بهترین چرخ خیاطی برای مزون که باید بشناسید!

بهترین چرخ خیاطی برای مزون که باید بشناسید!

آموزشی علی فرجامی

داشتن ابزار کار مناسب برای خیاطی به شما کمک می کند که بتوانید کیفیت نهایی کار را بالا ببرید و با سرعت و راحتی بیشتری کار خود را انجام دهید. مهم ترین ابزاری که برای یک خیاط مزون دوز می توان نام برد، چرخ خیاطی است. بهترین چرخ خیاطی برای کار مزون می تواند در گروه های چرخ خیاطی های کامپیوتری، مکانیکی و یا غیر مکانیکی دسته بندی شود. چرخ خیاطی های کامپیوتری نسبت به انواع مکانیکی آن ها دارای قابلیت های پیشرفته تری هستند و معمولا توسط مزون دوزها از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.

ویژگی بهترین چرخ خیاطی برای مزون که باید بشناسید

یک خیاط مزون دوز نیاز دارد که بتواند انواع اقسام دوخت ها را انجام دهد، همچنین او باید بتواند سرعت دوخت خود را تنظیم کند. چرخ خیاطی مناسب برای مزون باید دارای محفظه ای باشد که بتوان وسایل جانبی هنگام کار را درون آن قرار داد. از آنجایی که خیاط مزون دوز باید ساعت های متمادی و طولانی از چرخ خیاطی استفاده کند، چرخ خیاطی مناسب باید دارای کیفیت بالایی باشد و همچنین از ضمانت نامه های طولانی مدتی برخوردار باشد.

ویژگی هایی که یک چرخ خیاطی برای مزون باید داشته باشد:

  1. بهترین چرخ خیاطی برای مزون باید دارای قدرت موتور بالا باشد.
  2. بهتر است چرخ خیاطی مزون، دارای یک صفحه کنترل لمسی باشد که خیاط بتواند به راحتی تنظیمات خود را بر روی آن انجام دهد.
  3. لامپ های ال ای دی متعددی که در چرخ خیاطی وجود دارد کمک می کند که خیاط به راحتی همه محیط را زیر نظر داشته باشد.
  4. چرخ خیاطی برای مزون باید قابلیت دوخت دکمه را نیز داشته باشد.
  5. پدال های پایی از دیگر تجهیزاتی هستند که باید در یک چرخ خیاطی برای مزون وجود داشته باشد.

اگر می خواهید در دوره های آموزشی مختلف مانند دوره مانتو دوزی شرکت کنید، داشتن یک چرخ مزون دوز به شما کمک می کند تا بتوانید همه مواردی که آموزش دیده اید را به آسانی پیاده سازی کنید.

بهترین چرخ خیاطی مکانیکی برای مزون که باید بشناسید

چرخ خیاطی های مکانیکی را در گروه چرخ خیاطی های غیر کامپیوتری جای می دهند. چرخ خیاطی ها به خیاط کمک می کنند که در زمان لازم برای نخ کردن سوزن چرخ، صرفه جویی کند. از دیگر ویژگی های چرخ خیاطی مکانیکی، قابل تنظیم بودن چرخ برای دوخت انواع پارچه با ضخامت های مختلف است. قابل تنظیم بودن چرخ در دوخت شلوار های جین کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر در دوره شلوار دوزی آموزشگاه فابرا شرکت کرده باشید، این نکته را به شما آموزش خواهند داد.

سایر ویژگی های چرخ خیاطی مکانیکی:

  1. چرخ خیاطی های مکانیکی دارای قدرت بالایی هستند.
  2. به راحتی می توان توسط چرخ خیاطی مکانیکی سرعت دوخت را کنترل کرد.
  3. کیفیت دوخت انجام شده بر روی انواع پارچه در چرخ خیاطی مکانیکی بالا است.

انواع چرخ خیاطی مناسب برای مزون که باید بشناسید

چرخ خیاطی هایی که در مزون به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد را می توان به چند گروه تقسیم کرد.

مهمترین گزینه هایی که می توانید برای مزون خود نسبت به خرید آن ها اقدام کنید:

  1. چرخ خیاطی های میاندوز: اگر در مزون خود نیاز به یک چرخ خیاطی برای رودوزی های تمیز و حرفه ای دارید باید یک چرخ خیاطی میاندوز تهیه کنید. برای دوخت انواع مختلف پارچه های تریکو نیز از این چرخ استفاده می شود.
  2. چرخ خیاطی های مادگی: این چرخ های خیاطی برای دوختن دکمه استفاده می شوند و به دو مدل مادگی خطی و مادگی چشمی تقسیم می شوند.
  3. چرخ های خیاطی سردوز: چرخ خیاطی سردوز از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در مزون ها است که از نخ کش شدن پارچه جلوگیری می کند و نخ های اضافی پارچه را می پوشاند.
  4. چرخ خیاطی راسته دوز: بهترین چرخ های خیاطی مورد استفاده در مزون ها راسته دوزها هستند، که می توانند در دو نوع اتوماتیک و معمولی وجود داشته باشند.
  5. چرخ خیاطی دوپایه
  6. چرخ خیاطی دو سورن

آموزشگاه های خیاطی مختلف مانند آموزشگاه خیاطی در جنت آباد فابرا برای آموزش خیاطی به هنرجویان خود، آن ها را با انواع مختلف چرخ خیاطی آشنا می کند.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/eoQ0N
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر