لباس جنجالی کایلی جنر در هفته مد پاریس+عکس

لباس جنجالی کایلی جنر در هفته مد پاریس+عکس

بیوگرافی و معرفی برندها محمد صفریان

در دنیای مد در هفته ای که گذشت تنها سخن از کایلی جنر بود. مزون فابرا هم به عنوان عضوی از این عرصه با دنبال کردن اخبار روز دنیای مد و فشن و بررسی و تحلیل انواع مدل های روز طراحی شده به دست هنرمندان برجسته ی دنیا، با نگاهی به لباس کایلی جنر در هفته ی مد پاریس در این مقاله با شما خواهد بود.
در هفته ی مد پاریس، کایلی جنر با لباسی مشکی و بدون بند که با سنجاق سینه ای در اندازه ی واقعی سرِ شیر تزیین شده بود ظاهر شد و از کالکشن 2023 برند شیاپارلی برای لحظاتی رونمایی کرد.
 او این لباس را با یک جفت کفش مشکی اسکیاپارلی (شیاپارلی) و ناخن های مانیکورشده ی طلایی رنگ با طرح یال و یک کیف پوست کروکدیل ست کرده بود.
لحظاتی بعد ظاهر شیر سوررئال جنر دوباره در کنار یک سری از لباس های حیوانی دیگر روی صحنه دیده  شد. گفته می شود این فشن شو از مجموعه ی دوزخ و نُه دایره ی جهنم دانته شاعر و نویسنده ی معروف الهام گرفته شده بود. دنیل رزبری کارگردان خلاق این شو می گوید این نمایش استعاره ای از شبهات و عذاب خلاقانه ای ست که همه ی هنرمندان تجربه می کنند. 

 

 

کایلی جنر تنها مدل برای لباس با سنجاق سینه ی سوررئال حیوانی این هفته ی مد نبود، نوامی کمپبل هم یک کت خز مشکی به تن کرده بود که از شانه ی چپش سر گرگ در اندازه ی واقعی بیرون زده بود. شالوم هارلو مدل کانادایی هم یک لباس تیوبی بدون بند پلنگ برفی پوشیده بود که سرِ گربه ی غرّان آن را تزیین کرده بود. 

 

 

 

در صورتی که علاقمند به دنبال کردن به روز ترین اخبار و اطلاعات مد و فشن جهان هستید، اینجا کلیک کنید و به جمع اعضای فابرا بپیوندید.

 

طراحی بحث برانگیز اما شاعرانه!

 


رزبری مدیر خلاق این نمایش عجیب و غریب گفته این سه جانور الهام گرفته از شعر قرن چهاردهم هستند و نمادهایی برای شهوت، غرور و بخل را به تصویر می کشند. 
نکته ی جالب که در مورد این لباس ها که با سیلی عظیم از انتقادهای کاربران در فضای مجازی و البته در مقابل طرفداری و تحسین گروهی دیگر وجود دارد این است که رزبری معنا و مفهوم والایی در پشت پرده ی این اجرا در نظر داشته و به گفته ی او این لباس ها مفهوم ترس را به خوبی القا کرده اند؛ چرا که او مانند بسیاری عارفان و شاعران در انتهای این نمایش می نویسد: دوزخ، برزخ، بهشت. یکی بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد. یادآوری می کند که چیزی به عنوان بهشت بدون جهنم وجود ندارد، شادی بدون غم وجود ندارد و هیچ خلسه و آرامشی از آفرینش بدون شکنجه ممکن نیست. 

 

 

 

با این حال کایلی جنر مدل و سلبریتی معروف دنیا به علت پوشیدن لباس تزیین شده با سر حیوانات متهم به تمجید از رواج ظلم به حیوانات و تبلیغ شکار حیوانات شد. در حقیقت موج زیادی از انتقادات با همین مضمون از سوی موسسات و کاربران مختلف در فضای مجازی به سوی کایلی جنر روانه شد که علیرغم تمامی آن ها، سازمان غیردولتی دفاع از حقوق حیوانات (PETA) از این حرکت کایلی جنر دفاع کرد. البته این کمپانی از طراحان خواست تا خلاقیت شان را توسعه دهند و استفاده از گوسفندان و کرم های ابریشم برای تولید پشم و ابریشم را کنار بگذارند. 
این سازمان روز سه شنبه در بحبوحه ی واکنش های شدید به لباس غیرمتعارف کایلی جنر آن را "بسیار نوآورانه" و "شگفت انگیز" خواند. طراح این نمایش نیز در اینستاگرام خود تاکید کرد سر این حیوانات از فوم، خز و پشم مصنوعی و ابریشم سنتزی ساخته شده و با دست طراحی و نقاشی گردیده تا بتواند تا حد امکان به واقعیت شبیه باشد و شکوه زندگی طبیعی را به نمایش گذارد. او همچنین نوشت در این اجرا هیچ حیوانی آسیب ندیده است. 

 

 

نگاهی هنرمندانه به مدلینگ

 


طراحان این لباس در فضای مجازی توضیح داده اند که این لباس سمبلی از غرور و قدرت را به نمایش می گذارد. کایلی جنر هم از اینکه به عنوان مدل برای نمایش هنر زنانگی لباس دعوت شده اظهار خوشحالی کرده است. 
تحلیل هنرمندانه ی طراحان این اجرا و طرفداران آن که بر این باورند که این لباس نوعی "تجلیل از طبیعت و محافظت از زنی که آن را می پوشد" بوده، چقدر در مورد حفظ طبیعت و حقوق حیوانات شما را متقاعد می کند؟ و یا کشتن حیوانات و شکار آن ها را جذاب تر می کند؟

 

 

 

در صورتی که علاقمند به دنبال کردن به روز ترین اخبار و اطلاعات مد و فشن جهان هستید، اینجا کلیک کنید و به جمع اعضای فابرا بپیوندید.

 

در عمق تار و پود هر لباس چه چیزی نهفته است؟

 


شاید معیارهای افراد عادی برای انتخاب هر لباس برای پوشیدن تنها به مواردی مانند فرم اندام شما، مراسمی که قرار است بروید و مناسبات آن محدود شود. اما طراحان بزرگ دنیا برای طراحی هر لباس و نمایش آن تنها برای لحظاتی در مهم ترین مراسم مد در دنیا معیارها و مفاهیم هنرمندانه و گاهی به نظر عجیب را در نظر می گیرند. 
شاید در آینده ای نه چندان دور افراد عادی هم برای شرکت در مراسم و میهمانی ها لباسی طراحی کرده و بدوزند که استعاره به موقعیتی خاص داشته باشد یا سمبل چیزی باشد! در واقع لباس ها تنها با هدف زیبایی شناسی طراحی نمی شوند، بلکه یک پیام عمیق و مفهومی والا را القا می کنند. 

 

 

نقد منطقی لباس کایلی جنر

 


شاید تندروی برخی منتقدان و تحلیل جانبدارانه ی آن ها دور از تعقل باشد اما منتقدان میانه رو در نقد لباس کایلی جنر نوشته اند: حتی اگر این سرِ شیر به گفته ی طراحان جعلی و ساخته ی دست انسان باشد، ارائه ی هر عضو از بدن حیوانات در لباس به عنوان کالای لوکس کار اشتباهی ست و ممکن است افراد زیادی را به شکار با این هدف ترغیب کند و ارزش طراحی لباس را زیر سوال ببرد. 
 

 

حتی موافقان و تحسین کنندگان لباس کایلی جنر به اتفاق معتقدند باید رویکرد طبیعت پسندانه تری نسبت به مد و فشن و طراحی لباس داشته باشیم. همیشه به دنبال طراحی های عجیب و میل به مطرح شدن در طراحان و سلبریتی ها، واکنش های منتقدانه و تحسین برانگیز بسیاری از سوی کاربران فرستاده می شود. سوال اینجاست، آیا طراحان لباس باید با طراحی های اغراق آمیز و بی کاربرد و خارج شدن از چارچوب الگوهای مشخص مد سر و صدا کنند یا لباس های عامه پسند و کاربردی و البته خلاقانه طراحی کنند؟ نظر شما کدام است؟

 

در صورتی که علاقمند به دنبال کردن به روز ترین اخبار و اطلاعات مد و فشن جهان هستید، اینجا کلیک کنید و به جمع اعضای فابرا بپیوندید.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4yQl4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر