عکاسی فرمالیته کجا بریم؟ +معرفی 10 لوکیشن عکاسی + عکس

عکاسی فرمالیته کجا بریم؟ +معرفی 10 لوکیشن عکاسی + عکس

لباس فرمالیته زهرا ثقفی

امروزه یکی از دغدغه های مهم عروس دامادها، پیدا کردن مکان مناسب جهت عکاسی فرمالیه می باشد. عکاسان جهت ساخت کلیپ و عکس های به یاد ماندنی، مکان هایی را به شما پیشنهاد می دهند. بسیاری ترجیح می دهند تا با صرف هزینه هایی هنگفت، به خارج از کشور سفر کرده تا فرمالیته ای متفاوت و به یادماندنی داشته باشند؛ غافل از آن که می توانند در ایران عزیزمان لوکیشن هایی بسیار جذاب تر پیدا کرده و صرف هزینه ای کمتر، کلیپ و عکس هایی فوق العاده داشته باشند.

 

 

جزیره هرمز

 

یکی از زیبا ترین و بی نظیر ترین مکان هایی که می توانید برای فرمالیته به آنجا سفر کنید، جزیره هرمز می باشد. عکاسی و فیلم برداری در این جزیره می تواند خاطره عروسیتان را برای همیشه ماندگار سازد. یکی از مهم ترین شاخصه های این جزیره داشتن خاک رنگیست که می تواند به عکس های شما جلوه ای خاص ببخشد. همچنین شما می توانید علاوه بر عکاسی ساحلی و طبیعی، به عکاسی درون قایق نیز بپردازید و فرمالیته ای متفاوت را برای خود بیافرینید.
 


و اما جزیره هرمز کجاست و چطوره به آنجا سفر کنیم؟


جزیره هرمز با مساحتی حدود 42 کیلومتر مربع در 8 کیلومتری بندرعباس قرار داشته و ازنظر موقعیتی جز مناطق استراتژیک خلیج فارس می باشد. با برای سفر به این جزیره زیبا دو راه پیش روی شماست: راه اول این است که از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس به این جزیره برسید که بیش از نیم ساعت (بسته به جَو آب‌وهوایی و وضعیت دریا) طول می‌کشد. راه دوم هم این است که از طرف جزیره قشم به اسکله شهید ذاکری بروید و با قایق‌موتوری نیم ساعته به این جزیره زیبا برسید.
 

در ادامه تعدادی از عکس های لوکیشن های عکاسی جزیره هرمز را با هم ببینیم.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجموعه ی فابرا کلی لباس های زیبا مناسب عکاسی فرمالیته آماده کرده که در این قسمت میتوانید کالکشن های این برند را ببینید.

 

جنگل های هیرکانی

یکی از متفاوت ترین جنگل ها، جنگل های هیرکانی بوده که قدمتی در حد دایناسور ها و میلیون ها سال را دارا می باشند. این جنگل ها متراکم ترین جنگل های ایران بوده و شهر هایی چالوس، هراز و رودبار را پوشش می دهند. این جنگل ها گزینه مناسبی برای هلی شات بوده و کلیپ هایی متفاوت و جذاب خلق می کنند.

 

 

جنگل های هیر کانی کجا هستند؟


 جنگل‌های هیرکانی در دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. این جنگل‌ها در شش استان شمالی ایران شامل اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی پراکنده هستند. در واقع جنوب دریای خزر و شمال رشته کوه البرز را جنگل‌های هیرکانی تشکیل داده‌اند. همانطور که گفتیم، بخش از این جنگل‌ها در کشور آذربایجان قرار دارد. از بخشی که در ایران قرار گرفته بیشتر آن در استان مازندران کشور ایران است.
 

 

بهترین زمان ممکن برای سفر به این جنگل ها چه زمانیست؟


بهترین زمان سفر برای فرمالیه و تفریح به این جنگل ها فصل‌های بهار و اوایل پاییز است؛ زیرا سرزمین های شمالی ایران دارای آب و هوایی معتدل در زمستان و بهار، خشک و مرطوب در فصل‌های تابستان و پاییز می باشند.

 

در ادامه تعدادی از عکس های جنگل های هیرکانی را با هم میینیم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجموعه ی فابرا کلی لباس های زیبا مناسب عکاسی فرمالیته آماده کرده که در این قسمت میتوانید کالکشن های این برند را ببینید.

 

غار نمک گرمسار

 

یکی از جذاب ترین لوکیشن ها برای فرمالیته غار نمک گرمسار می باشد. تکه های نمکی که به شکل قندیل در در گوشه و کنار غار به چشم می خورند، می توانند آلبوم عکسی فوق العاده برایتان بسازد. د صورتی که این لوکیشن را جهت فرمالیته انتخاب کردید، سعی کنید در ابتدای صبح به آنجا بوید تا در صورت طولانی شدن زمان عکاسی، به تاریکی شب نخورید.

 


مکان جغرافیایی غار نمکی گرمسار کجاست؟


همان طور که می دانید در استان سمنان تعداد بسیار زیادی معدن و تونل های نمکی وجود دارد که غار های نمکی گرمسار یکی از این مجموعه تونل ها می باشند. امروزه بیش از 40 تونل نمکی در گرمسار به ثبت رسیده اند و این شهر را بیش از پیش برای توریستان جذاب کرده است. غار های نمکی گرمسار در ناحیه معدنی کوهدشت واقع در کوه اژدها بوده و فضایی مناسب جهت فرمالیته و عکاسی فراهم کرده اند. شما می توانید پیش از خروجی آزادراه قم به گرمسار وارد خروجی راست شده و  با کمی پیشروی در طول مسیر معادن و غارها را بیابید.

 


ویژگی های جالب این غار ها


اگر غارهای سنگ نمک را پیش از این دیده‌اید حتما متوجه بعضی شباهات آن‌ها با عکس‌های ماهواره‌ای از سطح مریخ شده‌اید. این فضا می تواند فرمالیته ای کاملا متفاوت با بقیه برای شما ایجاد کند و عکس هایی منحصر به فرد بسازد. هوای درون غار به علت عبور از لایه های مختلف نمکی و گچی، تمیز و بدون آلودگی بوده و به باور برخی کاربرد درمانی برای پوست دارد. همچنین در صورتی  که در چله تابستان به آنجا سفر کنید هوا مطبوع و خنک بوده و حس و حالی متفاوت دارد. 

 

در ادامه تعدادی از عکس های غار نمک سمنان را با هم ببینیم:
 

 

 

 

 

 

 

 

روستای فیلبند

 

 

این روستا از روستا های شهرآمل بوده و نزدیک به روستای سنگچال و جاده هراز می باشد. فیلبند از زیبا ترین روستای ییلاقی شمال کشور می باشد و لوکیشنی زیبا و بر فراز ابر ها دارد. هر نوع عکسی در این روستا زیبا و جذاب می شود. توصیه می شود در صورت انتخاب این روستا جهت عکاسی در فصول گرم سال برنامه ریزی کنید.


چگونه می توان به فیلبند سفر کرد؟


همان طور که پیشتر گفته شد این روستا در ۵۷ کیلومتری جنوب شهر آمل و شرق رودخانه هراز قرار داشته و از توابع شهرستان بابل در استان مازندران می باشد. مسیر دسترسی به این روستا از جاده هراز و در مسیر فرعی به‌سمت فیلبند، بین جنگل الیمستان و روستای «رزکه» قرار دارد. چشم‌اندازهای این جاده فرعی کوهستانی، بسیار زیبا هستند. اهالی روستاهای ونه بن، ورزنه و نشل در فصل‌های گرم، با پای پیاده و با اسب یا قاطر به فیلبند تردد می‌کنند؛ اما مسیر بسیار خطرناک است و تنها افراد محلی مسلط به مسیر می‌توانند این فاصله را طی کنند.

 

در ادامه عکس های بیشتری از جنگل های فیلبند را با هم ببینیم:

 


 

 

 

کویر بافق

 

از دیگر لوکیشن های متفاوت وزیبا برای فرمالیته، کویر بافق در نزدیکی شهر یزد بوده که منظره ای جادویی و جذاب دارد. پوشش گیاهی در این کویر بسیار متفاوت است و شما می توانید عکاسی متنوعی داشته باشید. در صورتی که کویر بافق را برای فرمالیته انتخاب کردید، به شما تضمین داده می شود عکس ها و کلیپ های متفاوتی خواهید داشت.

 


چطور می توان به کویر بافق سفر رفت؟


کویر بافق یا درانجیر در فرورفتگی اصلی قسمت شرقی یزد و در 10 کیلومتری شمال شهر بافق واقع شده است که 75 کیلومتر طول و 20 کیلومتر عرض دارد. توجه داشته باشید که شهر بافق از سمت جنوب شرقی نیز با استان یزد 110 کیلومتر فاصله دارد. کویر بافق از خشک ترین مناطق جهان به شمار رفته سالانه متوسط بارندگی در این منطقه فقط 60 میلی‌متر و متوسط دما 29 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. از این رو توصیه می شود هنگام سفر به آنجا بطری آب به همراه داشته باشید.
 

 

بهترین زمان بازدید از کویر بافق چه زمانی می باشد؟


بهترین زمان ممکن برای سفر به کویر بافق پاییز و بهار می باشد؛ زیرا در کویر بافق نیز همانند سایر کویرها آب و هوای گرم و خشک حاکم است و زمستانی سرد و سوزناک و تابستانی داغ و غیر قابل تحمل دارد. در فصل بهار و پاییز هوای تقریبا معتدلی در استان یزد و کویر بافق حاکم است.

 

در ادامه با هم تعدادی از عکس های فرمالیته را در کویر میبینیم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجموعه کاخ های سعد آباد

 

این کاخ ها در شهر تهران و در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد. قدمت این کاخ ها به دوران قاجار بازگشته و در دوران پهلوی با اضافه شدن 18 کاخ جدید به محل اقامت شاه انتخاب گشت. امروزه این مجموعه کاخ به موزه مبدل شده و روزانه بسیاری برای بازدید از آنها وارد محوه سعد آباد می شوند. شما می توانید با پرداخت هزینه ای، عکس هایی زیبا و سلطنتی بگیرید و آلبومی متفاوت خلق کنید.

 

 


چند نکته در مورد کاخ سعد سعد آباد


-    کاخ های سعد آباد همه روزه به جز روزهای ۱۴ خرداد،‌ ۲۱ رمضان، شهادت امام جعفر صادق (ع)، رحلت پیامبر (ص) و تاسوعا و عاشورا از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر باز می باشند؛ پس توصیه می شود در صورت تمایل برای فرمالیته در این کاخ ها زمان را مد نظر قرار دهید.
-    شما در این مجموعه کاخ ها به انواع لوکیشن ها و عمارت ها دسترسی دارید. این موجب می شود دست شما برای عکاسی های متنوع باز باشد.
-    درون محوطه سعد آبادبرخی موزه ها همچون برادران امیدوار، نگارستان، خط و کتابت میرعماد، مردم شناسی و موزه آب وجود داشته و شما می توانید از آن ها دیدن فرمایید.
-    همچنین شما به امکانت رفاهی متنوع هم چون مجموعه کافه و رستوران، کتابخانه، سینما و وسایل ورزشی دسترسی داشته و می توانید اوقات خوشی را برای خود و همراهانتان سپری کنید.
-    طراحی نمای داخلی کاخ سعد آباد، تلفیقی از معماری سنتی ایران و معماری اروپایی بوده و کار یک فرد یا معمار نیست.
-    در گذشته ساختار کاخ موزه سعد آباد به گونه ای بود که رودخانه دربند از میان آن عبور می کرد. زمانی که این مکان به دست رضا شاه افتاد و کاخ های دیگر به آن اضافه شد برای تامین آب لازم 10 قنات در بخش های مختلف کاخ تاسیس کردند.

 


 

مجموعه ی فابرا کلی لباس های زیبا مناسب عکاسی فرمالیته آماده کرده که در این قسمت میتوانید کالکشن های این برند را ببینید.

 

دشت آفتابگردان و شقایق کالپوش

 

 

 

دشت کالپوش از جاذبه های استان سمنان به حساب آمده و در نزدیکی شهر میامی می باشد. عکاسی در این دشت زرد و قرمز، جلوه ای رویایی به عکس ها و کلیپ های شما می بخشد و نتیجه کار را به شدت شگفت انگیز خواهد کرد. در بهار این دشت مملو از گل های سرخ رنگ شقایق می باشد، در حالی که در اوخر تابستان و ابتدای پاییز، دشت غرق گل های آفتاب گردان است.


چگونه می توان به دشت کالپوش رفت؟


برای رسیدن به این منطقه از تهران، پس از طی ۴۶۰ کیلومتر از مسیر تهران به مشهد، با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال تغییر مسیر داده و به سوی منطقه کالپوش مسیر را ادامه دهید. دشت شقایق‌های کالپوش در ۱۶۰ کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.


بهترین زمان برای سفر به دشت کالپوش چه فصلی است؟


بهترین زمان ممکن برای سفر به این دشت زیبا بهار است ولی توصیه میشود برنامه فرمالیته خود را به اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد انتقال دهید زیرا در این زمان دشت مملو از گل ها و شقایق های زیباست.

 

در ادامه با هم عکس هاییاز دشت آفتابگردون را با هم میبینیم.

 


 

دشت گل بابونه اردبیل

 

این دشت  میان بین دو استان اردبیل و گیلان قرار دارد که با شهر نمین 10 کیلومتر فاصله دارد. به ضرص قاطع این دشت یکی از زیبا ترین دشت ها جهت عکاسی و فیلم برداری می باشد. این دشت پوشیده از گل ها و علف های زیبا بوده و فضای مناسبی را جهت عکاسی فرمالیته ایجاد کرده است. همچنین این دشت دارای آب و هوایی عالی و دلنشین بوده و محیط را کاملا مناسب فرمالیته می نماید.


چگونه به دشت بابونه اردبیل سفر کنیم؟


رای رسیدن به دشت بابونه اردبیل باید حدود ۳۵ کیلومتر از اردبیل به سمت آستارا در میان جاده‌های سرسبز و زیبا رانندگی کنید تا به نزدیکی‌های نمین برسید که این مسیر بیشتر از ۲۵ دقیقه زمان نخواهد برد. پیش از رسیدن به نمین با جاده فرعی روستای دودران روبه رو می‌شوید که باید به مسیرتان ادامه دهید تا به نام روستای آرپاتپه برسید و باز هم ۴ کیلومتر دیگر ادامه دهید تا وارد پارک جنگلی فندقلو شوید.
 

 

 

 

 

مجموعه ی فابرا کلی لباس های زیبا مناسب عکاسی فرمالیته آماده کرده که در این قسمت میتوانید کالکشن های این برند را ببینید.

 

سواحل چابهار

 

بسیاری سواحل چابهار را سواحل کالیفرنیا می نامند و آنجا را محلی متفاوت با دیگر قسمت های ایران می دانند. از جاذبه های طبیعی همچون تپه های صخره ای، موج های خروشان، فیتو پلانکتون ها و لاک پشت های این سواحل که بگذریم، طلوع و غروب خورشید چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. شب های پاییز و زمستان چابهار بسیار زیباست و آسمان مملو از نور درخشان ستاره ها می باشد. قطعا سواحل چابهار یکی از گزینه ها مد نظر آتلیه ها جهت فرمالیته می باشد.

 

 

خانه های سنتی و محلی یزد

 

 

 

جدیدا بافت محلی یزد برای بسیاری از جوانان محبوبت پیدا کرده و بسیاری علاقه دارند در این محله ها عکاسی کنند. این محله ها جذابیت و زیبایی خاصی دارند و نهایتا برای شما عکس ها و کلیپی متفاوت خلق می کنند. 

 

دریاچه نمک حوض سلطان قم

 

 

یکی دیگر از لوکیشن های زیبا و مناسب جهت فرمالیته دریاچه نمک حوض سلطان قم می باشد. این دریاچه واقع در 40 کیلومتری شهرستان قم و 86 کیلومتری تهران بوده و دسترسی به آن کاملا ساده است. این دریاچه با داشتن ظاهری متفاوت، انتخاب مناسبی برای عکس هایی متنوع و زیبا می باشد. یکی از دلایل زیبایی این دریاچه، وجود دو چاله بزرگ به نام های حوض سلطان  حوض مره بوده که ظاهری فوق العاده به محیط می بخشد.


چگونه می توان به دریاچه نمک حوض سلطان قم سفر کرد؟


برای رسیدن به به این دریاچه دو راه وجود دارد: 1) از سمت قم، بعد از مجتمع مهتاب و عبور از اولین تپه‌ مشرف به دریاچه، درست در کنار تپه دوم، جاده‌ای خاکی به‌سمت پایین دریاچه سرازیر می‌شود که جاده اصلی معدن نمک است (در ۹۵ کیلومتری تهران). یکی از نشانه‌های این خروجی، تابلوی «۹۵ کیلومتر مانده تا تهران» محسوب می‌شود.
2) از سمت تهران و پس از طی ۷۰ کیلومتر از این شهر، در سمت چپ اتوبان جاده‌ای به‌سمت روستای چشمه شور می‌رود که نشانه آن در اتوبان، تابلوی اطلاعات گردشگری است. برای رسیدن به‌طرف مقابل اتوبان باید از اولین زیرگذر اقدام کنید.
بهترین زمان برای سفر به دریاچه حوض سلطان قم چه زمانی است؟

 

بهترین زمان برای رفتن به دریاچه اوایل فصل بهار و اواسط پاییز است؛ چرا که در دیگر ایام سال از سرمای سخت و یا تابش شدید آفتاب در امان نخواهید بود و یا شانس دیدن دریاچه را نخواهید داشت.
 

 

پارک جنگلی گیسوم

 

 

جنگل گیسوم نقطه تلاقی جنگل با دریا بوده و زیبایی دوچندان دارد. این جنگل با داشتن تونل سبز معروف خود، یکی از پیشنهادات همیشگی عکاسان برای فرمالیته می باشد. این جنگل در 14 کیلومتری رضوان شهر واقع شده و فضایی مناسب برای عکاسی پدید می آورد.


چگونه می توان به پارک جنگلی گیسوم سفر کرد؟


این پارک زیبا که حدود 80 هکتار وسعت دارد واقع در استان گیلان و در ۹۰ کیلومتری رشت به آستارا، ۱۶ کیلومتری شهر تالش می باشد. مسیر رسیدن به این پارک جنگلی تا حدی زیباست که میتوانید حین رانندگی و در مسیر رسیدن به آنجا عکس ها و فیلم ها زیبا بگیرید.


همچنین  گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند.
 

در ادامه با هم عکس هایی از این جنگل زیبا را میبینیم:

 

 

 

 

 

 

مجموعه ی فابرا کلی لباس های زیبا مناسب عکاسی فرمالیته آماده کرده که در این قسمت میتوانید کالکشن های این برند را ببینید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4ORmN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر