انواع مدل توربان عروس

انواع مدل توربان عروس

اکسسوری عروس نوین مارکتینگ

برای اغلب خانم‌ها داشتن ظاهری آراسته و جذاب در شب عروسی‌شان، مهم‌ترین بخش از این مراسم است. اما برای داشتن چنین ظاهری توجه به لباس عروس و آرایش عروس کفایت نمی‌کند. در واقع بار بخش بزرگی از زیبایی ظاهری عروس را اکسسوری‌های آن به دوش می‌کشند. اکسسوری‌های متنوعی که اگر به درستی انتخاب شوند؛ می‌توانند ظاهر شما را چند درجه بهتر کرده و اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید؛ به‌راحتی موجب به‌هم ریختن استایل شما می‌شوند. یکی از این اکسسوری‌های مهم که طی چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته، توربان عروس است. در این نوشته می‌خواهیم شما را با انواع مدل توربان عروس، کاربرد آن، روش ست کردن آن با آرایش و لباس عروس و در نهایت ده‌ها نمونه از مدل‌های مختلف آن آشنا کنیم.

توربان عروس چیست؟

توربان عروس از نظر ظاهری شباهت زیادی به کلاه حجاب دارد؛ با این تفاوت که دقیقا مانند یک تور یا تاج عروس، به کمک تزئیناتی مانند سنگ‌دوزی، مرواریددوزی و... تکمیل شده است. توربان‌ها را می‌توان جایگزینی عالی برای کلاه عروس و همچنین شال و روسری مجلسی دانست. این کلاه‌ها در عین زیبایی، مانند شنل عروس دست‌وپاگیر نیستند؛ و از طرفی تنوع بیشتری داشته و کنترل آنها در طول مراسم عروسی ساده‌تر است.

همچنین بهتر است بدانید که توربان عروس لزوما با هدف ایجاد حجاب ساخته نشده و بسیاری از عروس‌ها از آن برای هرچه زیباتر و خاص‌تر کردن سبک پوشش خود استفاده می‌کنند. با این وجود طبیعی است که زنان ایرانی، این اکسسوری را گزینه‌ای مناسب برای حفظ حجاب خود در مراسم عروسی می‌دانند. بنابراین با کمی جستجو در انواع مدل توربان عروس جدید متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها لزوما موجب ایجاد پوشش مناسب از نظر حجاب نخواهند شد.

در نهایت باید گفت که توربان عروس را می‌توان به شکل‌های مختلف در اختیار داشت. مدل‌هایی از توربان در واقع همان روسری یا شال بوده که به سبک خاصی روی سر پیچیده و بسته می‌شوند. در این مدل بستن معمولا گردن شما بیرون بوده و روسری مانند یک کلاه فضای بالای سر و در واقع موهای شما را می‌پوشاند. همچنین مدل دیگری از توربان نیز وجود دارد که به شکل آماده ارائه شده و نیازی به بستن ندارد. این مدل‌ها همان‌طور که گفتیم بی‌شباهت به یک کلاه حجاب تزئین شده نیستند.

بهترین روش ست کردن توربان با آرایش و لباس عروس

مهم‌ترین نکته برای انتخاب و ست کردن توربان عروس، هماهنگی آن با آرایش و لباس عروس است. البته در این زمینه نکات فراوانی وجود داشته و همچنین سهم بزرگی به سلیقیه شخصی شما تعلق دارد. با این همه در ادامه چند نکته بسیار مهم را برای ست کردن توربان عروس در اختیارتان قرار داده‌ایم.

1. وجود توربان ضروری نیست. در واقع توربان عروس از اکسسوری‌های ضروری عروسی نیست. به‌خصوص در مواردی که تاج و تور عروس نیز در اولویت شما هستند؛ بهتر است درباره خلوت نگه داشتن سر خود بیشتر فکر کنید. فراموش نکنید که شما نمی‌توانید همه اکسسوری‌های عروس را به شکل هم‌زمان استفاده کنید.

2. هدف از پوشیدن توربان را مشخص کنید. طبیعتا مهم‌ترین نقطه تفاوت انواع توربان عروس، میزان پوشاننده بودن آن است. در واقع بهتر است قبل از فرآیند انتخاب، مشخص کنید که از این اکسسوری برای ایجاد حجاب استفاده خواهید کرد؛ و یا برای زیبایی بیشتر. اگر هدف اول پیش روی شما باشد؛ توربان به دلایل مختلف، بهترین و در دسترس‌ترین انتخاب است. اما اگر هدف دوم را در ذهن دارید؛ بهتر است با دقت بیشتری آن را بررسی و انتخاب کنید.

3. هماهنگی کامل با لباس عروس مهم‌ترین نکته است. فراموش نکنید که توربان اگرچه از لباس عروس جدا افتاده، اما در عمل بخشی از این لباس است. بنابراین برای ست کردن توربان عروس بهتر است در ابتدا به هماهنگی آن با لباس عروس فکر کنید. طبیعتا یک راه ساده استفاده از جنس پارچه و سبک تزئینات مشابه با لباس عروس در آن است. بنابراین شاید بهترین کار این باشد که کار طراحی و دوخت توربان را نیز به مزون لباس عروس خود بسپارید. البته اگر به دنبال روش اجاره لباس عروس باشید؛ احتمالا باید به جستجوی بیشتری برای یافتن توربان هماهنگ با آن بپردازید. همچنین اگر لباس عروس شما ساده است؛ می‌توانید توربان و سایر اکسسوری‌های خود را از انواع پر زرق‌وبرق‌تر انتخاب کنید. از طرفی اگر لباس عروس پر زرق‌وبرق و شلوغی انتخاب کرده‌اید؛ یک توربان ساده موجب تعادل بیشتر در استایل شما می‌شود؛ و اجازه می‌دهد تا لباس عروس نقش اصلی را در ظاهر شما بازی کند. در نهایت بهتر است بدانید که قیمت لباس عروس با توربان ست که توسط یک مزون لباس عروس معتبر دوخته می‌شود؛ معمولا کمی بالاتر از خرید جداگانه آنها است.

4. ست بودن توربان با آرایش مو و صورت را فراموش نکنید. در این زمینه اولین قدم این است که درباره توربان و مدل آن با آرایشگر خود صحبت کنید؛ تا مدل آرایش شما را طوری انتخاب کند که با آن هماهنگ باشد. همچنین ضروری است که توربان را برای نصب صحیح و کامل، با خود به آرایشگاه ببرید. با انجام این کار مطمئن خواهید شد که آرایش شما پیش از شروع مراسم و هنگام پوشیدن لباس دچار مشکل نمی‌شود.

مدل‌های مختلف توربان عروس

در این بخش می‌خواهیم شما را با 30 مدل توربان عروس جدید آشنا کنیم. دیدن این مدل‌ها می‌تواند ایده‌های خوبی برای انتخاب توربان عروس در اختیار شما قرار دهد.

انواع مدل توربان عروس

اولین مدل پیشنهادی را به گزینه‌ای کاملا هماهنگ با لباس عروس آن، اختصاص داده‌ایم. این مدل به‌طور کامل موها و گوش‌های شما را می‌پوشاند. جنس پارچه اصلی آن با پارچه دامن لباس عروس یکی بوده و روی آن، توری هماهنگ با تور استفاده شده در بالاتنه لباس عروس استفاده شده است.

مدل توربان عروس

وقتی موهای شما به‌طور کامل پوشیده می‌شود؛ یک راه مناسب برای ایجاد حالتی مشابه و به زیبایی مو، استفاده از چند لایه جدا از هم تور شفاف، بر روی توربان عروس است. این ویژگی توهمی بصری ایجاد کرده که از نظر زیبایی، کمتر از یک شینیون جذاب نخواهد بود.

مدل توربان عروس جدید

وقتی تصمیم می‌گیرید یک لباس عروس ساده بپوشید؛ طبیعی است که پوشیدن یک توربان عروس ساده گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این مدل نیز دقیقا مانند لباسش، بدون ایحاد حجم اضافه روی سر قرار گرفته است. این مدل را به عروس‌هایی با تیپ بدنی ریز اندام و سر کوچک پیشنهاد می‌کنیم.

مدل توربان عروس 2022

تور اصلی‌ترین ماده در دسترس برای تزئین توربان است. این مدل توربان عروس نیز به‌طور کامل از تور ساده ساخته شده و پوشش کاملی برای موهای شما خواهد بود.

گل‌های درشت‌تر نصب شده روی پیشانی این توربان، آن را به گزینه‌ای جذاب برای هماهنگ شدن با انواع لباس فرمالیته رنگی و سایر لباس‌های مجلسی رنگی تبدیل کرده است. همچنین می‌توان این توربان را یک گزینه مینیمال برای سایر مراسم‌ها دانست.

اگر می‌خواهید در کنار استفاده از توربان عروس، ظاهر کلاسیک خود را نیز در عروسی حفظ کرده، این مدل را در نظر داشته باشید. این مدل به‌خوبی با انواع لباس عروس‌های کلاسیک مانند لباس عروس پرنسسی هماهنگ می‌شود.

بررسی مدل توربان عروس

این مدل یک توربان کاملا ساده است؛ که توسط یک کلاه عروس با تورهای بزرگ و افتاده، کامل می‌شود. هماهنگی تورهای استفاده شده روی کلاه عروس با تورهای روی آستین لباس عروس، سبکی جذاب و خاص را در این مدل ایجاد کرده است.

این مدل توربان عروس جدید به کمک شیوه خاص پیچیدن شال عروس طراحی شده است. اگر می‌خواهید علاوه بر موها، گردن شما نیز پوشیده باشد؛ این مدل این کار را به‌طور کامل انجام می‌دهد. 

تکمیل کردن توربان عروس با مدل‌های کوتاه تور عروس، مثل تور عروس مدل قفس پرده، انتخابی عالی برای القاء حسی رمانتیک و زنانه به چهره شما است.

این مدل نیز علاوه بر پوشش مناسب، اجازه می‌دهد گوشواره‌های شما به زیبایی خودنمایی کنند. هماهنگی میان توربان و لباس نیز در این مدل نیازی به توضیح ندارد.

این توربان عروس گزینه‌ای عالی برای هماهنگ کردن با تاج عروس است. اگر شما هم در فکر چنین ترکیبی هستید؛ به نازک و سبک بودن توربان و همچنین ساده بودن تاج عروس توجه نمایید.

این مدل توربان عروس نیز دقیقا مانند مدل معرفی شده قبلی است. نکته جذاب در مورد این مدل‌ها بیرون بودن کامل گوش و امکان استفاده کامل از انواع گوشواره است.

لزوما همه توربان‌ها از جنس تور طراحی نشده‌اند. این مدل یک گزینه جذاب است که به کمک پارچه ساتن و مرواریددوزی‌های محدود، ترکیبی خاص و متفاوت ایجاد کرده است.

اگر می‌خواهید در بخش‌هایی از مراسم، توربان را از سر خود بردارید؛ بهتر است به فکر گزینه‌ای بی‌دردسرتر باشید. این مدل ساده که شباهت کاملی به یک کلاه دارد؛ در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

برای خانم‌هایی که باید حجم زیادی از مو را در توربان خود جای داده و نمی‌خواهند دنباله موهای‌شان از پشت مشخص باشد؛ این مدل توربان عروس را پیشنهاد می‌کنیم.

این مدل گزینه جذاب دیگری برای ترکیب توربان با کلاه عروس و تور کوتاه عروس به سبک قفس پرنده است.

اگر می‌خواهید در روز عروسی خود، به‌جز گردی صورت، همه‌چیز را بپوشانید؛ اما همچنان جذاب و زیبا به‌نظر برسید؛ باید به دنبال نمونه‌های مشابه این مدل توربان عروس باشید.

همان‌طور که گفته شد؛ توربان عروس تنها برای ایجاد پوشش نیست. در این مدل زیبا، به‌خوبی می‌توانید یک توربان عروس و تاج عروس را در ترکیب با هم مشاهده کنید.

این مدل با تورهای پراکنده و هماهنگ کردن تور توربان با تور استفاده شده در دستکش‌ها، به‌خوبی توانسته استایلی جذاب و صمیمی بسازد.

اگر می‌خواهید توربان عروس به سر شما حجم داده تا جای خالی موهای خود را حس نکنید؛ این مدل را در نظر بگیرید.

استفاده از یک گل بزرگ توری در سمت چپ یا راست سر شما و بر روی یک توربان ساده، روشی دیگر برای ایجاد تنوع و زیبایی در مدل‌های کاملا پوشیده توربان عروس است.

این توربان گزینه جذاب دیگری برای عروس‌هایی است که از توربان انتظاری متفاوت داشته و به آن به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد پوشش نگاه نمی‌کنند.

اگر پشت یا جلوی لباس عروس خود، یک پاپیون بزرگ و سفید رنگ دارید؛ ایده داشتن نمونه مشابه آن روی توربان، می‌تواند انتخاب خوبی برای ست کردن توربان عروس با لباس عروس باشد. 

لباس عروس‌های رنگی انتخابی جسورانه هستند. اگر می‌خواهید این انتخاب را با یک توربان متفاوت، جذاب‌تر کنید؛ به این مدل ساتن براق و رنگارنگ نگاهی بیندازید.

استفاده از مروارید بر روی توربان عروس، به‌خصوص وقتی موهای شما از زیر تور آن مشخص است؛ می‌تواند بهترین انتخاب برای ایجاد ظاهری دلنشین و دلبرانه باشد.

این مدل توربان عروس نیز گزینه جذاب دیگری است؛ که برای تزئین خود، روی مرواریددوزی‌های کوچک و بزرگ حساب باز کرده است.

شاید پولک آخرین راه‌کاری باشد که برای تزئین توربان عروس به ذهن شما می‌سد؛ اما قطعا گزینه‌ای متفاوت و خاص را با این انتخاب در اختیار خواهید داشت. 

تورهای کلاسیک را همه می‌شناسیم و برای داشتن چهره و سبکی شرقی، به سراغ آنها می‌رویم. این مدل به‌خوبی توانسته از این تورها در توربان عروس استفاده کنید.

این مدل توربان عروس جدید نیز به‌طور کامل در هماهنگی با لباس عروس و به‌خصوص آستین‌های آن طراحی شده است.

در نهایت آخرین مدل توربان را نیز به انتخابی جذاب برای علاقمندان تور و تاج عروس در کنار یک‌دیگر اختصاص داده‌ایم.

امیدواریم با خواندن این نوشته و دیدن مدل‌های مختلف معرفی شده در آن، بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب و ست کردن توربان عروس بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/YN3ZV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر