مزون خیاطی چیست؟

مزون خیاطی چیست؟

سایر علی فرجامی

در  جامعه امروز که مد و فشن از اهمیت بالایی برخوردار است، یکی از شغل هایی که بیشتر رواج پیدا کرده مزون ها هستند. در حقیقت پیش تر افراد برای داشتن لباس خاص یا لباسی که مد نظرشان باشد، سراغ خیاط می رفتند اما در چند سال اخیر مزون ها بازار مخصوص خود را رونق بخشیدند و مشتریان بیشتری را به خود جذب کردند.

مزون خیاطی چیست؟

مزون (Mazon) کلمه ای است با ریشه فرانسوی و به معنای خانه است. در زبان فارسی عموما مزون به مکانی گفته می شود، که لباس هایی با طراحی خاص و مطابق با دنیای مد و فشن به مشتریان ارائه می شود. گفتنی است که مزون به انگلیسی Fashion House شناخته می شود و این کلمه ای است که معنی واقعی مزون را می دهد.

قطعا همه شما سلبریتی هایی که در جشن ها و فستیوال های جهانی و جشنواره های کشوری شرکت می کنند را دیده اید، اکثر آن ها لباس هایی متفاوت با آنچه در بوتیک ها و مغازه های سطح شهر است می پوشند و حتی برای آن ها طراحی منحصر به فرد صورت گرفته، یا عروسی که می خواهد لباس عروسش متمایز از لباس های دیگر باشد و مهمانان حاضر در عروسی را به وجد بیاورد، طرح لباس او بصورت اختصاصی در مزون ها دوخته خواهد شد.

مزون خیاطی چیست

چه کسی می تواند یک مزون خیاطی داشته باشد؟

آیا برای داشتن مزون الزاما باید آموزش خیاطی دیده باشم؟ آیا باید طراحی لباس خوانده باشم؟

پاسخ ما به این سوالات خیر است، شما می توانید صرفا یک سرمایه گذار باشید و نیروی کار ماهر مانند طراح لباس و خیاط استخدام کنید. اما برای اینکه بتوانید بهتر با نیروی متخصص خود و مشتریان ارتباط برقرار کنید، بهتر است دانش و اطلاعات کافی و به روز در زمینه مد و لباس و فشن داشته باشید. جهت کسب آگاهی و آموزش، ما به شما آموزشگاه خیاطی در جنت آباد فابرا را پیشنهاد می کنیم که سابقه زیادی در این زمینه دارد.

انواع مزون خیاطی

با گسترش فضای وب و دیجیتال مارکتینگ و وسیع تر شدن کسب و کار های مجازی، مزون ها هم از این قاعده مستثنی نبودند و برخی از افراد مزون های آنلاین را راه اندازی کردند. بنابراین در حال حاضر مزون ها به دو صورت حضوری و آنلاین در حرفه خود مشغول هستند. اگر می خواهید نمونه ای از یک مزون، که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین فعالیت می کند را مشاهده کنید، مجموعه فابرا نمونه بارز این موضوع است.

مزون ها هم می توانند اختصاصی و تفکیک شده کار کنند و هم می توانند فقط در یک زمینه کار کنند، برای مثال مزون عروس، مزون لباس های مجلسی، مزون مانتو و مزون های شخصی دوزی نمونه هایی از مزون های اختصاصی هستند.

معایب و مزایای مزون خیاطی

معایب و مزایای مزون خیاطی

تعداد مشتریان مزون ها نسبت به مغازه ها و بوتیک های معمول سطح شهر خیلی محدود است، اما در عوض مشتریان مزون ها مشتریانی خاص پسند هستند و بابت مد و لباس، هزینه بسیار بیشتری پرداخت می کنند.

هزینه لباس در مزون ها کاملا متفاوت با بوتیک ها است، چون لباس هایی که در مزون ها موجود است، تعدادشان محدود است و یا حتی اختصاصی هستند و از متریال و مواد مرغوب تهیه شده اند، بنابراین مشتری باید هزینه کاملا متفاوتی را پرداخت کند.

مزون ها باید در مکان هایی شیک و بزرگ تاسیس شوند.

افرادی که مزون دارند، نسبت به افرادی که بوتیک یا مغازه یا حتی کارگاه خیاطی دارند، باید هزینه بیشتری برای تبلیغات پرداخت کنند. از روش های مرسوم تبلیغ در بین مزون داران، می توان به تبلیغات خاص در فضای مجازی، تبلیغات محلی مانند اس ام اس و کاتالوگ و تبلیغات دهان به دهان مشتریان اشاره کرد.

راز های موفقیت یک مزون خیاطی

برای پیشرفت و موفقیت در زمینه مزون داری، باید به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

  • با توجه به نوع مشتریان، روش تبلیغاتی درست را انتخاب و برای آن هزینه کنید، تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید و اعتبار خودتان را افزایش دهید.
  • تمایز و تفاوتی آشکار بین تولیدات شما با سایر مزون ها و مغازه های سطح شهر باشد، چرا که مشتریان شما به دنبال متفاوت بودن هستند.
  • برای ارائه محصولات به مشتریان، زمان خاصی را در نظر بگیرید و در تمامی زمان ها ارائه محصولات نداشته باشید (البته بستگی دارد که حضوری فعالیت دارید یا آنلاین و در کدام شاخه فعالیت می کنید.)
  • رقبا و سایر مزون ها را تحلیل کنید و در مزون خودتان ابتکار و خلاقیتی متمایز از رقبا نشان دهید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/V5kk4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر