می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد. به هر حال چه انتخاب‌کننده نهایی هستید؛ و چه می‌توانید نظر غیرمستقیم خود را ابراز کنید؛ خوب است که برای انتخاب بهترین انگشتر نشون، موارد مهم زیر را در نظر بگیرید:

انگشتر نشون حلقه ازدواج نیست.

مدل انگشتر نشون

در اولین قدم بهتر است درباره فرق انگشتر نشون و حلقه اطلاعاتی داشته باشید. اگرچه این انگشتر در ابتدا کاربردی مشابه با حلقه دارد؛ با این وجود این نقش موقتی بوده و بهتر است این انگشتر تفاوت‌هایی با حلقه ازدواج داشته باشد. البته قانون خاصی درباره انتخاب مدل مشخصی از انگشتر وجود ندارد؛ با این حال ضروری است که در خرید این انگشتر به سراغ حلقه‌های ساده نروید. این کار کمک می‌کند تا پس از خرید حلقه نیز بتوانید از انگشتر نشون در کنار حلقه استفاده کنید.

ساده بهتر است.

انگشتر نشان ساده

در اغلب موارد انگشتر نشون یک انگشتر ساده با یک نگین برجسته و کوچک روی آن است. در واقع به این مدل‌ها انگشتر نشون تک نگین گفته می‌شود. البته این ویژگی نیز یک قانون مشخص نیست؛ و شما می‌توانید مدل‌های دیگر انگشتر را نیز به عنوان نشان در نظر بگرید. با این وجود توصیه می‌کنیم به سراغ گزینه‌های خیلی پر زرق‌وبرق نروید. البته در اینجا مسئله قیمت مطرح نیست. چراکه حتی نگین کوچک همین انگشترهای ساده نیز، در صورت اصل بودن می‌توانند قیمت بالایی داشته باشند.

تعیین بودجه مهم است.

راهنمای خرید انگشتر نشون

در میان بسیاری از نکات خرید انگشتر نشون، شاید این موضوع را شنیده باشید که باید دو یا سه ماه از حقوق خود را صرف خرید این هدیه ارزشمند کنید. همچنین ممکن است قیمت روز طلا را بررسی کرده باشید. اغلب این موارد نیز تخمین‌های بسیار بالایی برای هزینه یک انگشتر نشان خوب ارائه می‌دهند. ما معتقدیم که شما نباید از قوانین خاصی پیروی کنید؛ زیرا اکثر قوانین مربوط به خرید طلا و جواهرات و قیمت آنها توسط فروشندگان این صنف ایجاد شده‌اند. درعوض بهتر است بودجه خود را با بررسی کرده و وضعیت مالی خود را به‌همراه خواسته خاص همسر آینده خود تعیین کنید. ازدواج و شروع زندگی مشترک می‌تواند فرآیندی پرهزینه باشد. بنابراین صرفه‌جویی در هر مرحله یکی از موضوعات مهم شما برای تصمیم‌گیری است. به هر حال توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به بازار، بودجه حداقل و حدکثر خود را برای خرید انگشتر نشون مشخص کنید.

سبک شخصی همسر خود را در نظر بگیرید.

بهترین مدل انگشتر نشان عروس

اگر به عنوان داماد مسئول خرید این هدیه هستید؛ این توصیه برای شماست. یک قدم مهم برای خرید انگشتری که همسرتان عاشق آن خواهد شد؛ در نظر گرفتن سبک و سیلقه فردی اوست. یک راه ساده برای این کار توجه به جواهرات دیگر اوست. آیا آنها بیشتر از طلای سفید ساخته شده‌اند یا طلای زرد؟ آیا او طرح‌های کلاسیک را ترجیح می‌دهد؛ یا طرح‌های مدرن؟ پاسخ دادن به چنین سوالاتی می‌تواند در درک بهتر سلیقه همسرتان راه‌گشا باشد. حتی توجه به سلیقه او در سبک لباس پوشیدن و موارد مشابه نیز می‌تواند شما را به سلیقه شخصی او نزدیک کند. به عنوان مثال توجه به مدل‌های انواع لباس مجلسی دخترانه او، نشانه‌های خوبی برای شما خواهد داشت.

جنس فلز انگشتر را انتخاب کنید.

جنس انگشتر نشون

چهار انتخاب اصلی برای انگشترنشون شما وجود دارد: پلاتین، طلای سفید، طلای زرد و رزگلد. ابتدا رنگی را انتخاب کنید که به بهترین شکل استایل عروس خانم را تکمیل کند. به عنوان مثال اگر تمایل به پوشیدن جواهرات نقره دارد؛ انگشتر نشون ساخته شده از طلای سفید را انتخاب کنید. اگر او رنگ تیره‌تری را ترجیح می‌دهد؛ یک انگشتر طلا با رنگ رزگلد را در نظر بگیرید. به‌طور کلی نیز توصیه می‌کنیم اگر قصد انتخاب انگشتری نقره‌ای رنگ دارید؛ طلای سفید را به جای پلاتین انتخاب کنید. طلای سفید به شکل محسوسی از پلاتین ارزان‌تر است. همچنین طلا سفید در مقایسه با پلاتین نیاز به نگهداری و تمیز کردن کمتری دارد. البته یک راه عالی برای صرفه‌جویی بیشتر نیز انتخاب انگشتر نقره است.

جنس سنگ انگشتر را انتخاب کنید.

انتخاب سنگ انگشتر نشون

نگین‌های الماس، برلیان و سایر نگین‌های اصل معمولا قیمت بالایی دارند. در نتیجه خرید حتی یک مدل انگشتر نشون ساده با این سنگ‌ها می‌تواند هزینه شما را افزایش دهد. البته یک راه خوب برای کاهش این هزینه‌ها، خرید انگشتر نشان با سنگ اتمی است. این سنگ‌ها اگرچه در ظاهر شیک و زیبا به‌نظر رسیده و تفاوت محسوس زیادی با نسخه‌های اصل ندارند؛ اما از نظر قیمت بسیار ارزان‌تر بوده و ارزش مبلغ پرداختی شما نیز حفظ خواهد شد. چرا که در ایران فروش نگین اصل در طلا فروشی‌ها کار مشکلی است. در حالی که فروش طلا بر اساس گرم آن روال ساده و مشخصی دارد.

همچنین این مسئله را نیز در نظر بگیرید که سنگ‌های روی انگشتر امکان جدا شدن و افتادن دارند؛ که می‌تواند موجب هزینه‌ها و ضرر بعدی شود. از سویی هنگام تصمیم‌گیری بین طلای 14 عیار و 18 عیار، به‌خاطر داشته باشید که تفاوت اصلی در ترکیب آلیاژ آنها است. طلای 14 عیار 58.3 درصد طلا و طلای 18 عیار 75 درصد طلا است. در واقع هر دو با فلزات دیگر مخلوط می‌شوند؛ تا به اندازه کافی برای استفاده به عنوان جواهرات دوام داشته باشند.

انگشتر نشون خود را با سایر اکسسوری‌ها هماهنگ کنید.

انواع مدل انگشتر نشان

البته که می‌دانیم با وجود فاصله بین مراسم بله برون با مراسم عقد و عروسی انجام این کار کمی مشکل است. اما اگر می‌خواهید این انگشتر را در مراسم عقد و عروسی نیز در دست دااشته باشید؛ بد نیست که هنگام خرید انگشتر نشون هماهنگی آن را با سایر اکسسوری‌ها مانند تور عروس و ناخن عروس در نظر بگیرید.

فرم دست و انگشتان خود را در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن فرم دست و انگشتان هنگام خرید انگشتر نشون

نه فقط برای خرید یک انگشتر نشون برلیان یا طلا، بلکه به‌طور کلی برای خرید هر انگشتری، بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که با ساختار دست و انگشتان شما و همچنین رنگ پوست شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال انگشترهای ظریف و نازک با دست‌های کشیده جذاب‌تر به نظر می‌رسند. همچنین دست‌هایی با انگشت‌های کوتاه، معمولا با مدل‌های انگشتر تسمه‌ای، هماهنگ‌تر هستند. از سویی اگر پوست دست شما تیره است؛ بهتر است به سراغ انگشترهایی با رنگ روشن مانند انواع انگشتر نشون جدید ساخته شده از طلا سفید و نگین‌های سفید و روشن بروید. اما اگر رنگ دست شما روشن بوده و رگ‌های آبی دست‌تان در زیر پوست آن مشخص است؛ انگشتر نشون طلا زرد و همچنین مدل‌های با رنگ رز گلد انتخاب جذاب‌تری برای شما هستند. در این شرایط انتخاب انگشتر نشون برلیان با نگین رنگی نیز انتخابی جذاب خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که یک راه ساده برای کشیده‌تر نشان دادن انگشت‌های کوتاه، استفاده از ناخن مصنوعی است. بنابراین می‌توانید از طرح‌های ناخن عروس بلند نیز برای کشیده‌تر نشان دادن انگشت‌های خود استفاده کنید. 

انگشتر نشون و لباس بله برون را باهم بخرید.

امروزه اغلب تصمیم‌های پیش از ازدواج با عروس و داماد است. بنابراین فکر بدی نیست که با هماهنگی و کسب اجازه از خانواده‌ها، برای خرید لباس بله برون و انگشتر نشون، زوجین با یک‌دیگر هماهنگ شده و به بازار بروند. این کار کمک می‌کند تا عروس خانم انگشتر دلخواه خود را انتخاب کرده و از طرفی آقای داماد نیز در خرید لباس مجلسی مدنظر عروس خانم، نظر خود را بدهد. به عبارت دیگر اگر نگران هستید که انگشتر نشون طلا جدید خریداری شده توسط شما به دل عروس خانم ننشیند؛ و یا لباس مجلسی دخترانه عروس خانم مورد توجه آقای داماد قرار نگیرد؛ این راه‌کار برای شما راه‌گشا خواهد بود. از سویی این روش بهترین ترفند برای هماهنگی هرچه بیشتر لباس بله برون و انگشتر نشون خواهد بود؛ تا در عکس‌های یادگاری آن شب، استایل عروس خانم، کامل و بدون نقص باشد.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/wVln4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر