لباس مادر عروس پوشیده + عکس

لباس مادر عروس پوشیده + عکس

لباس مجلسی محمد صفریان

مراسم عروسی یکی از مهمترین و شادترین مراسم کل زندگی افراد به شمار می رود. در این مراسم، سنت‌ها و جشن مذهبی با لباس‌های زیبا و محتشمی همراه می شوند که هر کدام دارای معنا و مفهوم خاص خود هستند. 

 

 

لباس مادر عروس در مراسم عروسی نقشی اساسی و کلیدی ایفا می کند. مادر عروس نه تنها باید لباسی متناسب با این مراسم مهم داشته باشد، بلکه باید  بطور آراسته و شایسته، این روز در کنار فرزند  خود حاضرباشد. مادر عروس با پوشیدن لباس مناسب می تواند خوشحالی، افتخار و شادی این روز را دوچندان کند. از طرفی، نوع لباس او می تواند نشان دهنده‌ی موقعیت و جایگاه خانوادگی آنان در جامعه نیز باشد. در این مقاله بیشتر به لباس مادر عروس برای عقد و عروسی می‌پردازیم.

 

لباس مجلسی پوشیده طرح 2023 + عکس

 

فهرست مطالب:

 


•    نکات مورد توجه در انتخاب لباس مناسب مادر عروس


•    نکات مورد توجه در خرید کیف و کفش مادر عروس


•    رنگ مناسب لباس مادر عروس


•    چرا مادر عروس باید لباس پوشیده بپوشد ؟


•    چرا مادر عروس نباید لباس پوشیده بپوشد ؟


•    جمع‌بندی


با توجه به مطالبی که گفته شد، انتخاب لباس مناسب مادر عروس در مراسم‌ها بسیار مهم و کلیدی است. معمولا لباس‌های رسمی و تشریفاتی (خصوصا لباس مجلسی) در مراسم عروسی ارجحیت دارند. 


نکته‌ی مهم آن است که مادر عروس با لباس مناسب، محتشم و آراسته‌ای در کنار فرزندش حاضر شود و شادی این روز را با عروس و داماد به اشتراک بگذارد. این روز فقط متعلق به عروس و داماد نیست، بلکه متعلق به خانواده‌ی دو طرف و به ویژه مادران نیز می باشد. 
 

 


نکات مورد توجه در انتخاب لباس مناسب مادر عروس

 

 

در انتخاب لباس مناسب ، مادر عروس باید حتما به موارد زیر توجه کند:

 

پوشیدن لباسی پوشیده با آستین بلند

 


مراسم عروسی مراسمی مذهبی و سنتی است، لذا مادر عروس باید لباسی بپوشد که شأن و منزلت خانوادگی را حفظ کند. لباس با آستین کوتاه یا بدون آستین نمی تواند این منزلت را حفظ کند. آستین بلند بهترین گزینه است.

 

انتخاب رنگ متناسب

 


 بهترین رنگ‌ها برای لباس مادر عروس، رنگ‌هایی مانند عاجی، شامپاینی، صورتی و نقره‌ای هستند. این رنگ‌ها معرف شأن و منزلت لازم برای حضور در این مراسم می باشند . پیشنهاد می‌شود قبل از مراسم در این زمینه با خود عروس خانوم هم مشورت کنید.
 

 

رعایت کردن اصل سادگی

 


 لباس مادر عروس نباید زیبایی‌های مد و آرایش عروس را زیر سایه‌ی حضور خود ببرد، بلکه باید باکلاس و ساده باشد. اصول سادگی و محتشم بودن را در انتخاب لباس رعایت کنید.

 

با توجه به موارد فوق، مادر عروس می تواند لباسی مناسب انتخاب کند که علاوه بر معرف بودن شأن و منزلت مورد نظر، زیبا و شایسته حضور در مراسم نیز باشد. انتخاب درست و مناسب لباس، شأن او در این مراسم مهم را خاطرنشان خواهد کرد.

 

آموزش خیاطی چقدر طول می‌کشد ؟ + عکس
 

 

 

یکی دیگر از راهنمایی‌های کلیدی برای مادر عروس، انتخاب کیف و کفش مناسب است. 

 

نکات مورد توجه در خرید کیف و کفش مادر عروس

 

 

نکات زیر را در خرید کیف و کفش مد نظر قرار دهید:

 

•    کیف و کفش باید با لباس انتخاب شده مطابقت داشته باشد. مثلا اگر لباس رسمی و تشریفاتی انتخاب شده، کیف و کفش نیز باید در همین سبک باشد. 
 

 

•    چرم بهترین گزینه است. مواد طبیعی کلاس خانواده را بالاتر می‌برد. 

 

•    رنگ کیف و کفش باید با رنگ لباس هماهنگ باشد یا دیگر اعضای خانواده نیز رنگ های مشابه انتخاب کنند تا تم رنگی ایجاد شده، حفظ شود. وحدت رنگی نشان دهنده‌ی یکپارچگی و همدلی خانوادگی است.

 

•    کیف و کفش ساده و بدون زیورآلات زیاد مناسب‌تر است. زیرا استفاده‌ی بیش از حد از زیورآلات ممکن است به نوعی شأن مراسم را کاهش دهد. سادگی نشان دهنده‌ی محتشم بودن است.
 

 

 

با در نظر گرفتن موارد فوق، مادر عروس می تواند کیف و کفش مطابق موقعیت و مناسبت مراسم عروسی انتخاب کند و در کنار فرزندش حاضر شود.

 

رنگ مناسب لباس مادر عروس

 

 

لباس سفید عروس یکی از مهمترین ویژگی های مراسم عروسی است. رنگ هایی که با لباس سفید عروس مطابقت دارند و تضاد مناسبی ایجاد می کنند عبارتند از:

 

•    طلایی و زرد

 


 رنگ طلایی و زرد نماد ثروت، غنا و نور است. این رنگ لباس‌ها مکملی برای  لباس سفید عروس هستند و شکوه بیشتری به مراسم می‌بخشند.
 

 

•    نقره‌ای

 


رنگ نقره‌ای اشاره به معنویت و نجابت دارد.همچنین رنگ نقره‌ای نماد قدرت و احساسات زنانه می باشد. تضاد این رنگ با لباس سفید عروس معنای خاصی را منتقل می کند. 
 

 

•    سبز

 


 رنگ سبز نماد ثبات و رشد است. ترکیب سفید و سبز معرف آرامش و ثبات زندگی زناشویی می باشد. 
 

 

•    ارغوانی

 


رنگ ارغوانی معرف نبوغ، خلاقیت و همینطور عشق می باشد. تضاد ایجاد شده توسط این رنگ با لباس سفید رنگ عروس بر زیبایی و ارزشمندی لحظات عروسی می افزاید و جان بیشتری به مراسم می‌بخشد.
 

 

•    آبی

 


رنگ آبی معرف صداقت، وفاداری و ثبات می باشد. آمیختگی آبی و سفید در مراسم عروسی، نشان از صداقت و وفاداری دو جانبه در ازدواج است.
 

 

50 مدل مانتوی مادر عروس برای عقد

 

با توجه به معانی و مفاهیم مثبت این رنگ‌ها، انتخاب آنها برای لباس مادر عروس و دیگر زنان خانواده می تواند معانی خاصی به مراسم عروسی بخشد.

 

چرا مادر عروس باید لباس پوشیده بپوشد ؟
 

 

مادر عروس باید در مراسم عروسی لباس پوشیده و شایسته ای بپوشد چون:

 

•    در اکثر خانواده‌ها مراسم عروسی مراسمی مذهبی و سنتی است. لباس پوشیده و باوقار مادر عروس شأن و منزلت این مراسم را نشان می دهد و آن را حفظ می‌کند. لباس نامناسب ممکن است باعث کاهش این شأن شود.

 

•    مادر عروس از نمادهای اصلی خانواده و فرهنگ آنان است و به‌همین دلیل نوع پوشش او نشان دهنده‌ی اعتقادات و ارزش‌های خانوادگی‌شان می‌باشد. لباس پوشیده بیانگر احترام به سنت‌ها و فرهنگ خانوادگی خواهد بود. 

 

•    حضور مادر عروس در کنار عروس و داماد در این روز مهم است و او نیز باید با لباسی شایسته حاضر باشد. لباس پوشیده او را برای این حضور سزاوار می‌کند.

 

•    زیبایی و جذابیت مادر عروس باید زیبایی عروس را کم نکند، بلکه باید به شکوه مراسم بیفزاید. لباس پوشیده‌ی او باعث می‌شود تا توجه ها به عروس معطوف شود که اصلی ترین فرد این مراسم است.

 

در نتیجه در فرهنگ اکثر خانواده‌ها، پوشیدن لباس پوشیده و مناسب توسط مادر عروس شأن و منزلت مراسم عروسی را حفظ می کند، نشان دهنده‌ی ارزش های خانوادگی است و مادر عروس را برای حضور شایسته در کنار عروس در این روز مهم می کند.
 

 

چرا مادر عروس نباید لباس پوشیده بپوشد ؟

 


همچنین، در برخی موقعیت‌ها از مادر عروس انتظار نمی‌رود که لباس بسیار پوشیده‌ای بپوشد. مانند:

 

•    فرهنگ‌ها، مذاهب و قومیت‌هایی که اهمیت بیشتری به رفاه و آسایش اعضای خانواده می دهند تا سنت‌ها و دستورات مذهبی. در این موارد انتظار نمی رود مادر عروس محدودیت‌های زیادی در پوشش خود داشته باشد. 

 

•    فرهنگ‌هایی که اهمیت کمتری به مراسم سنتی عروسی می دهند و آن را به اندازه‌ی فرهنگ‌های دیگر مقدس نمی دانند. در این موارد نیز انتظار پوشیدگی زیاد در لباس وجود ندارد.

 

•    برخی فرهنگ‌ها و مذاهب که در آنها نقش زن آزادانه‌تر می باشد و محدودیت‌های کمتری بر آن وجود دارد. مادر عروس نیز در این موارد آزادی بیشتری برای انتخاب نوع لباس خواهد داشت.

 

•    فرهنگ‌هایی که پوشش زنانه محدود به نوع خاصی از لباس نیست و تنوع بیشتری وجود دارد. مادر عروس می‌تواند انواع مختلفی از لباس‌ها را انتخاب کند.

 

با توجه به تنوع فرهنگی موجود در کشورمان، پوشش مادر عروس در مراسم عروسی نیز دارای تنوع است و لزوما محدود به لباس کاملا پوشیده نمی باشد. در بسیاری موارد مادر عروس می‌تواند لباس مناسب‌تری را بر اساس ارزش‌های خانوادگی و فرهنگی خود انتخاب کند.
 

 

جمع‌بندی

 


برای انتخاب لباس مناسب برای مادر عروس، می‌توانید به مغازه‌های موجود در سطح شهر و یا فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید. مغازه‌ها بیشتر به لباس‌های فرمال و مجلسی تخصص دارند و می‌توانند به شما در انتخاب لباس مناسب کمک کنند. همچنین، می‌توانید به اینترنت رجوع کنید و در سایت‌هایی که لباس‌های مجلسی به فروش می‌رسانند، به دنبال لباس مناسب برای مادر عروس بگردید.

 

مزون فابرا با بیش از 35 سال سابقه در زمینه‌ی طراحی و دوخت انواع لباس مجلسی خصوصا لباس‌های عروسی، عقد، بله برون و... در هردوی این بسترها فعالیت داشته و شما می‌توانید با مرجعه‌ی حضوری به هر یک از شعب ما در سعادت‌آباد و یا نیاوران/اطلس مال و یا مراجعه به وبسایت ما از این طریق لباس مناسب خود را انتخاب کنید و یا سفارش طراحی مخصوص خودتان را بدهید.
 

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4xlk4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر