جدیدترین و شیک ترین  مدل لباس مجلسی پوشیده 2022

جدیدترین و شیک ترین  مدل لباس مجلسی پوشیده 2022

لباس مجلسی نوین مارکتینگ

لباس مجلسی پوشیده سبک مورد علاقه و نیاز بخش بزرگی از زنان جامعه است؛ که از نظر اعتقادی و فرهنگی چارچوب‌های خاص خود را دارند. جالب است بدانید که این موضوع تنها به ایران محدود نیست؛ و حتی در کشورهای غربی نیز، وجود تکثر در جامعه موجب شده تا طراحی و دوخت انواع مدل لباس مجلسی پوشیده طرفداران زیادی داشته باشد؛ و سهم مشخصی از بازار را به خود اختصاص دهد. اما گاهی انتخاب یک لباس مجلسی با پوشش مناسب کار نسبتا سختی است.

در واقع در حالی که اغلب لباس‌های موجود در بازار بر اساس پوشیدگی طراحی نشده‌اند؛ یافتن گزینه‌ای که در کنار پوشیدگی زیبایی، ظرافت و جذابیت زنانه خود را حفظ کرده باشد کار سختی است. از سویی اگر معادل انگلیسی این کلیدواژه و کلمات مرتبط با آن را جست‌وجو کنید؛ معمولا به مدل‌هایی برخورد خواهید کرد که اغلب توسط طراحان عرب ارائه شده و معمولا با سلیقه زنان ایرانی سازگار نیست. به عبارت دیگر سلیقه ایرانی به دنبال گزینه‌هایی است که در کنار پوشیدگی، ویژگی‌های بارز یک لباس شب یا مجلسی را حفظ کرده باشد.

راه‌کار ساده یافتن چنین لباس‌هایی نیز، جست‌وجو در میان انواع مدل‌های متداول لباس مجلسی زنانه است. بر همین اساس در این نوشته، بعد از گفت‌وگو درباره لباس مجلسی پوشیده و نکات انتخاب آن، 30 مدل جذاب و متفاوت را به شما معرفی کرده‌ایم. مدل‌هایی که در کنار پوشیدگی، به‌خوبی انتظار شما را از یک لباس مجلسی واقعی و البته پوشیده برآورده می‌کند.

 چرا لباس مجلسی پوشیده؟

وقتی از لباس مجلسی پوشیده صحبت می‌کنیم؛ معیارهای ما حالتی کیفی دارند. در واقع تصور ما از میزان پوشیدگی یک لباس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عبارتی لباسی که از نظر شما ممکن است پوشیده به‌نظر برسد؛ از نظر دیگری ممکن است پوشیدگی کافی را نداشته باشد.

با وجود نکته گفته شده، مهم‌ترین مزیت انتخاب و خرید لباس مجلسی پوشیده احساس راحتی شما در زمان پوشیدن آن است. فراموش نکنید که پوشیدگی امری فردی است و شما درباره آن تصمیم می‌گیرید؛ بنابراین میزان آن را هم شما تشخیص می‌دهید؛ هرچند تجربه ثابت کرده است که یک لباس پوشیده‌تر همیشه گزینه بهتر و مطمئن‌تری برای اغلب رویدادها و جشن‌ها خواهد بود.

علاوه بر آسودگی و آرامش خیال در طول مراسم، یک لباس مجلسی پوشیده انتخاب خوبی برای به نمایش گذاشتن شخصیتی متفاوت از شماست. پوشیدگی معمولا و ناخوداگاه موجب افزایش وقار و شکوه ظاهری شما شده و احترام اطرافیان را برمی‌انگیزد. این موضوع به‌خصوص در مورد شخصیت‌های اصلی یک رویداد، مانند مادران عروس و داماد و افراد مسن‌تر در جشن‌های ازدواج، بیشتر صدق می‌کند. در واقع بهتر است این افراد که معمولا هم از نظر سنی به عنوان بزرگ‌ترهای خانواده محسوب می‌شوند؛ لباس‌های پوشیده‌تری را برای این روز خاص انتخاب کنند.

 راهنمای انتخاب لباس مجلسی پوشیده

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که لباس‌های مجلسی پوشیده معمولا از نظر سیلوئت یا همان ساختار ظاهری کلی، تفاوتی با لباس‌های مجلسی متداول ندارند. به عبارت دیگر تقریبا هر سیلوئتی را که در لباس‌های مجلسی می‌بینید؛ می‌توان در مدل‌های پوشیده نیز پیاده‌سازی کرد. بنابراین شاید نکته طلایی در انتخاب لباس مجلسی پوشیده این باشد که شما می‌توانید لباس دل‌خواه خود را از میان همه مدل‌های لباس مجلسی انتخاب کرده و از مزون لباس مجلسی خود بخواهید میزان پوشش آن را متناسب با خواست و نیاز شما تغییر دهد.

برای توضیح نکته قبلی بهتر است به این مسئله توجه کنید که معمولا ویژگی پوشیدگی با افزایش طول دامن، بسته شدن یقه، آستین‌دار شدن لباس و... صورت می‌گیرد. به عنوان مثال با جست‌وجوی انواع لباس مجلسی آستین بلند یا لباس مجلسی بلند، می‌توانید گزینه‌های زیادی را بیابید که قابلیت استفاده به عنوان لباس مجلسی پوشیده را دارند.

نکته دیگر که در انتخاب این سبک از لباس مجلسی مهم است؛ توجه به شکل پوشش آن است. در واقع مسئله پوشیدگی را می‌توان از دو نگاه مورد توجه قرار داد. برای بسیاری از افراد تنها مسئله پوشیده بودن لباس است. در این شرایط انتخاب‌های شما گسترده‌تر می‌شود. این در حالی است که بسیاری دیگر می‌خواهند لباس‌شان علاوه بر پوشیدگی، بدن‌نما نیز نباشد. در این صورت معمولا باید به دنبال طرح‌هایی با دامن‌های گسترده‌تر بروید. به عنوان مثال سیلوئت‌های خط A و انواع مدل‌های لباس مجلسی پرنسسی دارای این ویژگی هستند. همچنین اگر نمی‌خواهید چنین دامن بزرگی را انتخاب کنید؛ معمولا انواع مدل لباس مجلسی بلند یا ماکسی گزینه بسیار مناسب و متنوعی است؛ که می‌تواند در سبک‌های پوشیده نیز طراحی و دوخته شود.

یکی دیگر از سیلوئت‌هایی که می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب و دوخت لباس مجلسی پوشیده باشد؛ سیلوئت ستونی است. در این سبک طراحی، لباس مجلسی شما با وجود گشاد نبودن، به بدن شما نچسبیده و بدون تغییر محسوس عرض لباس، در امتداد بدن شما از بالاتنه تا پایین امتداد می‌یابد. این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید یک لباس مجلسی مناسب و بدون دغدغه داشته باشید. البته اغلب این مدل‌ها از نظر ارتفاع تا زیر زانو یا میانه ساق پا امتداد می‌یابند. در نتیجه باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن را با یک جوراب مناسب بپوشید یا از مزون خود بخواهید که آن را با طول بیشتر طراحی کرده و بدوزد. خوش‌بختانه امروزه و بر اساس نیاز مشتریان، پیدا کردن مزون لباس مجلسی پوشیده در تهران و سایر شهرها کار مشکلی به‌نظر نمی‌رسد.

نکته بعدی در انتخاب لباس شب پوشیده پوشش سر است. گروهی از خانم‌ها که به دنبال لباس پوشیده مجلسی هستند؛ باید برای پوشش موی سر خود نیز به دنبال راه‌کار مناسبی باشند. در حال حاضر بیشترین نوع پوشش سر شامل کلاه حجاب، توربان، شال و روسری می‌شود. همه این موارد گزینه‌های خوبی برای پوشش سر هستند. با این وجود انتخاب بهترین آنها بر اساس سلیقه و نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد.

بر این اساس اگر در یک مهمانی متداول مانند جشن تولد شرکت می‌کنید؛ و لباس‌های مجلسی ساده‌تری را برای پوشیدن در نظر دارید؛ انتخاب شال و روسری گزینه بهتری است. همچنین روسری‌های با عرض کم که به شکل سربند روی سر بسته می‌شوند؛ می‌توانند گزینه خوبی برای ست کردن با یک تیپ اسپرت باشند. همچنین اگر به همراه لباس عروسی می‌خواهید پوشش سر خود را حفظ کنید؛ باید به دنبال یک تور سر یا کلاه حجاب مناسب و هماهنگ با لباس عروس خود باشید. همچنین برخی از انواع لباس عروس دنباله دار دارای تور سری هماهنگ با دنباله خود هستند؛ که به هر چه زیباتر شدن و طبیعی‌تر بودن استایل شما کمک می‌کند.

 بهترین مدل‌های لباس مجلسی با پوشش مناسب

مدل‌های زیر را با جست‌وجوی فراوان در میان جدیترین و بهترین مدل‌های لباس مجلسی متداول در بازار جمع‌آوری کرده‌ایم. همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم؛ از آنجا که معمولا خانم‌های ایرانی به سبک‌های لباس مجلسی پوشیده عربی علاقه‌مند نیستند؛ بهترین راه‌کار برای آنها یافتن مدل‌های پوشیده‌تر از میان گزینه‌های متداول است. با انتخاب این مدل‌ها و همچنین یافتن یک مزون لباس مجلسی پوشیده معتبر و خوش سابقه، شما راه زیادی تا رسیدن به گزینه کاملا مناسب و دل‌خواه خود نخواهید داشت.

لباس مجلسی پوشیده

اولین پیشنهاد ما یک لباس کاملا پوشیده و بلند است؛ که در صورت نیاز به‌خوبی می‌تواند با شال یا روسری هم هماهنگ شود.

لباس مجلسی پوشیده

ساتن از آن دست پارچه‌هایی است که در هر فرمی می‌تواند چشم‌گیر باشد. این لباس مجلسی پوشیده با رنگ تند خود، گزینه خوبی برای خانم‌های جوان است.

لباس مجلسی پوشیده

یک لباس مجلسی پوشیده دیگر با پارچه ساتن که طرح آن تقریبا بر اساس سیلوئت ستونی تهیه شده و البته با داشتن یک کمربند فرم بیشتری گرفته است.

لباس مجلسی پوشیده

دامن‌های چین دار گزینه‌های بسیار خوبی برای ایجاد پوشش کامل در پایین‌تنه هستند. همچنین کمربند پهن و بالاتر از محل اصلی، باعث می‌شود تا شما قدبلندتر به‌نظر برسید.

لباس مجلسی پوشیده

اگر فکر می‌کنید برای پوشیده بودن باید دور سیلوئت‌هایی مانند پری دریایی یا شیپوری را خط بکشید؛ بهتر است نگاهی به این مدل بیندازید. این نمونه حتی گزینه خوبی به عنوان لباس نامزدی است. 

لباس مجلسی پوشیده

اگر می‌خواهید پاها را با جوراب بپوشانید؛ انتخاب دامن‌های قد چای که تا میانه ساق پا کشیده شده‌اند؛ گزینه بسیار جذابی هستند. رنگ سبز یک‌پارچه این مدل در دو جنس پارچه مختلف در بالاتنه و پایین‌تنه، ویژگی بارز آن است.

لباس مجلسی پوشیده

این هم یک گزینه دیگر که اگرچه دامن آن کاملا بلند نیست؛ اما با داشتن آستین‌های بلند، نیاز بسیاری از خانم‌ها را به عنوان لباس شب پوشیده برآورده می‌کند.

لباس مجلسی پوشیده

شاید تنها قسمت قابل بحث این لباس یقه نسبتا باز آن باشد. با این وجود یک مزون لباس مجلسی پوشیده به‌راحتی می‌تواند میزان باز بودن آن را در اندازه مدنظر شما تنظیم کند.

لباس مجلسی پوشیده

این گزینه نیز شباهت زیادی به گزینه قبلی دارد. نکته قابل توجه در این مدل‌ها، عرض آستین کاملا اندازه (نه تنگ و چسبان، نه گشاد و افتاده) آن است. 

لباس مجلسی پوشیده

در لباس‌های مجلسی پوشیده نیز استفاده از تکه‌دوزی‌های توری بسیار رایج است. این مدل با یقه کامل بسته و رنگ رسمی خود، گزینه مناسبی برای رویدادهای جدی‌تر است.

لباس مجلسی پوشیده

با پوشیدن این مدل بابت هیچ بخشی از لباس از نظر پوشیدگی نگرانی نخواهید داشت. در عین حال این مدل به‌خوبی با انواع کلاه و توربان هماهنگ می‌شود.

لباس مجلسی پوشیده

باز هم استفاده از ساتن و البته این بار با برش‌های منحی‌تر، موجب شده تا این لباس به گزینه‌ای جذاب تبدیل شود.

لباس مجلسی پوشیده

استفاده از تورهای چند لایه می‌تواند در ایجاد توهم بصری و هرچه زیباتر شدن لباس مجلسی شما موثر باشد. این لباس در بخش بالاتنه دو تکه بوده و در شرایط مناسب می‌توانید بالاتنه آن را تغییر دهید.

لباس مجلسی پوشیده

یقه‌های شل و افتاده به‌خوبی می‌توانند برجستگی‌های بالاتنه را متعادل کنند. همچنین کمر بالاتر از جای اصلی این لباس، شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

لباس مجلسی پوشیده

اگر به دنبال یک گزینه ساده و کاملا راحت هستید؛ این لباس می‌تواند برای شما مناسب باشد.

لباس مجلسی پوشیده

این لباس مجلسی زنانه تمی گرم دارد. بنابراین علاوه بر پوشیده بودن، گزینه خوبی برای رویدادهای پاییزی است.

لباس مجلسی پوشیده

استفاده از ساتن براق در کنار رنگ‌های جیغ، ویژگی اصلی این لباس با سرآستین‌های خاص است.

لباس مجلسی پوشیده

این لباس مجلسی که به شکل ستونی به سمت پایین آمده، در بالاتنه فرمی کاملا رسمی داشته و برای رویدادهای رسمی گزینه جذابی است.

لباس مجلسی پوشیده

آستین‌های چند لایه و توری این لباس مجلسی و دامن چین دار آن، به‌خصوص برای خانم‌هایی با قد بلند و دستان کشیده مناسب است.

لباس مجلسی پوشیده

اگر تقریبا همان لباس قبلی را با آستین‌های ساده و بلند سفارش دهید؛ این نمونه زیبا و ساده را خواهید داشت.

لباس مجلسی پوشیده

استفاده از پارچه‌های دارای طرح‌های قرینه، انتخاب خوبی برای فرم‌دهی هرچه بیشتر لباس‌های پوشیده است.

لباس مجلسی پوشیده

این هم یک لباس با پارچه قرینه دیگر که برای خانم‌هایی با فرم بدنی ساعت شنی بسیار مناسب است.

لباس مجلسی پوشیده

اگر در عین آزاد و رها بودن دامن، می‌خواهید فرم کلی شما به شکل ستونی باقی مانده و دامن‌تان گسترده نشود؛ این مدل را امتحان کنید.

لباس مجلسی پوشیده

استفاده از تور چند لایه و پارچه‌های پرکار، راهی برای تنوع بخشیدن و زیباکردن لباس‌های پوشیده است؛ که در این لباس به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

لباس مجلسی پوشیده

این گزینه نیز دارای ویژگی‌های مشابه با نمونه قبلی است.

لباس مجلسی پوشیده

تور بالاتنه این لباس را می‌توانید به میزان مدنظر خود شفاف‌تر یا پوشیده‌تر انتخاب کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا این تور را به‌صورت جداشدنی سفارش دهید؛ تا در شرایط مناسب یک لباس دکلته زیبا هم داشته باشید.

لباس مجلسی پوشیده

آستین‌های گشاد و تمرکز روی تزئین و گلدوزی بالاتنه، اصلی‌ترین ویژگی این لباس مجلسی پوشیده است.

لباس مجلسی پوشیده

مهم‌ترین ویژگی این لباس پارچه خاص و یک تکه آن است. در نتیجه قیمت لباس مجلسی پوشیده ساخته شده از آن معمولا بالاست.

لباس مجلسی پوشیده

این مدل لباس شب پوشیده نیز دقیقا مشابه با مدل قبلی ولی با سایز بزرگ‌تر است.

لباس مجلسی پوشیده

در نهایت این گزینه علاوه بر پوشیدگی حس و حالی روستایی و ساده دارد. گل‌های رنگی و هماهنگی کامل لباس با کلاه، مزیت دیگر این مدل برای علاقه‌مندان لباس مجلسی پوشیده است.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4zjP4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر