درآمد خیاطی در ترکیه چقدر است؟

درآمد خیاطی در ترکیه چقدر است؟

سایر علی فرجامی

درآمد خیاطی در ترکیه را می توان جز درآمدهای تضمینی در این کشور قرار داد. خیاطی یکی از شغل های خوب در کشور ترکیه است، زیرا به دلیل سرآمد بودن صنعت مد و پوشاک در این کشور، تقاضای زیادی برای لباس های سفارشی و لباس های تولید انبوه به خصوص لباس عروس وجود دارد. ترکیه دارای سابقه طولانی در زمینه تولید پارچه و طراحی و مد است که همین موضوع منجر به بازاری متنوع و رقابتی، برای خیاطان شده است.

درآمد خیاطی در ترکیه چند لیر است؟

وقتی صحبت از درآمد خیاطی در ترکیه به میان می ‌آید، نمی توانید انتظار داشته باشید که ما به همه افراد یک عدد ثابت را به عنوان دستمزد و درآمد توصیه کنیم؛ زیرا عوامل مختلفی وجود دارند که باعث بالا پایین شدن درآمد افراد مختلف در حرفه خیاطی می شوند. این عوامل عبارت هستند از:

  1. موقعیت مکانی محل خیاطی فرد
  2. سطح مهارت فرد خیاط
  3. تجربه فرد خیاط
  4. نوع مشتریان فرد خیاط: برخی از مشتریان از درآمد بالایی برخوردار هستند و برای آن ها فرقی نمی کند دستمزد خیاط چقدر است، اما برخی دیگر به دنبال خیاط های با اجرت کار پایین می گردند.
  5. نوع لباس انتخابی فرد: افرادی که برای دوخت لباس مجلسی به خیاط مراجعه می کنند معمولا باید دستمزد بیشتری نسبت به افرادی که برای دوخت لباس های معمولی به خیاط مراجعه می کنند بپردازند.
  6. شهرت خیاط 

بر اساس برخی گزارش ها و آمارهای موجود در کشور ترکیه، متوسط درآمد یک خیاط در این کشور بسته به عواملی که ذکر شد می تواند از 2000 تا 5000 لیر ترکیه در ماه متغیر باشد.

میانگین درآمد سالانه خیاط بر اساس تجربه

0-2 سال 21,400 لیر
2-5 سال 28,660 لیر
5-10 سال 42,400 لیر
10-15 سال 49,200 لیر
15-20 سال 56,060 لیر
+20 سال 57,820 لیر

عوامل تاثیر گذار بر درآمد خیاطی در ترکیه

عوامل تاثیر گذار بر درآمد خیاطی در ترکیه

مواردی که می تواند بر درآمد خیاطی در ترکیه تأثیر بگذارد عبارت هستند از:

  1. محل خیاطی در کشور ترکیه: خیاطانی که در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و ازمیر کار می کنند ممکن است مشتریان بیشتری داشته باشند و درآمد بالاتری نسبت به کسانی که در مناطق روستایی کار می کنند داشته باشند.
  2. سطح مهارت و تجربه: خیاطانی که دوره های آموزش خیاطی را گذرانده اند و در مهارت ‌های خیاطی، تجربه و دانش بهتری نسبت به پارچه‌ ها و سبک ‌های خیاطی مختلف دارند، ممکن است بتوانند خدمات گران ‌تر و سفارشی‌ تری ارائه دهند که در این صورت می ‌توانند مشتریانی با درآمد بالاتر را جذب کند.
  3. نوع مشتریان: خیاط هایی که با مشتریان رده بالا، مانند افراد مشهور، مدیران تجاری، یا سیاستمداران کار می کنند، ممکن است نسبت به کسانی که با افراد عادی کار می کنند هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند.
  4. شهرت: خیاط هایی که از نظر کیفیت، قابلیت اطمینان و خدمات مشتری شهرت خوبی دارند، ممکن است بتوانند هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند و مشتریان تکراری بیشتری را جذب کنند.

به طور کلی، خیاطی می تواند یک شغل سودآور و پر درآمد در کشور ترکیه باشد، به ویژه برای کسانی که علاقه مند به حوزه مد و پوشاک هستند و اهمیت به کیفیت و رضایت مشتری برای آنها مهم است در این حوزه پیشرفت زیادی خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/eoy0N
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر