چطور تعمیرات لباس را یاد بگیریم؟+عکس

چطور تعمیرات لباس را یاد بگیریم؟+عکس

آموزشی محمد صفریان

مهم نیست که چقدر خوب از لباس های خود مراقبت می کنید، در نهایت علائم ساییدگی و پارگی در آنها ظاهر می شود. به جای دور انداختن آنها، چرا خودتان سعی نکنید آنها را اصلاح کنید؟ ترسناک به نظر می رسد، اما با آموزش مناسب و حرفه ای، شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.


اصلاح عبارت است از پذیرفتن زیبایی نقص، انجام تعمیرات کوچک در لباس‌هایی که قبلاً دارید، به طوری که بتوانید آن را برای مدت طولانی‌تری بپوشید، این ایده که جدیدتر بهتر است را رد کنید و تا زمانی که کار تعمیرات را انجام می دهید، کمی خلاقیت به آن اضافه کنید. دقیقاً به همین دلیل است که اصلاح اهمیت دارد. ترمیم یک تمرین مد آهسته است که به جای مصرف، بر مراقبت و پوشیدن مجدد تمرکز دارد. همانطور که می توانیم از یک اشتباه درس بگیریم، یک تکه لباس که به درستی ترمیم شده باشد می تواند به یک لباس محبوب تبدیل شود.

 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


انواع متداول ترمیم و تعمیر لباس

 


دو نوع متداول ترمیم وجود دارد: ترمیم مرئی و ترمیم نامرئی.


ترمیم قابل مشاهده یک تکنیک تعمیر است که عمداً با استفاده از رشته‌های رنگی روشن یا تکه‌های اضافه شده، انجام پذیر است. اگر به ترمیم قابل مشاهده نگاهی بیندازید، به نظر می رسد که در حال مرور یک گالری هنری هستید. راه های مختلفی برای ترمیم ظاهری وجود دارد.


ترمیم نامرئی یک تکنیک ترمیم است که زمانی استفاده می شود که نمی خواهید ناحیه ترمیم شده برجسته شود - هر چه کمتر واضح باشد، بهتر است. هدف این است که لباس تا حد امکان به حالت اولیه خود نزدیک شود. این اغلب به این معنی است که رنگ نخی را انتخاب کنید که با لباس مطابقت داشته باشد، از کوک های کوچک استفاده کنید و سعی کنید دوخت ها را پشت لبه ها و درزهای موجود پنهان کنید.


اگر هدف شما این است که به سمت کمد لباسی پایدارتر کار کنید، اصلاح یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است، زیرا شما با چیزهایی کار می‌کنید که از قبل دارید. با ترمیم و تعمیر لباس خود، مطمئن می شوید که می توانید آن را برای مدت طولانی تری بپوشید، به این معنی که میزان مصرف خود را کاهش می دهید و مطمئن می شوید که کمتر هدر می رود.


اصلاح نیز می تواند زمان زیادی را صرف کند. با آموزشگاه فابرا، همه این امتیاز را دارند که یاد بگیرند چگونه لباس های خود را را اصلاح کنند و آن را در کمد لباس خود اعمال کنند.

 


چرا لباس ها را تعمیر کنید؟

 


در یک سیستم مد که در هر ثانیه یک کامیون لباس و منسوجات را به محل دفن زباله یا سوزاندن می فرستد، ترمیم نه تنها یک مهارت عملی بلکه یک عمل مقاومت است. تخمین زده می شود که با افزایش عمر یک لباس فقط به مدت 9 ماه، میزان آب، زباله و ردپای کربن آن را هر کدام 20 تا 30 درصد کاهش می دهیم.

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.


مقاومت در برابر سیستم های مخرب

 


یکی از نتایج منطقی یادگیری نحوه ترمیم لباس‌هایتان، کاهش تعداد لباس‌هایی است که به طور کلی می‌خرید. این به شما از لحاظ مالی سود می‌رساند، اما همچنین به این معنی است که - حداقل تا حدی - از صنایع مخرب پوشاک و نساجی مد خودداری می‌کنید.


پولی که به برخی از موفق‌ترین شرکت‌های پوشاک روی کره زمین سرازیر می‌شود، از شیوه‌هایی حمایت می‌کند که برای کارگران، جوامع و محیط‌زیست بسیار مضر هستند. حدود 93 درصد از شرکت‌های پوشاک به کارگران دستمزد معیشتی پرداخت نمی‌کنند و بسیاری از کارگران کارخانه‌ها شرایط کاری کثیف و خطرناک را گزارش می‌کنند. صنعت مد نیز مسئول آلودگی محیط زیست است. گزارشی در سال 2017 تخمین زده است که صنعت نساجی سالانه 1.2 میلیارد تن معادل CO2 تولید می کند که بیشتر از مجموع پروازهای بین المللی و کشتیرانی دریایی است. بدتر از آن، استفاده از الیاف مصنوعی و پلاستیکی در منسوجات به شدت افزایش یافته است و بسیاری از لباس ها را به خطرات زیست محیطی تبدیل کرده است.


حقیقت را بخواهید، آنچه ما در منسوجات می خریم تنها بخشی از مشکل است. اینکه ما چقدر می خریم مسئله بزرگ دیگری است.


مصرف‌کننده‌های معمولی امروز 60 درصد بیشتر از 15 سال پیش لباس می‌خرند و صنعت مد تولید لباس خود را در 20 سال گذشته دو برابر کرده است. وقتی تعمیرات لباس را یاد بگیریم، می‌توانیم عمر منسوجات خود را طولانی‌تر کنیم.

 


حمایت از محیط زیست

 


با گذشت زمان، مصرف کنندگان پول بیشتری را برای داشتن لباس های بیشتر خرج می کنند، که بسیاری از آنها به سرعت در محل دفن زباله قرار می گیرند. ما به جای خرید لباس‌های باکیفیت و با الیاف طبیعی که سال‌ها می توانیم از آن استفاده کنیم و از آنها مراقبت ‌کنیم، پول خود را دور می‌ریزیم. طور کلی لباس ها با الیاف طبیعی، ماندگاری بالایی دارد، شستشوی آن آسان است و به گونه‌ای رشد و پرورش می‌یابد که خروج کربن از جو را به حداکثر می‌رساند تا به بازیابی سلامت اکوسیستم و تثبیت آب و هوا کمک کند.


با یادگیری تعمیرات لباس، می‌توانیم آنها را برای مدت طولانی‌تری نگه داریم و چرخه لباس‌های پرهزینه را که در آن گرفتار شده‌ایم متوقف کنیم. سرمایه‌گذاری شما در لباس‌های باکیفیت‌تر می‌تواند ارزش خود را حفظ کند، در حالی که از تولیدی حمایت می‌کند که تأثیر بهتری بر مردم و کره زمین دارد.


یادگیری تعمیرات لباس به ضایعات کمتر منجر می شود. اقلام ما که ممکن است دور ریخته شده باشند می توانند زندگی دوم، سوم و چهارم داشته باشند که فشار را بر جریان زباله ما کاهش می دهد.

 


توانمندسازی و آگاه سازی ذهن

 


در حالی که یادگیری تعمیرات لباس برای مردم و اکوسیستم‌های سرتاسر جهان مفید است، بلکه مزایای شخصی یک تمرین تعمیر منظم شگفت انگیز و مهم است. یادگیری یک مهارت جدید، به ویژه مهارتی که ما را خودکفا‌تر می‌کند و کمتر به سیستم‌های مضر متکی می‌شود، بسیار سودمند است. ترمیم به ما آرامش خاطر می دهد که بدانیم وقتی لباسی نشانه هایی از ساییدگی دارد، نیازی به صرف زمان و هزینه برای یافتن لباس جدید نداریم. ما آنچه را که به آن نیاز داریم، در خانه و در دانشمان داریم تا به آن برسیم.


علاوه بر این، ترمیم لباس یک تمرین در آگاه سازی ذهن است. دوخت و ترمیم منسوجات آرامش بخش، مراقبه و لامسه است. شما را به اقلامی که به آنها تکیه می کنید نزدیکتر می کند و شما را وادار می کند که با شدت بیشتری از لباس هایتان قدردانی کنید. وقتی منسوجاتی را می پوشیم و استفاده می کنیم که برای آن ارزش قائل هستیم و نسبت به آن احساس خوبی داریم، دیدگاه ما نسبت به خود و دنیای اطرافمان برای بهتر شدن تغییر می کند.
 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/e8BPN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر