انواع لباس عروس دنباله دار

انواع لباس عروس دنباله دار

لباس عروس نوین مارکتینگ

اگر عاشق یک لباس عروس دنباله دار خاص هستید؛ بهتر است بدانید ما هم با شما هم عقیده‌ایم. دنباله در لباس عروس به‌طور سنتی سابقه‌ای طولانی دارد؛ و بخشی جدایی‌ناپذیر از لباس عروس‌های رسمی، کلاسیک و مدرن است. امروزه دنباله به یک رسم ثابت در دنیای مد لباس عروس تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند که چه طولی را برای دنباله لباس عروس خود انتخاب کنید؛ یا شاید می‌خواهید یک لباس عروس با دنباله‌ای جداشدنی داشته باشید. به هر حال می‌توانید با یک دنباله زیبا، جذابیت ظاهری بیشتری به ظاهر خود ببخشید. در این نوشته می‌خواهیم درباره انواع لباس عروس دنباله دار و موارد مهم مرتبط با آن صحبت کنیم؛ تا هنگام خرید لباس عروسی به آن بیشتر توجه نمایید.

 دنباله لباس عروس چیست؟

دنباله پارچه‌ای اضافه است که خط سجاف پشتی را از لبه دامن امتداد می‌دهد؛ تا لباس عروس در پشت بلندتر از جلو باشد. این یکی از ویژگی‌های کلاسیک لباس عروس است؛ مخصوصا به دلیل وجود جلوه‌ای که دنباله می‌تواند هنگام راه رفتن یا ایستادن شما در سالن عروسی ایجاد کند. بنابراین اگر عاشق این هستید که لباس عروس، پشت سرتان جریان پیدا کند؛ داشتن لباس عروس دنباله دار برای شما مناسب است. برای داشتن یک دنباله خوب باید در دو مورد تصمیم بگیرید. اول اینکه می‌خواهید طول دنباله شما چقدر باشد. و دوم اینکه در ادامه مراسم و جشن با آن چه خواهید کرد.

انتخاب طول مناسب برای دنباله لباس عروس

انتخاب طول مناسب برای دنباله لباس عروس راحتی و اعتماد به نفس شما را در روز عروسی تضمین می‌کند. برای درک طول دنباله به تصاویر زیر دقت کنید.

 

لباس عروس دنباله دار  لباس عروس دنباله دار

لباس عروس بدون دنباله

لباس‌های مجلسی کشیده شده تا کف زمین، یک گزینه بی‌سروصدا و بدون شلوغی هستند. این مدل‌ها برای عروسی در فضای باز یا ساحل ایده‌آل هستند. همچنین این مدل‌ها یک گزینه خوب برای عروس‌هایی است که حوصله و توانایی کنترل و مدیریت دنباله را ندارند. نکته مهم اینکه در صورت پوشیدن چنین لباسی مسئله انتخاب کفش عروس بسیار مهم می‌شود.

لباس عروس با دنباله جارویی

طول دنباله جارویی حدودا 25 سانتی‌متر است. این مدل برای عروس‌هایی ایده‌آل است؛ که می‌خواهند یک لباس عروس دنباله دار شیک داشته باشند؛ اما نمی‌خواهند نگران شلوغی و دست‌وپاگیری آن باشند. دنباله جارویی مخصوصا روی لباس عروس‌های کرپ با پارچه سنگین خوب به‌نظر می‌رسد.

 لباس عروس با دنباله دادگاهی

طول دنباله دادگاهی حدودا 60 سانتی‌متر است. این دنباله‌ها برای دستیابی به ظاهری قطاری شکل، بدون پارچه جداگانه دنباله دار بسیار مناسب هستند. این طول دنباله مخصوصا در لباس‌های عروس با سیلئوت پری دریایی مناسب به‌نظر می‌رسد.

 لباس عروس با دنباله نمازخانه

یک دنباله نمازخانه حدود 90 سانتی‌متر طول دارد. دنباله‌ای با این طول هنوز قابل مدیریت است؛ و از طرفی به اندازه کافی حس‌وحال درام را نیز دارد. چنین مدلی برای سالن‌های عروسی رسمی عالی هستند؛ و در لباس عروس‌های با سیلوئت مجلسی یا خط A به بهترین شکل ظاهر می‌شوند.

 لباس عروس با دنباله کلیسای جامع

یک دنباله سبک کلیسای جامع 180 سانتی‌متر طول دارد. دنباله کلیسای جامع یک لباس عروس را به اوج رسمیت می‌رساند. دنباله‌هایی با این طول و اندازه، اغلب سنگین هستند. بنابراین ساقدوش‌های شما نیز باید آماده باشند تا پوشش و شکل دنباله شما را برای گرفتن تصاویر یادگاری تنظیم کنند. معمولا چنین دنباله‌ای تنها به صورت سفارشی در یک مزون لباس عروس طراحی و دوخته می‌شود.

مدل‌ها و گزینه‌های دیگر لباس عروس دنباله دار

پس از پایان قسمت رسمی آغاز مراسم، اکثر عروس‌ها دنباله لباس عروس را جدا می‌کنند؛ تا بتوانند در شرایط آزادانه‌تری مهمانی و جشن خود را ادامه دهند. البته این شرایط اغلب برای دنباله‌های بسیار بلند است. برخی دیگر از دنباله‌ها را می‌توان به شکل خاصی به بخش‌های بالایی لباس عروس متصل کرد و جمع نمود. همچنین بنابر میزان فعالیت شما، ممکن است بتوان برخی مدل‌های لباس عروس دنباله دار مدرن را تا انتهای مراسم به همان شکل اولیه پوشید. در ادامه شما را با چند مدل پیشنهادی از لباس عروس دنباله دار آشنا می‌کنیم.

لباس عروس دنباله دار

اگر برای لباس عروس و ساقدوش‌ها تمی مدرن و ساده انتخاب کرده‌اید؛ انتخاب یک دنباله با طرح توری مدرن و ساده پیشنهاد خوبی است. ظاهر نوآورانه این دنباله جداشدنی، که چیزی بین تور سر و دنباله عروس است؛ آن را جذابت‌تر نموده است.

لباس عروس دنباله دار

در این مدل به‌خوبی نشان داده شده است که دنباله لباس عروس می‌تواند عرض کمتری هم داشته باشد. به‌خصوص برای افرادی که می‌خواهند حتی در فضای بیرون، مثلا در ساحل، لباس عروس دنباله دار ساده داشته باشند؛ انتخاب یک دنباله بلند اما با عرض کم، بسیار مناسب است. این دنباله راحت‌تر از سایر مدل‌ها جمع می‌شود؛ و حتی در شرایط ضروری عروس می‌تواند آن را با دست خود گرفته یا کنترل کند.

لباس عروس دنباله دار

گاهی می‌توان تور عروس را بلندتر در نظر گرفته و از آن به عنوان دنباله نیز استفاده کرد. این سبک که معمولا به شکل توری کاملا سفید طراحی می‌شود؛ اغلب با لباس عروس‌های سنتی و کلاسیک هماهنگ‌تر است. همچنین اگر به تصویر دقت کنید احتمالا متوجه خواهید شد که توری سر و دنباله لباس دو بخش جدا از هم هستند؛ اما از پیوستگی و طراحی یک‌سانی برخوردارند.

لباس عروس دنباله دار

توجه این لباس عروس دنباله دار جدید به تکه دوزی و گلدوزی‌های متفاوت روی دامن و دنباله آن است. این سبک گل‌دوزی مکمل خوبی برای یقه‌های باز و آستین‌های بیرون از شانه خواهد بود.

لباس عروس دنباله دار

ویژگی خاص این مدل نیز هماهنگی گل‌های کار شده روی تور سر و دنباله با پارچه اصلی لباس عروس است. این سبک از جمله سبک‌هایی است که همیشه در دنیای مد حضور داشته و طرفداران زیادی دارد. همچنین بهتر است بدانید لباس‌های عروس با سیلوئت خط A بهترین گزینه‌ها برای داشتن دنباله بلند هستند.

لباس عروس دنباله دار

لباس‌های عروس با سیلوئت خط A تنها لباس‌هایی نیستند که می‌توانند دنباله‌های بلند داشته باشند. طرح گل در دنباله این لباس عروسی با بقیه لباس که به عنوان یک لباس عروس دنباله دار پرنسسی طراحی شده، هماهنگ است.

لباس عروس دنباله دار

تورهایی به سبک هندسی بهترین گزینه برای طراحی لباس عروس با سیلوئت پری دریایی است. در این طرح‌ها استفاده از دنباله‌ای که نظم طرح هندسی روی تور را رعایت کرده، جلوه خاصی به لباس عروس دنباله دار شما می‌دهد. بنابر نوع طرح، معمولا این سبک با دنباله‌های نیمه بلند جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

لباس عروس دنباله دار

استفاده از پارچه و تور نرم و سنگین یک گزینه عالی برای داشتن یک مدل لباس عروس دکلته با دنباله چسبیده به زمین است. این سبک معمولا حس و حالی رمانتیک‌تر به ظاهر شما می‌دهد؛ و اغلب با سیلوئت‌هایی که دامن گسترده‌ای به سمت بیرون ندارند، هماهنگ‌تر هستند.

چند پرسش و پاسخ مهم درباره لباس عروس دنباله دار

  • لباس عروس دنباله دار یا بدون دنباله؟ کدام بهتر است؟

اگر در حال برنامه‌ریزی یک عروسی در فضای باز هستید؛ دنباله لباس عروس ممکن است دردسرساز باشد. به‌خصوص اگر از پارچه‌های سنگین‌تری مانند کرپ در لباس خود استفاده کرده باشید؛ این مشکل جدی‌تر خواهد بود. کشیده شدن دنباله لباس روی سطح معمولا کثیف زمین، اتفاق خوبی برای یک عروسی ایده‌آل نیست. در این شرایط انتخاب یک لباس عروس بدون دنباله یا یک لباس عروس با دنباله کوتاه، مثلا جارویی، انتخاب بهتری است.

بسیاری از عروس‌هایی که جشنی در فضای باز دارند؛ لباس عروس‌هایی با سیلوئت غلافی و دنباله کوتاه‌تر را انتخاب می‌کنند. همچنین برای لباس عروس‌های سبک بوهو، بهتر است حداقل یک دنباله کوتاه را داشته باشید. از سویی دنباله‌های طولانی، به دلیل غیر‌رسمی بودن سبک لباس عروس بوهمی، برای این انتخاب مکمل خوبی نیستند. در نهایت اگر مراسم عروسی شما کاملا رسمی و در تالار برگزار می‌شود؛ لباس عروسی با دنباله بلند همان چیزی است که همه انتظارش را دارند.

  • چه مدل لباس عروسی با دنباله‌های بلند هماهنگ‌تر است؟

بیشتر مدل‌های لباس عروس دنباله دار بلند  با سیلوئت‌های مختلف هماهنگ هستند؛ اما اگر به دنبال پوشیدن لباس عروس کوتاه هستید؛ وجود یک دنباله بلند ممکن است نامتعادل به نظر برسد. با این حال برخی از عروس‌ها لباس‌های عروسی کوتاه را با دنباله بلند انتخاب می‌کنند؛ تا جلوه بیشتری به پشت لباس عروس‌شان ببخشند.

  • آیا می‌توانم یک دنباله رنگی با لباس عروس بپوشم؟

دنباله‌های رنگی زیبا هستند و می‌توانند در رنگ‌های متنوعی استفاده شوند. هرچند عروس خانم‌ها باید سعی کنند؛ دنباله‌ها را با رنگ لباس عروس‌شان هماهنگ کنند. بنابراین معمولا ست کردن یک رنگ کاملا متفاوت با یک لباس عروس کاملا سفید، معمولا سخت است.

  •  آیا می‌توانم یک دنباله جداشدنی بپوشم؟ 

بله. دنباله‌های جداشدنی را می‌توان به شانه یا پشت لباس عروس وصل کرد. با این وجود توصیه می‌کنیم آن را به صورت جداگانه خریداری نکنید. در واقع برای هماهنگی کامل آن با لباس عروس، بهتر است که طراحی دنباله جداشدنی را نیز بر عهده مزون لباس عروس خود بگذارید. چراکه انجام این جزئیات علاوه بر تجربه بالا، نیازمند بهترین چرخ خیاطی حرفه‌ای است که معمولا در خانه شما وجود ندارد.

  •  آیا می‌توانم یک دامن جداشونده بپوشم؟

اگر عاشق حس درام یک لباس عروس با دنباله طولانی هستید، اما نمی‌خواهید در ادامه جشن و پایکوبی، نگران پارچه‌های زیادی اطراف خود باشید؛ طراحی یک دامن جداگانه با دنباله بلندتر را در ذهن داشته باشید. مثلا می‌توانید روی لباس عروسی با سیلوئت پری دریایی یک دامن دنباله‌دار بپوشید؛ و در زمان مناسب دامن اول را درآورید. البته در این زمینه نیز باید کار را به مزون لباس عروس خود بسپارید تا فکر موارد مختلف مثل ژپون لباس عروس و... را بکند.

  •  آیا می‌توانم با لباس عروسم شنل جداشونده بپوشم؟ 

اگر حس می‌کنید لباس عروس دنباله‌دار برای شما مناسب نیست؛ شاید بهتر است به فکر اضافه کردن شنل به لباس عروس خود باشید. این شنل‌های می‌توانند به راحتی جداشده و حتی با بلندتر در نظر گرفتن آنها، می‌توانند تا نزدیکی زمین کشیده شوند.

امیدواریم با خواندن این نوشته، بتوانید در مورد طول و طرح دنباله در لباس عروس دنباله دار خود تصمیم بهتری بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NjpGe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر