انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام

انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام

لباس عروس نوین مارکتینگ

خرید لباس عروس مناسب نیازمند توجه کردن به عوامل گوناگونی است. برای بسیاری از افراد، سلیقه شخصی و قیمت، مهم‌ترین موارد برای تصمیم‌گیری درباره این انتخاب هستند. در عمل نیز قیمت لباس مجلسی و عروس بالاست؛ و می‌تواند عامل تاثیری‌گذاری در انتخاب نهایی شما باشد. با این وجود افراد حرفه‌ای‌تر موارد دیگری را نیز در تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند. انتخاب لباس عروس بر اساس فرم اندام یکی از این موارد مهم است.

بر همین اساس در این نوشته مهم‌ترین نکات راهنما را برای انتخاب لباس عروس بر اساس تیپ بدنی جمع‌آوری کرده‌ایم؛ تا به شما کمک کنیم که لباس عروسی متناسب با فرم بدنی خود را ساده‌تر بیابید.

فرم بدنی صاف

زنانی که فرم بدنی صاف دارند معمولا کمری لاغرتر از سایر فرم‌های بدنی داشته و در سایر نقاط متعادل‌تر به‌نظر می‌رسند. به عبارت دیگر سینه و باسن این افراد تقریبا متعادل و بدون انحنا است. این اندام گاهی به عنوان فرم بدنی اسپرت یا ورزشکاری نیز شناخته می‌شود. نکته مهم دیگر هنگام انتخاب لباس عروس براساس فرم بدن برای اندام صاف، این است که لباس شما کمرتان را برجسته‌تر و نمایان‌تر کند.

لباس‌های بدون بند می‌توانند شانه‌های این افراد را پهن‌تر از آنچه هستند نشان دهند. بنابراین گزینه خوبی برای این تیپ بدنی نیستند. از سویی یقه‌های خشن و لباس‌های عروسی با سیلوئت ستونی، به دلیل آنکه هیچ انحنایی در شکل خود ندارند؛ باعث می‌شود نتوانید کمر خود را مشخص‌تر کنید.

در مقابل لباس‌های عروس با دامن‌های کامل، باسن این افراد را پهن‌تر نشان داده و حالتی زنانه به آنها می‌بخشد. همچنین بهتر است به دنبال لباس‌های عروسی با تزیینات دور سینه و یقه‌هایی به شکل V یا U باشید. زیرا این یقه‌ها زوایای بیشتری به فرم بدن شما می‌دهند. مدل دیگری که می‌تواند در این نوع فرم اندام شگفت‌انگیز به‌نظر برسد؛ کت و شلوار عروس است.

بنابراین به‌طور خلاصه هنگام انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام در تیپ بدنی ستونی، روی لباس‌هایی با سیلوئت لباس مجلسی، لباس‌هایی با تزئینات زیاد و کت و شلوار عروس بیشتر حساب باز کنید.

لباس عروس بر اساس فرم اندام  لباس عروس بر اساس فرم اندام

 

فرم بدنی گلابی

عروس‌هایی با فرم بدن گلابی، باسنی پهن‌تر از سینه و کمری کاملا زیبا و مشخص دارند. همچنین افراد گلابی شکل معمولا گردن و شانه‌های بسیار زنانه و کاملا باریک و ظریف دارند.

لباس عروس‌های گشاد یا لباس عروس‌هایی با سیلوئت کمر امپراتوری، موجب می‌شود تا زیبایی‌های تیپ بدنی این افراد کمتر نمایان شوند. حتی گاهی ممکن است باعث شود که فرم بدنی این افراد بزرگ‌تر از آنچه که هست به‌نظر برسد. بنابراین بهتر است افراد دارای تیپ بدنی گلابی از این مدل‌ها اجتناب کنند.

اما بهترین گزینه برای این تیپ بدنی، مدل‌هایی از لباس عروس است که تا انتها، بدن را در آغوش گرفته و به اصطلاح روی آن تنیده می‌شود. این سبک لباس عروس کمک می‌کند تا کمر بیشتر نمایان شده و پیچ‌وتاپ بدن زیبایی خود را حفظ کند. همچنین توصیه مهم دیگر به این افراد انتخاب لباس‌های آستین‌دار یا دارای جزئیات بیشتر در شانه است. این کار کمک می‌کند تا شانه‌های کوچک و باسن پهن آنها به تعادل نزدیک‌تر شوند.

در نتیجه برای انتخاب لباس عروس بر اساس فرم بدن و اندام گلابی شکل، مدل‌ها و سیلوئت‌هایی مانند لباس عروس دم ماهی، لباس عروس آستین دار و لباس عروس با آستین کلاهی را در اولویت بررسی خود قرار دهید.

 

لباس عروس بر اساس فرم اندام  لباس عروس بر اساس فرم اندام

 

فرم بدنی ساعت شنی

این فرم تا حدود زیادی شبیه به تیپ بدنی گلابی است. با این حال شانه‌ها و باسن در فرم بدنی ساعت شنی کاملا متعادل بوده و سینه بیشتر نمایان است. عروس‌هایی با این فرم بدنی معمولا دارای کمر بسیار مشخص و بالاتنه و پایین‌تنه بسیار منحنی هستند.

در صورت داشتن این فرم بدنی، سعی کنید به سینه یا باسن خود وزن بیشتری اضافه نکنید؛ زیرا از قبل کاملا متعادل هستند. به همین دلیل می‌توان گفت لباس‌های عروس سبک امپراتوری و لباس‌هایی با دامن‌های واقعا سنگین، مثل لباس عروس پرنسسی، معمولا نسبت به مدل‌های دیگر جذابیت کمتری برای این تیپ بدنی خواهند داشت.

بنابراین برای این افراد لباس‌هایی که دور کمر قرار می‌گیرند؛ و پشت آن با دکمه یا زیپ مهار می‌شود؛ بهترین انتخاب هستند. همچنین انتخاب یقه دلبری را به این تیپ بدنی توصیه می‌کنیم. این یقه زنانه است؛ و در متعادل نگه داشتن سینه و باسن عملکرد خوبی دارد.

به‌طور خلاصه در انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام ساعت شنی توجه به لباس عروس‌هایی با سیلوئت خط A و لبه‌های افتاده و همچنین لباس عروس‌های بدون بند یا با آستین بندی بهترین انتخاب است.

 

لباس عروس بر اساس فرم اندام  لباس عروس بر اساس فرم اندام

 فرم بدنی مثلثی معکوس

این شکل خاص بدن، شرایطی را توصیف می‌کند که شانه‌ها و بالاتنه به نسبت پایین‌تنه بزرگ‌تر هستند. به عبارت دیگر در این فرم بدنی شانه‌های شما پهن بوده و باسن و کمر شما شکل ستونی و باریک دارند.

اگر دارای این تیپ بدنی هستید؛ سعی کنید از لباس‌های یقه‌دار و بیرون از شانه دوری کنید. چراکه این مدل‌ها توجه را به شانه‌های پهن شما جلب می‌کنند؛ و حتی وجود جزئیات زیاد در اطراف یقه نیز به رفع این مشکل کمکی نمی‌کند.

در مقابل لباس عروس‌هایی با یقه V شکل برای تیپ بدنی مثلث معکوس مناسب است. همچنین برای ظریف‌تر نشان دادن شانه‌ها، بهتر است بند یا آستین‌های ضخیم را انتخاب کنید. برای ایجاد تعادل در فرم کلی بدن نیز، به دنبال لباس عروسی با جزئیات زیاد و یا طرح توری باشید؛ زیرا به جای تمرکز بر نیمه بالایی شما، چشم را به سمت پایین منحرف می‌کند.

به زبان ساده‌تر برای انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام مثلت معکوس به سیلوئت غلافی، مدل یقه V شکل و تزئینات زیاد روی لباس بیشتر توجه کنید.

 

   لباس عروس بر اساس فرم اندام  لباس عروس بر اساس فرم اندام

 

فرم بدنی بیضی

این فرم بدنی گاهی اوقات به عنوان تیپ بدنی سیبی نیز شناخته می‌شود. افراد بیضی شکل معمولا سینه بزرگ، باسن باریک و قسمت میانی پرتر دارند. در واقع قسمت میانی این افراد پهن‌تر از سینه و باسن است. آنها همچنین تمایل به داشتن پاها و بازوهای باریک و ظریف دارند.

یقه‌های بلند قفسه سینه این افراد را محو می‌کند؛ و به بخش‌های مختلف بدن را بدون فرم می‌کند. بنابراین از این سبک‌ها باید دوری کنند. همچین انتخاب لباس‌هایی که روی کمر متمرکز هستند؛ و از کمر دارای چین فراوان می‌شوند؛ برای این تیپ بدنی کمتر جذاب است.

اما دامن‌ها و لباس‌های صاف و گشاد که از خط کمر عبور می‌کنند؛ مدلی است که باید با فرم بدنی بیضی به دنبال آن باشید. همچنین بهتر است به دنبال لباس‌هایی با یقه‌های بازتر و پایین‌تر و دارای جزئیات زیاد در بالاتنه باشید. این کار کمک می‌کند تا توجه را از قسمت میانی بدن دور کنید. در نهایت در این تیپ بدنی استفاده از طرح‌های تزئینی مختلف به شکل عمومی، بسیار جذاب هستند. همچنین مسئله سایز در این فرم بدنی اهمیت بیشتری داشته و انتخاب لباس عروس بر اساس سایز در این افراد بیشتر مورد توجه است.

بنابراین به‌طور خلاصه لباس‌های عروسی راسته و باریک، یقه‌های تزئین شده و یقه‌های V شکل، جذاب‌ترین گزینه‌ها برای این تیپ بدنی هستند.

 

   لباس عروس بر اساس فرم اندام  لباس عروس بر اساس فرم اندام

 

فرم بدنی نیم‌تنه بزرگ

برای افرادی که سینه‌های بزرگ‌تری دارند؛ انتخاب لباس عروسی که واقعا به آنها احساس حمایت در بالاتنه بدهد، گاهی سخت می‌شود.

به همین دلیل این این افراد باید از یقه‌های کوتاه، لباس‌های بدون بند و لباس‌های بدون پشت دوری کنند. چراکه این سبک‌ها کم‌ترین حمایت را از بالاتنه آنها خواهند داشت. فراموش نکنید که نتیجه چنین انتخابی معمولا کم شدن احساس راحتی شما خواهد بود.

در مقابل لباس عروس‌هایی با یقه‌های پوشیده و بلند گزینه جذاب‌تری برای این افراد است. البته اگر تمایل دارید که حتما یک مدل یقه باز را بپوشید؛ بهتر است به دنبال مدل‌هایی با توری ساپورت بروید.

به‌طور خلاصه در انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام نیم‌تنه به یقه‌های باز دارای ساپورت، یقه‌های بسته، سیلوئت پری دریایی و انواع لباس عروس آستین دار بیشتر فکر کنید.

لباس عروس بر اساس فرم اندام

 فرم بدنی نیم‌تنه کوچک

افرادی که سینه کوچک‌تری دارند؛ گزینه‌های بیشتری در انتخاب مدل‌ها خواهند داشت. البته باید مطمئن شوند که جزئیات کافی در نیمه بالایی لباس وجود دارد؛ تا اندازه کوچک بالاتنه‌شان متعادل شود.

استفاده از یقه‌های دلبری  و لباس‌های بدون پشت، احتمالا اشتباه‌ترین انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام در این تیپ بدنی است.

در مقابل وجود جزئیات بیشتر در بالاتنه انتخاب خوبی برای این افراد است. این افراد با داشتن چنین انتخابی، حتی می‌توانند به سراغ مدل‌های لباس عروس پشت باز نیز بروند.

بنابراین انتخاب لباس عروس‌های پشت دار و استفاده از طرح انواع یقه بلند و پوشیده گزینه‌های مطلوبی برای این تیپ بدنی هستند.

 

  لباس عروس بر اساس فرم اندام  لباس عروس بر اساس فرم اندام

 

 افراد قد کوتاه

به خانم‌های قد کوتاه و ریزه اندام توصیه می‌کنیم از لباس عروس‌هایی مانند سیلوئت لباس مجلسی و لباس عروس پرنسسی دوری کنند. چراکه دامن بزرگ و گسترده آنها، این افراد را محو خواهد کرد. از طرفی سیلوئت لباس عروس قد چای (قد دامن تا میانه ساق پا) می‌تواند برای خانم‌های کوتاه قد بسیار زیبا به‌نظر برسد.

لباس عروس بر اساس فرم اندام

افراد قد بلند

عروس‌هایی که قدشان بلندتر است؛ بهتر است از لباس‌های عروسی کمر امپراتوری خودداری کنند. زیرا ممکن است لباس عروس آنها، به‌جای یک لباس زیبا، شبیه به یک تکه پارچه بلند به نظر برسد. عروس‌های قدبلند معمولا پاهای بلندتری دارند. بنابراین چه راهی بهتر از پوشیدن لباسی با دامن چاک دار به عنوان لباس عروس برای افراد قد بلند وجود دارد؟

لباس عروس بر اساس فرم اندام

 افراد بزرگ‌سایز

عروس‌های بزرگ‌سایز بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنند که زیباتر به نظر می‌رسند. به عبارت دیگر به دنبال لاغر کردن خود با انتخاب سیلوئت خاصی نباشند. با این وجود معمولا لباسی با کمر تنگ و دامنی با کمر پفی برای این عروس خانم‌ها مناسب است. همچنین بهتر است قسمت تزیینی لباس عروس دور کمر باشد. در بالاتنه نیز لباس عروس سایز بزرگ با یقه هفت تناسب بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که لباس عروس‌هایی با تاپ یا بالاتنه بسیار تنگ، ممکن است اندام شما را حتی بزرگ‌تر از حالت اصلی خود نشان دهند. همچنین لباسی با یقه قلبی شکل و برش‌های نامتقارن در قسمت کمر، برای ایجاد تقارن بیشتر و بهبود فرم اندام این افراد بسیار مناسب است.

در نهایت اگرچه خرید لباس عروس برای این افراد به سختی خرید حلقه ازدواج ست نیست؛ اما دست کمی از آن نداشته و نیازمند دقت و صرف وقت بیشتری است.

لباس عروس بر اساس فرم اندام

افراد با پاهای بزرگ و پر

برای عروس‌هایی با پاهای بزرگ و معمولا پر، مدل لباسی با شانه‌های افتاده و آستین‌های کوتاه که روی شانه‌ها را نمی‌پوشاند؛ می‌تواند انتخاب مناسب باشد. چراکه چنین لباسی اندام آنها را متعادل کرده و توجه افراد را به سمت بالاتنه جلب می‌کند.

برای این خانم‌ها سیلوئت خط A به دلیل آنکه به پوشاندن پاها کمک می‌کند؛ گزینه بسیار مناسبی است. این مدل در عین حال کمر شما را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین این افراد نباید پیراهن‌های بلند، دامن‌های خیلی کلوش یا مدل‌های بدون آستین و یقه را انتخاب کنند.

لباس عروس بر اساس فرم اندام

حالا که می‌دانید کدام سبک‌های لباس عروس با فرم بدنی شما هماهنگ است؛ راحت‌تر می‌توانید به خرید یا اجاره لباس عروس دل‌خواه خود فکر کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/zeGR4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر