چگونه لباس مجلسی را آستین دار کنیم؟

چگونه لباس مجلسی را آستین دار کنیم؟

آموزشی علی فرجامی

در کمد لباس اکثر خانم ها انواع مختلفی از لباس های مجلسی از جمله لباس های مجلسی با آستین های حلقه ای، آستین های کوتاه و یا لباس های مجلسی با آستین های بلند وجود دارد. بعضی از اوقات پیش می آید که ممکن است بخواهید مدل لباس خود را عوض کنید. برای مثال فرض کنید که یک لباس آستین حلقه ای در کمد لباس خود دارید و پس از چند مدت از مدل آن خسته شده اید و می خواهید که آن را آستین دار کنید.

شاید این سوال به ذهن شما برسد که چگونه لباس مجلسی را آستین دار کنیم؟ برای پاسخ به این سوال چند راه حل در اختیار شما قرار می دهیم.

اضافه کردن آستین به لباس مجلسی آستین حلقه ای یا کوتاه

اگر بخواهید به لباس مجلسی خود که از قبل دوخته شده است آستین اضافه کنید، باید کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا باید طرح و مدل آستین خود را انتخاب کنید و متناسب با نوع لباس و متراژ پارچه مورد نظر، به اندازه مناسب پارچه تهیه کنید.
  2. پس از تهیه پارچه باید الگوی آستین را ترسیم کنید و آن را بر روی پارچه خود برش بزنید. اگر به حرفه خیاطی تسلط ندارید بهتر است این کار را به یک خیاط ماهر بسپارید تا به شما کمک کند به بهترین نتیجه کار دسترسی داشته باشید. 
  3. پس از اینکه الگو را بر روی آستین برش دادید، حال باید به صورت بسیار دقیق آن را بر روی حلقه آستین لباس خود که شکافته شده است منطبق کنید و با استفاده از نخ کوک به صورت دستی آن را بدوزید.
  4. پس از اینکه آستین جدید را بر روی لباس خود کوک کردید، بهتر است یک مرتبه آن را پرو کنید، تا از دقیق بودن آن مطمئن شوید.
  5. اگر از آستین کوک شده بر روی لباس خود راضی هستید و یا ایراد های جزئی آن را برطرف کرده اید، حالا نوبت این است که با استفاده از یک چرخ خیاطی آستین را سر جای خود محکم کنید.

با استفاده از مراحل گفته شده، می توانید لباس مجلسی خود را آستین دار کنید. اگر به خیاطی مسلط نیستید، به شما توصیه می کنیم حتما برای یادگیری به یک آموزشگاه خیاطی مراجعه کنید تا با یادگیری اصولی خیاطی، در مواقع نیاز از مهارت خود استفاده نمایید.

راه های پوشیده کردن آستین لباس مجلسی

اگر لباس مجلسی شما به گونه ای است که پیدا کردن پارچه متناسب با آن کار آسانی نیست و یا اینکه اضافه کردن آستین به آن، وقت و هزینه زیادی از شما می گیرد؛ به شما پیشنهاد می کنیم برای آستین دار کردن لباس مجلسی و یا به عبارتی پوشیده کردن لباس از راه حل های زیر استفاده کنید:

  1. شما می توانید یک بادی توری ساده و زیبا زیر لباس مجلسی خود بپوشید.
  2. روش دیگر برای پوشیده کردن آستین لباس مجلسی، استفاده از شنل است. شنل به شما کمک می کند که هر زمان خواستید، از مدل پوشیده لباس مجلسی خود استفاده کنید و هر زمان دوست داشتید آن را به فرمت واقعی خود برگردانید.
  3. ترفند ساده دیگر که می تواند برای شما اثر گذار باشد، استفاده از یک کت ساده است. اگر لباس مجلسی شما بدون آستین است و قد آن خیلی بلند نیست، استفاده از کت هایی که با پارچه های ساده و تک رنگ دوخته شده است به شما کمک می کند که بتوانید لباس مجلسی خود را آستین دار کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/N2MWV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر