ویژگی های فنر مناسب برای گن دوزی+عکس

ویژگی های فنر مناسب برای گن دوزی+عکس

آموزشی محمد

گن، پایه و اساس لباس پوشیدن مناسب را فراهم می کند. هیچ زنی دوست ندارد اندام او در لباس، بد شکل به نظر برسد. برای به دست آوردن یک کمر لباس مناسب و هنرمندانه، باید زیربنای مناسبی به کار گرفته شود، و هیچ چیز بهتر از یک گن سبک و صاف که با تمام خطوط بدن مطابقت دارد، این خواسته را فراهم نمی کند. بنابراین اگر می‌پرسید چه نوع فنری برای گن پروژه خیاطی شما بهترین است، در اینجا مروری کوتاه بر انواع فنر های مناسب گن، آورده شده است.


فنر گن، نوار باریکی از پلاستیک یا فلز است که به درزها یا روکش ها دوخته شده و برای حفظ ساختار و استایل بهتر لباس ها استفاده می شود که معمولاً به صورت پلاستیک سخت در یک محفظه پارچه‌ای نرم نمدی یا به عنوان فنر نازک پلاستیکی تخت فروخته می‌شود که می‌توانید بدون روکش پارچه‌ای آن را بدوزید. یافتن فنر  فلزی سخت تر است و ممکن است لازم باشد از وب سایت های تخصصی سفارش داده شود. فنر  فلزی، که به آن فنر  فولادی مارپیچی نیز می گویند، انعطاف پذیرتر است، با بدن خم می شود و ممکن است پوشیدن آن راحت تر باشد. 

 


فنر در خیاطی برای چه مواردی استفاده می شود؟

 


فنر در گن ها و لباس های شب برای حمایت قوی و بادوام از فنر  استفاده می شود. از فولاد ساخته شده است که به یک فنر پیوسته تبدیل شده است که سپس صاف شده است.


از آنجایی که فنر  فولادی تخت، یک فنر مسطح است، بسیار انعطاف پذیر است و می تواند به صورت افقی و عمودی (عقب، جلو و به طرفین) خم شود و برای فنر  روی منحنی ها و اطراف آن بسیار مناسب است.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


از این فنر در لباس‌های شیک در زیرسازی لباس، همراه با 2 لایه توری استفاده می‌شود که یک ماده توری بسیار ظریف و مقاوم است که وقتی روی هم قرار می‌گیرد، کشش ندارد اما زیرسازی ظریف و غیر حجیم را در داخل ایجاد می‌کند.

 


انواع فنر برای گن دوزی

 


فنر فولادی مارپیچی، که گاهی به عنوان سیم مارپیچ شناخته می شود، در عرض های مختلف، از 4 میلی متر تا 15 میلی متر، و ضخامت های مختلف وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا فنر  خود را با هم ترکیب کنید تا به بهترین نتیجه و انعطاف برای هر پروژه خاصی برسید. به عنوان مثال، ممکن است فقط به یک سیم سبک 5 میلی‌متری برای استخوان‌بندی بدنه توری نیاز داشته باشید، اما ممکن است به یک سیم محکم‌تر 7-10 میلی‌متری برای استخوان‌بندی یک گن چند لایه برای بستن نیاز داشته باشید. 


در گنری، فنر  سیم مارپیچی معمولاً همراه با پارچه کوتیل و اغلب در مشارکت با استخوان های فولادی فنردار مسطح استفاده می شود که انعطاف پذیر نیستند و بنابراین در مواقعی که به تکیه گاه محکم تر و صاف تر نیاز است، مفید است. هر دو نوع فنر  فولادی در دوران ویکتوریا اختراع شد و به جای استخوان نهنگ استفاده می شد.


فنر فولادی تخت، که گاهی اوقات به عنوان فولاد فنری نیز شناخته می شود، در عرض ها و ضخامت های مختلف از 2 میلی متر تا 20 میلی متر نیز وجود دارد و برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله لباس دوزی، گن دوزی و برای ساخت کت های حلقوی استفاده می شود. این نوع فنر را می توان در تمامی قسمت های گن استفاده کرد، اما همیشه در پانل های پشتی باید استفاده شود به این دلیل که پشت گن باید کاملاً صاف و محکم باشد.

 


راهنمای سایز فنر گن فولادی تخت

 


در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تعیین کنید که کدام فنر فلزی برای استفاده در پروژه دوخت گن و لباس شما مناسب است. این نوع فنر گن با نام های بسیاری از جمله فولاد فنری، فولاد مسطح، فنر تخت، فولاد فنری تخت و به سادگی فلت شناخته می شود.


5/4 میلی متر

 


فنر گن فولادی ظریف و در عین حال مستحکم برای جاهایی که فنر زیاد و بدون وزن زیاد مورد نیاز است، به عنوان مثال: در گن های کاملاً استخوان دار که در هر نقطه از خط کمر یک استخوان وجود دارد. این اندازه فنرگن که به استثنای پوشش پلاستیکی، بسیار شبیه فنر است، بهترین اندازه فنر فولادی است.


6 میلی متر

 


فنر فولادی باریک اما سنگین که در عین ظرافت بسیار قوی هستند و از نظر زیبایی، این به خوبی با فنر  مسطح 5/4 میلی متری در یک گن کاملاً استخوان دار ترکیب می شود. مناسب ترین فنر برای گن شما در مکان هایی که انعطاف کمی لازم است، به عنوان مثال: پانل های پشتی. این فنر  با وجود عرض کم برای پانل های پشتی مرکزی نیز بسیار مناسب است.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


8 میلی متر

 


اندازه استاندارد و مناسب برای دوخت گن و لباس، استفاده و برش این فنر بسیار آسان و مناسب برای تمام کاربردها در گن دوزی و حتی لباس های شب است.


11 میلی متر

 


این عرض خوب از فولاد را می توان در درزهای جانبی طبق نمونه های خاصی از گن ویکتوریایی که در آن قسمت یا پانل های پشتی مورد نیاز است، استفاده کرد. مناسب برای گن و پانل‌های پشتی با اندازه بزرگ. 

 


برای ساخت گن از کدام فنر استفاده کنیم؟

 


فنر فلزی در دهه 1800 توسط ویکتوریایی ها اختراع شد، زمانی که فنر گن انتخابی آنها، استخوان نهنگ، کمیاب و گران شد. ویکتوریایی ها دو نوع فنر را ارائه کردند - هر دو با ویژگی های مبتکرانه برای کاربردهای بسیار خاص در گن که هر دو هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اول از همه، فنر فولادی مسطح وجود دارد که از فولاد فنردار ساخته شده است که به این معنی است که به طور طبیعی بسیار "جهنده" است و خم شدن آن بسیار بسیار سخت است. فولاد فنری را خم کنید تا دوباره صاف شود. چرا این برای گن های منحنی بهترین است؟ زیرا نحوه کار گن با ایجاد فشار و تنش بر روی بدن است تا شکل ساعت شنی خاصی را ایجاد کند که ویکتوریایی ها و ادواردی ها دوست داشتند. اگر فولاد فنردار مسطح را به عنوان فنر نداشتید، میله های فلزی داخل گن به سادگی خم می شوند و چیزی را در جای خود نگه نمی دارند. 


از طرف دیگر فولاد فنردار فقط در جهت عمودی خم می شود و شکل خود را حفظ می کند و در مکان های مناسب کشش ایجاد می کند - همانطور که الگوی گن شما حکم می کند - و به همین دلیل می توانید از فنر گن فولادی تخت برای کمک به مهندسی نتیجه نهایی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نیم‌تنه بزرگ‌تری را کنترل کنید، یا اگر می‌خواهید نیم‌تنه کوچک‌تری را تقویت کنید، می‌توان از استخوان‌بندی فولادی تخت در مکان‌های استراتژیک در کنار نیم‌تنه استفاده کرد تا با محکم نگه داشتن و دستیابی به اثر دلخواه کمک کند. 

 


فنر فولادی مارپیچی با فنر فولادی فنری مسطح بسیار متفاوت است. از 2 فنر صاف ساخته شده و سپس به هم چسبیده تا یک فنر صاف به نظر برسد و نسبت به فولاد مسطح، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.


استفاده از این نوع فنر گن دوزی، بسیار مبتکرانه است زیرا در همه جهات خم می شود و بنابراین به ویژه برای نواحی دارای انحنای بیشتر بدن، جایی که شما به کمی قالب گیری نیاز دارید - روی سینه، روی باسن، پرکاربردتر است. در جایی که می توان از فنر تخت برای کنترل و فرم دهی استفاده کرد، فنر مارپیچی می تواند برای تقویت و ایجاد منحنی های بدن استفاده شود. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/VWBbe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر