اتوی مناسب خیاطی چیست؟+عکس

اتوی مناسب خیاطی چیست؟+عکس

آموزشی محمد

 به عنوان یک خیاط، می دانید که داشتن یک چرخ خیاطی خوب ضروری است. اما در مورد اتو چطور؟ یک اتوی خوب به اندازه یک چرخ خیاطی خوب اهمیت دارد. داشتن لوازم خیاطی مناسب در کنار شرکت در دوره های آموزشی خیاطی عالی می تواند از شما یک خیاط حرفه ای بسازد.


اتو یکی از مهمترین ابزارهای خیاطی است. آهار دار کردن پارچه و ایجاد شکل مناسب در دوخت از جمله کار های اتو در خیاطیست. اتوی بی کیفیت می تواند پارچه را خراب کرده و موجب ایجاد مشکلات فراوان در دوخت و لباس گردد. ازین رو داشتن یک اتو با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.

 


هنگام خرید اتو باید به چند نکته توجه نمود. کفی اتو می بایست از سرامیک صیقلی ساخته شده باشد. این باعث می شود تا اتو به پارچه شما نچسبیده و به نرمی روی آن بلغزد. دوم، مطمئن شوید که اتو عملکرد بخار دارد. داشتن عملکرد بخار در اتو می تواند چروک های لباس را حذف کرده و ظاهری حرفه ای به آن ببخشد. همچنین داشتن تنظیمات دمایی قابل تنظیم در اتو بسیار اهمیت دارد. شما برا اتو کردن پارچه های متفاوت نیازمند دماهای متفاوتید و نمی توانید از هر دمایی برای هر مدل پارچه استفاده کنید. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


هنگام خرید اتو برای خیاطی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 


قدرت بخار

 


قدرت بخار اتو یکی از مهم ترین آیتم های انتخاب اتو برای خیاطان می باشد. هرچه منافذ بخار اتو بیشتر باشد، هم چنین تعداد و موقعیت قرار گیری حفره های بخار در اتو مناسب خیاطی، از جمله موارد تعیین کننده در خرید اتو خیاطی می باشد.


حجم بخار تولید شده توسط اتو، بر حسب گرم در دقیقه محاسبه می شود و شما می توانید حجم بخار تولیدی اتو را از روی جعبه متوجه شوید. اتو های مناسب خیاطی حجم بخاری خدود 90 گرم بر دقیقه دارند. برخی اتو بخارها مجهز به رگولاتور بوده و به شما این امکان را می دهند تا حجم بخار تولیدی را کنترل کنید. علی رغم بالاتر بودن قیمت اتو بخار ها، پیشنهاد می شود از  این مدل اتو ها استفاده کنید.

 


اتوماتیک بودن اتو

 


فرض کنید پس از کار با اتو، فراموش کردید آن را خاموش کنید و از خانه یا اتاق خیاطی خود خارج شدید. در صورتی که اتو به صورت اتوماتیک خاموش نشود، خطرات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد. توصیه می گردد اوتیی که تهیه می کنید، حتما سیستم خاموش اتوماتیک داشته باشد. حتما از ایمن بودن اتوی مورد نظر خود مطمئن شوید. اگر اتو برای 15 ثانیه یا بیشتر ساکن باشد، به فعالیت خاموش شدن خودکار نیاز داریم تا تا به بافت پارچه آسیبی وارد نکند و موجب سوختگی آن نشود.

 


قدرت اتو و قابلیت تنظیم درجه حرارت

 


قدرت اتو، بر اساس سرعت رسیدن به سطح بهینه گرما، مدت زمان ماندگاری درجه حرارت مناسب و میزان تولید بخار محاسبه می گردد. هر چه قدرت اتو بیشتر باشد، اتو داغ‌تر و حرارت مناسب به مدت زمان بیشتری حفظ می گردد. هنگام انتخاب اتو مناسب بهتر است سطح توان خروجی باید حدود 1400 وات و بالاتر باشد. اتو هایی با توان حداکثر تا 3000 وات معمولا خانگی بوده و بالاتر از این میزان در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. البته در نظر داشته باشید هر قدر توان اتو بیشتر باشد، هزینه برق مصرفی نیز بیشتر خواهد بود و به هزینه های شما می افزاید. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.
 


اگر به دنبال اتویی با بخار دهی سریع هستید می بایست به سراغ اتوهایی با قدرت حدودا 1500-2000 وات بروید. قدرت بالا به گرم شدن سریعتر و در نتیجه، اتو کردن سریعتر منجر می شود که باعث صرفه جویی در وقت شما و افزایش سرعت کار شما می شود.

 


کفه مناسب

 


کفه اتو از مهمترین آیتم ها در عملکرد اتو محسوب می شود. هرچه جنس کفه اتو بهتر باشد، فشار کمتری بین کف اتو و سطح پارچه ایجاد شده و در نتیجه، نیروی کمتری برای اتو کشی نیاز خواهد بود. کفه اتو های مناسب خیاطی می بایست از جنس آلمینیوم و یا فولاد ضد زنگ بوده و توسط لایه ای از تفلون پوشیده شده باشد. لایه تفلون سطح اتو موجب حرکت بهتر اتو بر روی پارچه شده و چروک ها را بهتر ازبین می برد. هم چنین این لایه به مقاومت کف اتو در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی کمک می کند. توصیه می گردد در صورت خرید اتو برای خیاطی از کیفیت لایه تفلون اتو اطمینان حاصل کنید؛ زیرا اتو از جمله وسایل کاربردی و مورد نیاز در خیاطی بوده و نباید به راحتی دچار مشکل گردد.


جنس کفه و تعداد منافذ خروج بخار مناسب موجب می شود تا رطوبت به طور یکنواخت روی پارچه شما پخش شده و اتو به لباس نچسبد. در نتیجه چروک های لباس و پارچه بهتر ازبین رفته و ظاهر لباس زیبا تر دیده می شود. پیشنهاد می شود هنگام خرید اتو در کنار قدرت دستگاه، به جنس کفه، تعداد منافذ بخار و توزیع گرما نیز توجه کنید.

 


مخزن آب

 


قطعا کسی دوست ندارد هر چند دقیقه یک بار وقت خود را صرف پر کردن مخزن اتو کند. پس به دنبال اتوهایی با مخزن آب بزرگ باشید. برخی از اتوها دارای ظرفیت مخزن آب 15 اونس بوده و بسیار جای گیر می باشند. ما به شما اتوهایی با مخزن آب 10-12 اونس را توصیه می کنیم که نه خیلی بزرگ و جا گیر باشند نه در کار شما وقفه ایجاد کنند.

 


طول سیم

 


در هنگام اتو کردن پارچه نیاز است به همه زوایا دسترسی داشته باشید و طول سیم اتو برای شما ایجاد محدودیت نکند. اتو های مناسب خیاطی می بایست سیمی به طول حداقل 7 فوت داشته  باشند.

 


وزن اتو

 


وزن اتو از جمله موارد مهم برای یک اتوی مناسب در خیاطی می باشد. وزن اتو باید به گونه ای باشد که نه خیلی سنگین باشد که شما را خسته کند و نه خیلی سبک، که مجبور باشید فشار زیادی را روی سطح لباس اعمال کنید.
 

 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.
 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/V5X0e
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر