میکاپ عروس چیست؟+عکس

میکاپ عروس چیست؟+عکس

لباس عروس محمد صفریان

انتخاب نوع آرایش یکی از مهم ترین آیتم ها برای عروس خانم ها محسوب می شود. شب عروسی برای همه دختر خانم ها شبی خاص محسوب شده و دوست دارند در آن شب همانند ملکه بدرخشند. در نتیجه تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند در آن شب بهترین خود باشند و با عکس های خود خاطراتی همیشگی خلق کنند. از این رو آرایش شب عروسی از مهم ترین موارد هر تازه عروسی به حساب می آید. 


فابرا در این مقاله سعی دارد تا با ارائه برخی اطلاعات نقشی در بهبود بهترین شب زندگی شما عزیزان ایفا کند. توصیه می شود تا پایان این مطلب با فابرا همراه باشید.

 

 

مجموعه ی فابرا دارای بهترین و متنوع ترین لباس های عروس می باشد. برای مشاهده صفحه اینجا کلیک کنید.

 

میکاپ چیست؟

 


میکاپ گونه ای از آرایش صورت بوده که به رفع عیوب صورت پرداخته و موجب زیباتر شدن چهره افراد می گردد. میکاپ با استفاده از رنگ ها بر فرم ها تاکید نداشته و تنها به چهره رن می دهد.


میکاپ عروس چیست؟

 


میکاپ عروس به میکاپی گفته می شود که در شب عروسی بر روی چهره عروس پیاده شده و ظرافت بیشتری دارد. این فیلد از جمله فیلد های هنری بوده که بسیاری از بانوان در آن مشغول به کار بوده و نیازمند تجربه و مهارت زیادی می باشد. می توان گفت این سبک آرایش، تنها روی چهره عروس اعمال می شود و به دلیل بالا بودن مهارت آرایشگر، تفاوت چشمگیری را در فرد ایجاد می کند. از آنجایی که این هنر با خلاقیت توام است، سبک ها و مدل های زیادی از میکاپ عروس را می توان در جهان و حتی در کشورمان ایران مشاهده کرد. معمولا با توجه به علاقه شخصی عروس و با توجه به چهره و میمیک صورت او، یکی از سبک های آرایش انتخاب شده و در شب عروس، روی صورت و چهره او پیاده سازی می گردد.
 

 

انواع میکاپ صورت

 


در هر سبک از میکاپ صورت، رنگ های آرایشی با تناسب خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال آرایش و میکاپ عربی بهشکلی غلیظ صورت میگیرد در حالی که آرایش اروپایی ساده و طبیعی می باشد. شما می بایست با دانستن شاخصه های هر یک از میکاپ ها و سلیقه و تم مراسم خود، شکل میکاپ خود را انتخاب کنید.


 فابرا در ادامه به بیان مختصری در مورد هر یک از سبک های آرایشی می پردازد. با ما همراه باشید.

 

مجموعه ی فابرا دارای بهترین و متنوع ترین لباس های عروس می باشد. برای مشاهده صفحه اینجا کلیک کنید.


1-    سبک کلاسیک

 


معمولا در این سبک لب ها به رنگ قرمز در آمده و در ناحیه چشم ها از خط چشم های مشکی متناسب با سایه های ملایم استفاده می گردد. هم چنین در این سبک از رژ گونه استفاده شده و تاکید اصلی بر روی چشم ها و لب می باشد. 
 

 

2-    سبک شرقی

 


در میکاپ با استایل شرقی، روی استفاده از رنگ های شاد و سر زنده بسیار تاکید می شود. در واقع استفاده از رنگ های شاد در لب و چشم ها بدون محدودیت بوده و شما مجاز هستید قانون سبک کلاسیک را زیر پا بگذارید. معمولا استفاده از رنگ های شاد و گرم مانند قرمز، بنفش، زرشکی، سرخابی، قهوه ای و ... در این نوع میکاپ خیلی زیاد به چشم میخورد.
 

 

3-    سبک اروپایی یا لایت

 


میکاپ عروس در طول روز باید ماندگار و یکدست باشد. اخیرا، سبک آرایشی لایت یا اروپایی یا اصطلاحا طبیعی در میان دختران و عروسها ترند شده است. معمولا دخترانی که به صورت روزانه صورت خود را آرایش نمی‌کنند ولی میخواهند در شب عروسی خود رویایی و همراه با کمی تغییرات دیده شوند از این سبک آرایش بهره می گیرند. در سبک اروپایی برای عروس ها از مقداری ریمل، برق لب رنگی (هلویی یا صورتی)، سایه های خنثی و مات و کرم پودرهای مات و به رنگ پوست استفاده می شود. میکاپ طبیعی به گونه ای است که گویی آرایش نکرده اید و هدف رسیدن به یک چهره بیعیب و نقص و ایده آل می باشد.
 

 

4-    سبک ژاپنی

 


مدل آرایش ژاپنی یکی از زیرمجموعه های سبک های شرقی است که برای زیرسازی صورت از رنگ های روشن تر از پوست یا همرنگ با آن استفاده می گردد. برای آرایش چشم ها در تمام ناحیه پلک از سایه های تیره مانند دودی استفاده شده و به حالت کشیده فید می شود. مژه مصنوعی مناسب برای این سبک آرایش، مژه های ریسه ای کم پشت با گوشه های بلند است. همچنین برای رژلب از رنگ های شاد به کار برده شده و ناحیه گونه ها به شکل نامحسوسی رژگونه زده می شوند. 
 

 

5-    سبک عربی یا خلیجی

 


در کشورهای عربی، میکاپ و آرایش مخصوص خلیجی که غالبا بسیار غلیظ است، مورد استفاده قرار می گیرید. برای این مدل آرایش ابتدا باید کرم پودر رنگ پوست، زده شود. برای روشن کردن زیر چشم و ابرو از رنگ روشن بهره می گیرند. در این سبک مدل ابرو ها بسیار حائز اهمیت است. از دیگر شاخصه های سبک عربی، چشم ها هستند. چشم ها معمولا با خط چشم های مشکی و تیره آرایش شده و استفاده از سایه چشم به وفور دیده می شود.
 

 

مجموعه ی فابرا دارای بهترین و متنوع ترین لباس های عروس می باشد. برای مشاهده صفحه اینجا کلیک کنید.

 

6-    سبک مصری

 


در میکاپ مصری، آرایش چشم به شدت مورد توجه قرار می گیرد و در آن باید دو خط چشم در بالا و پایین چشم ها به موازی هم کشیده و گوشه انتهایی آن که به اندازه یک بند انگشت امتداد دارند، در نهایت به هم رسیده و بسته می شوند. هم چنین استفاده از رنگ های مسی، طلایی، بژ در آرایش های مصری مرسوم هستند. 
 

 

7-    سبک هندی

 


یکی از جذاب ترین و خاص ترین انواع مدل های آرایش دنیا، سبک آرایش و میکاپ هندی  است. در این سبک از آرایش، با استفاده از یک کرم پودر مایع که یک درجه روشن تر از رنگ پوست است را بر روی صورت پخش می کنند. سپس برای مات کردن پوست، پودر سفید را به کار می برند. در مدل میکاپ هندی، آرایش چشم باید بسیار سبک باشد. نیازی به سایه رنگی نیست، بلکه عمق بخشیدن به چشم ها اهمیت دارد. از همین رو برای داشتن آرایش هندی، با یک مداد سیاه داخل و بالا و پایین چشم را سیاه کرده و یک خط نه چندان بلند روی پلک بالایی در خط مژه ها طراحی نمایید.
 

 

برخی نکات در رابطه با میکاپ عروس

 


1-    میکاپ خود را پیش از عروسی تست کنید.

 


توصیه می شود چند هفته پیش از مراسم با آرایشگر خود صحبت کرده و از او بخواهید میکاپ مورد نظرتان را روی صورتتان تست کند. در این زمان هر آنچه در مورد شکل میکاپ خود دوست دارید را با او هماهنگ کرده و از او بخواهید تا رنگ های متفاوت را روی صورتتان امتحان کند.


2-    در روز تست میکاپ، حتما سفید بپوشید.

 


در روز تست میکاپ حتما لباس سفید بپوشید تا بتوانید آرایش های متفاوت را با لباس سفید دیده و متوجه شوید آرایش های متفاوت در کنار لباس سفید چگونه است. 
 

 

3-    سبک میکاپ عروسی را خودتان انتخاب کنید.

 


روز عروسی، روزیست که در زندگی هر فردی جایگاه ویژه داشته و عکس و فیلم های آن روز برای همیشه خاطره انگیز خواهد بود. در نتیجه اگر آرایش روز مراسم مطابق میل شما نباشد، برای همیشه روی دلتان خواهد ماند. همان طور که پیشتر گفته شد آرایش های متفاوت و سبک های میکاپی گناگونی وجود دارد و شما می توانید با کمی جستجو و سرچ در اینترنت و شبکه های اجتماعی ، میکاپ مطابق سلیقه خود را پیدا کرده و از آرایشگر خود بخواهید همان گونه که دوست دارید شما را میکاپ کند.


4-    برای آرایش از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید.

 


یکی از مهم ترین توصیه ها در مورد میکاپ عروس این است که حتما از لوازم آرایشی مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. لوازم آرایش بی کیفیت نه تنها موجب بد دیده شدن چهره شما در عروسی می شوند؛ بلکه با داشتن مواد نامرغوب و فیک می توانند مشکلات و بیماری های پوستی را هم برای شما ایجاد کنند. روز عروسی یک روز خاص و به یادماندنی بوده و یک آرایش با کیفیت می تواند این روز را به به رویایی ترین شکل خود مبدل کند.
 

 

5-    رنگ ابرو فراموش نشود.

 


رنگ ابروهایتان را با رنگ موهای خود هماهنگ کنید و قسمت های خالی ابروهایتان را پر کنید. هیچ گاه ابروها را نتراشید و یا آنها را زیادی پهن و باریک نکنید. هر قدر ابرو طبیعی تر باشد عروس زیباتر خواهد بود؛ پس طوری به ابروها فرم دهید که با چشم ها و صورتتان هماهنگ گردد.
 

مجموعه ی فابرا دارای بهترین و متنوع ترین لباس های عروس می باشد. برای مشاهده صفحه اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/V17Z4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر