خرید برای مراسم بله برون + عکس

خرید برای مراسم بله برون + عکس

لباس بله برون محمد صفریان

لحظات خاصی در زندگی ما وجود دارند که بعنوان خاطره‌ای شیرین تا ابد در ذهنمان می‌مانند، لحظاتی مثل مراسم عروسی، مراسم عقد، لحظه‌ی بدنیا آمدن فرزند و مراسم بله برون. اکثر این مراسم‌ها و رویدادها به یک سری پیش‌نیاز برای برگزاری هر چه بهتر نیاز دارند که داشتن آمادگی قبلی کمک شایانی به ما در برگزاری آن‌ها و ثبت خاطره‌ای دوچندان دلچسب می‌کند.

 

در این مطلب می‌خواهیم در مورد یکی از این رویدادها حرف بزنیم؛ مراسم بله برون. این مراسم بخصوص آمادگی‌های زیادی را برای برگزاری هرچه بهتر می‌طلبد. از این جهت شاید لازم است که رسومات آن را باهم یکبار مرور بکنیم.

 

مراسم بله برون پس از موافقت خانواده‌ها برای امر ازدواج، با حضور نزدیکان هر دو خانواده برگزار می‌شود تا در مورد مسائلی همچون مهریه، شیربها، محل زندگی عروس و داماد و... صبحت کنند. خانواده‌ی عروس میزبان این مراسم است. هدف اصلی برگزاری این مراسم قطعی کردن امر ازدواج و تبادل نشان‌ها است.
 

 

نمیدونی بهترین مانتوی مراسم عقد رو از کجا پیدا کنی؟ بیا اینجا !!

 

در این مقاله خواهیم خواند:


•    لیست خرید و هدایای بله برون
•    توضیحات و جزئیات لیست خرید و هدایای بله برون
•    بایدها و نبایدها در مراسم بله برون
•    کلام آخر

 

 

همانطور که گفته شد، حاضرین مراسم بله برون خانواده‌های درجه یک عروس و داماد هستند. پذیرایی در این مراسم، مشابه پذیرایی در مراسم خواستگاری است. پس از صرف شیرینی و نوشیدنی، یکی از ریش‌سفیدهای خانواده‌ی داماد شروع به معرفی بستگان و نزدیکان داماد حاضر در مراسم می‌کند.

 

سپس نوبت خانواده‌ی عروس است تا فامیل و نزدیکان خود را معرفی کنند. چه از طرف خانواده‌ی داماد باشید چه خانواده‌ی عروس، بهتر است که چند بار از قبل این معرفی را در جمع خود تمرین کنید تا هم راحت‌تر در جمع بتوانید حرف بزنید هم بصورت روان مراسم را پیش ببرید.

 

بعد از آشنایی اقوام طرفین با یکدیگر، زمان مناسب برای صحبت‌های جدی‌تر است. امروزه معمولا خانواده‌ها از قبل در جلسه‌ای کوچک و خصوصی‌تر در مورد مسائل ضروری و تعیین‌کننده‌ی عروسی و زندگی زوجین با یکدیگر حرف می‌زنند و به توافق می‌رسند.


سپس برای احترام به  بزرگان فامیل، زمان و مکان مراسم بله برون رسمی را برنامه‌ریزی و به اقوام اعلام می‌کنند.


 


لیست خرید و هدایای بله برون

 


در طی مراسم بله برون، خانواده‌ی داماد هدایایی که بنابر رسم و رسوم از قبل تهیه می‌کنند را به عروس تقدیم کرده و حلقه‌ی نشان را بعنوان مهم‌ترین کادو که نیت و هدف اصلی برگزاری مراسم بله برون نیز هست، به دستش می‌کنند.


خرید بله برون نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است برای داشتن یک تجربه‌ی خوب و موفق در خرید بله برون، از قبل یک لیست از لوازمی که قصد خریدشان را دارید تهیه کنید.


در پایین لیستی را تهیه کرده و پیشنهاد داده‌ایم که هدیه‌هایی که در بین اکثر قومیت‌ها رایج هستند را شامل می‌شود.
 

 

لیست خرید و هدایای بله برون به اختصار:

 


1.    قرآن کریم
2.    سبد بله برون
3.    شاخه‌ی نبات
4.    کیک بله برون
5.    حلقه‌ی نشان 
6.    جای حلقه
7.    چاقوی برش کیک
8.    آینه و شمعدان 
9.      شمع 
10.    چادر عروس
11.    کیف و کفش
12.    مانتو و شلوار
13.    روسری یا شال
14.    دفتر بله برون
15.    کله قند به همراه قند شکن 
16.    پارچه یا پیراهن 

 

 

هدایای بله برون به جزئیات به شرح زیر است:

 

 

1.    حلقه‌ی نشان:

 


 اصلی ترین آیتم مراسم بله برون انگشتر نشان است که به عروس خانم هدیه داده می شود و نمادی از تعهد بین زوجین است. همینطور دستبند یا گردنبند هم به این منظور در بین برخی خانواده‌ها به عروس هدیه داده می شود.


 پس از متعهد شدن زوجین به یکدیگر، آنها قبل از شروع زندگی مشترک می توانند به شناخت بهتری نسبت به همدیگر برسند.


نکته‌ی کلیدی در خرید حلقه‌ی نشان این است که این حلقه به منظور نشان کردن خریداری می‌شود و نه ازدواج؛ پس حلقه هرچه ظریف‌تر باشد بهتر است.
 

 

2.    قرآن کریم: 

 


قرآن کریم باعث خوش‌یمنی و نوید دهنده‌ی یک زندگی پربار در آغاز مسیرزندگی مشترک است. همچنین نشان‌دهنده‌ی توکل به خداوند و شامل لطف الهی بودن است.


3.    چادر عروس:

 


در ازدواج‌های ایرانی، چادر عروس یکی از ملزومات هر عروس می‌باشد. هرچه طرح این چادر بهتر باشد، نشان از خوش‌سلیقگی مادر داماد است.

 

 

4.    کله قند بله برون: 

 


رسمی در بین خانواده‌های ایرانی وجود دارد که پس از نهایی شدن ازدواج عروس و داماد، یکی از ریش سفیدان کله ‌قندی را بعنوان اولین شیرینی زندگی عروس و داماد می‌شکند.
 

 


5.    پارچه‌ یا پیراهن: 

 


یکی از هدایای مرسوم در جشن بله برون ، یک قواره پارچه یا یک پیراهن دوخته شده برای عروس خانم است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید پیراهن دوخته شده دارید، حتما با خود عروس خانوم اقدام به خرید بکنید تا هم طبق سلیقه‌ی عروس و هم اندازه‌ی تن او باشد.


6.    کیک بله برون:

 


برخی خانواده‌ها در کنار شیرینی مخصوص بله برون، کیک نیز تهیه می‌کنند.
 

 

7.    دفتر بله برون: 

 


در این مراسم، دو خانواده بطور رسمی در مورد مهریه، شیربها، جهیزیه و تاریخ و نحوه‌ی برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی  و… صحبت می‌کنند. توافقات نهایی در دفتری به نام دفتر بله برون ثبت می‌شود.
 

 

8.    سبد بله ‌برون: 

 


جهت قرار دادن کادوها از سبدی استفاده می‌شود که به آن سبد بله برون می گویند. جهت طراحی و تزئین سبد می‌توانید از یک گلفروش یا مغازه‌هایی که خرید مراسم بله برون خود را از آن‌ها انجام داده‌اید بهره بگیرید.


9.    مانتو و شلوار:

 


مانتو و شلوار نیز از کادوهای عروس خانم هستند که باز توصیه می‌شود سلیقه‌ی عروس هنگام خرید در نظر گرفته شود.
 

 

10.    روسری یا شال: 

 


می‌توانید شال یا روسری را با مانتو ست بکنید.
 

 


لباس مجلسی پوشیده با آستین تاجدار برای مراسم بله برون

 


11.    کیف و کفش: 

 


کیف و کفش هم از دیگر ملزومات خرید هستند. بنابر فصل جاری مراسم می‌توانید اقدام به خرید این اقلام نمایید.
 

 

12.    سبد گل: 

 


گل از مهم‌ترین کادوهایی است  که در تمامی مراسم‌های مربوط به ازدواج حضور دارد و به نوعی پای ثابت مراسمات عروسی محسوب می‌شود. هرچه سبدگل شما بزرگ‌تر و شیک‌تر باشد، تاثیر بیشتری روی خانواده‌ی عروس خواهد گذاشت و جایگاه شما را نزد آن‌ها بالاتر خواهد برد.
 

 

همچنین در دنیای امروزی یک مورد از واجبات هر مجلسی، تصویر و فیلم‌برداری است. زوجین دوست دارند که عکس‌هایی از مراسم خود در گوشی و آلبومشان داشته باشند. هماهنگی با اکیبپ فیلم‌برداری جشن بله برون از وظایف خانواده‌ی داماد است.

 

 


بایدها و نبایدها در مراسم بله برون

 

 

•    توافق نهایی خانواده‌ها برای امر ازدواج، طول مدت دوران نامزدی و تاریخ برگزاری مراسم عروسی قبل از مراسم بله برون الزامی است


•    از حضور بچه‌ها در مراسم بله برون خودداری کنید


•    اگر شک و تردیدی در مورد ازدواج دارید، با یک مشاور صحبت کنید


•    استفاده از موسیقی‌ در طی مراسم را فراموش نکنید


•    از قبل در مورد رسم و رسومات خانواده‌ی عروس تحقیق کنید.


کلام آخر

 


در این مطلب لیست کاملی از هدایای عمومی اهدایی در مراسم بله برون از طرف خانواده‌ی داماد به عروس را خدمتتان ارائه کردیم. حالا بنابر رسم و رسومات خانواده‌تان می‌توانید اقلامی به این لیست اضافه یا از آن کم کنید. نکته‌ی اصلی، تهیه‌ لیست خرید قبل از انجام خرید است.ضروری است که عروس در خرید انگشتر و پیراهن و مانتو حضور داشته باشد.


همکاران ما در مزون فابرا آماده‌ی ارائه‌ی هرگونه خدمات در زمینه‌ی تهیه‌ی لباس‌های کادوئی مد نظر شما برای عروس خانم گرامی‌ در انواع مراسم‌ها از جمله مراسم بله برون هستند.


برای دیدن لباس‌ها می‌توانید از این قسمت وارد سایت شوید
 

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4ko84
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر