بهترین کشور برای شغل خیاطی کجاست؟

بهترین کشور برای شغل خیاطی کجاست؟

سایر علی فرجامی

بهترین کشور برای شغل خیاطی، می تواند در طول سالیان متفاوت با یکدیگر متمایز باشد؛ زیرا عوامل مختلفی مانند تقاضا برای کارهای خیاطی و نیاز به خیاط ماهر، هزینه زندگی در هر کشور، رقابت در بین خیاطان در بازار آن کشور و فرهنگ کار در آن کشور، همگی می توانند در اعلام بهترین کشور برای خیاطی تاثیر گذار باشند. با این حال، برخی از کشورها به دلیل داشتن صنعت نساجی قوی و تقاضای بالا برای جذب خیاطان ماهر معروف هستند. در این مقاله برخی از این کشورها را بررسی می کنیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کشور برای شغل خیاطی

خیاطی یکی از صنعت های غیرقابل افول در بسیاری از کشورها است که باعث می شود روز به روز پیشرفت کند و تکنولوژی های جدیدی برای کمک به خیاطان ابداع شود. پارامترهای زیادی وجود دارد که در انتخاب بهترین کشور برای شغل خیاطی تاثیر گذار هستند و مهمترین پارامترها عبارت هستند از:

  1. میزان درآمد فرد خیاط
  2. آینده کاری شغل خیاطی در آن کشور
  3. نیاز بازار به این حرفه

خیاطی در کشور کانادا

خیاطی در کشور کانادا

خیاطان در کانادا می توانند به طور متوسط سالانه 34,000 دلار کانادا درآمد داشته باشند. با این حال، محدوده درآمد خیاطی در کانادا بسته به تجربه، مکان مغازه خیاطی و نوع کاری که فرد خیاط انجام می دهد، با یکدیگر متفاوت است. خیاطان ارشد ممکن است تا 60,000 دلار کانادا در سال نیز درآمد داشته باشند.

کانادا دارای شرایط اقتصادی مناسب و بدون تورمی است و همین ثبات و پایداری وضعیت اقتصادی در این کشور باعث شده که کیفیت زندگی نیز در آن افزایش داشته باشد. از نظر امکانات رفاهی نیز، کانادا یکی از مقاصد بسیار پر طرفدار در سراسر جهان می باشد. اگر فردی قصد مهاجرت به کشور کانادا برای فعالیت خیاطی داشته باشد؛ داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با این رشته اهمیت بسیاری دارد، همچنین مدارک فنی حرفه ای نیز در موافقت با درخواست مهاجرت فرد تاثیر بسیاری دارند در کنار این مدارک تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه از الزامات مهاجرت به این کشور است.

خیاطی در کشور آلمان

خیاطی در کشور آلمان

متوسط حقوق خیاطان در آلمان حدود 30,000 یورو در سال است. با این حال، دستمزدهایی که هر خیاط دریافت می کند بسته به تجربه خیاط، موقعیت مکانی مزون او و نوع کاری که انجام می دهد می تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

برای مثال درآمد فردی که لباس مجلسی می دوزد با فردی که برای تولیدی کار می کند متفاوت است. برخی از خیاطان با تجربه ممکن است بیش از 50,000 یورو در سال نیز درآمد داشته باشند.

خیاطی در کشور ترکیه

خیاطی در کشور ترکیه

خیاطان در ترکیه می توانند انتظار داشته باشند سالانه حدود 40,000 TRY درآمد داشته باشند. با این حال، محدوده دستمزد دریافتی آن ها می تواند بسته به تجربه ای که هر خیاط در طول سالیان متمایز بدست آورده است، محل مزون خیاط و نوع کار خیاط می تواند متفاوت باشد. ترکیه در زمینه دوخت لباس عروس نیز از جمله کشورهای پیشتاز می باشد. برخی از خیاطان با تجربه ممکن است تا 60,000 TRY در سال درآمد داشته باشند.

مقایسه کانادا آلمان و ترکیه در شغل خیاطی

کانادا، آلمان و ترکیه همگی صنعت نساجی و مد پررونقی دارند و تقاضای قابل توجهی برای جذب خیاطان ماهر در این کشورها وجود دارد. از نظر فرصت های شغلی و فرهنگ کاری، نیز این سه کشور مکان های خوبی برای خیاطان هستند. با این حال، هزینه زندگی ممکن است در بین این کشورها متفاوت باشد، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای کار در هر کشور، توجه به این عامل ضروری است. علاوه بر این، مقررات مهاجرتی و اخذ مجوز کار ممکن است در هر یک از این کشورها متفاوت باشد، بنابراین مهم است که قوانین و مقررات کشوری را که می خواهید در آن کار کنید را بررسی کنید.

خیاطی در کشور استرالیا

خیاطی در کشور استرالیا

استرالیا یک کشور مهاجر پذیر است که دارای امکانات رفاهی فراوان و نرخ بیکاری بسیار کمی می باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار برای مهاجرت به استرالیا برای ادامه فعالیت های مربوط به خیاطی، محدودیت سنی افراد است؛ این کشور برای افراد مهاجر حداکثر سن مورد قبول را 45 سال قرار داده است که البته ممکن است این عدد در طول سالیان مختلف با هم متفاوت باشد. اگر بخواهید برای ادامه فعالیت خیاطی به استرالیا مهاجرت کنید در کنار مدرک مرتبط با این رشته، باید حداقل 5 سال سابقه کار مفید به همراه رزومه داشته باشید، همچنین شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و نمره آیلتس 6.5 داشته باشید.

افرادی که در کشور ایتالیا مشغول به کار خیاطی هستند می توانند تا 60 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند؛ البته شهری که فرد در آن زندگی می کند و یا اینکه کسب و کار خود را در آن جا راه اندازی کرده است، می ‌تواند در میزان این درآمد تغییر ایجاد کند.

خیاطی در کشور ایتالیا

خیاطی در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا به دلیل داشتن صنعت نساجی قوی و وجود مراکز طراحی مد باکیفیت و سطح بالا به مکانی ایده آل برای خیاطان تبدیل شده است. خیاطان در ایتالیا می توانند سالانه بین 28,000 تا 45,000 یورو درآمد داشته باشند.

خیاطی در کشور انگلستان

خیاطی در کشور انگلستان

انگلستان به دارا بودن مراکز بسیاری از خانه های مد معروف است و تقاضای زیادی برای جذب خیاطان ماهر در زمینه دوخت لباس های مختلف مانند لباس فرمالیته، کت و شلوار، پالتو و ... در این کشور وجود دارد. خیاطان در انگلستان می توانند سالانه بین 20,000 تا 40,000 پوند درآمد داشته باشند.

خیاطی در ایالات متحده

خیاطی در ایالات متحده

ایالات متحده دارای صنعت نساجی و مد بسیار بزرگ است و همیشه تقاضای زیادی برای جذب خیاط در کشورهای مختلف آن وجود دارد. خیاطان در ایالات متحده می توانند بین 25,000 تا 60,000 دلار در سال درآمد کسب کنند.

خیاطی در کشور هند

خیاطی در کشور هند

هند به دلیل میراث غنی صنعت نساجی، در بین بسیاری از کشورها شناخته شده است و خیاطی یک حرفه سنتی در هند است. خیاطان در هند می توانند بین 150,000 تا 450,000 INR در سال درآمد کسب کنند.

آیا می توان با مدرک خیاطی مهاجرت کرد؟

اگر شما یک خیاط ماهر هستید، ممکن است بتوانید به هر یک از این کشورها مهاجرت کنید و به عنوان خیاط کار خود را شروع کنید. با این حال قوانین مهاجرتی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در بیشتر موارد باید شواهدی از مهارت ‌های خود ارائه دهید و صلاحیت ‌های خیاطی خود را برای مطابقت با استانداردهای محلی که قرار است به آنجا مهاجرت کنید، مورد ارزیابی قرار دهید. مدرک تمامی دوره هایی که در آن ها شرکت کرده اید مانند دوره شلوار دوزی، دوره مانتو دوزی و ... را به صورت ترجمه شده به همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع نیاز از آن ها استفاده نمایید. همچنین برای اینکه بتوانید به صورت قانونی در کشور مقصد کار کنید، باید ویزا و مجوز کار دریافت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NYM0N
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر