تفاوت لباس عقد و عروس + عکس

تفاوت لباس عقد و عروس + عکس

سایر محمد

این مطلب یه راهنمای کامل برای خانم هایی هست که در شُرف برگزاری مهم ترین مراسم تمام زندگی شون هستند. اگر به زودی قراره عروس بشید اما هنوز نمی دونید تفاوت لباس عقد و لباس عروس چی هست و هرکدوم باید چه ویژگی هایی داشته باشن تا باعث درخشش شما در مراسم تون بشه، فابرا با ذکر مهم ترین ویژگی های لباس عقد و عروسی به شما کمک می کنه یک عروس به یادماندنی بشید.


لباس عقد نسبت به لباس عروسی تفاوت های چشمگیری داره و از مزیت های جدا بودن عقد و عروسی همین تفاوت هاست. شما می تونید دو مدل لباس کاملا متفاوت رو برای مهم ترین مراسم های زندگی تون بپوشید و تجربه ی متفاوتی از هرکدوم داشته باشید. لباس عقد غالبا ساده تر و راحت تر انتخاب می شه، نسبت به لباس عروسی سبک تره و تزیینات کمتری داره و ممکنه در میزان پوشش یا رنگ و قیمت هم تفاوت هایی داشته باشه.

 


معیارهای انتخاب لباس عقد و عروسی با پیروی از اصول روز مد تغییر کرده و شبیه معیارهای گذشته برای انتخاب لباس عروس نیست. امروزه با الهام گرفتن از بسیاری از عوامل لباس عروس رو به یاد ماندنی و خاص می کنن.


 یک لباس عقد شیک و حرفه ای که با داشتن تمام ویژگی های سادگی و سبکی بتونه شما رو به ستاره ی مجلس تون تبدیل کنه و مناسب با سلیقه ی شما باشه رو باید از مجرب ترین مزون ها درخواست کنید، تا یا مطابق میل شما دوخته بشه و یا از کالکشن لباس های عقد آماده ی مزون خریداری کنید. جدیدترین و خاص ترین لباس های عقد رو می تونید در مزون فابرا پرو و انتخاب کنید، مدل های خاص لباس عقد فابرا رو در هیچ مزون دیگه ای پیدا نمی کنید.
 

 

لباس عقد محضری

 


محل و شرایط برگزاری مراسم در انتخاب لباس نقش زیادی داره. اگر مراسم عقد شما در محضر برگزار میشه لباسی که انتخاب می کنید باید یک سری ویژگی های متناسب با این شرایط رو داشته باشه. برای عقد محضری بهتره لباسی بپوشید که ریسک کمتری داره و ساده تره. لباس های سنگین، دنباله دار و شلوغ مناسب عقد محضری نیستن، لباس عقد محضری لباسی راحت و در عین حال به اندازه ی کافی رسمی و شیک هست. تصور نکنید منظور از لباس عقد محضری ساده فقط مانتو و شلوار های سفید هست، لباس عقد محضری می تونه به شکل پیراهن های خیلی خاص طراحی بشه و هیچکس شبیه اون رو ندیده باشه. 
 

مجموعه ی فابرا کالکشن بزرگی از لباس های عقد مناسب تمامی سلایق را دارا می باشد برای مشاهده ی کالکشن اینجا کلیک کنید.

 

 

طراحان لباس فابرا به روزترین لباس عقد محضری رو می تونن برای شما طراحی کنن و علاوه بر پیشنهاد بهترین مدل ها متناسب با اندام شما، دقیقا مدلی که مطابق سلیقه ی شما هست رو براتون بدوزن. 

 

لباس عقد در باغ یا منزل

 


شاید مثل خیلی ها مراسم عقد شما در منزل یا باغ کوچک خانوادگی تون برگزار می شه، در این صورت دستتون برای انتخاب لباس عقد بازتره و می تونید لباس عقد با کمی جزییات بیشتر رو انتخاب کنید. لباس های مدل دار، پیراهن های بلند و کمی کارشده می تونن برای این فضا لباس عقد مناسبی باشن. 


اگر مراسم عقد و عروسی شما در دو روز متفاوت برگزار می شه و قراره دو لباس متفاوت بپوشید می تونید لباس عقدتون رو با رنگ متفاوتی از لباس عروسی انتخاب کنید. رنگ های مناسب و پرطرفدار برای لباس عقد رنگ های خیلی روشن و ملایمی مثل گلبهی، نباتی یا شیری هستن.
 

 

یکی دیگه از مزیت های جدا برگزار کردن عقد و عروسی اینه که می تونید اگر دو مدل لباس در دو سبک مختلف رو دوست دارید یکی از اون ها رو در مراسم عقد و سبک دیگه رو در مراسم عروسی بپوشید. مثلا یک لباس با دامن پفی برای عقد و لباس فرم ماهی برای عروسی. یا پیراهن بلند و راسته برای عقد و لباس سبک بوهو برای عروسی.

 

 

اگر مراسم شما در محضر به پایان می رسه لباس مناسب محضر که ترجیحا لباس پوشیده و ساده تری هست برای شما کافیه، اما اگه قراره بعد از محضر در منزل یا فضای باز کوچکی مراسم رو ادامه بدید می تونید یک پیراهن دامن دار یا لباس عقد اضافه ای با مدل مجلسی تر برای ادامه بپوشید.


برای مشاوره ی حرفه ای انتخاب لباس عقد مناسب تون می تونید از مشاوران و طراحان لباس فابرا که تجربه و سابقه ی طولانی در این زمینه دارن راهنمایی بگیرید.
 

مجموعه ی فابرا کالکشن بزرگی از لباس های عقد مناسب تمامی سلایق را دارا می باشد برای مشاهده ی کالکشن اینجا کلیک کنید.

 

 

انتخاب تنها یک لباس برای عقد و عروسی

 


اخیرا بسیاری از مراسم های عقد و عروسی بدون فاصله و همزمان با هم برگزار می شن که مزیت ها و معایب خودش رو داره. اگر قراره تنها یک لباس انتخاب کنید تقریبا کار شما سخت تر می شه و باید انتخاب تون به قدری هوشمندانه باشه که حس شیرینی براتون به جا بذاره.


اگر فرصت شما برای پوشیدن لباس به اندازه ی تنها یک مراسم هست، لباسی رو انتخاب کنید که به اندازه ی کافی شما رو مجلل و خاص نشون بده. این به معنای لباس شلوغ و سنگین نیست، یک لباس عروس شیک که سیلوئت اون متناسب با فرم بدن شما انتخاب شده و جزو مدل هایی هست که هرگز تکراری نمی شن. لباس هایی که اغلب در مراکز فروش لباس عروس مثل جمهوری یا سایر پاساژهای معروف لباس عروس وجود دارند مدل های جدیدی نیستن و اغلب تکراری و معمولی هستن. علاوه بر این افراد زیادی اون ها رو به تن کردن و سایز اون ها بارها متناسب با بدن های مختلف تغییر کرده و کیفیت خوبی ندارن.


مزون فابرا با خاص ترین طراحی ها و به ارائه ی به روزترین مدل های لباس عروسی بهترین انتخاب برای یک لباس عروس خاص و تحسین برانگیزه.
 

 

سایر نکاتی که برای انتخاب لباس عقد و عروسی باید در نظر بگیرید

 


* فرم بدن

 


اگر فرم بدن تون رو برای انتخاب لباس در نظر نگیرید ممکنه شیک ترین لباس عقد هم برای شما تن خور جالبی نداشته باشه. حتما با مشاوره گرفتن از خیاط ها و طراحان خبره ی لباس عروس لباس عقد یا عروسی انتخاب کنید که با فرم خاص بدن شما تناسب و سازگاری داشته باشه.

 

مجموعه ی فابرا کالکشن بزرگی از لباس های عروس مناسب تمامی سلایق را دارا می باشد برای مشاهده ی کالکشن اینجا کلیک کنید.


* سبک مراسم

 


مراسم عقد یا عروسی شما یک مراسم ساده و خودمانی ست یا مجلل و پر زرق و برق؟ آِا تم یا سبک خاصی برای مراسم تدارک دیده اید؟ با توجه به نکاتی که سبک کلی مراسم شما رو تشکیل دادن سعی کنید لباسی انتخاب کنید که هماهنگ با سبک و سیاق کلی مراسم هست.
 

 

* تعداد میهمان ها

 


یکی از معیارهایی که در انتخاب لباس عقد باید در نظر بگیرید تعداد میهمان های شما در مراسم عقد هست. کاملا مشخص کنید چه تعداد میهمان در مراسم قرار هست حضور داشته باشن و جمعیت و میزان بزرگی یا کوچکی مراسم رو در انتخاب لباس لحاظ کنید.


* انتخاب لباس عقد و عروسی هماهنگ با شخصیت شما

 


اگر دختر موقر و آرامی هستید و همیشه استایل سنگین و پوشیده ای داشتید، یک لباس دکلته ی عروسکی در شب عقد یا عروسی رو به شما توصیه نمی کنیم. نوع لباس و مدل اصلی را مطابق با شخصیت تون و تصویری که همیشه دیگران از شما داشتند انتخاب کنید.
 

 

مجموعه ی فابرا کالکشن بزرگی از لباس های عروس مناسب تمامی سلایق را دارا می باشد برای مشاهده ی کالکشن اینجا کلیک کنید.

 

* میزان صمیمیت مراسم

 


اینکه میهمانان شما فقط جمعی از دوستان نزدیک شما هستن یا اینکه قصد دارید تمام آشنایان دور و نزدیک رو برای مراسم تون دعوت کنید در نوع لباس و تعیین میزان پوشش لباس شما ممکنه تاثیر داشته باشه. لباستون رو طوری انتخاب کنید که در مراسم با اون راحت باشید و محدودیتی برای پوشیدنش نداشته باشید.


* مواردی مثل میزان بودجه ای که برای لباس در نظر گرفتید، رنگ پوست، شرایط آب و هوایی و فصل رو حتما موقع خرید لباس عقد در نظر بگیرید تا انتخاب رضایتمندانه ای داشته باشید. 


توصیه ی تیم فابرا با تجربه ی چهل ساله در زمینه ی لباس عقد و عروسی اینه که برای انتخاب لباس عقد و عروسی به عنوان مهم ترین لباسی که تنها یک بار می پوشید، از با تجربه ترین افراد کمک بگیرید. برای دیدن کالکشن خاص لباس عقد و عروسی فابرا در شعبه های مزون فابرا شما رو می بینیم.
 

 

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4LgYN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر