مدل لباس خواستگاری دخترانه

مدل لباس خواستگاری دخترانه

لباس خواستگاری نوین مارکتینگ

همه چیز از روز خواستگاری شروع می‌شود. به همین دلیل هم اثر برخورد اول در این روز خاص را نباید دست کم گرفت. معمولا در این مراسم شما برای اولین مرتبه با خانواده درجه یک آقای داماد آشنا می‌شوید. این افراد همان‌هایی هستند که باید سال‌های سال با آنها در ارتباط بوده و در نتیجه بر زندگی شما اثرگذار خواهند بود. بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب لباس خواستگاری خود نهایت دقت و خوش‌سلیقگی را به‌کار ببرید. در این نوشته به موضوع انتخاب لباس خواستگاری دخترانه مناسب پرداخته‌ایم. همچنین مجموعه جذابی از بهترین مدل‌های لباس مناسب این روز مهم را گردآوری کرده‌ایم. 

انتخاب لباس مناسب برای مراسم خواستگاری

پوشیدن لباسی که از هر نظر مطابق میل شما باشد؛ مهم‌ترین دغدغه‌ای است که در روزهای پیش از خواستگاری می‌تواند فکر شما را مشغول کند. از آنجا که مراسم خواستگاری مانند جشن عروسی دارای لباس مشخص و خاص خود نیست؛ دست شما برای انتخاب مدل‌های مختلف بسیار بازتر خواهد بود. اگرچه این ویژگی گاهی موجب سردرگمی بیشتر شما نیز خواهد شد. به همین دلیل در ادامه و برای کاهش تردیدهای شما برای انتخاب لباس خوستگاری دخترانه مناسب، می‌خواهیم چند نکته کلیدی و راه‌گشا را به شما یادآوری کنیم.

1. همانی باشید که واقعا هستید. مبنای انتخاب لباس خواستگاری برای بسیاری از دختران، رضایت و خوش‌آمد سایر حاضرین در جلسه خواستگاری، به‌خصوص آقای داماد و نزدیکان او است. اگر مبنای اصلی شما در این زمینه نیز همین است؛ بهتر است در دیدگاه خود تجدیدنظر کنید. اگرچه احترام به سلیقه، عقاید، سنت‌ها و فرهنگ طرف مقابل امر بسیار پسندیده‌ای است؛ اما فراموش نکنید که خواستگار شما، باید شما را همان‌گونه که هستید بپذیرد. به عبارت دیگر بهتر است به‌خود یادآوری کنید که سبک پوشش شما در این روز می‌تواند نشان‌دهنده نشانه‌هایی از اعتقادات، سنت‌ها و فرهنگ شما باشد. بنابراین لباس خود را طوری انتخاب کنید که قرار است در ادامه زندگی نیز آنگونه باشید. به عنوان مثال این موضوع در زمینه انتخاب پوشش سر و میزان پوشیدگی کلی لباس، بسیار حائز اهمیت است.

2. رسمی‌تر از رویدادهای بعدی باشید. معمولا یک خواستگاری موفق به رویدادهای بعدی مانند بله برون، نامزدی، عقد و عروسی منجر می‌شود. فراموش نکنید که خواستگاری جدی‌ترین مراسمی است که در مسیر رسیدن به ازدواج با آن روبرو هستید؛ به همین دلیل نیز بهتر است لباسی را انتخاب کنید که یک درجه رسمی‌تر است. در واقع یک لباس خواستگاری دخترانه مناسب، با وجود شیک و جذاب بودن، نباید مشابه با یک لباس جشن باشد.

همه ما می‌دانیم که اغلب خواستگاری‌های امروزی از نظر جواب نهایی فرمالیته بوده و بیشتر برای هماهنگی امور و شناخت بیشتر خانواده‌ها از یک‌دیگر تشکیل می‌شود. با این وجود به‌صورت سنتی این مراسم با هدف جشن گرفتن تدارک دیده نشده است. به همین دلیل نیز پوشیدن یک لباس رسمی‌تر، به وقار، جاذبه و افزایش اعتمادبه‌نفس شما کمک می‌کند.

3. پیش از لباس اصلی تکلیف اکسسوری‌ها را مشخص کنید. نه‌تنها در مورد لباس خواستگاری دخترانه، بلکه در مورد انتخاب هر مدل لباس مجلسی، بهتر است ابتدا درباره اکسسوری‌های مدنظر خود تصمیم‌گیری کنید. از نظر جواهراتی مانند گوشواره، گردنبند و دستبند و...، توصیه متداول این است که در مراسم خواستگاری بهتر است سبک و استایل خود را تا جای ممکن خلوت نگه دارید. به عنوان مثال استفاده از مدل‌های سبک‌تر و مینیمال‌تر همیشه گزینه بهتری برای این مراسم هستند.

اکسسوری مهم دوم مرتبط به حجاب است. اگر تمایل دارید در این روز خاص حجاب داشته باشید؛ بهتر است درباره شکل و طرح و رنگ آن به درستی فکر کنید. شال‌ها گزینه‌های کاملا راحت و کمی غیررسمی‌تر هستند. در کنار این مزیت، انتخاب شال باعث می‌شود طرح بالاتنه و یقه لباس شما به خوبی مشخص نباشد. در نتیجه معمولا گزینه خوبی برای پوشیدن همراه با مانتو مجلسی هستند. روسری‌ها، به‌خصوص روسری‌های با قد کوتاه، انتخاب مجلسی‌تری هستند. این روسری‌ها علاوه بر اینکه سر شما را می‌پوشانند؛ می‌توانند سبک شما را دخترانه‌تر کنند؛ و البته کمتر از شال طرح یقه شما را پنهان می‌کنند. همچنین اگر دوست دارید از گوشواره و گردنبند در این مراسم استفاده کنید؛ انتخاب توربان می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. توربان نوعی کلاه تزئین شده است؛ که از نظر ظاهری می‌تواند با لباس مجلسی شما ست شود. همچنین می‌توانید روسری خود را به شکل توربان بر روی سر گره بزنید. در نهایت در انتخاب کفش مجلسی خود نیز دقت کرده و پیش از انتخاب مدل لباس، حداقل درباره ارتفاع پاشنه آن تصمیم‌گیری کنید.

3. لباسی راحت و بدون دغدغه انتخاب کنید. در این روز خاص شما باید به عنوان میزبان مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرید. همچنین در این روز معمولا گفتگوهایی جدی بین طرفین صورت می‌گیرد. بنابراین بهتر است لباس انتخابی شما نیازی به رسیدگی و مراقبت دائمی نداشته باشد. پوشیدن یک لباس راحت می‌تواند کمک کند تا شما با دغدغه کمتر به امور مهم‌تر بپردازید.

4. رنگ‌های شاد را انتخاب کنید. از قدیم گفته‌اند که پوشیدن رنگ‌های تیره در روز خواستگاری مناسب نیست. از سویی انتخاب رنگ‌های شاد و روشن، می‌تواند شما را سرزنده‌تر و جوان‌تر نشان دهد. به‌طور کلی طبیعت انسان به سمت شادی و رنگ‌های شاد تمایل بیشتری دارد؛ و این انتخاب کمک می‌کند تا سنگینی فضای مراسم شما کمتر شود. البته انتخاب فکر شده رنگ‌های تیره و ترکیب آن با طراحی‌ها و تزئینات رنگی نیز، یکی از مدهای محبوب برای داشتن یک لباس خواستگاری جذاب است.

5. فرم بدنی خود را در نظر بگیرید. این نکته از انتخاب لباس عروس اسکارلت تا مدل لباس برای مراسم خواستگاری، از مواردی است که در نظر نگرفتن آن موجب پشیمانی است. فراموش نکنید که هر تیپ بدنی با مدل‌ها و سیلوئت‌های خاصی بهتر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. در نظر گرفتن این موضوع علاوه بر زیباتر شدن نتیجه نهایی کار، موجب می‌شود تا به شما به عنوان یک فرد خوش‌سلیقه و شیک‌پوش نگاه شود. البته ما نمی‌خواهیم در این نوشته به معرفی انواع تیپ‌های بدنی و مدل‌های مناسب بر این اساس بپردازیم. چراکه پیش از این و در مقالات دیگری درباره این موضوع به‌طور کامل صحبت کرده‌ایم. این تنها یک یادآوری برای درنظر گرفتن این نکته هنگام انتخاب مدل لباس خواستگاری دخترانه مناسب است.

6. بین خرید و سفارش دوخت لباس خواستگاری یکی را انتخاب کنید. خرید لباس خواستگاری ساده‌ترین روشی است که می‌توانید انتخاب کنید. با این وجود سفارش دوخت این لباس دست شما را برای انتخاب گزینه‌های مختلف و مدل‌های متنوع بازتر می‌گذارد. به هر حال بهتر است در این مورد نیز تصمیم‌گیری کنید. اگر تصمیم نهایی سفارش دوخت لباس خواستگاری دخترانه بود؛ پیش از هرچیز به فکر یافتن یک مزون لباس مجلسی معتبر باشید. همچنین جالب است بدانید که اغلب مزون‌ها علاوه بر سفارش دوخت لباس و شومیز خواستگاری، نمونه‌های آماده متعددی داشته و به‌طور کلی جای مناسب‌تری برای خرید این لباس و سایر لباس‌های مجلسی به هر دو شکل آماده و سفارش دوخت هستند. به عبارت دیگر بهترین پاسخ برای سوال لباس خواستگاری از کجا بخرم، یافتن یک مزون لباس مجلسی مناسب است.

بهترین مدل‌های لباس برای مراسم خواستگاری

حالا که درباره انتخاب لباس خواستگاری به جمع‌بندی مناسبی رسیده‌اید؛ بهتر است کار جستجوی مدل‌های مختلف را آغاز کنید. فراموش نکنید که تنها با دیدن ده‌ها مدل گوناگون است که می‌توانید برای خرید لباس خواستگاری دخترانه مناسب به جمع‌بندی برسید. در ادامه شما را با بیست نمونه جذاب مدل لباس برای مراسم خواستگاری آشنا می‌کنیم.

مدل لباس خواستگاری دخترانه جدید

طرح‌های توری گزینه‌های جذابی برای نشان دادن صمیمیت و غیررسمی بودن هستند. همچنین این مدل‌ها می‌توانند در رنگ‌های مختلف زیبا و جذاب باشند.

بهترین مدل لباس خواستگاری

این مدل لباس خواستگاری گزینه‌ای عالی برای پوشیدن در یک مراسم کاملا رسمی است. رنگ سرمه‌ای، رنگی رسمی محسوب می‌شود. همچنین این مدل به عنوان یک لباس پوشیده انتخابی مناسب است. در نهایت سبک طراحی این لباس که بی‌شباهت به لباس‌های مناسب کالج نیست؛ حس‌وحالی دخترانه‌تر به آن داده است.

بهترین مدل لباس خواستگاری

بلوز و دامن‌های یک تکه گزینه خوبی برای خانم‌های بزرگ‌سایز هستند. این مدل‌ها به‌خوبی می‌توانند شکم و پهلوها را پوشانده و استایلی فیت و متناسب را جلوه دهند.

انتخاب بهترین مدل لباس خواستگاری دخترانه

این مدل لباس خواستگاری دخترانه به‌طور کامل روی بدن شما می‌نشیند. به همین دلیل نیز این مدل برای افرادی مناسب است که از تناسب اندام خود اطمینان دارند.

انتخاب بلوز و شلوار برای خواستگاری

انتخاب بلوز و شلوار به عنوان لباس مراسم خواستگاری، می‌تواند گزینه جذابی برای داشتن ظاهری اسپرت‌تر باشد. البته اگر می‌خواهید چنین مدلی را بپوشید؛ بهتر است از دایره رنگ‌های کاملا روشن و طیف سفید دور نشوید.

مدل لباس مراسم خواستگاری دخترانه

هیچ پارچه‌ای مانند یک ساتن طرح‌دار نمی‌تواند در هرچه جذاب‌تر شدن ظاهر شما موثر باشد. اگر می‌خواهید در شب خواستگاری کمی متفاوت‌تر از دیگران باشید؛ انتخاب این مدل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پوشیدن لباس توری فقط مختص شب عروسی نیست. در واقع تنها کافی است کمی از جزئیات کار کمتر کرده و به کمک تور، لباسی خاص و متفاوت را برای شب خواستگاری خود آماده کنید. این مدل علاوه بر اینکه بر نقش اصلی شما در این مراسم تاکید می‌کند؛ احساسی رمانتیک ایجاده کرده و چهره‌ای گرم از شما به نمایش می‌گذارد.

این لباس تا حدود زیادی برای مراسم نامزدی مناسب است. اما زیبایی خریده‌کننده آن، ممکن است شما را مجاب به انتخابش برای روز خواستگاری کند. به هر حال اگر قبلا جواب مثبت را داده‌اید؛ و جلسه خواستگاری برای هماهنگی بیشتر امور است؛ این مدل لباس خواستگاری دخترانه می‌تواند انتخاب نهایی شما باشد.

این لباس نیز شباهت زیادی به مدل قبلی دارد؛ با این تفاوت که به دلیل استفاده از آستر ضخیم‌تر، انتخاب پوشیده‌تری است. در نتیجه اگر روی پوشش کامل خود حساس هستید؛ این لباس می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

اگر قدی بلند و تیپ بدنی خطی دارید؛ با پوشیدن این بلوز و شلوار در روز خواستگاری، ظاهری بسیار جذاب خواهید داشت. این مدل با بلوز ساتن و دامن حریر آستر دار خود، انتخاب خوبی برای خواستگاری در یک روز تابستانی خواهد بود.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در روز خواستگاری خود تیپی کاملا رسمی داشته باشند. این مدل شومیز خواستگاری که با شلوار و مانتو همراه شده است؛ بهترین انتخاب برای این سلیقه‌ها است.

دامن گسترده ساتن و بلوز یقه‌دار این مدل بهترین انتخاب برای داشتن یک تیپ هیجان‌انگیز است. البته فراموش نکنید که مهم‌ترین ایراد این مدل‌ها این است که با شال و روسری، زیبایی یقه آن پوشیده می‌شود.

هماهنگی رنگ بلوز و دامن در این لباس خواستگاری مثال زدنی است. کمر پهن دامن در این مدل، شما را قدبلندتر نشان می‌دهد. همچنین این لباس انتخابی عالی برای خانم‌های ریزجثه است.

این مدل نیز شباهت زیادی به دو تصویر قبلی دارد. این لباس‌ها انتخابی عالی برای داشتن تیپی غیررسمی و در عین حال کلاسیک هستند. اگر قصد دارید از شال یا روسری در روز خواستگاری استفاده کنید؛ فراموش نکنید که این مدل با روسری هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

این بلوز و شلوار جذاب گزینه مناسبی برای اغلب تیپ‌های بدنی است. اگر با توری بودن بالاتنه این مدل مشکلی ندارید؛ این گزینه انتخابی راحت و در عین حال زیبا برای مراسم خواستگاری خواهد بود.

جذاب کردن یک تیپ رسمی همیشه سخت است. اما طرح تور متفاوت و نوار به‌کار گرفته شده در اطراف آن، طرح بالاتنه این لباس خواستگاری را بسیار خاص و متفاوت کرده است.

این مدل با اغلب اکسسوری‌های شما از جمله دست‌بند و گردنبند هماهنگ می‌شود. همچنین پوشیدن شال و روسری با این طرح به زیبایی آن آسیب کمتری می‌زند.

این لباس خواستگاری دخترانه یک انتخاب کاملا رسمی است. اگر می‌خواهید شخصیت رسمی خود را نشان دهید و حدس می‌زنید شبی پر از بحث و گفتگو در پیش است؛ این لباس انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

این کت و شلوار رسمی نیز به‌خوبی می‌تواند لباس برگزیده شما در هر مراسمی، از جمله مراسم خواستگاری باشد. به عنوان مثال اگر به هر دلیل مراسم خواستگاری در منزل شما انجام نمی‌شود؛ این لباس انتخاب خوبی برای پوشیدن در بیرون از خانه و یا خانه میزبان است.

در پایان آخرین مدل را به یک لباس کاملا دخترانه اختصاص داده‌ایم؛ که از نظر رنگ و جنس و طرح، انتخابی شاد و جسورانه محسوب می‌شود. اگر به دنبال چنین لباسی هستید؛ انتخاب این لباس مناسب خواستگاری را به شما توصیه می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/Y4Qre
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر