چگونه سریع خیاطی کنیم؟

چگونه سریع خیاطی کنیم؟

سایر علی فرجامی

انجام خیاطی به صورت عجولانه راه حل افزایش سرعت خیاطی نیست و شما باید دقت را نیز مورد توجه قرار دهید. در این مقاله به بررسی راهکارهای افزایش سرعت خیاطی می پردازیم.

1. آموزش ببینید

برای اینکه بتوانید سریع خیاطی کنید نیاز است که به صورت کاملاً حرفه ای در این زمینه آموزش ببینید. آموزش خیاطی به شما کمک می کند تمامی نکات و ترفندهای مورد نیاز در هنگام خیاطی را یاد بگیرید و از این رو زمانی که به یک مشکل برخوردید می توانید با سریع ترین راه حل ممکن آن را برطرف کنید.

همچنین اگر شما به صورت اصولی خیاطی را یاد بگیرید پیچیده ترین دوخت ها و الگوها را می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. معمولاً افرادی که با استفاده از الگو لباس می دوزند بیشترین زمان خود را بر روی ترسیم الگو می گذارند و از این رو، مدت زمانی که باید برای برش دادن و دوختن پارچه صرف کنند بسیار کاهش پیدا می کند.

ابزار خیاطی را آماده کنید

2. ابزار خیاطی را آماده کنید

برای اینکه سریع خیاطی کنید مطمئن شوید که تمامی لوازم خیاطی مورد نیاز و ابزارها را قبل از شروع کار، کنار دست خود قرار دهید. آماده بودن تمامی لوازم خیاطی در کنار دست خیاط سبب می شود که از وقفه ها و تأخیرهایی که برای پیدا کردن هر یک از آن‌ها در طول خیاطی به وجود می آید جلوگیری کنید. همچنین این کار باعث می شود که تمرکز فرد خیاط افزایش پیدا کند و فکر او مشغول پیدا کردن ابزار مختلف نباشد.

3. کارهای خیاطی را اولویت بندی کنید

از دیگر کارهایی که می توانید برای بالا بردن سرعت خیاطی انجام دهید، اولویت بندی کردن کارهایی است که باید انجام دهید. شما باید بتوانید کارها را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید که در این صورت آن ها قابلیت مدیریتی بیشتری خواهند داشت و همچنین فرایند انجام آن ها با آرامش بیشتری انجام خواهد شد. برای مثال کارهای مختلفی که باید در حین خیاطی انجام دهید را می توانید به شکل زیر به فرایند های کوچکتر تقسیم کنید:

  1. اندازه گیری کردن لباس
  2. کشیدن الگو
  3. برش دادن پارچه
  4. دوخت درزها و لبه ها
  5. کارهای تکمیلی بر روی لباس

تمرکز کنید

4. تمرکز کنید

برای بالا بردن سرعت انجام خیاطی، تمام تمرکز خود را تنها بر روی کاری که انجام می دهید بگذارید و از انجام دادن کارهایی که باعث حواس پرتی شما می ‌شود جلوگیری کنید و یا اینکه آن ها را به حداقل ممکن برسانید. مثلاً شما می توانید در حین انجام خیاطی گوشی تلفن خود را خاموش کنید و یا اینکه آن را بر روی بی صدا قرار دهید تا از به وجود آمدن وقفه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

بهتر است که یک موسیقی بی کلام در زمان انجام دادن کار خود پخش کنید تا فضای کار آرامش بخش شود. همچنین اگر در کار خیاطی شما خللی پیش نمی آید می توانید در حین انجام خیاطی، به کتاب های صوتی نیز گوش دهید تا انگیزه و انرژی خود را بالا نگه دارید.

5. از ابزار آماده استفاده کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای بالا بردن سرعت خیاطی انجام دهید، استفاده از وسایل آماده مانند دکمه های آماده به جای دکمه های منگنه شده است. اگر شما بخواهید دکمه های لباس را منگنه کنید باید زمان زیادی را صرف رفت آمد به بازار و تهیه آن ها کنید در صورتی که استفاده از دکمه های آماده می تواند سرعت خیاطی شما را بالا ببرد.

مدل های ساده را انتخاب کنید

6. مدل های ساده را انتخاب کنید

لباسی که برای دوخت و دوز انتخاب می کنید می تواند سرعت انجام کار شما را افزایش دهد. برای مثال دوخت لباس هایی که پارچه های آن ها کشی است بسیار راحت تر و سریع تر از دوخت لباس هایی است که پارچه های آن ها از جنس حریر است و یا اینکه اندازه های بسیار دقیقی برای دوخت آن ها نیاز است. پارچه های کشی باعث می شود که ایرادات جزئی در لباس ها از جمله لباس مجلسی به چشم نیاید.

7. سفارش زیاد قبول نکنید

اگر به عنوان یک خیاط در یک مزون مشغول به کار هستید، قبول سفارش های بیش از حد باعث می شود که شما خسته شوید در نتیجه سرعت کار و کیفیت کار شما کاهش پیدا کند. شما باید سفارش های خیاطی را متناسب با زمان و توانایی های خود قبول کنید تا بتوانید آنها را در موعد مقرر و با کیفیت بسیار بالا انجام دهید.

8. به صورت گروهی خیاطی کنید

سعی کنید به صورت تیمی خیاطی کنید. خیاطی کردن انفرادی باعث می شود که مدت زمان زیادی را برای انجام کار خیاطی سپری کنید و اگر به صورت تیمی کار را انجام دهید می توانید به موازات یکدیگر کارهای مختلف را اولویت بندی کرده و انجام دهید.  همچنین خیاطی کردن به صورت تیمی باعث می شود که انرژی بیشتری داشته باشید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NEyDN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر