دستمزد خیاط برای دوخت مانتو چقدره؟ (سال 1402)

دستمزد خیاط برای دوخت مانتو چقدره؟ (سال 1402)

سایر علی فرجامی

دستمزد خیاط برای دوخت مانتو چقدر است؟

متوسط دستمزد دوخت مانتو در سال 1402، 500 هزار تومان است. حداقل دستمزد برای مانتوی خیلی ساده 150 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون تومان برای موارد خیلی خاص خواهد بود، البته شاید بیشتر هم شود.

طرح پارچه های مانتو و همچنین مدل های موجود در بازار ممکن است که نظر شما خیلی جلب نکند و همچنین ممکن است به دلیل موقعیت شغلی خود، نتوانید طرح مناسب را پیدا کنید. برای همین یک پارچه خیلی زیبا و خاص یا متناسب با شرایط کاری خود را خریداری می کنید تا با آن مانتو مورد علاقه تان را بدوزید و یا در دوره مانتو دوزی و دوره شلوار دوزی فابرا شرکت کرده اید و خودتان خیاط هستید. 

حال یک پرسش به وجود می آید؛ هزینه دستمزد خیاط برای دوخت مانتو چقدر است؟ چه عواملی در قیمت دوخت مانتو تاثیرگذار هستند؟ این پرسشی است که با جزئیات در ادامه توضیح داده ایم. پس با فابرا همراه باشید.

عوامل موثر دستمزد خیاط مانتو

موارد زیر بر قیمت گذاری در دستمزد دوخت خیاط مانتو تاثیرگذار هستند:

  1. کارگاه خیاطی در کجا قرار دارد؟ در کارگاه های خیاطی که در مناطق گران شهر قرار دارند، دستمزد خیاط برای دوخت مانتو بیشتر خواهد بود.
  2. خیاط در کجا کار می کند؟ اگر شما به یک مزون برای دوخت مانتو مراجعه کنید، نسبت به بقیه مکان ها باید هزینه بیشتری را بپردازید. برای آن هایی که در پاساژ های بورس خیاطی کار می کنند، هزینه به مراتب کمتری خواهید پرداخت. در آخر، آن هایی که در منزل کار می کنند، دستمزد خیاطی مانتو کمتری دریافت خواهد کرد. پس نوع فعالیت خیاط در قیمت اثر دارد.
  3. پیچیدگی طرح چقدر است؟ هرچه پیچیدگی و ریزه کاری طرح بیشتر باشد، دستمزد خیاط برای دوخت مانتو هم بیشتر خواهد بود. برای اینکه پیاده سازی چنین طرحی هم سخت است و هم به زمان زیادی نیاز دارد.
  4. جنس پارچه چیست؟ جنس پارچه چیزی است که در نگاه اول شاید تاثیری نداشته باشد؛ اما باید گفت که دوخت بعضی پارچه ها سخت است و هم نیاز به تجهیزات پیشرفته تر و قوی تری دارد. برای مثال، دوخت مانتو با پارچه چرم نسبت به پارچه معمولی سختی بیشتر و چرخ خیاطی خاصی نیاز دارد.
  5. کاربرد مانتو چیست؟ دوخت مانتو مجلسی نسبت به دوخت مانتو شلوار اداری یا حتی مانتو معمولی هزینه بیشتری دارد. این هم به دلیل پیچیدگی در طرح و نیاز به وسایل خاص تری است.
  6. تعداد مانتو چقدر است؟ دستمزد خیاط برای دوخت مانتو تک نسبت به تعداد بیشتر است. حالا تعداد می تواند چند عدد مانند دو یا سه یا حتی سری دوزی باشد.

آیا می توان هزینه دوخت مانتو را کمتر کرد؟

بله. اگر خودتان بدانید که چگونه مانتو بدوزید، می توانید هزینه دوخت را صفر کنید؛ اما بهتر است که از قبل دوره مانتو دوزی و دوره شلوار دوزی را بگذرانید. البته گذراندن دوره این مزیت را هم برای شما دارد که بعدها خودتان هم می توانید کارگاه خیاطی راه اندازی کنید و کسب درآمد داشته باشید. آموزشگاه خیاطی فابرا دارای دوره های تخصصی مربوطه است تا علاوه بر یادگیری، به شما در راه اندازی چنین کسب وکاری کمک کند. 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/Vbm9e
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر