آموزش خیاطی رایگان تاپ دو بنده از برش تا دوخت + فیلم

آموزش خیاطی رایگان تاپ دو بنده از برش تا دوخت + فیلم

آموزشی محمد صفریان

اگر بتوانید همین حالا بدون هیچ الگو کشیدن و آموزشی در کمتر از یک ساعت یک لباس کاربردی بدوزید، آماده اید؟


در این بخش فرصت یادگیری رایگان یک تاپ دولایه و آسان از مربی حرفه ای فابرا برای شما فراهم شده. برای شروع لوازم زیر را آماده کنید:


یک تکه پارچه


قیچی


چرخ خیاطی یا نخ و سوزن


به یاد داشته باشید یکی از خدمات بی نظیر فابرا آموزش خیاطی رایگان فابرا است که مشاهده ی ویدیوهای آن در قسمت آموزشگاه سایت فابرا قابل مشاهده است. برای دیدن سایر دوره های آموزشی نیز به این قسمت مراجعه کنید.
برای دوخت این تاپ به 80 سانتی متر پارچه نیاز داریم که در اینجا جنس کرپ حریر برای پارچه در نظر گرفته شده اما محدودیتی برای انتخاب رنگ یا جنس در این کار ندارید. می توانید از پارچه های حریر یا دیور یا جنس های دیگر هم استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

ترکی پارچه را برش داده و 38 سانتی متر از آن را جدا کنید. پارچه به دو بخش که یکی 38 سانتی متر و دیگری 42 سانتی متر است تقسیم شده. تکه ی 38 سانتی متری را مطابق تصویر 4لا کنید و از طرفی که دولایه بسته دارید سه سانتی متر پایین تر رفته و علامت بزنید. سپس 12 سانتی متر به داخل رفته و مجددا علامت بزنید. دو نقطه ی علامت گذاری شده را با یک خط هلالی به هم وصل کنید.
مجددا طبق تصویر 12 سانتی متر پایین رفته و نقطه ی جدید را به علامت قبلی به شکل هلالی وصل کنید. از پایین لباس 32 سانتی متر اندازه بگیرید و این دو خط را طبق تصویر به هم وصل کنید. به این شکل یک فاصله ی 3 سانتی متری و یک فاصله ی 12 سانتی متری برای دکلته ی لباس و دو فاصله ی 12 سانتی متری برای ایجاد حلقه و 32 سانتی متر برای پایین لباس در نظر گرفته ایم. 

 

 

 

 

 

 

این اندازه گیری ها برای یک سایز ظریف مناسب اند، برای اینکه بدانیم چه اندازه ای مناسب اندام ماست اندازه ی دور سینه را تقسیم به 4 کنید و اندازه ی یک چهارم سینه را با 2 جمع کنید و در این قسمت مطابق تصویر چک کنید. در قسمت کارور یا دور یقه نیز اندازه ی کارور را منهای دو کنید تا خیلی به حلقه آستین نچسبد. بنابراین یک دوم کارور منهای دو و یک چهارم دور سینه به اضافه ی دو را چک کنید.
در پایین نیز به همین نسبت اگر نیاز بود اضافه کنید. تمام خطوطی که برش می دهید را مطابق تصویر یک سانت برای دوخت جا بگذارید، در قسمت پهلو می توانید بیش از یک سانت هم در نظر بگیرید و سپس برش دهید.

 

 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

 

به سراغ تکه ی دوم پارچه که به اندازه ی 42 سانتی متر برش خورده بود رفته و آن را نیز 4لا تا بزنید. پارچه ی برش خورده ی قبلی را مطابق تصویر روی آن قرار دهید. مطابق شکل از روی برش قبلی ببُرید و از پایین پهلو یک سانت جلوتر برش بزنید تا ریزش پارچه به درستی در نظر گرفته شود. 

 

 

 

از تکه های باقی مانده ی پارچه دو بند اندازه گیری کرده و برش می دهیم، به این شکل که طول و عرضی برابر با 4 سانتی متر در 25 تا 30 سانتی متر داشته باشند. برش ها تا به اینجای کار انجام شد و حالا نوبت دوخت این تاپ کاربردی و شیک است. دولای پارچه را باز کرده و مطابق تصویر شرع به دوخت کنید. 

پس از پایان دوخت پهلوهای هر دو تکه (پارچه ی کوتاه و پارچه ی بلندتر)، برای دوخت راحت تر بندهای بریده شده یک کاغذ با عرض 4 سانتی متر که به فواصل یک سانتی متری تا زده شده آماده کنید و مطابق تصویر بند تاپ را داخل آن گذاشته و شروع به دوخت کنید. این کار برای راحت تر دوختن بند نازک لباس است و می توانید بدون کاغذ هم این کار را انجام دهید.

 

 

 

 

 

لباس را برگردانده و بندها را در جای مناسب گذاشته و با سوزن نگه دارید. با توجه به اینکه بندها را دو الی سه سانتی متر بلندتر بریده اید یک طرف بند را کمی بلندتر بگیرید و در داخل لباس بگذارید تا اگر نیاز بود از آن استفاه کنید و اندازه ی بند را تغییر دهید. دقت کنید بندها پیچ و تاب نداشته باشند. بندها را بدوزید. 
بعد از دوختن بندها هر دو لایه ی پارچه را به شمت رو به شکلی که درزها داخل قرار گیرند تا کنید. لایه ی کوچکتر را از داخل لایه ی دیگر مطابق تصویر بیرون بیاورید و سرتاسر لبه ی بالا را با سوزن وصل کنید. بر خلاف لباس هایی که آستر می کشیم هر دولایه به سمت رو تا شده اند و روبرو نیستند و پشت کار روی کار زیر است.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

 

 

سرتاسر یقه ی بالا که سوزن زده اید را بدوزید و بندهایی که دوخته اید لای این دو کار است. یکی از درزها از زیر لباس مشخص است و دیگری بین دو لایه است و دیده نمی شود. 
لباس را برگردانده و لبه ی پایین آن را سردوز کنید. مطابق با سلیقه ی خود می توانید لبه ی لباس را داخل هم بگذارید.

 

 

 

 

تاپ زیبای شما با هنرمندی خودتان و آموزش حرفه ای و آسان مدرس برجسته ی فابرا آماده شده و می توانید آن را به تن کنید. برای تغییر اندازه ی حلقه های آستین در نقاطی که به اندازه ی 12 سانتی متر علامت زدید می توانید تغییر ایجاد کنید.
یادگیری هنر شگفت انگیز خیاطی با آموزش ساده ی تیم با تجربه ی فابرا نه تنها سخت نیست بلکه شیرین و دلچسب است.
تمام آموزش های مدرسان فابرا در کلیه ی لاین های آموزشی از جمله آموزش انواع مانتو، پالتو، آموزش لباس های مجلسی، انواع دامن ها و آموزش وی آی پی همین قدر ساده و قابل درک است و امکان دریافت دوره های آموزشی خیاطی فابرا به شکل مجازی نیز وجود دارد. 
پشتیبانی تمام دوره ها تا بلندمدت توسط مدرسان فابرا انجام می شود و مجموعه ی فابرا شما را تا ورود به بازار کار همراه خواهند کرد. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/VMlle
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر