تفاوت آموزش خیاطی با الگو و بدون الگو

تفاوت آموزش خیاطی با الگو و بدون الگو

آموزشی محمد

کدوم متد خیاطی از سایر متدها آسون تره؟ شما خیاطی با الگو رو ترجیح میدید یا بدون الگو؟ برای دونستن تفاوت های آموزش خیاطی با الگو و بدون الگو ادامه ی مطلب رو بخونید.
برای یادگیری خیاطی و انتخاب آموزشگاه خیاطی باید به نکات زیادی توجه کنید. اعتبار و سابقه ی آموزشگاه و میزان موفقیت هنرجویان دوره های قبلی از نکات قابل توجه در انتخاب آموزشگاه خیاطی هست. یکی دیگه از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید متد آموزش خیاطی هست. 

 

 

آموزش خیاطی از طریق متدهای خیاطی متعدد انجام می شه و هر مربی خیاطی متد متفاوتی رو آموزش می ده. تفاوت اصلی متدهای آموزش خیاطی در کشیدن یا نکشیدن الگو و نحوه ی محاسبات و اندازه گیری هاست. برای یادگیری خیاطی با متد نوین فابرا می تونید از دوره های آموزش خیاطی رایگان فابرا در سایت استفاده کنید و برای ادامه در دوره های حضوری آموزش خیاطی فابرا شرکت کنید و خیاطی رو زیر نظر استاد مجرب خیاطی با بهترین روش یاد بگیرید.


آکادمی فابرا در ادامه با بررسی مزیت ها و معایب خیاطی با الگو و بدون الگو راهنمایی های لازم رو برای انتخاب بهترین روش خیاطی به شما میده.
 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

معایب خیاطی بدون الگو      

 


شاید شنیده باشید خیاطی بدون الگو کار خیلی راحتیه و می تونه شما رو سریع تر به یک خیاط تبدیل کنه. اما آیا می دونید در خیاطی بدون الگو با حذف جزییات مهم لباس تن خور نهایی لباس نسبت خیاطی با الگو خیلی تفاوت داره؟ در این جا به نکات مهمی که باید در مورد خیاطی با الگو و بدون الگو بدونید اشاره کردیم تا قبل از آموزش خیاطی بتونید با آگاهی از روش بدون الگو و روش خیاطی با الگو تصمیم بهتری بگیرید.
 

 

* آموزش خیاطی بدون الگو به افراد مبتدی توصیه نمی شه.

 


اگر قراره برای یادگیری خیاطی از صفر اقدام کنید و هیچ پیش زمینه ای ندارید، روش بدون الگو به شما توصیه نمی شه. خیاطی بدون الگو سریع تر انجام می شه اما به همین میزان احتمال خطا و بروز اشکال در اون هم زیاده. رسم الگو شاید زمان بر باشه اما دقیق هست و با خیال راحت پارچه رو برش می زنید. به همین دلیل برای افراد مبتدی آموزش خیاطی با الگو کار معقولانه تری هست.
 

 

* خیاطی با الگو قابلیت اعمال تغییرات قبل از برش پارچه رو داره

 


استفاده از الگو این فرصت رو به شما می ده تا اول طرح اولیه ای رو روی کاغذ پیاده کنید و بعد از اون روی پارچه برش بزنید، این کار باعث می شه که اگر اشتباهی در ضمن برش الگو روی کاغذ اتفاق افتاد صدمه ای به پارچه ی اصلی نرسه.


* امکان خراب شدن و هدر رفتن پارچه در خیاطی بدون الگو زیاده

 


در آموزش خیاطی بدون الگو شما نتیجه ی سریع تری می گیرید چون زمانی که صرف کشیدن الگو می شه رو حذف کردید و مستقیم پارچه را برش دادید اما ممکنه حین برش دادن متوجه اشتباهی بشید که پارچه ی شما از دست بره، یا وقتی دوخت لباس به پایان رسید تن خور شیک و با جزییات دقیقی نداشته باشید. خیاطی بدون الگو برای کسانی مناسب هست که تجربه و مهارت بالایی در خیاطی دارند
 

 

* ریزه کاری ها و جزییات در روش بدون الگو در نظر گرفته نمی شه

 


 یکی از اصلی ترین وظایف الگو مشخص کردن ریزه کاری ها در قسمت های مختلف یک لباس هست که همین ریزه کاری ها تنخور شیک و بی نقص به لباس می دن. در روش خیاطی بدون الگو ریزه کاری ها و جزییان حذف می شن و تنها اندازه گیری ها و برش های کلی در نظر گرفته می شن.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.
 


* مزایای خیاطی بدون الگو

 


خیاطی بدون الگو بسیار سریع تر از خیاطی با الگو انجام می شه و مهم ترین مزیت یادگیری خیاطی بدون الگو همین سرعت عمل در دوخت لباس هاست. خیاطی بدون الگو در دوخت لباس های معمولی که جزییات زیادی ندارن و نیاز به برش و مدل خاصی در اون ها نیست مناسب به نظر میاد. اگر برای دوخت یک لباس ساده فرصت کمی دارید، یا در دوخت لباس خیلی حرفه ای و با تجربه هستید می تونید از روش بدون الگو کمک بگیرید.
 

 

مزایای خیاطی با الگو

 


قدیمی ترین و معروف ترین روش های آموزش خیاطی روش های خیاطی از روی الگو بودند که متدهایی مثل گرلاوین و متریک کامل ترین این روش ها هستن. با گذشت سال های زیاد از ابداع این روش ها، هنوز هم اون ها به طور کلی منسوخ نشدن و در آموزشگاه های زیادی تدریس می شن. برای دونستن دلایل این موضوع مزایای خیاطی با الگو رو به شما خواهیم گفت.


* اندازه گیری های دقیق و بی نقص

 


کشیدن الگو در خیاطی دقت در اندازه گیری رو بالا می بره و همین محاسبات و اندازه گیری ها منجر به دوخت یک لباس بی نقص و شیک می شن که دقیقا مطابق سایز شماست.


* نیازی به پرو کردن نیست

 


در روش خیاطی با الگو خیال شما از بابت اندازه ها و محاسبات راحته و نیازی به چنیدن بار پرو کردن لباس و رفع ایرادهای احتمالی اون نیست. 


* خیاطی با الگو روشی کم ریسک و مطمئن

 


زمانی که اندازه گیری و محاسبات برای رسم الگو انجام میدید ریسک بروز خطا یا خراب شدن پارچه وجود نداره و روشی قابل اعتماد و مطمئن رو انتخاب کردید.
 

 

یادگیری خیاطی بدون الگو خوبه؟

 


با انتخاب روش یادگیری خیاطی بدون الگو ممکنه تصور کنید تصمیم هوشمندانه ای گرفتید و از راه میانبُر به زودی خیاط خبره ای میشید. اما احتمال اینکه برای کسب تجربه و ماهر شدن پارچه های زیادی رو خراب کنید زیاده، و تا حرفه ای شدن راه ساده ای پیش روتون نیست. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.
 


خیاطی بدون الگو برای دوخت لباس های مدل دار یا انواع کت و لباس های مجلسی نیاز به مهارت زیادی داره که به این زودی یاد نمی گیرید، مگر اینکه کشیدن الگو رو یاد بگیرید. پس برای افراد مبتدی الگوکشی لازمه. در فابرا با آموزش خیاطی از روش نوین اساتید فابرا محاسبات و اندازه گیری ها بسیار ساده و قابل فهم هستن و نیازی به محاسبات پیچیده مثل روش های سنتی ندارید. به این معنی که هم الگوکشی انجام می شه و دقت در جزییات رعایت می شه، و هم سرعت عمل لازم رو خواهید داشت. اگر کشیدن الگو رو با روش راحت و توسط مدرس با تجربه یاد بگیرید می بینید که یکی از بخش های لذت بخش و حرفه ای خیاطی همین کشیدن الگو هست.
 

 

علاوه بر این حتما توصیه می شه که برای یادگیری خیاطی در سطح پیشرفته و دوخت لباس های مدل دار و متنوع حتما باید از روش خیاطی با الگو استفاده کنید تا نتیجه ای حرفه ای ارائه بدید.


آموزش خیاطی به روش فابرا

 


 با شرکت در دوره های رایگان آموزش خیاطی فابرا یادگیری خیاطی رو بدون هزینه و آسان شروع کنید و برای ادامه در در دوره های پیشرفته ی آموزش خیاطی فابراشرکت کنید.


خبر خوب اینکه اگر شرایط شرکت در دوره های حضوری آموزش خیاطی فابرا براتون ممکن نیست می تونید دوره های مجازی رو خریداری کنید و هر تعداد دفعه که خواستید اون ها رو ببینید و خیاطی رو در خانه یاد بگیرید.
 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.
 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/Vd0RV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر
سلام وقت بخیر عزیز دوره های آکادمی خیاطی فابرا دوره های متفاوت تری دارد که میتوانید از مبتدی تا تخصصی آموزش ببینید .
09399688730
24 بهمن 1401
پاسخ
سلام و درود عزیز آکادمی طراحی و خیاطی فابرا در محدوده ی جنت آباد جنوبی هست و البته دوره های آنلاین خیاطی هم داریم داخل سایت قسمت آموزشگاه میتونید مشاهده کنید.
09399688730
24 بهمن 1401
پاسخ
دوره ی نازک دوزی به صورت آنلاین دارین ؟
بهادران
24 بهمن 1401
سلام وقت بخیر من بخوام آموزش ببینم آکادمی شما کجای تهران هست؟ من خیلی به خیاطی علاقه دارم ولی هیچی بلد نیستم
نازنین
24 بهمن 1401
پاسخ
سلام وقت بخیر دوره نازک دوزی و ضخیم دوزی دارین ؟
بهادران
24 بهمن 1401
پاسخ