شیک ترین مدل های حلقه ازدواج ست و حلقه نامزدی

شیک ترین مدل های حلقه ازدواج ست و حلقه نامزدی

سایر نوین مارکتینگ

حلقه ازدواج ست جزء جدایی‌ناپذیر مراسم ازدواج و نماد نهایی تعهد بین دو نفر است. همه ما می‌دانیم که انتخاب یک حلقه برای یک عمر چقدر می‌تواند سخت شود. به همین دلیل نیز می‌خواهیم با یک راهنمای تقریبا کامل، شما را وارد دنیای حلقه‌های ازدواج کنیم. این راهنمای خرید حلقه ازدواج ست و حلقه نامزدی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین در هر بخش، شیک‌ترین مدل‌های حلقه را به نمایش گذاشته‌ایم؛ تا بتوانید برای انتخاب نهایی خود ایده بگیرید.

انتخاب جنس حلقه ازدواج و نامزدی

خرید حلقه مانند خرید لباس نامزدی و... نیست. چراکه یک حلقه ازدواج خوب، با کیفیت بالا و بادوام است. طوری که تا آخر عمر باقی می‌ماند. هنگامی که صحبت از انتخاب فلز برای حلقه ازدواج شما می‌شود؛ طلای 18 عیار و پلاتین، به دلیل دوام فوق‌العاده، قابلیت نگهداری و البته زیبایی ماندگار اولین توصیه هستند. البته اگر پوست حساسی دارید؛ بهترین انتخاب برای شما پلاتین یا تیتانیوم است. در این میان حلقه ازدواج نقره نیز گزینه‌ای اقتصادی و به‌صرفه است؛ که می‌توانید به آن فکر کنید.

حلقه ازدواج و نامزدی طلا

طلای 18 عیار در سه رنگ مختلف به نام‌های سفید، زرد و رز عرضه می‌شود. حلقه ازدواج طلا 18 عیار از 75 درصد طلای خالص و 25 درصد ترکیب فلزات مختلف ساخته شده است. این ترکیب استحکام بیشتری داشته و رنگ انتخابی را ایجاد می‌کند.

حلقه ازدواج طلا سفید برای ایجاد رنگ خاص خود تحت یک فرآیند اضافی قرار می‌گیرد. در واقع طلای معمولی با فلز سفیدی به نام رودیوم روکش می‌شود؛ تا رنگ زرد طلا را پنهان کند. این آب‌کاری به مرور زمان از بین می‌رود؛ و برای روشنایی مطلوب باید هر 6 تا 18 ماه یک‌بار آب‌کاری شود. البته طلاهای رز و زرد آب‌کاری نمی‌شوند؛ زیرا محتویات طلا رنگ مربوط به آنها را ایجاد می‌کند. 

در ادامه ده مدل جذاب از حلقه‌های ازدواج طلا را مشاهده می‌کنید:

 

    حلقه ازدواج ست  حلقه ازدواج ست       حلقه ازدواج ست  حلقه ازدواج ست   حلقه ازدواج ست  حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست  حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست  حلقه ازدواج ست  

 

حلقه ازدواج و نامزدی پلاتین

پلاتین فلزی سفیدرنگ است؛ که از نظر ظاهری شبیه به حلقه طلا سفید تازه آب‌کاری شده است. این حلقه‌ها نیازی به آب‌کاری ندارند؛ و با گذشت زمان رنگ خود را از دست نمی‌دهد. حلقه پلاتین حاوی 95 درصد پلاتین خالص و تنها 5 درصد فلزات دیگر است. این حلقه‌ها به‌طور قابل توجهی سنگین‌تر از حلقه‌های ساخته شده از طلای 18 عیار هستند. اگرچه طلای 18 عیار ارزشمندتر است؛ اما توانایی آن در حفظ روشنایی در طول زمان، پلاتین را به گزینه‌ای محبوب برای حلقه‌های ازدواج و مدل انگشتر نشون تبدیل کرده است.

در ادامه 10 مدل جذاب از حلقه ازدواج پلاتین را مشاهده می‌کنید:

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

در نهایت انتخاب فلز برای حلقه ست ازدواج در اکثر موارد تا حدودی آسان است. ما همیشه توصیه می‌کنیم که جنس فلز حلقه نامزدی را با هم هماهنگ کنید. این کار نه‌تنها برای تطبیق ظاهر حلقه نامزدی و ازدواج شما بهترین است؛ بلکه برای ماندگاری حلقه‌های شما نیز بهتر است.

اگر حلقه نامزدی شما از طلای 18 عیار ساخته شده است؛ باید بین طلای رز، زرد و طلا سفید برای حلقه ازدواج خود یکی را انتخاب کنید. توجه کنید که پلاتین سخت‌تر از طلا است؛ بنابراین بهتر است حلقه نامزدی پلاتین را با حلقه ازدواج پلاتین تکمیل کنید؛ تا در اثر سایش به یک‌دیگر دچار مشکل نشوند. البته پلاتین یک حلقه ازدواج سفید است؛ و شما نمی‌توانید روی رنگ‌های دیگر آن حساب کنید.

عرض، ضخامت، نمایه و اندازه

حلقه ازدواج کوچک، ظریف و البته مادام‌العمر است؛ بنابراین مانند مدل دسته گل عروس انتخاب آن تنها روی یک روز و مراسم خاص تاثیر ندارد. بنابراین بهتر است جزئیات بیشتری درباره انتخاب و خرید حلقه ازدواج بدانید. پس از جنس فلز، مشخصات ظاهری حلقه ازدواج ست از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه می‌خواهیم درباره این مشخصات ظاهری حلقه توضیح داده و نکاتی را بیان کنیم.

عرض حلقه

عرض انگشتر به این معنی است که هنگام پوشیدن، چه مقدار از انگشت را پوشانده است. برای برخی از طرح‌ها و سبک‌های انگشتر، عواملی مانند سبک طراحی بر عرض انگشتر تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید حلقه شما تا آخر عمر باقی بماند؛ باید حداقل عرض حلقه ازدواج شما 2 میلی‌متر باشد. البته معمولا عرض اغلب حلقه‌های ازدواج زنانه 2 تا 4 میلی‌متر و حلقه‌های ازدواج مردانه 4 تا 7 میلی‌متر است؛ اما این فقط یک عدد است؛ و شما باید بر اساس ترجیح شخصی خود انتخاب کنید.

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

ضخامت حلقه

منظور از ضخامت حلقه، ضخامت دیواره آن است؛ که با قرار دادن حلقه صاف روی میز، به‌راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد. ضخامت حلقه ازدواج بسیار مهم است؛ زیرا یک حلقه نازک، به‌راحتی با پوشیدن روزمره خم می‌شود. کم‌ترین ضخامت برای اطمینان از دوام بالای حلقه 1.8 میلی‌متر است. همچنین اگر جزئیاتی مانند عمق سنگ یا حکاکی روی انگشتر را در نظر بگیریم؛ ضخامت حلقه بیشتر هم می‌شود.

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

نمایه حلقه

یکی دیگر از ملاحظات، مشخصات یا شکل بیرونی حلقه است. حلقه‌های عروسی می‌توانند از در بخش نگین یا بالای خود صاف، گرد و... باشند. به‌طور کلی این بخش دارای مدل‌های بسیار متنوعی است؛ و نمی‌توان دسته‌بندی مشخصی برای آن تعیین کرد. عملا این ویژگی چیزی است؛ که بیش از هر چیز باید توسط شما انتخاب شود. یک حلقه ازدواج تک نگین گزینه خوبی برای مراسم نامزدی است؛ در حالی که برای حلقه ازدواج ست می‌توان از ردیفی از نگین‌ها استفاده کرد.

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

اندازه انگشت

حلقه ازدواج ست شما باید محکم و البته راحت در جای خود بماند. در حالت ایده‌آل، این حلقه باید به‌راحتی روی انگشت بلغزد؛ اما هنگام درآوردن با مقاومت کافی روبه‌رو شود. اندازه انگشتان به دلایل مختلفی مانند آب‌وهوا و فعالیت بدنی در نوسان است؛ بنابراین لزوما انگشت شما همیشه یک اندازه نیست. همچنین مهم است که حلقه نتواند در زمانی که دستان شما سرد است (یعنی زمانی که اندازه انگشت شما به لاغرترین حد خود می‌رسد.) لیز بخورد. از سویی زمانی که دستان شما در تابستان کمی متورم شده، نباید به انکشت شما فشار وارد کند.

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

انواع سنگ های قیمتی

بسیاری از انواع حلقه ازدواج ست و حتی حلقه نامزدی دارای سنگ‌های قیمتی به شکل نگین روی انگشتر هستند. در اصطلاح عامه به این مدل‌ها حلقه ازدواج نگین دار می‌گویند. در ادامه شما را با انواع این سنگ‌ها آشنا می‌کنیم.

 الماس

یک ردیف الماس سفید کلاسیک هرگز برای حلقه ازدواج زنانه از مد نمی‌افتد؛ اما از سنگ‌های رنگی نیز می‌توان برای ایجاد یک ظاهر رنگارنگ استفاده کرد. الماس‌ها به غیر از رنگ‌های سفید سنتی، در طیف وسیعی از رنگ‌ها مانند سیاه، آبی، زرد و صورتی وجود دارند. در بین تمام سنگ‌های قیمتی، الماس به دلیل سختی بالا و در نتیجه مقاومت در برابر خراشیدگی و سایش، بیشتر در حلقه‌ها استفاده می‌شوند. در نهایت فراموش نکنید که داشتن یک حلقه ازدواج الماس در صورتی که الماس طبیعی در آن کار شده باشد؛ معمولا قیمت بسیار بالایی دارد. این نکته در مورد سایر انواع اکسسوری عروس مانند خرید تاج عروس نگین دار نیز، مورد توجه است.

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

یاقوت کبود و یاقوت سرخ (کوراندوم)

بهترین سنگ قیمتی برای رنگ‌های پررنگ، کریستالی به نام کوراندوم است؛ که بیشتر به نام یاقوت کبود و سرخ شناخته می‌شود. اگرچه آنها بیشتر به خاطر رنگ‌های آبی تیره‌شان شناخته می‌شوند، اما یاقوت کبود در هر رنگی وجود دارد. یاقوت کبود می‌تواند سیاه، صورتی، بنفش، سبز، زرد و نارنجی باشد. نوع قرمز یاقوت کبود بیشتر به نام یاقوت شناخته می‌شود؛ و خواص فیزیکی یاقوت و یاقوت کبود دقیقا یک‌سان است.

 

حلقه ازدواج ستحلقه ازدواج ست

 

سبک‌های طراحی حلقه ازدواج ست

اکنون که اصول اولیه را در بالا توضیح دادیم، وقت آن است که به طرح‌های مختلف حلقه نامزدی و ازدواج نگاه کنیم. این مجموعه از یک حلقه ازدواج ساده و شیک تا انواع حلقه ازدواج برلیان را در بر می‌گیرد.

حلقه ازدواج ساده و کلاسیک

بدون شک سنتی‌ترین و نمادین‌ترین حلقه ازدواج، یک حلقه عروسی کاملا ساده و بدون هیچ‌گونه طرح و نگین و برش و... است. فراموش نکنید که یک حلقه ازدواج ساده هیچ وقت از مد نمی‌افتد.

حلقه دو رنگ

یک حلقه دو رنگ دارای دو رنگ طلایی و سفید است. اغلب این رنگ‌ها به صورت دو نوار رنگی در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند. این سبک به‌ویژه در میان مردانی که می‌خواهند حلقه ازدواج مردانه و ساده، اما جذاب‌تر از گزینه‌های کاملا سنتی و ساده داشته باشند، محبوبیت خاصی دارد.

حلقه ازدواج و نامزدی ست

اگر قصد دارید دو حلقه نامزدی و ازدواج داشته باشید؛ باید آنها را طوری انتخاب کنید که بتوانند با یک‌دیگر هماهنگ شوند. به عنوان مثال اگر حلقه نازمدی شما دارای انحنا است؛ لازم است که حلقه ازدواج‌تان نیز طوری طراحی شود که در کنار آن به‌راحتی و زیبایی قرار بگیرد.

یک ایده خوب در این زمینه داشتن حلقه نامزدی دارای یک انحنای نرم برای در آغوش گرفتن حلقه ازدواج است. همچنین ممکن است یک گیره یا بخش متقاطع در آن گنجانده شود؛ تا فضای مناسبی را برای حلقه ازدواج ایجاد کند. البته همه اینها در شرایطی ممکن می‌شود که شما بتوانید هر دو حلقه نامزدی و ازدواج را با هم سفارش دهید. در غیر این صورت کار شما برای هماهنگ کردن آن کمی سخت خواهد شد.

حلقه‌های قابل پر شدن

اغلب حلقه‌های ازدواج ست در این گروه قرار می‌گیرند. این حلقه‌ها فضای مناسبی برای پر شدن با انواع سنگ‌ها را دارند. اصلی‌ترین عامل ایجاد تنوع در این سبک، شکل چینش، تعداد، رنگ و نوع تراش سنگ‌ها است.

حلقه‌های طرح‌دار قدیمی

حلقه‌های ازدواج با الهام از عناصر قدیمی از روش طراحی خاصی استفاده می‌کنند؛ تا حلقه‌ای دقیق ایجاد کنند که زیبایی جاودانه را به ارمغان می‌آورد. لبه‌های ظریف و نقش‌های حکاکی شده با دست بر روی فلز، همگی از عناصر این طراحی هستند؛ که در حلقه‌های ازدواج با تم قدیمی در نظر گرفته می‌شوند.

سفارشی کردن حلقه ازدواج ست

حلقه‌های عروسی را می‌توان به روش‌های مختلف سفارشی کرد. در ادامه چند گزینه متداول در این زمینه شرح داده شده است.

پرداخت فلزی

ساده‌ترین کاری که روی یک حلقه ساده انجام می‌شود؛ تعیین نوع پرداخت آن است. یک روکش صیقلی حلقه را با سطحی براق و بازتابنده به نمایش می‌گذارد. همچنین روکش مات دارای ظاهر مات‌تر و کمتر بازتابنده‌ای است؛ که در نتیجه یک سنباده سبک روی سطح اعمال می‌شود.

توجه داشته باشید که روکش یک حلقه برای همیشه دوام نمی‌آورد. در واقع خراش‌های ریز روزمره باعث از بین رفتن روکش حلقه می‌شود. البته همیشه می‌توان با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، پرداخت روی انگشتر را دوباره انجام داد.

دانه آسیابی

این تکنیک به اضافه کردن یک ردیف از نقاط ریز در امتداد لبه حلقه اشاره دارد؛ و می‌توان آن را روی یک حلقه ست ساده اضافه کرد.

جزئیات حکاکی

یک الگوی حکاکی شده ظریف را می‌توانید در قسمت بیرونی حلقه به عنوان افزودنی منحصربه‌فرد، به آن اضافه کنید. این موارد می‌تواند یک طرح خاص، یک کتیبه پررنگ مانند حروف اول یا تاریخ عروسی شما، حکاکی اثر انگشت یا هر چیز دیگری باشد.

همچنین این حکاکی را می‌توانید در فضای داخلی حلقه انجام دهید. موارد متداولی مثل تاریخ عروسی، حرف اول اسم زوجین، نام مستعار، یک پیام کوتاه و... از جمله این موارد است.

شیارها و جزئیات لبه

افزودن جزئیات به لبه حلقه ازدواج ست به‌ویژه برای حلقه‌های پهن مفید است. افزودن جزئیات لبه، فرم ساده یک حلقه عروسی ساده را تغییر می‌دهد. همچنین می‌توان شیارهایی را به کناره‌های حلقه ازدواج اضافه کرد. همان‌طور که از نام آن پیداست؛ شیار یک بخش کنده‌کاری شده موازی با کناره حلقه است.

ملاحظات انتخاب طرح حلقه ازدواج ست

ملاحظات شغلی

اغلب در حین خرید حلقه ازدواج افرادی را می‌بینیم که نگران این هستند که چه حلقه‌هایی برای کارشان مناسب است. اغلب مشاغل الزامات خاصی را در مورد پوشیدن حلقه ازدواج ندارند؛ اما تعداد کمی از آنها ممکن است نیازمند حلقه‌ای سخت باشند؛ که می‌تواند فرسایش شدید را تحمل کند.

در این شرایط پلاتین گزینه‌ای عالی برای حلقه‌هایی است که در طول روز ضربه و سایش بیشتری را تحمل می‌کنند. پلاتین در برابر خراش بسیار مقاوم است. البته این فلز گران‌ترین گزینه برای خرید حلقه ازدواج ست هم محسوب می‌شود.

همچنین بهتر است بدانید که خراش‌ها روی یک حلقه پلاتین هم مشخص خواهند بود؛ اما به دلیل نحوه ایجاد خراش در سطح پلاتین، در نهایت بافت سطحی آن شبیه به پوشش پارچه ساتن می‌شود؛ که زیبایی خاصی دارد.

در نهایت برای افرادی که شغل‌های یدی دارند؛ بهترین گزینه داشتن یک حلقه ساده ازدواج است. این حلقه‌ها در شرایط کار کمتر دچار آسیب می‌شوند. همچنین ترمیم و خریدن نسخه مشابه آن بسیار ساده‌تر است.

ست بودن حلقه‌ها

یکی از سوالات رایجی که از ما پرسیده می‌شود این است که آیا باید حلقه‌های یک‌سانی داشته باشیم تا با هم هماهنگ شوند؟ این موضوع کاملا به تصمیم شخصی شما بستگی دارد.

از یک طرف حلقه‌های ازدواج ست راهی بسیار شیرین برای پیوند دادن شما به یک‌دیگر به عنوان یک زوج هستند. از طرف دیگر، هر فردی متفاوت است؛ و استایلی که برای یک نفر مناسب است ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. این موضوع به‌خصوص وقتی حلقه را به عنوان اکسسوری عروس در نظر بگیریم؛ مهم‌تر نیز می‌شود. البته راه‌کار ساده این کار خرید یک حلقه ازدواج کلاسیک و ساده است.

در نهایت امیدواریم با خواندن این مقاله و دیدن مدل‌های مختلف معرفی شده در آن، بتوانید بهترین حلقه ازدواح ست خاص یا حلقه نامزدی را برای شروع زندگی مشترک خود انتخاب کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NKQpe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر