چک لیست برنامه ریزی مراسم عقد جدول برنامه ریزی

چک لیست برنامه ریزی مراسم عقد جدول برنامه ریزی

لباس عقد زهرا ثقفی

اگر در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عقد هستید و دوست دارید همه چیز روی برنامه پیش بره ما امروز توی فابرا تصمیم گرفتیم کل این مراحل رو قدم به قدم بهتون توضیح بدیم و اولویت بندی انجام کارهایی که قبل از مراسم عقد باید انجام بدید را براتون بنویسیم، و در آخر یک جدول برنامه ریزی میزاریم که کارهاتون رو بتونید طبق لیست جلو ببرید.

 

حالا چرا باید کارهامون رو طبق چک لیست جلو ببریم؟ آیا داشتن یک چک لیست کامل برای برگزاری مراسم عقد ضروری هست؟

 

مسلما تمام زوج های جوان ذوق و شوق زیادی برای برگزاری مراسم عقدشان دارند چرا که در این شب پیوند قلبهایشان کامل میشه و به صورت رسمی این پیوند ثبت میشه؛ پس برایشان بسیار اهمیت دارد که بتوانند شب خوب و به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانشان ثبت کنند.
علاوه بر این به دلیل اینکه حجم کارهایی که باید قبل از عقد انجام دهند زیاد میباشد و اکثرا زوج های جوان افرادی پر مشغله هستند باعث میشه استرس زیادی را تا رسیدن به مراسم عقدشان تحمل کنند و دائما ترس از جا موندن و یا فراموش شدن یکی از مراحل ذهنشان را درگیر میکند.
پس نتیجه گیری میکنیم تهیه ی یک چک لیست کامل علاوه بر اینکه کمکتان میکند استرس کمتری داشته باشید و شب زیبایی را رقم بزنید، در مدیریت هزینه ها نیز کمکتان میکند که بتوانید با توجه به بودجتون انتخاب های خوبی داشته باشید.

 

 


آیا برای انجام و انتخاب هایی که باید انجام شوند نیاز هست خانواده ها همراه زوج جوان بروند؟


با احترام و درک فراوان از ذوق و اشتیاق خانواده ها برای سر و سامون گرفتن فرزندان و عزیزانشان، توصیه میکنیم نظراتشان را بدهند ولی اجازه دهند خود عروس و داماد تصمیم نهایی را بگیرند. در این بازه ی زمانی عروس و داماد بهتر است دو نفری تصمیم گیری کنند و خریدهایشان را انجام دهند تا هم سوء تفاهمی پیش نیاید و هم در این زمان یکدیگر را بهتر بشناسند.

 

برند نیوفابرا مجموعه ی کاملی از لباس های بله برون، نامزدی، عقد، عروسی، مجلسی و شب، مانتو، شال و کیف و کفش و... میباشد که از مراسم خواستگاری و بله برون تا عروسی همراه شما هستند.


بریم با هم سراغ مراحلی که باید قبل عقد انجام بشن طبق اولویت:
 

1-    مشخص کردن و انتخاب یک تاریخ مناسب برای مراسم عقد

 

 

انتخاب تاریخ عقد و یا بازه ی زمانی برگزاری مراسم عقد اکثرا در روز بله برون انجام میشه که خانواده ها با هم به نتیجه میرسن که اکثرا با توجه به شرایط عروس و داماد و خانواده ها برای برگزاری این مراسم روز های مهم مثل اعیاد و یا آخر هفته ها را انتخاب میکنند البته باید در نظر داشته باشید که در روز های تعطیلی هزینه ی رزرو محضر ها و سالن ها بالاتر از روزهای در طول هفته است. سعی کنید حداقل از 1 یا 2 ماه قبل تاریخ مد نظرتون را انتخاب کنید.
البته اگر زمانتان کمتر هم بود استرس نگیرید و طبق این لیست تمام مراحل را قدم به قدم جلو برید مطمئن باشید که مراسمی عالی خواهید داشت.

سعی کنید تاریخی که انتخاب میکنید برای مراسمتان یک  تلورانسی را در نظر داشته باشید که در صورتی که محضر مدنظرتون امکان رزرو برای اون تاریخ را نداشت بتوانید کمی جا به جا کنید.

 

 

2-    مشخص کردن حدودی تعداد مهمانها:

 


قبل از هر کاری باید به صورت حدودی تعداد مهمانانتان را بدونید و مشخص کنید چون تعداد مهمان ها خیلی بستگی به نوع برگزاری مراسمتان دارد. با خانواده هایتان مشورت کنید و سعی کنید تمام کسانی که برایتان خیلی عزیز هستند را مد نظرتان بگیرید البته اگر از نظر مالی محدودیت دارید میتوانید مراسم عقد را به صورت محضری و ساده برگزار کنید و تعداد مهمان ها را زیاد نکنید.

 

3-    انتخاب و رزرو محضر مد نظرتون:

 


برای انتخاب محضر به تعداد مهمان هایتان توجه کنید و ظرفیت محضر های مختلف را در نظر بگیرید. یک لیست از 3 الی 5 تا محضر تهیه کنید که 
هم در محدوده ی مکانی مد نظرتان باشد.
با توجه به تعداد مهمانهایتان ظرفیت و گنجایش داشته باشد.
سبک و دکور سفره عقد و دیزاین داخلی به سلیقه شما نزدیک باشد.

 

پس از این که این لیست را تهیه کردید با توجه به اولیت بندی های خودتان که اگر دوست و یا آشنایی جایی را معرفی کرده از قبل به شما تایم بازدید با آنها هماهنگ کنید و به صورت حضوری برای بازدید تشریف ببرید. زمانی که به صورت حضوری رفتید به این نکات توجه کنید:


+ امکان رزرو برای تاریخ مد نظر شما را داشته باشد
+ هزینه های رزرو را برای ساعت و روز مد نظرتان به همراه گل آرایی و شمع آرایی و دی جی اگر میخواهیدازشان بپرسید و بنویسید.
+ در رابطه با عاقد نیز سوال بپرسید.
+ جای پارک برای خودتان و مهمان ها داشته باشد
+ مسیر رفت و آمد برای مهمان ها را در نظر بگیرید
+ اگر پذیرایی می خواهید با خودشان باشد ( اعم از نوشیدنی، شیرینی، میوه و حتی شام) لیست منو و قیمت هایشان را بنویسید.
+ اگر خودشان تیم عکاسی دارند حتما نمونه کارهایشان را ببینید که مورد تاییدتان باشد.
پس از این که تمام این کار ها را انجام دادید با توجه به اطلاعاتی که گرفتید لیست خود را کامل کنید و یک محضر را در نهایت انتخاب و رزرو کنید.

 

 

برند نیوفابرا مجموعه ی کاملی از لباس های بله برون، نامزدی، عقد، عروسی، مجلسی و شب، مانتو، شال و کیف و کفش و... میباشد که از مراسم خواستگاری و بله برون تا عروسی همراه شما هستند.

 


4-    انتخاب و یا سفارش لباس عقد برای عروس خانم

 


یکی از انتخاب های مهم برای همه ی عروس خانم ها انتخاب یک لباس زیبا و خاص می باشد که با توجه به سبک مراسم و تعداد مهمان ها و همینطور المان های دیگه از نظر فرم اندام، اعتقادات(میزان پوشش لباس)، رنگ پوست، شخصیت عروس و... باید همخوانی داشته باشد. همینطور بودجه ای که کنار گذاشتید برای لباس را هم باید در نظر داشته باشید. برای این که بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید باید یک مشاوری که خود طراح لباس باشد راهنماییتان کند.


در مجموعه برند نیوفابرا شما میتوانید با کمک گرفتن از مشاورین متخصص که سالها تجربه دارند مثل یک دوست باشید و با توجه به تنوع بالای محصولات در مدل های مانتو عقد، پیراهن عقد سفید, پیراهن عقد رنگی، با میزان پوشش های متفاوت و تمام اکسسوری هایی که نیاز دارید در رنج قیمت های متفاوت با توجه به بودجه ی خودتان انتخاب کنید البته فراموش نکنید که راحت بودن لباس و مناسب فصل بودن آن هم از اهمیت بالایی دارد. در فابرا شما حتی میتوانید سفارش لباس عقد خود را به صورت شخصی دوزی ثبت کنید.

 

در ادامه تعدادی از پیراهن های عقد برند نیو فابرا را با هم ببینیم.

 

 

 

 

 

 

 

اینجا کلیک کنید تعداد بیشتری از محصولات پیراهن عقد برند نیو فابرا را به صورت آنلاین ببینید.

همانطور که همه میدانیم خیلی از عروس خانم ها به دلیل نوع مراسم و محضر و یا علاقه شخصی ترجیح میدهند به جای پیراهن عقد در روز مراسم عقدشان مانتوی عقد استفاده کنند. ولی متاسفانه پیدا کردن یک مانتوی شیک و جدید که مناسب مراسم عقد باشد کار راحتی نیست که هنرمندان فابرایی برای کمک به شما عزیزان لاین مانتوی عقد را نیز چند سالی میباشد که شروع کرده است و در ادامه تعدادی از مانتو ها را مشاهده خواهید کرد. 

 

 

 

و یا اگر میخواهید مدل های بیشتری از مانتو های فابرا را ببینید، اینجا کلیک کنید و انواع مدل مانتو عقد های برند نیوفابرا را ببینید.

سعی کنید از همانجایی که لباستان را تهیه میکنید اکسسوری های خود مثل کفش و کیف و شال و تور و... را نیز تهیه کنید به دلیل این که در کنار لباستان انتخاب ها میتوانند دقیق تر و درست تر باشد

 

 

 

5-    خرید کت و شلوار عقد داماد

 


همانطور که انتخاب لباس عقد عروس اهمیت بالایی دارد، کت و شلوار عقد داماد نیز انتخاب مهمی میباشد که بهتر میباشد عروس داماد با حوصله برای خرید آن به مراکز خرید و یا به محدوده ی میرداماد که بازار کت و شلوار داماد میباشد بروند. داماد باید کت و شلواری که انتخاب می کند هم مناسب فرم اندام و استایش باشد و هم به بودجه ای که کنار گذاشتند بخورد.
در نظر داشته باشید کت و شلواری که انتخاب میکنید در عین زیبایی و شایستگی باید راحت هم باشد.

 

 

6-    گذرندان مراحل آزمایش ازدواج
 

 

حدود 10 الی 15 روز قبل از مراسم عقدتان باید به محضری که رزرو کرده اید بروید با مدارک شناسایی و عکس 3*4 از عروس و داماد تا نامه ای برای آزمایش ازدواج بگیرید و به یکی از آزمایشگاه های مورد تایید سازمان بهداشت برای آزمایش ازدواج بروید.
مراحل آزمایش ازدواج را برایتان در اینجا میگزاریم. در همان روز شما جواب آزمایشتان را دریافت میکنید و تحویل محضر میدهید.

 


7-    خرید حلقه ی عروس و داماد

 


در این مرحله عروس و داماد با هم به بازار های طلا و جواهر فروشی میروند تا بتوانند انتخابی زیبا داشته باشند. در این زمان اکثرا عروس و داماد یک ست حلقه و یا یک جفت حلقه میخرند که هزینه ی حلقه ی عروس به عهده داماد و هزینه ی حلقه ی داماد به عهده عروس میباشد.
 یادتان باشد حلقه ای که انتخاب میکنید باید به گونه ای انتخاب شود که قرار است هر روز دستتان باشد اگر حلقه ای که انتخاب میکنید جواهر زیاد و یا سنگین باشد میتوانید یک حلقه ی دم دستی نیز بخرید که راحت بتوانید دستتان کنید هر روز. در واقع یک حلقه ی مجلسی و یک حلقه ی دم دستی البته اگر محدودیت مالی ندارید این کار را انجام دهید.

 

در انتخاب مدل حلقه خیلی دقت بفرمایید که هم از نظر سایز گشاد و یا تنگ نباشد برای انگشتهایتان و هم مدلی نباشد که بعد از چند وقت از مد برود و یا دلتان را بزند.

 

برند نیوفابرا مجموعه ی کاملی از لباس های بله برون، نامزدی، عقد، عروسی، مجلسی و شب، مانتو، شال و کیف و کفش و... میباشد که از مراسم خواستگاری و بله برون تا عروسی همراه شما هستند.

 

 

8-    خرید ساعت ست عروس و داماد:

 


اگر دوست دارید یک ست ساعت شیک بگیرید توجه داشته باشید که طرح ساعت کلاسیک و شیک باشد، خیلی سمت ساعت های اسپرت نرید. سعی کنید ست بگیرید یا حداقل از یک برند استفاده کنید که داخل عکس هاتون شیکتر دیده شوند.
ست ساعت عروس و داماد به عنوان هدیه از طرف هر خانواده به عضو جدید خانوادیشان هدیه میدهند. یعنی خانواده عروس به داماد و خانواده داماد به عروس خانم در زمان عقد هدیه میدهند. اکثرا زمان خرید ساعت با حلقه و زیر لفظی در یک روز انجام میشوند.

 

 

9-    انتخاب آرایشگاه عروس:

 


اگر عروس قصد دارد برای روز مراسم عقدش به آرایشگاه برود باید حتما از چند هفته قبل یک لیست از آریشگرهایی که سبک کاریشان را میپسندد تهیه کند پس از آن برای مراجعه حضوری، مشاوره و بازدید از کارشان به صورت حضوری برود. تا در نهایت با توجه به بودجه و همینطور سبک کاریشان یکی را اننخاب کند.
سعی کنید آرایشی که انتخاب میکنید خیلی شلوغ نباشد تا همیشه از دیدن عکس هایتان لذت ببرید.

 


10-    خرید زیر لفظی

 

 


زیر لفظی هدیه ای است که خانواده داماد هنگام بله گفتن به عروس هدیه میدهند، خرید زیر لفظی اکثرا به عهده خانواده داماد میباشد ولی خیلی وقت ها عروس و داماد دو نفری سرویس طلای زیر لفظی را انتخاب میکنند. هدیه ی زیر لفظی میتواند سرویس طلا و یا یک تکه طلا باشد. در سرویس زیر لفظی اکثرا از جواهر استفاده میشه و بهتره به سبک سلیقه ی عروس خانم بخورد که موارد استفاده برایش داشته باشد.

 

 

 

 

 

11-     انتخاب آتلیه عکاسی

 

 


اگر تیم عکاسی به عهده محضری که انتخاب کرده اید میباشد که از این مرحله راحت هستید ولی اگر میخواهید تیم عکاسی را خودتون انتخاب کنید باید یک لیست از آتلیه هایی که عکسای عقد انجام میدن تهیه کنید و برای دیدن نمونه کارها و مشاهده لیست قیمت هایشان به صورت حضوری وقت بگیرید و بروید.
توجه داشته باشید انتخاب آتلیه عکاسی و فیلم برداری قسمت خیلی مهم مراسمتان میباشد چرا که عکس و فیلم های مراسمتان تنها به عنوان یادگاری براتون باقی میمانند.
از بین 3 الی 4 تا آتلیه که بررسی کردید یکی را انتخاب و رزرو کنید.

یادتان باشد فیلم برداری از لحظه ی عقد و مراسم عقد از واجبات مراسم عقد میباشد تا بتوانید این لحظه ی به یاد ماندنی را به زیبایی ثبت کنید.

 

 

12-    هماهنگی برای شام روز عقد با رستوران و یا کترینگ مد نظرتان 

 

 


اگر برنامه ی وعده ی غذایی خارج از محضر و یا سالنتان را دارید باید رستوران های مختلف را نزدیک به محل سکونتتان و یا محضرتان با توجه به بودجه ای که کنار گذاشته اید ، سبک رستوران، کیفیت غذا انتخاب کنید و از چند وقت قبل روز مد نظرتان را رزرو کنید.

تمام سعیتان را بکنید تا محیط و کیفیت رستورانی که انتخاب میکنید بالا و در سطح مراسمتان باشد.

 

 

برند نیوفابرا مجموعه ی کاملی از لباس های بله برون، نامزدی، عقد، عروسی، مجلسی و شب، مانتو، شال و کیف و کفش و... میباشد که از مراسم خواستگاری و بله برون تا عروسی همراه شما هستند.

 

13-    اطلاع رسانی تاریخ مراسم و دعوت مهمانها:

 


باید در اولین فرصت یک لیست از مهمانهایتان تهیه کنید تمام کسانی که می خواهید حضور داشته باشن در مراسم عقدتان را با مشورت خانواده ها بنویسید و تک تک از مادر و پدر ها بخواهید تماس بگیرند با آنها و دعوتشان کنند برای تاریخی که فیکس شده.
سعی کنید تا جای ممکن از مهمانها بخواهید بچه همراه خودشان نیاورند.

ارسال کارت دعوت به مهمانها برای مراسم عقد خیلی مرسوم نیست و اکثرا به صورت تلفنی دعوت میکنند ولی اگر تعداد مهمان ها زیاد میباشد، مراسم مجللی داری، مراسم های عقد و عروسی را یکی کرده اید و یا دلایل شخصی میخواهید با کارت دعوت مهمان ها را دعوت کنید، سعی کنید طرح کارتتان به سبک مراسمتان نزدیک باشد.

 

 

14-    آرایشگاه داماد


آقا داماد بهتر هست برای روز عقد پیش آرایشگری برود که کارش را دیده و میشناسدش یعنی لم صورتش را میشناسد ولی با این حال باید از قبل با ایشان هماهنگی های لازم را انجام دهد.
 

 

15-    سفارش دسته گل عروس

 


اگر دوست دارید برای مراسم عقد دسته گل دستتون بگیرید فراموش نکنید حتما از چند روز قبل سفارش دسته گلی که دوست دارید را ثبت کنید. حتما معانی و مفهوم هر گلی که داخل دسته گلتان میخواهید داشته باشید را بدانید.


برای دیدن و انتخاب مدل های مختلف دسته گل عروس میتوانید اینجا کلیک کنید و از مجله ی فابرا کمک بگیرید.

 

 

16-    سفارش کیک و شیرینی و پذیرایی روز عقد

 


 

 

فراموش نکنید اگر برنامه برش کیک و یا پذیرایی با کیک را دارید باید حداقل از یک هفته قبل طرح کیک مدنظرتون را سفارش دهید. توجه کنید طرح کیکتان و اندازه ی آن با تعداد مهمانها همخوانی داشته باشد.

 

جدول چک لیست و بودجه بندی انجام کارهای قبل عقد:

 

عکس زیر را دانلود کنید و تمام کارهایی که میخواهید و دوست دارید برای این مراسمتان انجام دهید را داخل این لیست بنویسید و طبق اولویت هاتون جلو برید. از تمام این مراحل لذت ببرید و سعی کنید با کارهای کوچک و بزرگ خاطره سازی بکنید. 
زمانی که این فرم را تکمیل کردید یک نسخه از آن را به عنوان یادگاری نگه دارید تا در آینده دلیل زیبایی برای به یاد آوردن این روزها داشته باشید. 

 

 

برایتان زندگی پر از شادی و عشق و تندرستی را آرزو میکنیم.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/eGkRe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر