مدل بستن شال مجلسی

مدل بستن شال مجلسی

سایر نوین مارکتینگ

مدل بستن شال مجلسی تاثیر زیادی روی زیبایی استایل شما دارد. بسیاری از خانم‌های ایرانی از شال مجلسی به همراه انواع مانتو مجلسی استفاده می‌کنند. شال‌ها علاوه بر ایجاد حجاب، این امکان را فراهم می‌کنند تا به‌سادگی در ظاهر خود تنوع ایجاد کنید. همچنین شال و روسری تنها برای مانتوهای مجلسی نیست؛ و در صورت بسته شدن به روش درست، حتی می‌توانند با انواع لباس مجلسی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. شال‌های مجلسی علاوه بر اینکه با طرح و رنگ‌های متنوع خود، به‌راحتی ظاهر شما را تغییر می‌دهند؛ به علت سایز خاصی که دارند به‌خوبی قابلیت بستن و گره زدن به شکل‌های متفاوت را ارائه می‌کنند. در این نوشته می‌خواهیم شما را با انواع مدل بستن شال مجلسی آشنا کنیم. این مدل‌ها را می‌توانید با تیپ‌های مختلف امتحان کرده و با زحمت و هزینه کم، استایل ظاهری خود را بهبود دهید.

27 مدل بستن شال مجلسی

1. بستن شال مجلسی ساده

قبل از اینکه به هر یک از سبک‌های شال مجلسی نگاهی بیندازیم؛ ابتدا ساده‌ترین راه برای پوشیدن شال و طریقه بستن شال مجلسی را بررسی می‌کنیم.

مدل بستن شال جدید

برای این کار مراحل ساده زیر را انجام دهید:

  1. یک شال مستطیلی بلند را در حالی که یک طرف آن بلندتر از طرف دیگر باشد؛ روی سر خود بکشید.

  2. حالا دو طرف شال را زیر چانه به هم بچسبانید.

  3. در ادامه انتهای بلندتر روسری خود را پشت شانه مقابل خود بیندازید.

  4. سپس همان سمت را از سمت شانه دیگر به جلو بیندازید.

  5. در نهایت هر دو انتهای روسری خود را طوری باز کنید که بالاتنه شما را بپوشاند.

2. بستن شال مجلسی بدون سنجاق

بهترین روش بستن شال مجلسی

این مدل بهترین انتخاب برای زمانی است که عجله دارید؛ و یا قصد دارید در شرایط خاصی شال خود را از سر بردارید. در نتیجه احتمالا نمی‌توانید با سنجاق و گیره دست‌وپنجه نرم کرده و شال خود را کاملا ببندید. در این شرایط کافی است یک شال مجلسی بلند بردارید؛ و یک‌بار آن را دور سر خود بپیچید. در ادامه سر دیگر آن را روی شانه خود بیندازید. حالا شما آماده هستید.

3. بستن شال مجلسی برای پوشاندن بالاتنه

بستن شال مجلسی برای پوشاندن بالاتنه

اگر تا به حال یک شال مجلسی با طرحی زیبا خریده باشید؛ این موضوع که پس از بستن آن نمی‌توان طرح آن را به‌درستی نشان داد، احتمالا ناراحت‌کننده است. اما برای رفع این مشکل، این مدل پوشش‌دهنده بالاتنه کاملا برای شما کار خواهد کرد. در این مدل بستن شال مجلسی باید گوشه شال را روی سینه خود پهن کرده و بقیه آن را به عنوان حجاب ببندید؛ تا طرح زیبای آن را با شکوه تمام به نمایش بگذارید.

4. بستن شال مجلسی با اکسسوری‌های مختلف

مدل بستن شال مجلسی با اکسسوری

یک ایده عالی برای ایجاد تنوع در پوشش شال، استفاده از انواع اکسسوری است. به عنوان مثال برای انجام این کار تعدادی حلقه تزئینی فلزی را مانند تصویر زیر، در گوشه‌ای از شال خود نصب کرده تا از یک طرف صورت شما آویزان شود.

همچنین اجرای ایده زیر به کمک اکسسوری‌های دیگر داخل کمدتان را نیز در نظر بگیرید.

5. بستن شال مجلسی با سنجاق

انداختن یک سمت شال به پهلو، یکی از رایج‌ترین سبک‌های بستن شال در سراسر جهان است. این ساده‌ترین و کاربردی‌ترین استایل برای پوشیدن روزمره انواع شال مجلسی است. برای داشتن این سبک به‌سادگی شال خود را دور سر خود بپیچید؛ و آن را در یک طرف سر خود با یک سنجاق زیبا محکم کنید. این مدل بستن شال مجلسی کمتر از 2 دقیقه طول می‌کشد؛ و در طول روز تکان نمی‌خورد.

6. بستن شال مجلسی برای نشان دادن گوشواره

مدل بستن شال مجلسی برای نشان دادن گوشواره

لازم نیست فقط به خاطر داشتن حجاب، از گوشواره‌های آویزان و بلند خود چشم‌پوشی کنید. کافی است شال خود را کمی از پشت لاله گوش ببندید؛ و گوشواره های خود را بیرون بیاورید تا ظاهر خود را کامل کنید.

انواع مدل بستن شال مجلسی

یکی دیگر از راه‌های عالی برای نشان دادن گوشواره‌های خود در حین استفاده از شال مجلسی، استفاده از مدل حجاب عمامه‌ای است. برای انجام این کار شال خود را در تمام طول خط موی خود بپیچید؛ و آن را به‌جای زیر چانه، به گردن خود ببندید. در ادامه یک سر شال را روی شانه خود بیاندازید.

مدل بستن شال مجلسی با انواع لباس

7. بستن شال مجلسی با لباس مجلسی

بهترین مدل بستن شال مجلسی

اگر با لباس مجلسی خود، به یک مدل حجاب سر نیز نیاز دارید؛ بهتر است به سراغ مدل بستن شال مجلسی به سبک عمامه بروید. همچنین بهتر است شال مجلسی شما هم‌رنگ لباس مجلسی‌تان باشد. از سویی ایده خوبی است که شال خود را با یک گردنبند فانتزی که دور تاج سرتان پیچیده شده تزیین کنید؛ تا درخشندگی بیشتری به ظاهرتان بیفزایید. در نهای دقت کنید که کفش و کیف مجلسی شما نیز با مدل و رنگ شال انتخابی هماهنگ باشد.

8. بستن شال مجلسی با ساری

بستن شال مجلسی با ساری

هنگام انتخاب یک مدل شال مجلسی برای ست کردن با ساری (لباس سنتی هندی)، مشکلات زیادی وجود دارد. به‌طور کلی پیشنهاد می‌شود به سراغ شالی بروید که با ساری شما هم‌خوانی زیادی داشته باشد؛ تا تضاد زیادی ایجاد نکرده و توجه را از زیبایی ساری شما دور نکند. همچنین بهتر است شال خود را به سبک ساده ببندید.

9. بستن شال مجلسی به روش عربی

بهترین مدل بستن شال مجلسی به سبک عربی

وقتی صحبت از بستن شال به روش عربی عربی می‌شود؛ شال شما هرچه بزرگ‌تر باشد بهتر است. زنان عرب واقعا دوست دارند که حجم شال خود را افزایش دهند. آنها معمولا موهای خود را به صورت بلند روی هم جمع می‌کنند؛ و شال‌های بزرگ را چندین بار دور سر خود می‌پیچند؛ تا ظاهر شال را تا حد امکان بزرگ نشان دهند.

10. بستن شال مجلسی با عینک

وقتی عینک می‌زنید، پیچاندن بیش از حد شال دور سرتان می‌تواند به اطراف گوش شما آسیب برساند. بنابراین بهترین انتخاب برای شما این است که موهای خود را با بستن شال مجلسی به شکل کلاه حجاب بپوشانید. همچنین شال را به آرامی دور سر خود بپیچید؛ تا در طول استفاده به‌راحتی عینک خود را گذاشته و بردارید.

11. بستن شال با لباس اسپرت

بستن شال با لباس اسپرت

یک استایل هیجان‌انگیز شال که می‌توانید با لباس اسپرت خود هماهنگ کنید؛ بستن آن به روش عمامه‌ای است. در این طریقه بستن شال مجلسی، انتهای شال از یک شانه آزاد و به پایین آویزان است. پیشنهاد می‌کنیم در این سبک شالی با رنگ متضاد از بالاتنه خود انتخاب کنید؛ تا حالتی جسورانه‌تر داشته باشید.

12. بستن شال مجلسی به روش مدرن

بهترین روش بستن شال مجلسی مدرن

یک زن مدرن معمولا به دنبال کاربردی‌ترین استایل است؛ و همه چیز را ساده و مینیمال نگه می‌دارد. به همین دلیل در میان این افراد شال‌های مجلسی تک‌رنگ، بدون تزئین و بدون سنجاق، محبوب هستند. برای بستن این مدل، فقط کافی است یکی از آنها را دور سرتان ببندید؛ هر دو انتهای آن را یک بار دور گردن‌تان بپیچید؛ و بگذارید روی بالاتنه شما بیوفتد.

مدل بستن شال مجلسی در شرایط آب‌وهوایی مختلف

13. بستن شال مجلسی در زمستان

بستن شال مجلسی در زمستان

زمستان از راه می‌رسد و زمان آن است که پوششی گرم‌تر داشته باشید. در این شرایط یک شال پنبه‌ای ساده کفایت نمی‌کند. آنچه شما نیاز دارید یک شال مجلسی بافت است؛ که دور سرتان پیچیده شده و به‌خوبی در یک پلیور یقه‌ایستاده قرار گرفته باشد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم گوشه شل شال مجلسی خود را گره بزنید؛ تا تغییری غیرمنتظره به استایل خود بدهید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای گرم نگه داشتن خود در زمستان و البته داشتن ظاهری کاملا بی‌نظیر، این است که برای سر خود از یک شال پشمی درشت استفاده کنید. مثلا یکی شال مجلسی با رنگ عاجی شیک تهیه کنید؛ و آن را با یک ژاکت تک‌رنگ ست کنید؛ تا شبیه یک میلیاردر واقعی به‌نظر برسید.

14. بستن شال مجلسی در تابستان

مدل بستن شال مجلسی در تابستان

زمانی که به سبک حجاب برای تابستان فکر می‌کنید؛ بهتر است به دنبا گزینه‌های گشاد و بادخور باشید. یک شال مجلسی نخی بزرگ و روان بردارید؛ و آن را به آرامی دور سر خود بپوشانید. همچنین مطمئن شوید که شال را محکم دور گردن خود نبسته‌اید؛ تا از تعریق زیاد جلوگیری کنید.

مدل بستن شال مجلسی بر اساس شکل صورت

15. بستن شال مجلسی برای صورت گرد

اگر صورت گردی دارید؛ در اغلب اوقات، بستن شال، آن را گردتر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید از این وضعیت دوری کنید؛ نکته کلیدی آن است که از بستن محکم حد شال به دور صورت خود اجتناب کنید؛ تا مطمئن شوید که گردی آن برجسته‌تر نمی‌شود. بنابراین شال و روسری خود را کمی شل بپیچید؛ و آن را روی بالاتنه خود بکشید. این کار چشم را به سمت پایین می‌کشد؛ و صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

16. بستن شال مجلسی برای صورت بیضی

یک شال مجلسی آزاد که نیمی از شانه‌های شما را بپوشاند؛ فرم صورت بیضی شما را تکمیل می‌کند. برای این کار بهتر است به سراغ یک شال مجلسی با رنگ روشن و جنس ساتن روان بروید؛ تا ظاهری شاداب‌تر ایجاد کنید.

17. بستن شال مجلسی برای صورت بزرگ

در صورت‌های درشت، مدل دادن به روش بستن شال، می‌تواند یک چالش باشد. اما یک راه عالی برای حل این چالش آن است که ابتدا شال مجلسی نخی خود را کمی از پشت گوش بپیچید. سپس آن را از نزدیک گونه‌های خود بپیچید؛ و انتهای آن را از یک طرف آویزان کنید. این کار صورت شما را از کناره‌ها پنهان کرده و آن را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

18. بستن شال مجلسی برای صورت چاق

این یک سبک مینیمال برای افرادی با صورت نسبتا چاق است. کافی است یک شال بلند را بردارید؛ و فقط آن را روی سر بیندازید و یک بار دور سرتان بپیچید.

19. بستن شال مجلسی برای صورت الماسی شکل

اگر شکل صورت شما الماسی است؛ باید آن را به رخ بکشید. برای این کار بستن شال به سبک عمامه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. این سبک بدون هیچ مزاحمتی چهره الماسی شکل شما را، بدون پوشاندن هیچ قسمتی از آن، به‌زیبایی به نمایش می‌گذارد.

20. بستن شال مجلسی برای صورت قلبی شکل

یک راه خوب برای برجسته کردن شکل قلب صورت‌تان این است که حجم زیادی به اطراف آن اضافه کنید. برای انجام این کار، استایل خود را با یک شال مجلسی فوق‌العاده بزرگ که چندین‌بار دور سرتان پیچیده شده است تکمیل کنید. کافی است یک انتهای شال خود را باز کرده و آن را روی بالاتنه خود بکشید.

21. بستن شال مجلسی برای صورت کشیده

استایل دادن به چهره‌های کشیده می‌تواند مشکل باشد؛ بنابراین بهتر است که همه چیز را ساده نگه دارید. پس بعد از اینکه یک بار شال مجلسی خود را دور سرتان پیچیدید؛ یک بار نیز آن را دور گردن خود ببندید؛ و با بقیه شال روی سینه خود را بپوشانید؛ تا استایلی داشته باشید که صورت کشیده شما را متعادل کند.

22. بستن شال مجلسی برای صورت مربعی

بهترین ترفند برای مدل دادن به شال در صورت‌های مربعی، این است که به دنبال مدلی باشید که مربعی بودن آن را متعادل کند. به عنوان مثال یک کلاه حجاب بپوشید. سپس شال خود را به آرامی دور صورت و روی بالاتنه خود ببندید؛ تا زوایای تیز صورت‌تان را به آرامی گرد کنید.

23. بستن شال مجلسی برای صورت مثلثی

اگر صورت مثلثی دارید، باید به شما تبریک بگوییم؛ زیرا ظاهر شما را بسیار جوان‌تر از سن واقعی‌تان نشان می‌دهد. شما خوش‌شانس هستید؛ زیرا افراد دارای صورت مثلثی، تقریبا هر مدل بستن شال مجلسی را می‌توانند استفاده کنند. البته یک روش عالی این است که شال خود را آزادانه بپوشید؛ و پایین آن رها بگذارید تا فک شما کاملا مشخص باشد.

مدل بستن شال مجلسی برای مناسبت‌ها

24. بستن شال مجلسی برای عید

بستن شال مجلسی برای عید

یک راه خوب برای تکمیل لباس عید بیرونی، داشتن یک شال مجلسی مناسب است. کافی است شال خود را به‌طور معمولی دور صورت خود ببندید؛ تا ظاهری شاداب داشته باشید.

25. بستن شال مجلسی برای مراسم خواستگاری و نامزدی

واضح است که هر دختری دوست دارد در این مراسم جواهرات گران‌قیمت خود را به رخ بکشد. بنابراین بستن شال به‌شکل محکم در چنین مناسبتی قابل قبول نیست. اما یک راه عالی برای به‌نمایش گذاشتن گردنبند فانتزی شما این است که شال خود را از نزدیک یقه عبور دهید؛ تا گردن شما و گردنبند زیبای آن مشخص باشد.

26. بستن شال مجلسی برای مراسم عروسی

با این سبک بستن شال مجلسی مانند یک ملکه به‌نظر برسید؛ و در روز عروسی خود احساسی عالی داشته باشید. شال مجلسی سفید خود را محکم ببندید. همچنین مطمئن شوید که سایه سفید آن کاملا با لباس عروس آستین دار شما مطابقت دارد.

27. بستن شال مجلسی برای مهمانی

مهمانی‌ها زمان بسیار خوبی برای آزمایش ظاهر خود و امتحان کردن سبک‌هایی خارج از منطقه راحتی شما هستند. یک سبک عالی بستن شال برای حضور در مهمانی، این است که از برآمدگی مو برای ایجاد حجم در بالای سر خود استفاده کنید؛ و تمام موهای خود را در بالای سر ببندید. اکنون شال خود را روی این مدل مو بپوشید. هماهنگی طرح شال با کیف و کفش مجلسی نیز در مهمانی‌ها، موضوع پر اهمیت دیگری است که باید به آن توجه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/KVvme
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر