انواع کراوات ها و نکاتی که باید برای انتخاب کراوات بدانیم

انواع کراوات ها و نکاتی که باید برای انتخاب کراوات بدانیم

استایل داماد نوین مارکتینگ

 

کراوات

کراوات یا به قول فرهنگستان زبان و ادب فارسی «دراز آویز زینتی» نوعی دستمال گردن پارچه ای است که در طرح ها و رنگ ها متفاوت دوخته و در جلو پیراهن بسته می شود. امروزه این اکسسوری پر طرفدار، به جزئی جدا ناشدنی از استایل برخی مراسمات و جلسات رسمی تبدیل شده و در بین آقایان جایگاه ویژه ای دارد. محبوبیت این اکسسوری تا حدی ست که بسیاری از مدارس و یا اورگان های نظامی، استفاده از آن به صورت اجباری در آمده است. در زیر مختصری در مورد نحوه پیدایش این دستمال گردن خاص خواهیم گفت.

 

تاریخچه
تقریبا اکثر مورخین بر این عقیده اند که کراوات به قرن 17 میلادی و جنگ های 30 ساله اروپا باز می گردد. در آن زمان شاه فرانسه تعدادی از سربازان کروات را استخدام کرده که دارای یونیفرمی با دستمال گردنی خاص بود. از آنجایی که شاه فرانسه به شدت مجذوب این دستمال گردن تزئینی شده بود، با گذر زمان این دستمال گردن به جزئی اجباری از لوازم اجتماعات و دورهمی های سلطنتی تبدیل شد. وی برای ادای احترام به سربازان کروات این دستمال گردن را La Cravate که به معنای کروات به زبان فرانسوی است.

شایان ذکر است در طول تاریخ سربازان ایرانی، چینی و رومی از گردن پوش هایی برای اعلام وابستگی به گروه هایی خاص استفاده می کردند که برخی مورخین منشا کراوات را از آن ها می دانند. نقش رجب در استان فارس که حجاری منصوب به «بابک»، پدر اردشیر بابکان است، از جمله مستندات این گونه مورخین به حساب می آید.

 

انواع کراوات: 


از آنجایی که تنوع در طرح و رنگ کراوات ها بسیار زیاد است، در این مقاله مزون فابرا تصمیم دارد با بیان برخی توضیحات، دانشی مناسب به شما دوستان برای انتخاب نوع مناسب کراوات بدهد.


1-    The four in-hand Knot tie
این مدل به عنوان معمول ترین حالت ممکن از کراوات زدن به حساب می آید و برای هر گونه مراسمی اعم از رسمی و غیر رسمی می تواند کاربرد داشته باشد.
 

2-    Tie the skinny
مدلی از کراوات است که بسیار باریک دوخته و طراحی می شود. این مدل کراوات مناسب محیط های کاری بوده و برای محیط های رسمی توصیه نمی شود. این مدل مناسب لباس های اسپرت و فیت بوده و به خوبی با جین ست می شود. متاسفانه این مدل کراوات به همه افراد توصیه نمی شود و اگر شما فردی لاغر اندام باشید، شما را بیش از حد لاغر نشان می دهد. هم چنین این کراوات اسکینی برای افراد درشت اندام و چارشانه گزینه خوبی به حساب نمی آید.

3-    The 7-fold tie
این مدل کراوات از پارچه های مرغوبی که 7 بار تا خورده ساخته شده است. به دلیل گرانی این مدل کراوات، استفاده از آن رایج نیست.

4-    The clip on tie
این مدل کراوات از جمله کراوات های از پیش گره زده می باشند و نیازی به گره زدن ندارند. این مدل کراوات ها به هیچ وجه توصیه نمی شوند؛ زیرا اطرافیان به خوبی متوجه این موضوع می شوند. این مدل کراوات ها انواع گوناگونی دراند ولی مدل کش دار آن ها بیشتر مرسوم است.


5-    The knit tie
این مدل کراوات ها جز کراوات های فانتزی به حساب می آیند و به دو صورت مستطیلی و صاف می باشند. این مدل کراوات ها معمولا از الیاف بافتنی بوده و در کارخانه یا کارگاه با دستگاه بافته می شوند. این مدل کراوات ها برای مراسم های رسمی مناسب نبوده و مورد استفاده در استایل های کژوال می باشند.

بدون شک کراوات از پر کاربردترین اکسسوری های آقایان به حساب می آید و می تواند در نوع استایل افراد نقشی تعیین کننده داشته باشد. از این رو بسیاری از مردم در انتخاب کراوات مناسب دچار مشکل شده و به صورت دغدغه ای دائمی در آمده است. در این مقاله مزون فابرا با ارائه برخی نکات کاربردی، در پی کمک به شما دوستان عزیز می باشد.

1-    به اندازه کراوات دقت کنید!
از نظر طولی کراوات باید تا خط کمربند باشد. زیادتر یا کمتر بودن از این میزان، می تواند باعث خراب شدن استایل شما در نظر بقیه شود. هم چنین پهنای کراوات باید حدود 7/5 تا 7 سانتی متر باشد. استفاده ازکراوات های پهن تر از این میزان ممکن است ظاهری قدیمی و دمده برای شما ایجاد کرده و برای اکثریت مردم جذاب نباشد. کراوات های باریک تر (البته نه خیلی باریک 😊 ) در بین مردم محبوبیت بیشتری داشته و با لباس های گوناگون راحتتر ست می شوند.


2-     اندازه گره کراوات
اندازه گره کراوات نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد و از بیش از حد مثلثی شدن آن باید پرهیز کرد. گره های زیادی برای کراوات وجود دارد ولی بهترین نوع آن ها همان گره "چهار-در-دست" (Four-in-hand knot) بوده که به گره دانش آموزی یا ساده نیز معروف است. توصیه می شود حتما این مدل گره را یاد بگیرید و بیشتر از این مدل گره برای لباس پوشیدن استفاده کنید.

3-    حتی الامکان از کراوات های ساده و بدون طرح استفاده کنید.


4-    کراوات های مناسب فصل بخرید.
سعی کنید تا حد ممکن از کراوات های مناسب فصل ها استفاده کرده و استایل های متناسب آن ها را بپوشید.  کت شلوار های کتان، با کراوات های کتان و لباس های فاستونی با کراوات های پشمی بهتر ست می شوند.


5-    رنگ کراوات را متناسب مراسم انتخاب کنید.
رنگ قرمز نشان دهنده قدرت و جاه طلبی می باشد، به همین خاطر برای سیاستمداران و مدیران رنگ مناسبی است. این رنگ می تواند به شما کمک به سزایی در گرم تر دیده شدن در یک سخنرانی نه خیلی طولانی داشته باشد.

اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس و بهبود ارتباط با عموم مردم هستید، از کراوات آبی رنگ استفاده کنید. تاثیر این رنگ به حدی است که در برخی کشورها کراوات آبی را برای پلیس اجباری شده است.

شاید هیچ رنگی از کراوات ها به اندازه رنگ های خاکستری و مشکی جذاب نباشد. این دو رنگ به راحتی با لباس های متفاوت ست شده و یک انتخاب شیک و به روز به حساب می آیند.

اگر به دنبال یک ظاهر منحصر به فرد و لاکچری هستید، استفاده از کراوات بنفش را فراموش نکنید. از دیر باز، رنگ بنفش به خاطر سختی در پروسه سنتز، رنگی گران قیمت به حساب آمده و تعداد کسانی که از این رنگ در پوشاک خود استفاده می کردند بسیار محدود بود. به همین علت رنگ بنفش به عنوان نماد ثروت بین مردم رواج یافته و کسانی که از این رنگ در البسه خودد بهره ببرند، به گونه ای ثروتمند تلقی می شوند.

 

6-    در صورت استفاده از گیره حتما آن را درست استفاده کنید.
-    گیره کراوات باید بین دکمه سوم و چهارم قرار گیرد.
-    از آنجایی که نباید طول گیره شما از پهنای کراوات شما بیشتر باشد، همیشه گیره های مختلف را در کمد لباس های خود داشته باشید.
-    هنگام پوشیدن ژیله از گیره استفاده نکنید؛ زیرا گیره کراوات به خاطر جلوگیری از حرکت دو انتهای کراوات بوده و پوشیدن ژیله می تواند از این حرکت جلوگیری کند.
-    گیره کراوات معمولا با دکمه سر آستین، سگک کمربند و ساعت مچی ست می شود؛ پس همیشه هماهنگی این اکسسوری ها را به یاد داشته باشید.
 

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/BNEqN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر