حقوق برشکار خیاطی چقدر است؟

حقوق برشکار خیاطی چقدر است؟

سایر علی فرجامی

حقوق برشکار خیاطی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آن ها تسلط برشکار به این حرفه است. برشکار کسی است که الگوهای آماده شده توسط افراد دیگر را روی پارچه قرار می دهد و پارچه را  از کنار الگوها برش می دهد. برش کار باید بتواند به گونه ای الگو ها را کنار هم بچیند که پارچه تا حد ممکن هدر نرود؛ وظیفه فرد برشکار آماده کردن و کشیدن الگو نیست و تنها وظیفه او برش دادن پارچه ها می باشد و بر اساس همین کار حقوق دریافت می کند. گفتنی است که کمترین حقوق یک برش کار، طبق حقوقی که اداره کار در سال 1402 تعیین کرده است 5,300,000 تومان است و این بدون در نظر گرفتن سابقه و حق های دیگریست که به او تعلق می گیرد. می توان گفت که میانگین حداقل حقوق بین 5 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان است.

عوامل اثرگذار بر حقوق برشکار خیاطی در ادامه بررسی می شوند.

میزان دقت برشکار

حقوق برشکار به میزان دقت او در زمان برش بستگی دارد؛ اگر در هنگام برش مشکلی برای پارچه به وجود می آید و این مشکل قابل رفع نباشد فرد برش کار باید خسارت آن را پس بدهد در نتیجه از حقوق او کم خواهد شد.

الگوسازی و برشکاری در کنار هم

حقوق برشکار خیاطی می ‌تواند افزایش نیز داشته باشد؛ برای مثال اگر یک برشکار وظیفه الگوسازی و ترسیم الگو را نیز بر عهده بگیرد، باید الگوهایی که خودش آماده کرده را روی پارچه بیاندازد و برش دهد در این صورت می تواند حقوق بیشتری دریافت کند. معمولا مهارت فرد برشکار در تولیدی ها مورد استفاده قرار می گیرد و شخصی دوزی ها خود وظیفه اندازه گیری، کششیدن الگو، برشکاری و دوخت را بر عهده می گیرند.

توانایی های برشکار

حقوق برشکار خیاطی با داشتن تونایی های زیر افزایش پیدا می کند.

  1. میزان هوش و خلاقیت بالایی داشته باشد.
  2. از شرایط جسمانی سالم برخوردار باشد.
  3. تمرکز کافی برای انجام کار داشته باشد.
  4. برای انجام کارهای جزئی و ریزه کاری صبر و حوصله به خرج بدهد.

محل کار برش کار

محل کار برشکار

عامل تاثیر گذار دیگری که در حقوق برشکار خیاطی تاثیر گذار است محل کار او می باشد. برخی از تولیدی ها و مکان هایی که نیاز به برشکار خیاطی دارند، نوپا هستند و نمی توانند دستمزد زیادی را به افرادی که در آنجا مشغول می شوند بدهند. اما، برخی از مراکز خیاطی معروف هستند و برای اینکه بتوانند محبوبیت خود را بین افراد حفظ کند به پرسنل خود حقوق بالاتری می دهند تا آن ها از موقعیت شغلی خود راضی باشند و نتایج کاری آن ها زیباتر و منحصر به فرد تر باشد. فردی که به عنوان برشکار کار خود را آغاز می کند، می تواند برش انواع مختلف لباس مانند مانتو، لباس عقد، لباس مجلسی و ... را انجام دهد.

شرکت در دوره برشکاری

حقوق برشکار خیاطی به میزان تخصص و تسلط او در کار نیز بسیار بستگی دارد. افراد زیادی هستند که برای اینکه بتوانند به یک برشکار موفق تبدیل شوند دوره های آموزشی مختلف را شرکت می کنند.

دوره های آموزشی به آن ها کمک می کند، با نحوه چیدمان الگوها بر روی پارچه های مختلف آشنایی پیدا کنند، تمامی ابزار و وسایل برش کاری را از نزدیک بینند و نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرند؛ در نتیجه تخصص و مهارت آن ها به حدی می رسد که کارفرما راضی می شود حقوق برشکار خیاطی را به گونه ای پرداخت کند که او راضی باشد و در همان محل به کار خود ادامه دهد.

افرادی که در دوره های آموزش برشکاری شرکت می کنند، بهتر است در موسسات این دوره را آموزش ببینند که در انتها بتوانند به یک مدرک معتبر داخلی یا حتی بین المللی دسترسی داشته باشند تا بتوانند پس از اتمام دوره به صورت حرفه ای وارد بازار کار شوند. افراد برشکار علاوه بر دوره آموزش برش می توانند در سایر دوره های آموزشی مانند دوره مانتو دوزی نیز شرکت کنند.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4k8Qe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر