راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی

راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی

سایر نوین مارکتینگ

چرخ خیاطی مهم‌ترین ابزار کار خیاطان است. این دستگاه‌ها که در اندازه‌های مختلف و با ویژگی‌ها و کاربری‌های متفاوت تولید می‌شوند؛ می‌توانند به عنوان یک ابزار خانگی برای دوخت و دوز و یا دستگاهی صنعتی برای خیاطی حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین انواع گوناگونی از چرخ خیاطی بنابر جزئیات متفاوت در نوع عملکرد وجود دارد؛ که هرکدام را برای انجام کار مشخصی مطلوب می‌کند. در این نوشته می‌خواهیم درباره بهترین چرخ خیاطی خانگی صحبت کنیم. بنابراین ابتدا به بررسی نکات مهم برای خرید چرخ خیاطی خانگی پرداخته و سپس چند گزینه مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما نیز در مسیر یادگیری و آموزش خیاطی هستید؛ آشنایی با چرخ خیاطی خانگی و ویژگی‌های آن، از جمله اطلاعاتی ضروری است که باید داشته باشید.

 

بهترین چرخ خیاطی

 

راهنمای انتخاب بهترین چرخ خیاطی خانگی

اگر می‌خواهید با گران‌ترین پارچه لباس عروس، زیباترین لباس عروس را بدوزید؛ علاوه بر توجه به انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم اندام، قطعا به پارچه‌های مناسب و یک چرخ خیاطی خوب و باکیفیت نیز نیاز خواهید داشت. در واقع در اغلب دوخت و دوزها، قدرت دست برای داشتن دوخت‌های باکیفیت و مناسب کافی نیست. بر همین اساس داشتن حداقل یک چرخ خیاطی برای همه خیاطان، چه کاربران خانگی و چه کاربران حرفه‌ای، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی هستید؛ مطالعه نکات تشریح شده در این بخش را از دست ندهید.

به توانایی جابه‌جایی دستگاه دقت کنید. بسیاری از خیاطان خانگی، فضایی اختصاصی برای انجام امور خیاطی ندارند؛ بنابراین معمولا چرخ خیاطی خود را هر روز راه‌اندازی کرده و در انتهای روی جمع می‌کنند. اگر شما نیز چنین شرایطی دارید؛ بهتر است به شکل طراحی چرخ مد نظر و وزن آن بیشتر دقت کنید. البته یک راه دیگر برای رفع این مشکل، داشتن راه حلی مناسب برای جابه‌جایی دستگاه است. به عنوان مثال اگر یک میز خیاطی چرخ‌دار خوب داشته باشید؛ می‌توانید بدون توجه به این محدودیت دست به انتخاب بهترین مارک چرخ خیاطی بزنید.

بهترین چرخ خیاطی

بودجه خود را مشخص کنید. مانند هر وسیله دیگری، برای خرید چرخ خیاطی نیز، بودجه عاملی تعیین کننده است. در واقع هرچه بودجه بیشتری برای انجام این کار داشته باشید؛ گزینه‌های بهتر و کاراتری پیش روی شما خواهد بود. با این وجود بهتر است بودجه را بر اساس نیاز خود تعیین کنید. به عنوان مثال اگر در ابتدای مسیر یادگیری و آموزش خیاطی هستید؛ بهتر است از گزینه‌های ارزان‌تر شروع کنید. چراکه در صورت ادامه یافتن علاقه شما به خیاطی، فرصت کافی برای توسعه ابزارهای کار خود خواهید داشت. از طرفی اگرچه از همان ابتدای کار به بهترین چرخ خیاطی صنعتی بازار نیازی نخواهید داشت؛ اما یک چرخ خیاطی ارزان و ساده، حتی در یک مزون لباس عروس شلوغ و پرکار نیز می‌تواند کارا و مفید باشد.

بهترین چرخ خیاطی

تنوع کوک زدن چرخ خیاطی را بررسی کنید. این ویژگی مهم‌ترین ویژگی هر چرخ خانگی محسوب می‌شود. در واقع یک چرخ خیاطی خوب و مناسب برای خیاطی در خانه، باید بتواند حداقل به چند سبک مختلف کار دوخت پارچه یا همان کوک زدن را انجام دهد. کوک زیگزاگ، دکمه‌ای، مستقیم و پشت کوک، از جمله مواردی است که بهتر است در خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی به آن توجه داشته باشید.

بهترین چرخ خیاطی

سایر ویژگی‌ها را بر اساس نیاز انتخاب کنید. چرخ خیاطی‌ها دارای ویژگی‌های متنوعی بوده و تنها به سبک کوک زدن محدود نمی‌شوند. اما این ویژگی‌ها برای همه افراد در هر سطح از فعالیت خیاطی، ضروری نیست. به عنوان مثال توانایی ایجاد جای دکمه به‌صورت اتوماتیک می‌تواند کار شما را بسیار ساده و سریع کند؛ اما به این معنا نیست که امکان دوخت جای دکمه به وسیله چرخ‌های معمولی وجود ندارد. بنابراین شاید این ویژگی برای یک خیاط حرفه‌ای و پرکار خانگی ضروری به‌نظر برسد؛ اما برای یک هنرجوی خیاطی، ارزش هزینه کردن نداشته باشد. نخ کردن اتوماتیک سوزن نیز یکی دیگر از این ویژگی‌هاست که باید در نظر بگیرید. البته امروزه بسیاری از چرخ‌های خانگی ساده نیز به این ویژگی‌ها مجهز هستند.

بهترین چرخ خیاطی

سر و صدای چرخ خیاطی را جدی بگیرید. از آنجا که احتمالا می‌خواهید ساعات زیادی را پشت چرخ خیاطی خود مشغول کار باشید؛ بهتر است این موضوع را جدی‌تر بگیرید. به‌خصوص در مورد چرخ خیاطی‌های خانگی، اگر فضای خانه شما کوچک است و نمی‌توانید اتاقی جداگانه را به کار دوخت و دوز اختصاص دهید؛ بالا بودن سر و صدای چرخ خیاطی، به‌راحتی می‌تواند موجب آزار شما و سایر ساکنان خانه شود. این عدد در مشخصات چرخ خیاطی با واحد دسی‌بل سنجیده می‌شود. حتی بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی نیز دارای صدایی بالاتر از 70 دسی بل است. در واقع یک چرخ خیاطی صنعتی معمولا صدای بالایی دارد. در مورد چرخ‌های خانگی به‌طور کلی صدا کمتر است؛ اما اگر می‌خواهید از کم سر و صدا بودن دستگاه خود مطمئن شوید؛ گزینه‌های با صدای کمتر از 65 دسی بل را انتخاب کنید.

بهترین چرخ خیاطی

سرعت انجام دوخت برای خیاطی حرفه‌ای مهم است. این ویژگی برای خیاطانی که می‌خواهند حجم بیشتری از کار را انجام دهند؛ اهمیت بالایی دارد؛ در حالی که برای یک هنرجوی خیاطی شاید آنقدرها هم مهم نیست. این سرعت معمولا با میزان دوخت در دقیقه محاسبه می‌شود. نکته دیگر در مورد سرعت دوخت، قابلیت تنظیم آن است. چراکه پارچه‌های مختلف برای حفظ سلامت و کیفیت دوخت خود، نیازمند دوخته شدن با سرعت مشخصی هستند.

بهترین چرخ خیاطی

قابلیت استفاده روی میز را در نظر بگیرید. دیگر زمان آن گذشته که چهارزانو روی زمین نشسته و خیاطی کنید. اگر وارد این حرفه و هنر جذاب شده‌اید؛ بهتر است از همین ابتدا به فکر سلامتی خود باشید. بنابراین جای چرخ خیاطی روی میز است. به همین دلیل نیز بهترین چرخ خیاطی خانگی مدلی است که دارای پدال پایی باشد. البته این مسئله اگرچه مهم است؛ اما پیچیده نیست. چراکه اغلب چرخ‌های دستی قدیمی را نیز می‌توان برقی کرده و به پدال پایی مجهز نمود.

بهترین چرخ خیاطی

دسترسی‌های چرخ را بررسی کنید. به این فکر کنید که هنگام کار با چرخ، دسترسی خوبی به بخش‌های مختلف آن داشته باشید. به عنوان مثال یک چرخ خیاطی خوب کمک می‌کند تا بدون کم‌ترین دردسر پارچه را در کنار خود داشته و کار دوخت و دوز را انجام دهید. همچنین مدل‌های جدید چرخ‌های خانگی، قرقره را در فضای بیرونی چرخ قرار داده‌اند. مزیت این ویژگی راحت‌تر بودن عوض کردن آن است.

بهترین چرخ خیاطی

شهرت برند و گارانتی را فراموش نکنید. در نهایت بهتر است بدانید که در بازار تولید چرخ خیاطی نیز، برندهای اصل و غیراصل متعددی مشغول فعالیت هستند. طبعیتا برندهای خوش‌نامی مانند ژانومه، مارشال، برادر و کاچیران به عنوان پرفروش‌ترین و بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی و خانگی در ایران شناخته می‌شوند. پرفروش بودن یک محصول علاوه بر اینکه نشان‌دهنده کیفیت آن است؛ باعث می‌شود تا آن برند بتواند گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری ارائه دهد. دقت کنید که چرخ خیاطی‌ها دستگاهی مکانیکی هستند؛ که اگرچه به‌راحتی خراب نمی‌شوند؛ اما در صورت خراب شدن، تعمیر و تعوض قطعات در آن کاری متداول و معمول است. بنابراین داشتن یک گارانتی خوب و کامل، خیال شما را از بابت این موضوع نیز آسوده خواهد کرد.

بهترین چرخ خیاطی

معرفی بهترین برند چرخ خیاطی خانگی

اگرچه نمی‌توان از یک برند یا مدل به عنوان بهترین برند چرخ خیاطی خانگی نام برد؛ اما معمولا گزینه‌های محبوب‌تر و پرفروش‌تر بازار، انتخاب‌های به‌صرفه‌تری برای اغلب افراد هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای خرید چرخ خیاطی، علاوه بر در نظر گرفتن نیازهای اختصاصی خود، به مدل‌های محبوب و برندهای معتبر با چشم خریدارتری نگاه کنید. بر همین اساس در ادامه 5 نمونه از بهترین چرخ خیاطی های خانگی موجود در بازار را به شما معرفی کرده‌ایم.

چرخ خیاطی ژانومه مدل 802A

امکانات مختف این چرخ خیاطی از جمله ساده دوزی، زیگزاگ دوزی، طرح‌های مختلف گل‌دوزی، انواع تیکه‌دوزی، توانایی تنظیم برای دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک، امکان دوخت زیپ، ژتون دوزی، دوخت خودکار دکمه و جا دکمه، پس‌دوزی و سر دوزی، آن را به گزینه‌ای عالی برای انجام هر پروژه خیاطی ساده یا پیچیده تبدیل کرده است.

درباره این مدل از چرخ خیاطی ژانومه بد نیست بدانید که این شاهکار ژاپنی در سال 1972 میلادی طراحی شده و در طول سال‌ها بهبودهای زیادی در طراحی و کارایی آن رخ داده است. در واقع این چرخ را می‌توان محبوب‌ترین و بهترین مدل چرخ خیاطی ژانومه دانست. استحکام بالای نشات گرفته از قطعات تمام فلزی ژانومه مدل 802A و سابقه طولانی آن، این چرخ خیاطی را بدون حرف پس و پیش به بهترین گزینه تبدیل کرده است.

بهترین چرخ خیاطی

چرخ خیاطی ژانومه مدل 399A

این مدل را شاید بتوان بهترین چرخ خیاطی ژانومه با قیمتی کمتر از 7 میلیون تومان دانست. از نظر کیفیت و دوام، چرخ‌های ژانومه نیازمند تعریف و تمجید نیستند. این دستگاه نیز مانند یک ژانومه اصیل، واجد همه ویژگی‌های این چرخ خیاطی است. همچنین با توجه به کارایی بالای این دستگاه نمی‌توان آن را یک گزینه صرفا خانگی دانست.

طراحی بسیار عالی و جنس فلزی این چرخ خیاطی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای دوخت‌های سنگین تبدیل کرده است. وزن کم، سوزن نخ کن خودکار و سر و صدای بسیار کم در مقایسه با سایر چرخ خیاطی‌های هم‌رده، مهم‌ترین ویژگی‌های این چرخ خیاطی هستند. در نهایت امکان دوخت 22 مدل حاشیه دوزی، 40 مدل گل‌دوزی و سیستم تنظیم کشش نخ، برخی از ویژگی‌های مهم این مدل ژانومه هستند.

بهترین چرخ خیاطی

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 988-200

کاچیران برنید محبوب و معتبری در ایران است؛ و محصولات آن علاوه بر کیفیت و امکانات مناسب، از قیمتی منصفانه نیز برخوردار هستند. این مدل چرخ خیاطی کاچیران با دارا بودن قابلیت انواع دوخت و... گزینه‌ای نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شود. مواردی مانند دوخت جای دکمه خودکار، دوخت حروف انگلیسی، قابلیت ذخیره 60 طرح در حافظه چرخ خیاطی، امکان اجرای خودکار همه طرح‌ها به شکل قرینه، دارا بودن میز اضافه شونده برای بهبود فضای سطح کار و بدنه آلمینیومی سبک و محکم، از جمله ویژگی‌های مهمی است که در این چرخ خیاطی مشاهده می‌شود. در کل می‌توان این چرخ را یک گزینه عالی برای گل‌دوزی در نظر گرفت.

بهترین چرخ خیاطی

چرخ خیاطی مارشال مدل MAX 11000S

این چرخ خیاطی یک انتخاب خوش‌قیمت و عالی است؛ که از پس بسیاری از وظایف حرفه‌ای خیاطی هم برمی‌آید. با این دستگاه امکان دوخت پارچه‌های ضخیم و نازک، سردوزی، پس‌دوزی، ظریف‌دوزی، تکه‌دوزی، زیگزاگ، گل‌دوزی، ساده‌دوزی، زدن جای دکمه، دوخت زیپ و... وجود دارد. قابلیت 36 مدل مختلف حاشیه‌دوزی، توانایی 75 مدل دوخت ترکیبی و همچنین امکان انواع گل‌دوزی، این گزینه را به یک انتخاب همه فن حریف تبدیل کرده است. در نهایت داشتن نخ سوزن کن خودکار و لامپ روشنایی دستگاه از دیگر امکانات این چرخ خیاطی مارشال است. در حال حاضر امکان خرید این چرخ خیاطی با مبلغی کمتر از 5 میلیون تومان وجود دارد.

بهترین چرخ خیاطی

چرخ خیاطی ژانومه مدل 3128

آخرین چرخ خیاطی معرفی شده نیز گزینه‌ای عالی برای آموزش خیاطی محسوب می‌شود. هرچند استفاده از آن برای دوخت و دوز حرفه‌ای نیز ممکن است. علاوه بر ویژگی‌های دوخت و دوز مختلف، مزیت اصلی این چرخ را باید کوچک و سبک بودن دانست. در واقع این چرخ خیاطی با حدود 5 کیلوگرم وزن و اندازه‌ای با نسبت سه‌چهارم، در دنیای چرخ خیاطی‌ها گزینه‌ای قابل حمل محسوب می‌شود.

بهترین چرخ خیاطی

در پایان اگر در آغاز مسیر یادگیری هنر خیاطی و همچنین طراحی و دوخت هستید؛ به شما توصیه می‌کنیم با شرکت در دوره‌های آموزش خیاطی مزون لباس عروس فابرا، این هنر اصلی و زیبا را به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن بیاموزید. فراموش نکنید که یک آموزش خوب می‌تواند موجب افزایش شانس شما در موفقیت‌های بعدی شود. با نگاهی کوتاه به قیمت لباس عقد و لباس عروس و سایر لباس‌های مجلسی، حتما متوجه خواهید شد که اگر به یک خیاط حرفه‌ای تبدیل شوید؛ به‌راحتی هزینه‌های ایجاد شده برای شرکت در کلاس‌های آموزش خیاطی و خرید تجهیزات خیاطی، حتی هزینه خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی نیز در مدت کوتاهی جبران خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/9erWV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر