آموزش دوخت دکمه لباس رایگان+عکس

آموزش دوخت دکمه لباس رایگان+عکس

آموزشی محمد

1. یک نخ و سوزن انتخاب کنید. نخی که از لحاظ جنس و رنگ با لباس مورد نظر مطابقت داشته باشه بهترین انتخابه. سوزن رو نخ کنید، برای دوخت دکمه بهتره نخ رو چهارلا کنید تا دکمه استحکام و استقرار بهتری روی لباس داشته باشه. بعد از نخ کردن سوزن انتهای نخ رو گره بزنید. یکی از راه های گره زدن این هست که نخ رو دور انگشت خود بپیچید، نخ رو بین انگشتان خود بچرخانید و اون رو محکم بکشید. اگر نخ را دو برابر کردید، انتهای آن را به هم گره بزنید. دم بلندی از نخ بگذارید، چه نخ رو دوبرابر کنید و چه از یک نخ برای دوخت دکمه استفاده کنید این دم بلند رو جا بذارید.

 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

 

2. دکمه رو روی پارچه قرار بدید. دکمه رو با دکمه های دیگه روی لباس ردیف کنید. همچنین سوراخ دکمه هم بررسی کنید. فلپ یا پانل مقابل رو در جایی که می‌خواهید ببندید و مطمئن شوید که دکمه با سوراخ دکمه همخوانی داره. 

 


3. شروع به دوختن دکمه کنید، اگر دکمه 4 سوراخ داره دو به دو سوراخ های رو به روی هم رو بدوزید. این بخش کمی به سلیقه ی شما بستگی داره که دوخت بین سوراخ ها موازی باشه و یا ضربدری. دقت کنید برای اینکه دکمه به راحتی در جای دکمه بسته شه باید نه خیلی سفت و محکم بدوزید و نه خیلی شل. 

 بعد از دوختن دو سوراخِ اولِ رو به روی هم، دوخت دو سوراخِ بعد رو شروع کنید. در هربار رد کردن سوزن از سوراخ ها نخ رو تا انتها بکشید و دکمه رو با دست به خوبی نگه دارید تا حرکت نکنه. موقع فشار دادن سوزن در سوراخ دکمه و پارچه حتما زاویه ی سوزن با پارچه و دکمه عمود باشه تا به بهترین شکل دکمه رو بدوزید. زیبایی و تمیزی ظاهری در دوخت دکمه از جزییات مهم هر لباس هست.

 

 


4. این روند دوختن را تا جایی ادامه بدید که مطمئن بشید دکمه در جای خودش محکم شده. این کار رو با تکان دادن دکمه با دست می تونید انجام بدید و متوجه بشید دکمه به خوبی سفت شده یا نه. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

5. در آخرین دوخت سوزن رو فقط از پارچه و زیر دکمه عبور بدید، نه از سوراخ دکمه و بالای اون. نخ را چند بار زیر دکمه بین دکمه و پارچه بپیچید تا ساقه ی محکمی ایجاد شود.

 

 

6. مجددا به شکل رفت و برگشت زیر دکمه رو به جلو و عقب بدوزید تا محکم تر بشه و بعد نخ رو ببُرید. 

 

 

شاید مراحل 5 و 6 زیاده روی یا اضافه کاری به نظر برسن اما دوخت دقیق و صحیح دکمه به این شکل هست و در عوض خیال شما از اینکه دکمه در جای خودش محکم شده و قرار نیست به راحتی شل بشه یا بیفته راحته. 


آکادمی خیاطی تخصصی فابرا با آموزش رایگان دوخت دکمه مهارت تازه و کاربردی دیگه ای رو در اختیار شما گذاشت. با مراجعه ی منظم به وبسایت تخصصی خیاطی فابرا می تونید از سایر آموزش های کاربردی دوخت انواع لباس یا تعمیر لباس که به شکل منظم در سایت قرار داده می شه بهره مند بشید. 


خیاطی هنر کاربردی و لازم برای هر خانم خوش پوشی هست که مجموعه ی فابرا یادگیری اون رو به ساده ترین روش های ممکن و با کمترین سرمایه برای شما مهیا کرده. با خرید دوره های آموزش آنلاین خیاطی مقدماتی می تونید استارت یک بیزینس پرسود رو بزنید و بعد از اون با شرکت در دوره های پیشرفته ی خیاطی فابرا این راه شیرین رو ادامه بدید. 

 

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/VW1b4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر