انواع مدل ژپون لباس عروس

انواع مدل ژپون لباس عروس

لباس عروس نوین مارکتینگ

برگزاری مراسم عروسی جزئیات ریز و درشت بسیاری دارد؛ که تنها با توجه کردن به همه آنها می‌توانید از برگزاری یک مراسم خوب و به‌یادماندنی مطمئن باشید. یکی از موارد مهم در این زمینه نیز خرید یا سفارش دوخت لباس عروس است. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک لباس نامزدی پوشیده باشید؛ یا یک لباس عروس کوتاه و ساده دل شما را برده باشد؛ به هر حال هنگام انتخاب لباس عروس هم باید نکات گوناگونی را در نظر داشته باشید. ژپون به عنوان عنصری پرکاربرد در طراحی لباس عروس، یکی از این موارد مهم است. به زبان ساده ژپون لباس عروس یک دامن زیر فنردار و آهاردار است؛ که شکلی متفاوت به طرح دامن لباس عروس شما می‌دهد. البته وقتی که شما کار را یک مزون لباس عروس معتبر بسپارید؛ انتخاب ژپون مناسب بخشی از فرآیند خرید یا سفارش لباس عروس خواهد بود. با این وجود خالی از لطف نیست که درباره ژپون لباس عروس، تاریخچه، انواع و روش انتخاب آن نکاتی را در ذهن داشته باشید.

در واقع ژپون به‌عنوان ابزاری ​​برای دور نگه داشتن دامن‌های بلند و سنگین عروسی از پاها، خنک‌تر ماندن پاهای عروس در آب‌وهوای گرم و جلوگیری از سر خوردن روی دامن در حین فعالیت‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب از بدانید که این حلقه‌های کوچک در گذشته توسط کشاورزان و هنگام کار در باغ پوشیده می‌شده. بعدها این حلقه‌ها به‌عنوان یک کالای مد مورد استفاده قرار گرفتند؛ و اندازه و مقیاس حلقه‌ها به‌ویژه در طول قرن نوزدهم میلادی افزایش یافت. در اواسط قرن نوزدهم، سیلوئت مد روز، یک کمر کوچک با دامنی بزرگ و گنبدی شکل بود. همان مدلی که سبک مدرن آن را امروزه در لباس عروس پرنسسی و پفی می‌بیینیم. بنابراین ژپون در این دوره پرکاربردتر شده و دامن‌ها بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسیدند. هنگامی که ژپون دایره‌ای در سال 1856 به بازار آمد، یک تغییر مهم در طراحی دامن رخ داد. این ژپون وزن دامن‌های متعدد را تحمل می‌کرد و به زنان اجازه می‌داد تا برای داشتن یک دامن پف کرده، لایه‌های کمتری را بپوشند. علاقه به دامن‌های زنگوله شکل در اواسط دهه 1860 به تدریج از بین رفت؛ تا بر حجم دامن در قسمت پشتی تاکید بیشتری شود. در نتیجه یک ژپون باریک با جلوی صاف و حلقه‌های قفس در پشت مد شد.

امروزه ژپون‌ها معمولا از یک پارچه توری آهار دار دوخته شده و روی آنها کانال‌هایی طراحی شده که به وسیله حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی، ثابت و فرم‌دهی می‌شوند. همچنین ژپون‌های امروزی دارای حلقه‌های پلاستیکی هستند؛ و در اغلب ژپون‌ها دیگر خبری از حلقه‌های فلزی نیست.

انواع ژپون لباس عروس

فرقی ندارد که به دنبال اجاره لباس عروس باشید؛ و یا بخواهید آن را خریداری کنید. به هر حال برای داشتن انتخابی بهتر، باید با انواع ژپون لباس عروس آشنا شوید. ژپون‌ها علاوه بر فرم دادن به دامن شما، فرم اندام شما را نیز بهبود می‌دهند. آنها برای نگه داشتن وزن پارچه‌های چند لایه در لباس‌های عروس سنگین‌تر، بدون از بین بردن توانایی حرکت، ایده‌آل هستند. همچنین یک ژپون خوب مانع از پیچیدن لباس عروس به دور پاهای شما می‌شود؛ و راه رفتن در راهرو و رقصیدن در شب را برای شما آسان‌تر می‌کند. بنابراین اگر یک لباس عروس بزرگ به سبک پرنسسی دارید؛ بدون استفاده از ژپون نمی‌توانید به جلوه کامل و افسانه‌ای دلخواه برسید. البته وجود ژپون همیشه ضرورت ندارد؛ و این موضوع بستگی به مدل لباس عروسی و سیلوئت انتخابی شما خواهد داشت.

همچنین اکثر لباس عروس‌های دارای سیلوئت خط A و مجلسی، قطعا به یک دامن زیر یا همان ژپون نیاز دارند. در کنار آن بسیاری از لباس عروس‌های مدل شیپوری، پری دریایی و دم‌ماهی، برای ایجاد فرم دل‌خواه دامن در پایین، به یک ژپون کشده شده تا وسط ران نیاز دارند. برای این مدل لباس‌های عروس، مهم است که ژپون به جای کمر، از زانو بیرون بیاید. بنابراین واضح است که بر اساس سیلوئت انتخابی شما برای لباس عروس، انواع مختلف ژپون وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع ژپون لباس عروس بر اساس سایز، سبک و تعداد حلقه آشنا کنیم.

انواع ژپون از نظر سایز

ژپون‌ها مانند سایر لباس‌ها از نظر سایز قابل تقسیم‌بندی هستند. در استاندارد اروپایی ژپون‌ها را از سایز 8 تا 24 شماره‌گذاری می‌کنند. همچنین استفاده از علام اختصاری S, M, L, XL و XXL نیز برای تعیین سایز ژپون به‌کار می‌رود. نکته جالب درباره سایز ژپون این است که مسئله تغییر سایز عروس را تا حدود حل کرده است. در واقع مدل‌های امروزی ژپون دارای طراحی خاصی در قسمت کمر هستند؛ که به آن اجازه می‌دهند از هر دو طرف کمر به یک اندازه جمع شده تا نوسانات وزن شما، موجب نگرانی‌تان نشود.

انواع ژپون از نظر طول

سبک جدید طراحی کمر در ژپون به ما اجازه می‌دهد که آن را بالاتر یا پایین‌تر از کمر نیز ثابت کنیم. با این وجود در بسیاری از مواقع نیازمند ژپون لباس مجلسی کوتاه‌تر یا بلند‌تری هستیم. بنابراین از نظر طول تنوع زیادی در دنیای ژپون‌ها وجود ندارد. به‌طور کلی سه اندازه کوتاه، متوسط و بلند، از جمله اندازه‌هایی است که می‌توانند به‌خوبی از پس هر مدل لباس عروسی برآیند.

انواع ژپون از نظر تعداد و سبک حلقه‌ها

تعداد کمی از ژپون‌ها وجود دارند که نیازی به حلقه فلزی یا پلاستیکی ندارند. طبیعتا این ژپون‌ها مزایای کمتری نسبت به مدل‌های حلقه‌دار دارند. به عنوان مثال این مدل‌ها فضای اطراف پای شما را خالی نمی‌کنند. با این حال ظاهری نرم‌تر به استایل لباس شما می‌دهند؛ و به آن اجازه می‌دهند روان‌تر و شناورتر شود. اگر لباس شما به این سبک است؛ شاید نیازی به ژپون نداشته باشید. اما بسیاری از مدل‌های لباس مجلسی و عروس به ژپون حلقه‌دار نیاز دارند. انواع ژپون‌های حلقه‌دار را می‌توان بر اساس شکل فرم‌دهی و تناسبش با سیلوئت لباس عروس نیز تقسیم‌بندی کرد. به‌عنوان مثال لباس‌های مدل دم ماهی و پری دریایی فقط به ژپونی نیاز دارند که قسمت پایینی لباس را پشتیبانی کند. بنابراین این ژپون‌ها فقط به یک حلقه نیاز دارند. در حالی که لباس‌های عروسی بزرگ‌تر، به سبک لباس مجلسی یا پرنسسی، معمولا به حداقل دو حلقه نیاز دارند. تعدد حلقه‌ها اجازه می‌دهد تا وزن لباس به‌طور مساوی تقسیم و پشتیبانی شود. در نهایت لباس‌هایی که از موادی مانند ساتن‌های دوشس سنگین ساخته می‌شوند؛ به حمایت بیشتری نیاز داشته و به نوبه خود به تعداد حلقه‌های بیشتری نیاز دارند.

انتخاب بهترین ژپون لباس عروس

برای سیلوئت‌های پرنسسی و مجلسی، بسیاری از عروس خانم‌ها دوست دارند یک ژپون چند حلقه و در نتیجه دامنی کاملا پف کرده داشته باشند. اگر بتوانید لباس‌های مجلسی بزرگی مانند آنچه در لباس‌های قرن نوزدهم دیده می‌شد را تصور کنید؛ سبک زنگوله‌ای پهن همان چیزی است که سیولئت مجلسی امروزه در تلاش است تا به آن دست یابد. این سبک‌ها می‌تواند باعث شود که عروس احساس یک شاهزاده خانم را داشته باشد؛ هرچند در مورد نحوه راه رفتن یا نشستن با این سبک لباس، همیشه نگرانی‌هایی وجود دارد. اینجاست که انتخاب ژپون مناسب به کمک شما می‌آید؛ تا فرم و ثبات لازم را به لباس عروس خود بدهید. البته استفاده از ژپون مشکلاتی را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال وقتی لباس روی پوست شما قرار نمی‌گیرد؛ احتملا هنگام حرکت و فعالیت تاب می‌خورد. این وضعیت ممکت است برای بعضی از عروس‌ها ناخوشایند باشد. همچنین نشستن با ژپون‌های محکم و بزرگ، کمی مشکل است. اما راه‌کار اصلی برای انتخاب ژپون مناسب، یافتن مدلی است که یا سبک دامن شما کاملا هماهنگ باشد. در ادامه چند مدل ژپون را که برای سبک‌های مختلف دامن عروس کاربرد دارد به شما معرفی کرده‌ایم.

  • ژپون خط A. این ژپون در امتداد کمر شما قرار می‌گیرد؛ و در ادامه دامن پف می‌کند. این ژپون‌ها معمولا یک حلقه در بالا داشته و شبیه به حرف A لاتین به سمت پایین کشیده می‌شوند. فرم ایستادن این ژپون باعث شده که حتی بتوان آن را بدون داشتن حلقه و با افزودن چند لایه تور بیشتر نیز طراحی کرد.

انواع ژپون لباس عروس

  • ژپون دو حلقه‌ای و سه حلقه‌ای. مدل دو حلقه‌ای این ژپون علاوه بر دور کمر دارای یک خط بیشتر در پایین دامن است. این مدل نیز گزینه‌ای مناسب برای دامن‌های مختلف با سیلوئت خط A است. ژپون سه حلقه‌ای نیز همان‌طور که از نام آن پیداست؛ دارای سه ردیف حلقه بوده و یک خط اضافی به دامن شما اضافه می‌کند. این مدل ژپون نیز برای فرم دادن به لباس‌های با سیلوئت خط A که می‌خواهید پف لباس در آن حداقل و ثبات آن حداکثر باشد، عالی است.

انتخاب مدل ژپون لباس عروس

  • ژپون شش حلقه‌ای. این مدل را می‌توان بزرگ‌ترین نوع ژپون دانست. در این مدل 6 حلقه کامل از کمر تا مچ پای شما قرار می‌گیرد. اگر از علاقمندان لباس عروس پرنسسی و سایر مدل‌های با دامن پف‌دار هستید؛ این ژپون برای کنترل بیشتر و ایجاد فرمی عالی، بهترین انتخاب است.

بهترین ژپون لباس عروس

  • ژپون قطاری. ویژگی خاص این مدل ژپون نیز پشتیبانی کردن آن از دنباله لباس عروس است. در واقع این ژپون کمک می‌کند که دنباله لباس عروس شما از همان ابتدا حالتی شل و افتاده نداشته باشد.

  • ژپون پری دریایی. این ژپون‌ها معمولا با یک حلقه تولید می‌شوند؛ و در قسمت پایین لباس‌های مجلسی دارای نمایی زیبا و چشم‌گیر هستند. در عمل این ژپون از وسط ساق پا یا درست زیر زانو شروع می‌شوند.

در نهایت چه به دنبال یک لباس بله برون باشید و چه در حال خرید لباس عروس هستید؛ انتخاب ژپون لباس عروس می‌تواند در طرح کلی لباس شما موثر باشد. با این وجود این کار بیش از آنکه وظیفه شما باشد؛ وظیفه مزونی است که لباس را به آن سفارش می‌دهید. در واقع کافی است که شما سیلوئت مناسب خود را انتخاب کرده و از مزون لباس مجلسی خود بخواهید ژپون مناسب آن را برای شما در نظر بگیرد. در نهایت فراموش نکنید که هنگام پرو لباس عروس، به راحتی خود با ژپون در نظر گرفته شده برای لباس توجه کنید. نشستن و برخواستن، قدم زدن و سایر فعالیت‌های مراسم عروسی را مرور کنید؛ و مطمئن شوید که برای انجام هیچ‌کدام دچار سختی و مشکل نخواهید شد.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/1V9O4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر