داستان برند ژیوانشی (GIVENCHY)

داستان برند ژیوانشی (GIVENCHY)

بیوگرافی و معرفی برندها نوین مارکتینگ

داستان ژیوانشی (GIVENCHY)...!

 

کمتر کسی پیدا می شود که نام برند ژیوانشی را نشنیده باشد و یا حداقل یک بار از محصولات این برند استفاده نکرده باشد. ژیوانشی یکی از محبوب ترین برندهای کالاهای لوکس به شمار رفته و در حوزه تولید پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد. دفتر اصلی این برند در شهر پاریس، کشور فرانسه واقع شده و فعالیت خود را در سال 1952 میلادی با تاسیس خانه مد ژیوانشی توسط اوبر دو ژیوانشی (Hubert de Givenchy) آغاز کرد.

 


در ادامه نیو فابرا به معرفی تاریخچه این برند محبوب و پر طرفدار می پردازد.



اوبر دو ژیوانشی کیست؟
ژیوانشی در سال 1927 در خانواده ای از اشراف زادگان فرانسوی به دنیا آمد. نوجوانی و جوانی خود را با کار در کنار طراحانی هم چون پیر بالمن و کریستیان دیور گذراند و توانست به خوبی با طراحی و مدلینگ آشنا شود. او توانست در سال 1952 میلادی مزون اولیه خود را که امروز به برندی بزرگ و جهانی مبدل شده است، تاسیس کند. جذابیت های طراحی های او به حدی بود که بار ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بسیاری عمده شهرت اوبر را مربوط به طراحی لباس آدری هپبرن که در صحنه آغازین فیلم «صبحانه ای برای تیفانی» می دانند که منجر به ورود ژیوانشی به سینما شد. او در طول عمر خود بار ها برای افراد مشهور همانند گریس کلی و ژاکلین کندی اوناسیس لباس طراحی کرد و ازین طریق توانست برند خود را به خوبی معرفی کند. ژیوانشی در سال 1979 توسط مجله The Best به عنوان شخصیت برگزیده دنیای مد معرفی شد و در سال 1983 لقب شوالیه افتخاری را کسب کرد. سر انجام در سال 1995 ژیوانشی اعلام باز نشستگی کرد.


تاریخچه برند ژیوانشی
همان طور که پیش تر گفته شد اوبر ژیوانشی در سال 1952 این شرکت را تاسیس کرد. این شرکت در حوزه کالا های لاکچری و خاص پوشاک، لوازم آرایشی و عطر فعالیت دارد و به عقیده بسیاری عمده شهرت آن مربوط به عطر های گرانقیمت و خاص می باشد. یقینا ژیوانشی را می توان به عنوان یکی از موفق ترین برند های کمپانی LVMH نام برد؛ به طوری که پس از برند کریستین دیور پر فروش ترین برند، ژیوانشی به حساب می آید. لباس مشکی آدری هپبرن در فیلم صبحانه ای برای تیفانی باعث ایجاد ایده : «در کمد لباس هر خانمی، باید یک پیراهن ساده مشکی پیدا شود...» شد و پیراهن های ساده و مشکی ژیوانشی بین بانوان دهه 50 و 60 میلادی بیش از پیش پر طرفدار شدند. 


شاید مهم ترین دلیل پیشرفت چشمگیر ژیوانشی را بتوان به طراحی های نو و نامتعارف این برند نسبت داد. ژیوانشی نقش مهمی در شکستن قوانین معمول طراحی لباس داشت و از بهترین نمونه های آن می توان به طراحی شومیزی به نام «بتینا» اشاره کرد. این لباس که نامش برگرفته از نام یکی از مانکن ها ژیوانشی بود، نقطه عطفی در شکستن قوانین رایج طراحی لباس در سال های پس از جنگ جهانی دوم محسوب می شود. 

 


در سال 1969 ژیوانشی خط تولید لباس های مردانه خود را که با عنوان جنتلمن شناخته می شد، راه اندازی کرد. لاین مردانه برند عمدتا شامل کت و شلوار، لباس مردانه و کفش و کراوات بودند. در همین دوران کمپانی ژیوانشی تصمیم به گسترش اقلام خود کرد و محصولاتی همچون کفش، عطر، جواهرات، انواع اکسسوری ها و لوازم آرایشی بهداشتی را وارد بازار نمود. ژیوانشی هم چنین طراحی داخلی هتل های هیلتون و برخی خودرو ها مشغول شد.


فعالیت های اجتماعی
همان طور که می دانید بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان برای جلب نظر مشتری در فعالیت های خیرخواهانه و اجتماعی داوطلب می شوند. از این رو برند ژیوانشی در یک همکاری باکریستوبال بلنسیاگا، در یک مراسم خیریه از کالکش جدید خود رونمایی کردند و بخشی از سود حاصل از فروش آن را به نفع یک بیمارستان آمریکایی در نیویورک اعطا نمودند.
لاین محصولات آرایشی-بهداشتی
در سال 1958 اوبر ژیوانشی تصمیم گرفت به کمک آدری هپبورن لاین محصولات آرایشی بهداشتی و عطر و ادکلن را راه اندازی کند. این لاین شامل عطر، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت پوستی ژیوانشی بود که با بسته بندی‌های بسیار لوکس و بی‌نظیر ارائه می‌شدند. هدف این لاین از ژیوانشی طراحی محصولات استثنایی برای زنان مدرن و مستقل بود. کیفیت بسیار بالا و بسته بندی های لوکس و منحصر به فرد این کالا ها در آن زمان بی نظیر بودند و به راحتی می توان گفت هدف اوبر قشر مرفه و ثروتمند جامعه بود. آدری هپبورن به عنوان چهره مطرح و مردمی، تبلیغ این محصولات را برعهده داشت.


در ابتدا عطری به نام L’Interdit (ممنوعه) با رایحه ای گلدار وارد بازار شد. این عطر که در اواسط سال 1959 عرضه شد، با فروش بسیار بالا جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرد. این موفقیت بزرگ ژیوانشی را بر آن داشت تا لاین عطر و ادکلن خود را گسترش داده و سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش دهد. از جمله عطرهای محبوب برند ژیوانشی می‌توان به عطرهای Irresistible، Amarige، Organza، Hot couture و Ange ou Demon اشاره کرد.


سخن آخر...
برند ژیوانشی از جمله برند های لوکس فرانسوی به حساب می آید که بیشتر در ساخت لباس های مد کوتاه، عطر، لوازم جانبی و لوازم آرایشی مشهور است. محبوبیت این برند تا جاییست که توانست در سال ۲۰۱۲ بیش از ۹۱۷ میلیون یورو درآمد کسب کند. طراحی های ژیوانشی توسط افراد مشهور زیادی در فرش قرمز بر تن شده‌ است و از آن میان می‌توان به لباسی که رونی مارا در آکادمی اواردز بر تن داشت و لباس‌های مدونا خواننده مشهور آمریکایی اشاره کرد. اوبر ژیوانشی در سال 2018 در حالی که 91 سال از بهار زندگی اش می گذشت، چشم از جهان فرو بست ولی میراث او هم چنان پا برجاست و توسط طراحان و مدیران بزرگ اداره می شود.
 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/k4x9e
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر