50 مدل لباس عقد جدید 2022

50 مدل لباس عقد جدید 2022

لباس عقد نوین مارکتینگ

معمولا انتخاب لباس عقد بنابر شیوه و زمان برگزاری این مراسم انتخاب می‌شود. در اغلب اوقات مراسم عقد چند ماه قبل از مراسم عروسی برگزار می‌شود. این مراسم ممکن است با حضور خانواده طرفین در محضر ثبت ازدواج انجام شده و یا با جزئیات خیلی بیشتر و شبیه به مراسم عروسی اجرا شود. در این شرایط بر اساس محل برگزاری مراسم ممکن است انتخاب شما یک لباس عقد ساده و پوشیده برای حضور در محضر و یا یک لباس شب خاص و زیبا برای حضور در تالار مراسم باشد. از سویی برخی نیز مراسم عقد را با مراسم عروسی هم‌زمان کرده و ساعاتی قبل از آغاز مراسم عروسی آن را اجرا می‌کنند.

در این شرایط لباس عقد عروس، همان لباس عروسی خواهد بود. به هر حال انتخاب و خرید لباس عقد نیز از جمله مراحلی است که هنگام ازدواج به آن می‌رسید. شاید این انتخاب به اندازه انتخاب لباس عروسی سخت و پیچیده نباشد؛ اما باز هم برای داشتن یک انتخاب مناسب لازم است به اندازه کافی وقت صرف کرده، مدل‌های مختلف را بررسی کرده و با در نظر گرفتن نکات گوناگون، انتخابی مناسب داشته باشید. در این نوشته با جمع‌آوری 50 مدل متنوع از جدیدترین لباس‌های عقد در سال 2022 و بررسی نکات مهم برای انتخاب این لباس، سعی کرده‌ایم که کار شما را ساده‌تر کنیم.

انتخاب لباس عقد جدید

آرزوهای ما گاهی در قالب لباسی زیبا خودنمایی می‌کنند. همه ما دوست داریم بهترین نسخه خود را در مهم‌ترین روزهای زندگی‌مان به نمایش بگذاریم؛ و چه روزی مهم‌تر از روز ثبت رسمی ازدواج می‌توان یافت. عروس خانم‌ها برای این روز لباسی ویژه در نظر می‌گیرند؛ که برای انتخاب آن دلایل مختلفی داشته و نکات زیادی را مدنظر قرار داده‌اند. اگر شما هم به دنبال یافتن این نکات مهم هستید؛ در ادامه این بخش فهرستی از آنها را گردآوری کرده‌ایم.

  1. انتخاب بسیاری از افراد برای رنگ لباس عقد نیز مانند لباس عروس، سفید است. البته که این یک قانون نیست؛ اما در اینجا هم اگر به دنبال رعایت سنت‌ها و داشتن یک مراسم کلاسیک هستید؛ انتخاب رنگ سفید یکی از موارد لازم‌الاجرا است. به‌خصوص اگر مراسمی کامل و مشابه با مراسم عروسی را برای روز عقد در نظر گرفته‌اید؛ لباس سفید بیش از سایر رنگ‌ها، شما را در قامت عروس نشان می‌دهد. از سویی مراسم عقد فرصت خوبی برای انتخاب سایر رنگ‌های لباس بوده و طبیعتا موجب تنوع بیشتری در انتخاب خواهد شما خواهد شد. به هر حال در مسیر انتخاب و خرید لباس عقد، اولین قدم تصمیم‌گیری در مورد رنگی یا سفید بودن آن است.

  2. اگر تصمیم شما انتخاب لباس عقد رنگی است؛ در انتخاب رنگ، به رنگ پوست و موی خود، سبک آرایش و از همه مهم‌تر علاقه خود توجه کنید. رنگ یک لباس عقد شیک ممکن است به موضوع، مکان یا زمانی از سال که جشن برگزار می‌شود نیز بستگی داشته باشد. به یاد داشته باشید رنگی را انتخاب کنید که مکمل شما بوده و احساس خوبی به شما بدهد. مثلا اگر موی شما قرمز است؛ ممکن است یک لباس عروس رنگی با سایه‌های سبز، آبی و بنفش انتخابی خوب باشد. در حالی که برای موهای بلوند معمولا رنگ‌های لباس عقد قرمز، آبی و سایر رنگ‌های تند عالی به نظر می‌رسد. همیچنین عروس خانم‌هایی که موهای تیره دارند؛ معمولا می‌توانند هر رنگی را بپوشند. از سویی رنگ پوست شما عامل مهم دیگر در انتخاب رنگ لباس است. با این وجود در این زمینه می‌توانید ریسک‌پذیری بیشتر داشته باشید. چراکه با پرو کردن لباس به راحتی می‌توان تشخیص داد که رنگ لباس با رنگ پوست هماهنگ است یا خیر. بنابراین کمی خارج از چارچوب فکر کنید. مثلا با امتحان کردن رنگ‌هایی که معمولا نمی‌پوشید؛ می‌توانید نسخه‌ای متفاوت از خود را ببینید.

  3. بعد از انتخاب رنگ، مدل لباس عقد موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. هنگام انتخاب مدل لباس عقد عروس، به این فکر کنید که می‌خواهید لباس شما چگونه باشد. اگر دوست دارید طولانی مدت و راحت در مدت مراسم بالا و پایین بپرید؛ ممکن است بخواهید لباسی را انتخاب کنید که با داشتن دامن مناسب، به پاهای شما فضای بیشتری برای حرکت داده و در بالاتنه با اطمینان و ثبات بیشتری در جای خود محکم شده است. اما اگر فعالیت زیادی در طول مراسم ندارید؛ مدل لباس پری دریایی یا یک مدل غلافی بلند را امتحان کنید. از سویی به تیپ بدنی خود نیز توجه کنید. یک مدل لباس عقد ممکن است در تیپ بدنی شما بهتر از سایر مدل‌ها به‌نظر برسد و برعکس. بنابراین توجه به تیپ بدنی و جستجو در این زمینه نکته مهم دیگر برای انتخاب انواع لباس شب است.

  4. در نهایت سبک و فضای برگزاری مهمانی عقد، نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال انتخاب مناسب برای لباس عقد محضری طبیعتا لباسی پوشیده است؛ که در عین حال زیبایی و شکوه یک لباس عقد را نیز در خود نشان می‌دهد. این درحالی است که اگر مراسم شما در خانه یا تالار برگزار می‌شود؛ احتمالا محدودیت‌های کمتری در زمینه میزان پوشیدگی لباس خواهید داشت. 

این نکات را می‌توان باز هم ادامه داد؛ اما همین 4 نکته کلیدی به عنوان مهم‌ترین فاکتورها، تا حدود زیادی می‌تواند سبک انتخاب شما را برای انواع لباس از لباس عروس رنگی تا یک لباس عقد ساده و شیک مشخص کند. 

انواع لباس عقد جدید

در این بخش انواع لباس عقد جدید را به‌طور خلاصه به شما معرفی می‌کنیم.

مدل لباس عقد محضری

منظور از لباس عقد محضری، لباسی است که بتوان آن را در محضر ثبت ازدواج پوشید. این لباس معمولا شامل پیراهن، مانتو، شلوار و روسری است. از آنجا که این ست لباس بیش از حد رسمی به نظر می‌رسد؛ انتخاب رنگ سفید و استفاده از انواع گلدوزی‌های سفید رنگ روی بخش‌های مختلف آن، می‌تواند به هرچه نزدیک‌تر شدن طرح کلی آن به لباس عقد کمک کند. این لباس مناسب افرادی است که به دنبال برگزاری ساده مراسم عقد خود در محضر هستند.

انواع لباس عقد مجلسی

به‌طور کلی لباس عقد، یکی از انواع لباس‌های مجلسی است که در طراحی آن معمولا جزئیات بیشتری به کار رفته است. در واقع شما می‌توانید انواع لباس مجلسی را (البته با در نظر گرفتن چند تبصره و استثنا) به عنوان لباس عقد در نظر بگیرید. این تبصره‌ها نیز اغلب به همان جزئیات بیشتر برمی‌گردد. جزئیاتی که نشان می‌دهد این لباس برای یک مراسم ویژه‌تر طراحی شده است.

لباس عقد مجلسی پوشیده

این روزها برندهای پوشیده و دارای حجاب در سراسر دنیا مشتریان خاص خود را دارند. در زمینه لباس عقد نیز می‌توان مدل‌های پوشیده بسیاری را پیدا کرد. البته معمولا قیمت لباس عروس و لباس عقد پوشیده تا حدودی بیشتر از مدل‌های باز است. چراکه تلاش می‌شود با ایجاد ویژگی‌های جذاب در طراحی لباس و به کار بردن پارچه‌های گران‌تر، زیبایی آن را بیشتر کنند. با این وجود اگر حفظ پوشیدگی در مراسم عقد، دغدغه شماست؛ دیدن این مدل‌ها نیز خالی از لطف نیست.

مدل لباس عقد شیک

خواندن یک راهنمای انتخاب لباس عقد بدون دیدن انواع آن، جیزی کم دارد. بنابراین در ادامه 50 لباس عقد جدید را از بهترین کلکسیون‌های مزون‌ها و بوتیک‌های مطرح جهان، برای شما گردآوری کرده‌ایم؛ تا در کوتاه‌ترین زمان، با بهترین مدل‌های لباس عقد عروس آشنا شوید.

5 مدل زیر متعلق به مزون آمریکایی Badgley Mischka است. این مدل‌ها با استفاده از رنگ‌های تیره و برش‌های ساده سعی در ارائه ظاهری رسمی و نسبتا خشن داشته است.

مدل لباس عقد

لباس عقد جدید

لباس عقد شیک

انواع لباس عقد جدید

مدل لباس عقد شیک

مدل‌های لباس عقد شماره 6 تا 14 انتخاب مناسبی برای آنهایی است؛ که برای روز عقد خود، یک مراسم مفصل در نظر گرفته‌اند. اگر علاقه دارید که در مراسم عقد نیز مانند مراسم عروسی، لباس سفید به تن کنید؛ این مدل‌ها برای شما طراحی شده‌اند. البته با کمی دقت در جزئیات این مدل‌ها متوجه خواهید شد که آنها تفاوت‌های مهمی با لباس عروس دارند. مثلا در لباس عقد سفید، معمولا گستردگی و چند لایه بودن بخش‌های مختلف لباس عروس، به‌خصوص دامن آن را نمی‌بینید. همچنین برش‌های این مدل‌ها معمولا اسپرت‌تر است. البته هیچ محدودیتی در انتخاب شما وجود ندارد؛ اما اگر به دنبال لباس مناسب عقد سفید هستید؛ بهتر است برخی جزئیات را برای استفاده در لباس عروس نگه داشته و لباس عقد را کمی ساده‌تر انتخاب کنید.

مدل لباس عقد 2022

انواع لباس عقد 2022

لباس عقد شیک و جدید

انواع لباس عقد محضری جدید

مدل لباس عقد مناسب

لباس عقد جذاب و جدید

لباس مناسب عقد جدید

مدل لباس عقد مجلسی

لباس عقد مدرن 2022

مدل‌های شماره 15 تا 22 به علاقمندان رنگ‌های روشن اختصاص دارد. اگر به دنبال انتخاب محتاطانه لباس عقد رنگی هستید؛ این مدل‌های رنگی را در نظر بگیرید. ویژگی مشترک این مدل‌ها ملایم بودن رنگ استفاده شده در آنها است. این سبک می‌تواند در عین متفاوت بودن تا حدودی نیز به رنگ سفید نزدیک‌تر بوده و شما را از رنگ‌های شارپ و پر رنگ متداول در لباس‌های شب دور کند. انتخاب دامن گسترده، چند لایه و بلند و استفاده از کیپور و انواع تور در این مدل‌ها، آنها را برای داشتن یک لباس عقد رنگی اما کلاسیک، مناسب کرده است.

لباس عقد مدل جدید

پوشیدن لباس عقد مشکی و به‌طور کلی تیره، احتمالا ریسک بالایی خواهد داشت. در فرهنگ ایرانی رنگ مشکی در زمره رنگ‌های مناسب برای جشن‌ها قرار نمی‌گیرد. البته که امروزه تنوع سلیقه‌ها و عقاید باعث شده چنین تصوری از رنگ مشکی کمتر شود. به هر حال اگر در گروه نسبتا بزرگ علاقمندان رنگ مشکی هستید؛ مدل‌های بسیار جذاب شماره 23 تا 28 می‌توانند انتخابی بسیار جسورانه و زیبا برای شما باشند. همچنین طراحی جذاب این مدل‌ها را می‌توانید با انتخاب رنگ‌های دیگر نیز در نظر بگیرید.

تصور عمومی از مدل‌های لباس عقد پوشیده و باحجاب، نمونه‌هایی بسیار ساده است. حتی برخی انتخاب لباس عقد محضری را تنها راه حل برای داشتن حجاب در مراسم عقد می‌دانند. اگر شما نیز تصوری از مدل‌های پوشیده لباس عقد جدید ندارید؛ مطمئن باشید مرور مدل‌های زیر، دیدگاه شما را به‌طور کلی دگرگون خواهد کرد. نکته جالب در مورد این طرح‌ها این است که اثبات می‌کند می‌توان طراحی اغلب لباس‌های عقد متداول را با رعایت پوشیدگی نیز اجرا کرد.

در نهایت 11 مدل جذاب پایانی را به رنگ‌های بسیار محبوب قرمز، صورتی، سبز و آبی اختصاص داده‌ایم. ویژگی بارز این مدل‌ها استفاده جسورانه از رنگ‌های اصلی در درخشان‌ترین و پررنگ‌ترین حالت ممکن است. اگر به دنبال لباس عقد رنگی و شاد هستید؛ این مدل‌ها را در لیست خود داشته باشید.

در پایان امیدواریم با خواندن این نوشته و دیدن مدل‌های معرفی شده در آن، شما را چند قدم به انتخاب لباس عقد دلخواه‌تان نزدیک کرده باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/zN2g4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر