آموزش خیاطی برای مبتدی ها+عکس

آموزش خیاطی برای مبتدی ها+عکس

آموزشی محمد صفریان

خیاطی، یک هنر دوست داشتنی ، لذت بخش و هیجان انگیز برای مبتدی ها است. وقتی اولین کارتان را شروع می کنید، مثلا یک لباس ساده برای خودتان ، فرزند کوچکتان یا دوستتان می دوزید، احساس فوق العاده ای به شما دست می دهد.


ممکن است شما هم مانند خیلی ها یک چرخ خیاطی در خانه تان داشته باشید اما ندانید چطور باید از آن استفاده کنید. در واقع یاد گرفتن خیاطی و استفاده از این چرخ معجزه آسا، می تواند لذت بخش و کمک کننده باشد. کارهای زیادی هست که می توانید با خیاطی کردن انجام دهید، مثلا شما می توانید برای خودتان و خانواده تان لباس های زیبایی بدوزید و یا حتی لباس هایی که ایرادات خاصی دارند را به دلخواه خودتان تغییر دهید،  می توانید ملحفه و یا رو تختی های جدید برای خودتان بدوزید و یا حتی برای میز هایتان رو میزی درست کنید.
 

 

هزاران هزار دلیل وجود دارد که شما را قانع می کنند که چرا باید خیاطی یاد بگیرید. در واقع خیاطی کردن تا حد زیادی می تواند به صرفه جویی در هزینه های شما برای خرید لباس، پرده ، رو تختی و ... کمک کند. حتی می توانید از این راه کسب درآمد کنید و پول زیادی به دست آورید.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


حالا بلند شوید، چرخ خیاطی خاک گرفته را از کمدتان بیرون بیاورید و عزمتان را جزم کنید تا کار کردن با آن را یاد بگیرید. ممکن است ترسیده باشید، فکر کنید هیچ استعدادی در خیاطی ندارید و یا حتی بار ها یادگیری خیاطی را شروع کرده باشید اما آن را نیمه کاره رها کرده باشید ؛ اما هیچ کدام این دلایل نباید باعث شوند که فکر کنید توانایی خیاطی کردن را ندارید. حتی اگر خیلی مبتدی هستید و هیچ چیزی از خیاطی نمی دانید، ایرادی ندارد. استادان حرفه ای زیادی هستند که تخصصشان آموزش اصولی خیاطی به مبتدیان است، پس جایی برای نگرانی وجود ندارد.
 

 

خیاطی بسیار خوشایند است، اما قطعا حرفه ای شدن در آن و دوختن لباس های زیبا مانند هر مهارت دیگری  نیاز به تمرین بسیار و صبر دارد. دست از تلاش کردن برندارید، حتی اگر کارهایی که ساعت ها روی آن وقت گذاشتید چندان چنگی به دلتان نزد، نا امید نشوید و بیشتر تمرین کنید. داشتن یک استاد حرفه ای و متخصص در روند یادگیری شما تاثیرگذار خواهد بود.


برای شروع خیاطی، به چه چیزهایی نیاز داریم؟

 


قطعا مهم ترین ابزار برای شروع خیاطی، چرخ خیاطی است. اگر چرخ خیاطی ندارید ، برای حرفه ای کار کردن قطعا به آن نیاز دارید. در ادامه نکاتی را بیان خواهیم کرد که به شما در انتخاب چرخ خیاطی مناسب کمک می کند.
 

 

نکات مهم هنگام خرید چرخ خیاطی

 


•    ابتدا به بودجه تان توجه کنید، می خواهید یک چرخ با قیمت پایین تهییه کنید یا می توانید کمی به بودجه تان اضافه کنید؟


•    می خواهید چرخ خیاطی تان را به صورت آنلاین خریداری کنید یا حضوری؟ برخی از آموزشگاه های خیاطی چرخ خیاطی می فروشند و روی آن ها را برای کسانی که در دوره هایشان شرکت می کنند، تخفیف می گذارند. بنابراین این نکته را مدنظر داشته باشید.


•    یک چرخ حرفه ای با ویژگی های بالا می خواهید و یا یک چرخ ساده که برای شروع خوب باشد؟ در هر صورت هر دو گزینه را می توانید انتخاب کنید، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای شروع یک چرخ ساده تر تهیه کنند.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


بهرحال،‌ نکات زیادی وجود دارد که شما می توانید در نظر بگیرید. هنگام خرید چرخ خیاطی تان، دفترچه راهنمای آن را چک کنید تا به طور دقیق از کارآیی های آن ها اطلاع پیدا کنید. همه جوانب را در نظر بگیرید و با توجه به هزینه ای که می توانید بکنید، بهترین را انتخاب کنید.
وقتی چرخ خیاطی تان را تهیه کردید، با استفاده ازدفترچه راهنما، کارکردن با آن را یاد بگیرید. نخ کشی و راه اندازی چرختان را یاد بگیرید و امتحان کنید. اگر نتوانستید با دفترچه پیش بروید، از اینترنت کمک بگیرید. ویدیو های زیادی در این باره وجود دارند که به شما کمک می کنند.


شروع آموزش خیاطی برای مبتدی ها

 


برای شروع ،‌ شما به یک سری لوازم اصلی و اساسی خیاطی نیاز دارید که برای شروع کار ضروری هستند. این لوازم اصلی عبارتند از پارچه ، ‌نخ ، سنجاق ،‌ قیچی و ماسوره . البته ابزار های مهم دیگری هم وجود دارند که شما باید آن ها را تهیه کنید، اما به اندازه مواردی که گفته شد ضروری نیستند.


در ابتدای کارتان ، وقتی که خواندن الگوها و دستورالعمل ها را شروع می کنید، ممکن است با دیدن کلمات جدید و عبارات تخصصی کمی گیج شوید. اگر متوجه معنی و مفهوم آن ها نشدید، حتما از استادتان و یا اینترنت کمک بگیرید و از روی آن ساده نگذرید.


اتوکاری و طریق درست اتوکاری را یاد بگیرید. این یک اصل مهم و البته مخفیانه ای است که همه خیاطان حرفه ای آن را رعایت می کنند. اگر یک اتوکاری تمیز را در تمام درز ها و گوشه کنار های لباس را ارائه دهید،‌ کارتان را تا حد زیادی حرفه ای تر و ماهرانه تر جلوه می دهد . 
 

 

آموزش خیاطی برای مبتدیان

 


حالا که شما چرخ خیاطی تان را تهیه کرده اید، می دانید چطور آن را نخ کنید و لوازم ضروری شروع به کارتان را دارید، زمان آن رسیده است که کارتان را شروع کنید و دوختن را آغاز کنید. اما چطور؟


•    آموزش در آموزشگاه های خیاطی

 


این روز ها، در هر شهر و محله ای آموزشگاه خیاطی وجود دارد. یادگیری خیاطی در آموزشگاه ها بهترین گزینه برای مبتدیان است، چرا که آموزش عملی خیاطی در حالی که یک استاد توانمند در کنار شما است و سوالات و ایرادات شما را برطرف می کند،‌ سرعت و کیفیت یادگیری شما را چندین برابر می کند. در نتیجه اگر می خواهید اصولی و با کیفیت کار را یاد بگیرید، خوب است در آموزشگاه های خیاطی آن را آموزش ببینید و مهارت کسب کنید.


•    یادگرفتن از دوست و آشنا

 


ممکن است دوست یا فامیلی داشته باشید که بتواند به شما آموزش دهد، در این حالت می توانید اصول اولیه و ابتدایی را از ایشان یاد بگیرید. از آن ها بخواهید که به شما آموزش دهند روی خط مستقیم بدوزید و اصطلاحات مهم خیاطی را به خوبی اجرا کنید. 
 

 

•    یادگرفتن خیاطی به صورت خودآموز

 


اگر می خواهید به صورت خودآموز خیاطی را یاد بگیرید،‌ می توانید از اینترنت و کلاس های آنلاین استفاده کنید. البته که این روش برای مبتدی ها توصیه نمی شود چرا که وجود استاد و یادگیری عملی موثر تر است. اما می توانید از اینترنت برای ایده گرفتن و دیدن الگوها و دستورالعمل های مختلف استفاده کنید که به پیشرفتتان کمک می کند. می توانید از کتاب های آموزش خیاطی هم کمک بگیرید .
 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/VvQOe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر