مراحل پوشیدن لباس عروس در روز عروسی به روش صحیح

مراحل پوشیدن لباس عروس در روز عروسی به روش صحیح

لباس عروس نوین مارکتینگ

پوشیدن لباس عروس معمولا کار مشکلی به‌نظر می‌رسد. البته این موضوع تقریبا درست است. به‌خصوص مدل‌های خاص و شلوغ لباس عروس، نیازمند دقت و توجه بیشتری هنگام پوشیدن هستند؛ تا در نهایت بتوانند ظاهر شیک و متناسب خود را در تن عروس نشان دهند. به همین دلیل در این نوشته به بررسی مراحل پوشیدن لباس عروس پرداخته‌ایم. علاوه بر این، قبل از پوشیدن لباس عروس نیز بهتر است نکات مختلفی را در نظر بگیرید. درباره این موضوع نیز در این نوشته با شما صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر به روز عروسی خود نزدیک می‌شوید؛ برای کاهش استرس و انتخاب بهترین روش‌ها برای پوشیدن لباس خود، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مراحل پوشیدن لباس عروس

احتمالا می‌دانید که لباس عروسی شما، حتی در انواع مدل لباس عروس ساده و مینیمال، شبیه هیچ لباس دیگری نیست. به همین ترتیب، نحوه پوشیدن آن و حرکت کردن در آن، معمولا برخلاف روشی است که بقیه لباس‌های خود را می‌پوشید. در واقع یکی از آموز‌ش‌هایی که هنگام آموزش دوخت لباس عروس، در یک آموزشگاه خیاطی ارائه می‌شود؛ روش و مراحل پوشیدن آن است. شاید مهم‌ترین نکته در زمینه پوشیدن لباس عروس این باشد که انجام این کار حداقل یک کار دو نفره است. همچنین بهتر است مراحل زیر را برای پوشیدن لباس عروس در نظر بگیرید.

نکات مهم هنگام پوشیدن لباس عروس

وسایل ضروری را جمع‌آوری کنید

هنگام پوشیدن لباس عروس، هدف اصلی تمیز نگه داشتن آن است. بنابراین شما باید چند وسیله را از پیش آماده داشته باشید. یک ملحفه سفید تمیز، جوراب و کفش‌های‌تان، یک روسری مناسب (اگر لباس شما در بخش بالاتنه تنگ و یقه آن بسته است؛ و احتمالا نیاز به لیز خوردن روی سر دارد.)، یک قلاب قلاب‌بافی (اگر لباس شما دکمه‌های زیادی دارد؛ داشتن چنین قلابی در بستن دکمه‌ها کار را خیلی راحت‌تر می‌کند.) و در نهایت یک حوله سفید تمیز (قبل از حرکت به آن نیاز دارید تا جلوی لباس خود را بپوشانید.).

از سمت صحیح وارد لباس عروس شوید

وقتی بالاخره زمان پوشیدن لباس عروس فرا رسید؛ ملحفه را روی زمین پهن کنید؛ و کفش‌های خود را روی آن قرار دهید. لباس زیر خود را بررسی کنید تا از کامل و صحیح بسته بودن آن مطمئن شوید. به عنوان مثال مطمئن شوید بندهای احتمالی لباس زیر، پیچ نخورده باشند. چراکه در این صورت ممکن است از روی لباس عروس مشخص شده یا شما را اذیت کنند.

مراحل پوشیدن لباس عروس

در ادامه این مرحله زیپ لباس عروس یا دکمه‌های آن را باز کنید؛ و آن را روی کفش‌هایتان قرار دهید. از مادرتان یا شخص نزدیک دیگری، بخواهید لباس را باز نگه دارد و از شما حمایت کند. در ادامه همان‌طور که به آرامی یکی یکی پاهایتان را داخل لباس می‌گذارید؛ کفش‌های‌تان را بپوشید.

همچنین اگر مدل خاصی از لباس عروس دارید که باید از سمت بالا پوشیده شود؛ بهتر است ابتدا کفش‌های‌تان را بپوشید. سپس از روسری برای پوشاندن صورت و موهای خود استفاده کنید؛ تا از ایجاد لکه‌های آرایش روی لباس و همچنین به‌هم خوردن آرایش و مدل موهای خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال لباس عروس‌های با سیلوئت غلافی از جمله مدل‌هایی هستند؛ که باید به این روش پوشیده شوند.

در نهایت از همراه خود بخواهید که زیپ یا دکمه لباس عروس را ببندد.

جزئیات نهایی را بررسی کنید

از همراه خود بخواهید تا لباس عروس را در تن شما بررسی کند؛ تا مطمئن شوید که همه موارد قابل بستن، به‌خوبی بسته شده‌اند. همچنین بهتر است با حوصله تمام بخش‌های لباس را بررسی کنید؛ تا هیچ لکه‌ای روی آن ایجاد نشده باشد. همچنین بهتر است برای لحظاتی روی چهارپایه‌ای بدون تکیه‌گاه بنشینید؛ و لباس‌تان را در اطراف‌تان به حالت پف کرده (نه زیرتان) قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا با دقت بیشتری دامن لباس عروس را بررسی کنید.

اولین حرکات خود را آغاز کنید.

همان‌طور که در اطراف حرکت می‌کنید؛ مهم است که لباس خود را به آرامی بلند کنید؛ تا از پارگی و لکه‌های لحظه آخری جلوگیری کنید. برای انجام این کار، فقط کمی از زانوها خم شوید؛ و به آرامی یک تکه از دامن خود را در هر دست جمع کنید. مراقب باشید که پارچه دامن را در مشت خود فشرده نکنید؛ چراکه ممکن است باعث چروک شدن آن شود. در نهایت به آرامی دامن خود را از وسط بلند کرده و از سطح زمین دور کنید.

اگر لباس شما فوق‌العاده پر و یا دنباله‌دار است؛ تا جای ممکن باید سعی کنید راه نروید؛ و یا حداقل به سمت عقب نروید. چراکه خطر پاره شدن پارچه و یا زمین خوردن شما بیشتر است. در این شرایط یک کار خوب این است که با ظرافت پشت دامن خود را با دست بلند کنید؛ یا از همراه خود کمک بگیرید. هنگامی که به مقصد رسیدید؛ دوباره دامن را پشت سر خود بیندازید. خواهید دید که به‌طور طبیعی با برداشتن چند قدم اول، ظاهر شما دوباره در حالت عالی خود قرار می‌گیرد.

چند نکته پیش از پوشیدن لباس عروس

با پوشیدن لباس عروس شما به یک عروس کامل تبدیل می‌شوید. اما قبل از اینکه این لباس را پوشیده و در جشن خود خود حاضر شوید؛ احتمالا کارهای کمی برای انجام دادن باقی مانده است. بنابراین قبل از پوشیدن لباس عروس باید این موارد احتمالی را در نظر بگیرید. این موضوعی است که در ادامه این نوشته به آن خواهیم پرداخت. در واقع این بخش شامل لیست کارهایی است که باید قبل از پوشیدن لباس عروس انجام دهید.

پوشیدن لباس عروس

خوردن و نوشیدن چیزی

بعد از پوشیدن لباس، باید چیزی سبک و راحت برای خوردن داشته باشید؛ تا از احساس گرسنگی در طول روز نسبتا طولانی عروسی جلوگیری کنید. با این وجود حتی بهتر است دقیقا قبل از پوشیدن لباس عروس، خود را سیر کنید. چراکه هنگامی که در لباس عروس هستید؛ خوردن و آشامیدن سخت‌تر شده و باید بسیار مراقب باشید که لباس خود را کثیف نکنید. بنابراین قبل از این کار، مطمئن شوید که چیزی مغذی و سیرکننده میل می‌کنید.

این مرحله را نادیده نگیرید؛ زیرا برای ادامه دادن این روز و شب پرهیجان به مواد مغذی نیاز دارید. فراموش نکنید که فعالیت‌های مختلف این روز می‌تواند باعث ایجاد احساس سبکی، ضعف و سرگیجه در شما شده و خالی بودن معده فقط آن را بدتر می‌کند.

همچنین مصرف مایعات کافی را فراموش نکنید؛ تا شاداب باشید و پوست‌تان شادابی خود را حفظ کند. آب میوه‌ها و سایر نوشیدنی‌های رنگی را برای قبل از پوشیدن لباس عروس در نظر بگیرید. بنابراین بعد از اینکه لباس خود را عوض کردید؛ دیگر فقط مایعات شفاف و آب بنوشید؛ تا احتمال لکه شدن لباس عروسی خود را به حداقل برسانید. فراموش نکنید که قیمت لباس عروس از هر لباس مجلسی دیگری بیشتر بوده و حفظ زیبایی و سلامت آن بسیار مهم است.

به دستشویی بروید

واقعیت آن است که لباس عروسی شما از چندین متر پارچه ساخته شده است؛ و وقتی آن را پوشیده‌اید رفتن به دستشویی کار آسانی نیست. اگرچه احتمالا حداقل یک مرتبه در طول روز عروسی این کار را انجام خواهید داد؛ اما می‌توانید سعی کنید قبل از پوشیدن لباس خود با مراجعه به دستشویی، انجام این کار را با لباس عروس تا زمانی که ممکن است به تاخیر بیندازید. فراموش نکنید که زمان‌بندی آخرین مرتبه دستشویی رفتن را درست قبل از پوشیدن لباس عروس برنامه‌ریزی کنید. حتی می‌توانید از همراه‌تان بخواهید که این مسئله را به شما یادآوری کند.

در نهایت بهتر است با لباس عروس خود نیز یک مرتبه تمرین رفتن به دستشویی را انجام داده و مطمئن شوید که در صورت ضرورت می‌دانید بهترین روش چگونه است.

آرایش خود را کامل کرده و به آن زمان بدهید تا ثابت شود

نه تنها باید قبل از پوشیدن لباس‌، آرایش مو و صورت خود را تمام کنید؛ بلکه باید به آن زمان کافی برای نشستن روی صورت و ثابت شدن را نیز بدهید. فراموش نکنید که حتی یک برخورد کوچک آرایش روی لباس عروس می‌تواند ظاهری ناخوشایند ایجاد کند؛ که به‌راحتی به زیبایی لباس عروس شما آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که آرایش شما زمان کافی برای سفت شدن دارد. همچنین از آرایشگر خود بخواهید که پس از آرایش، آن را با پودر شفاف یا اسپری فیکس بپوشاند. این کار هم از آرایش و هم از لباس شما محافظت می‌کند.

نکته: هنگام آرایش کردن، فراموش نکنید که تمام قسمت‌های قابل دیدن بدن را نیز باید در نظر داشته باشید. بنابراین آرایشگر شما باید درباره مدل لباس عروس شما کاملا مطلع باشد. به عنوان مثال در صورت پوشیدن یک مدل لباس عروس دکلته این مسئله را بیشتر حس خواهید کرد.

دقیق به آینه نگاه کرده و مطمئن شوید که آماده پوشیدن لباس خود هستید

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که دقایقی را صرف کنید تا در آینه بررسی کرده که ظاهری مناسب داشته باشید؛ و مطمئن شوید که از آنچه می‌بینید راضی هستید. همچنین موهای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در جای خود قرار دارند. در ذهن خود تمام مواردی را که باید به عنوان بخشی از آرایش مو و آرایش صورت داشته باشید؛ قبل از پوشیدن لباس عروس مرور کنید.

هر کاری را که باید خودتان انجام دهید به پایان برسانید

هر کار جزئی و شخصی که باید خودتان آنها را مدیریت کنید را  قبل از پوشیدن لباس عروس بررسی کرده و  مطمئن شوید که انجام شده است. فرقی نمی‌کند که نظارت بر موضوعی خاص، ترتیب دادن بخشی از مراسم عروسی، انجام یک هماهنگی و یا هر مورد مشابه دیگری باشد. در واقع هر چقدر هم که یک کار پیش پا افتاده باشد؛ بهتر است قبل از اینکه لباس عروس خود را بپوشید، آن را از سر راه بردارید. به هر حال لباس عروس یک لباس مفصل است؛ و شاید عاقلانه نباشد که دائم با آن راه بروید و خطر زمین خوردن و... را در ساعاتی قبل از مراسم به جان بخرید. در عمل هنگامی که لباس عروسی خود را پوشیدید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر ازدواج باشید.

برنامه همراهان خود را مشخص کنید 

در نهایت باز هم می‌گوییم: خیلی بعید است که بتوانید به تنهایی لباس عروس خود را پوشیده و زیپ یا دکمه آن را ببندید. این موضوع به‌خصوص در مورد مدل‌های سنگین و خاص، مثل لباس عروس اسکارلت بیشتر صدق می‌کند. پوشیدن لباس عروس معمولا حداقل یک کار دو نفره است. بنابراین قبل از اینکه وارد لباس شوید؛ مسئولیت دوستان و اطرافیان‌تان را در این مورد مشخص کنید. در مورد برخی مدل‌های لباس عروس، عاقلانه است که از روسری روی صورت خود استفاده کنید تا آرایش خود را خراب نکرده یا لباس را لکه‌دار نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که روش صحیح پوشیدن اغلب لباس‌های عروس این است که آن را بالای سر خود نکشید، بلکه وارد آن شوید. تنها استثنا این است که لباس عروس شما یک لباس با سیلوئت غلافی یا طرحی با یقه بلند بدون زیپ یا دکمه بلند در پشت باشد.

بنابراین همه چیزهایی را که نیاز دارید و البته ساقدوش‌ها را در دسترس داشته باشید. همچنین مشخص کنید که چه کسانی به شما در موقعیت‌های مختلف کمک خواهند کرد. به عنوان مثال یکی از آنها باید لباس را جمع و باز نگه دارد تا مچاله نشود. همچنین این ایده خوبی خواهد بود که هنگام پا گذاشتن به لباس، یکی از ساقدوش‌ها را برای حمایت در کنار خود داشته باشید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/q46DV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر