وسایل مورد نیاز خیاطی با الگو (معرفی ابزار)

وسایل مورد نیاز خیاطی با الگو (معرفی ابزار)

سایر علی فرجامی

خیاطی یکی از مشاغل پرطرفدار برای خانم هاست، که از زمان های بسیار دور و دراز طرفداران بسیار زیادی داشته است. اهمیت دادن به مدل لباس مسئله بسیار مهمی است، که هیچ خانمی از این مسئله نمی گذرد. ناگفته نماند که آقایان نیز دستی بر دوخت دارند و انواع لباس های رسمی مردانه در کارگاه ها و تولیدی ها توسط آقایان الگو کشی می شود. اما قبل از آغاز آموزش خیاطی، شما باید به عنوان کارآموز یا هنرجو برای خود لوازم خیاطی متناسب با سبکی که انتخاب نموده اید را خریداری کنید.

کاغذ های خیاطی

کاغذ های خیاطی شامل کاربن، کاغذ الگو کشی و پوشه خیاطی می باشد. کاربن های رنگی را می توانید بر روی پوشه ای قرار داده و یا بچسبانید و سپس عملیات رولت کشی را آغاز کنید. الگوی خیاطی بر روی روزنامه یا کاغذهای خیاطی بزرگ که در ابعاد گسترده در فروشگاه ها و خرازی ها به فروش می رسند، موجود است. برای اینکه قسمت هایی از الگو را به یک دیگر متصل کنید، نیاز به چسب مایع یا چسب شیشه ای دارید.

ابزار دستی الگو کشی

ابزار دستی الگو کشی

برای اینکه بتوانید با دقت هر چه تمام تر الگو بکشید، نیاز به ابزار هایی دارید که شامل موارد زیر است:

  1. صابون خیاطی
  2. سوزن ته گرد
  3. قیچی کاغذ
  4. انواع خط کش های الگو کشی
  5. متر
  6. رولت
  7. انگشتانه
  8. اتو و میز اتو
  9. نوار زانفیکس

وسایل مورد نیاز خیاطی با الگو شامل موارد بالاست، ولی اگر بخواهید به دوختن بپردازید نیاز به وسایل دیگری خواهید داشت. در هنگام کشیدن الگو شما به گونیا، خط کش ساده و خط کش T احتیاج خواهید داشت. برای کشیدن الگوی یقه، قطعا به گونیا نیاز پیدا خواهید کرد. خط کش ها از پرکاربرد ترین لوازم خیاطی به شمار می روند.

سوزن خیاطی

سوزن خیاطی

برای فیکس کردن الگو بر روی پارچه، از سوزن ته گرد استفاده می شود، اما برای پارچه های بسیار ضخیم، باید سوزن مقاوم تری را انتخاب کنید. سوزن های ته گرد با رنگ های مختلف، جلوه های زیبایی هنگام کار الگو کشی برای شما ایجاد می نمایند، اما برای دوخت لازم است تا از سوزن خیاطی که در سایز های مختلف به فروش می رسد استفاده کنید.

انواع قیچی خیاطی

  • قیچی کاغذ که سایز آن از قیچی پارچه بسیار کوچکتر است و برای بریدن الگو از آن استفاده می کنیم.
  • برای بریدن پارچه به قیچی خیاطی احتیاج داریم، که باید بسیار تیز باشد و از پارچه های نخی تا کتان و برزنتی را به خوبی برش دهد.
  • قیچی نخ بر برای بریدن نخ های اضافی در هنگام دوخت، مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی که قصد دارید پارچه را از سوزن جدا کنید، باید با قیچی نخ بر پارچه را جدا کنید.
  • نوع دیگری از قیچی های بسیار پرکاربرد در خیاطی با الگو قیچی دالبر است، که برای جلوگیری از نخ کش شدن پارچه مورد استفاده قرار می گیرد، البته می توان به جای دوخت لبه برخی لباس ها از آن استفاده کرد.

صابون خیاطی

صابون خیاطی

برای مشخص کردن جای دوخت از صابون خیاطی استفاده می شود. طرح بندی صابون های خیاطی بسیار متنوع و گسترده است، که نوع بسیار جالبی از صابون های خیاطی تحت عنوان مداد خیاطی صابون دار یا صابون خیاطی مدادی بسیار پرطرفدار است و دوزنده های زیادی از آن استفاده می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NKrKV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر