کلاس خیاطی برم یا آرایشگری؟ داری کلافه میشی؟

کلاس خیاطی برم یا آرایشگری؟ داری کلافه میشی؟

سایر علی فرجامی

برخی از بانوان دوست دارند در محیط درون خانه و یا در یک محیط زنانه به یک حرفه مشغول شوند و بتوانند علاوه بر اینکه زندگی خود را از یکنواختی و روزمرگی نجات می دهند، به یک درآمد مناسب هم برسند. آرایشگری و خیاطی دو حرفه محبوب در بین خانم ها است که انتخاب هر کدام از آن ها کمک می کند که علاوه بر اینکه فرد از اوقات فراغت خود لذت می برد، به درآمد هم برسد.

بسیاری از بانوان در دوراهی انتخاب بین کلاس خیاطی و آرایشگری مردد می مانند. اگر می خواهید انتخاب دقیق تری داشته باشید، باید در مورد این دو حرفه اطلاعات زیادی کسب کنید.

در جواب سوال کلاس خیاطی برم یا آرایشگری؟ با ما همراه باشید.

مزایا و معایب انتخاب کلاس خیاطی

تصور کنید که می توانید هر لباسی که به آن فکر می کنید را بدوزید! با یادگیری خیاطی از شر لباس های تکراری خود خلاص می ‌شوید و برای رفتن به هر میهمانی و یا حتی به بیرون از منزل، می تواند لباس های متنوع بپوشید. تنها کافی است در دوره های مختلف دوخت لباس مانند، دوره شلوار دوزی و یا دوره مانتو دوزی فابرا شرکت کنید تا به سرعت به مهارت کافی دست پیدا کنید. انتخاب کلاس خیاطی به شما کمک می‌ کند به مزیت های زیر دسترسی پیدا کنید.

  1. برای شروع یادگیری خیاطی به هزینه زیادی نیاز ندارید؛ دوره های آموزش خیاطی معمولا مقرون به صرفه هستند.
  2. شما می توانید از هنر و خلاقیت خود استفاده کنید و مدل های جدیدی در لباس هایی که می دوزید ابداع کنید.
  3. با داشتن مهارت کافی در زمینه خیاطی، می ‌توانید به یک درآمد بسیار مناسب دسترسی پیدا کنید.
  4. اگر بتوانید مدرک دوره خیاطی را بگیرید، قادر خواهید بود از وام های خود اشتغالی برای شروع و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
  5. اگر سفارش دوخت یک لباس را بگیرید می توانید بدون عجله و با یک برنامه ریزی دقیق، هر زمان فرصت داشتید لباس را بدوزید.
  6. در صورتی که لباس مورد نظر مشتری شما در حین دوخت آسیب ببیند می توانید به راحتی هزینه آن را حساب کنید و مشتری ضرر مالی نخواهد کرد و یا آسیبی به او وارد نخواهد شد. 

البته باید بگوییم یادگیری خیاطی نسبت به یادگیری آرایشگری زمان بیشتری نیاز دارد و باید تمرینات زیادی انجام دهید تا به آن مسلط شوید.

مزایا و معایب انتخاب کلاس های آرایشگری

  1. اگر برای شروع کار کلاس آرایشگری را انتخاب کرده باشید، باید به این موضوع دقت کنید که برای راه اندازی کسب و کار خود به سرمایه بالایی نیاز دارید. شما حداقل باید بتوانید یک سالن آرایشی و یا یک میز در یک سالن زیبایی اجاره کنید.
  2. نسبت به خیاطی مدت زمان کمتری طول خواهد کشید تا به ترفند های اولیه آرایشگری مسلط شوید.
  3. اگر در خلال کار برای مثال رنگ کردن مو و یا کوتاهی مو مشتری با مشکلی مواجه شوید، ممکن است مشتری به شدت از دست شما ناراضی شود و شکایت کند زیرا به او ضرر جانی و یا آبرویی رسیده است و این موضوع برای شما ممکن است سنگین تمام شود.
  4. کار کردن با مواد شیمیایی ممکن است در طولانی مدت برای سلامت شما مضر باشد. برای مثال افرادی که در سالن های ترمیم و درمان موهای آسیب دیده کار می کنند و یا افرادی که در سالن های کاشت و ترمیم ناخن فعالیت می کنند با مواد شیمیایی زیادی سر و کار دارند که برای سلامت آن ها مضر است.

با این اوصاف به شما توصیه می کنیم با شرکت در کلاس های خیاطی در آموزشگاه خیاطی در غرب تهران، به یادگیری خیاطی مشغول شوید و از آسیب هایی که در طولانی مدت آرایشگری به جسم شما وارد می کند، در امان باشید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/VwrQe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر