یادگیری خیاطی چقدر طول میکشد؟ + 3 ایده سریع

یادگیری خیاطی چقدر طول میکشد؟ + 3 ایده سریع

آموزشی علی فرجامی

بسیاری از افراد زمانی که تمایل پیدا می کنند خیاطی را یاد بگیرند، معمولا مشتاق هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن به این توانایی برسند. اما نمی دانند که چگونه باید به سرعت تبدیل به یک خیاط ماهر شوند و نمی دانند که یادگیری خیاطی چقدر طول می کشد. در این مقاله به شما کمک می کنیم سه راه سریع یادگیری خیاطی را بیاموزید.

یادگیری سریع خیاطی با روش بدون الگو

یکی از سریع ترین و دم دستی ترین راه های یادگیری خیاطی، روش بدون الگو است. درست است که این روش اصولی نیست و ممکن است در نگاه اول گیج کننده به نظر برسد، اما معمولا اکثر بانوانی که در گذشته خیاطی را انجام می دادند، از روش بدون الگو استفاده می کردند.
کسی که می‌ خواهد به تازگی خیاطی بدون الگو را یاد بگیرد، بهتر است لباس هایی که مربوط به سایز خود اوست را بدوزد، تا بتواند با نحوه اندازه گیری ها در این نوع خیاطی آشنا شود. با گذشت زمان و تمرین زیاد قادر خواهید بود که با مشکلات کمتری از روش خیاطی بدون الگو استفاده کنید. اگر ساکن تهران هستید می توانید با هزینه بسیار اندک در آموزشگاه خیاطی در جنت آباد ثبت نام کنید و در سریع ترین زمان ممکن خیاطی را یاد بگیرد.

مزیت یادگیری خیاطی با روش بدون الگو

  1. یادگیری خیاطی بدون الگو دارای سرعت بالاتری است، زیرا در این کار فرد نیازی به کشیدن الگو ندارد. کشیدن الگو زمان زیادی را خواهد گرفت و به همین دلیل با حذف شدن آن یادگیری سریع تر انجام می شود.
  2. مزیت دوم خیاطی با روش بدون الگو این است که می توانید از این روش برای دوخت لباس هایی که در منزل استفاده می کنید و سایر لباس های غیر رسمی و راحتی استفاده کنید.
  3. مزیت سوم خیاطی با روش بدون الگو این است که می توانید انواع و اقسام روش دوخت لباس های مختلف را در اینترنت پیدا کنید و به سرعت آن ها را یاد بگیرید.

معایب یادگیری خیاطی بدون الگو

  1. خیاطی بدون الگو یک روش غیر اصولی و غیرحرفه ‌ای است که از آن نمی توانید برای دوخت لباس های مجلسی استفاده کنید.
  2. این روش ممکن است برای هنرجو گیج کننده باشد.
  3. روش خیاطی بدون الگو زمانی به درد شما می خورد که دوست داشته باشید در حد سرگرمی برای خود بلوز و شلوار های خانگی بدوزید.

یادگیری سریع خیاطی با استفاده از الگو

معمول ترین و معتبرترین روش یادگیری سریع خیاطی، ترسیم الگو برای لباس می باشد. شما در این روش ابتدا با اندازه گیری های مختلف آشنا می شوید، سپس با استفاده از آن ها و با توجه به لباسی که می خواهید بدوزید، الگوهای متفاوتی را می‌توانید ترسیم کنید.
شاید ترسیم الگو به نظر سریع ترین راه یادگیری خیاطی نباشد، اما از آنجایی که شما تمامی تمرکز خود را برای کشیدن الگو به خرج می دهید، پس از اتمام الگو به سرعت می توانید پارچه خود را برش زده و آن را بدوزید. معمولا طولانی ترین فاز خیاطی با استفاده از الگو، مرحله کشیدن الگو است.
فراموش نکنید که از الگویی که برای یک لباس ترسیم کرده اید تا زمانی که سایز شما عوض نشده باشد می توانید استفاده کنید و همین امر به شما کمک می کند که در سریع ترین زمان ممکن خیاطی را یاد بگیرید و انجام دهید. برای اینکه بتوانید به بهترین روش ممکن خیاطی با الگو را یاد بگیرید به آموزشگاه خیاطی مراجعه کنید.

مزیت یادگیری خیاطی با استفاده از الگو

  1. هنگامی که شما خیاطی را با روش ترسیم الگو یاد بگیرید می توانیم بگوییم که شما خیاطی را به صورت اصولی و پایه ای فرا گرفته اید.
  2. مزیت خیاطی با روش ترسیم الگو این است که می توانید متناسب با اندام هر فردی لباس را برای او طراحی کنید.
  3. انواع مختلف لباس های مجلسی، مانتو و حتی لباس های راحتی را با استفاده از روش ترسیم الگو می توانید بدوزید.

معایب یادگیری خیاطی با استفاده از الگو

  1. اگر بخواهید از روش ترسیم الگو برای انجام خیاطی استفاده کنید، باید مدت زمان قابل توجهی را برای رسم کردن الگو و یادگیری ترسیم آن بگذرانید.
  2. تعداد اندازه هایی که برای ترسیم الگو به آن ها نیاز دارید، زیاد هستند.
  3. معمولاً افراد مبتدی در دفعات اول نمی توانند الگوی بدون ایراد طراحی کنند.

یادگیری سریع خیاطی با استفاده از الگوی آماده

شاید بتوان سریع ترین روش یادگیری خیاطی را استفاده از الگوهای آماده دانست. در این روش شما باید الگوهای مربوط به هر لباس را به صورت جداگانه از بازار تهیه کنید و سپس آن ها را بر روی پارچه پیاده کرده، برش بزنید و بدوزید. این روش یک متد سریع، جذاب و بسیار کم هزینه است که می توانید برای یادگیری خیاطی از آن استفاده کنید.
در این روش دیگر نیازی به یادگیری متدهای مختلف خیاطی مانند گرلاوین و مولر ندارید و دیگر به تجهیزاتی مانند خط کش و گونیا نیاز پیدا نخواهید کرد. تنها کافی است که مدل لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید و الگوی آن را بخرید.

الگوهایی که در بازار موجود هستند، با استفاده از فرمول های طلایی کشیده شده اند و در اختیار شما قرار می گیرند. این الگو ها به گونه ای هستند که شما به کمترین میزان پرو تا آماده شدن لباس نیاز پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک راه حل در اصطلاح سه سوته برای یادگیری خیاطی هستید، متد خیاطی با استفاده از الگوی آماده جواب سوال شما خواهد بود.

مزایای یادگیری خیاطی با الگو آماده

یادگیری خیاطی با استفاده از الگوی آماده یک روش اصولی و پایه ای است. شما می توانید به تعداد نامحدودی از الگوهای لباس متناسب با سایز خود دسترسی داشته باشید و به راحتی انواع و اقسام لباس ها مانند مانتو، لباس های مجلسی و لباس های راحتی را بدوزید. لباس هایی که با استفاده از الگوهای آماده دوخته می شوند در اصطلاح مزون دوزی شده هستند. اگر به دنبال یادگیری خیاطی برای راه اندازی یک کسب و کار هستید به شما پیشنهاد می کنیم از روش خیاطی با الگوی آماده استفاده کنید. البته بهتر است برای استفاده از خیاطی به منظور شروع کسب و کار در دوره های مختلف مانند دوره مانتو دوزی و دوره شلوار دوزی شرکت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4zpwV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر