آموزش خیاطی با الگوی آماده+عکس

آموزش خیاطی با الگوی آماده+عکس

آموزشی محمد

یکی از مهم ترین و البته وقت گیرترین کارها در خیاطی الگوکشی ست. اکثر روش های آموزش خیاطی از گذشته تا کنون هم بر اساس کشیدن الگو و انجام محاسبات دقیق و گاهی پیچیده هستند و همین مسائل باعث می شود بسیاری از علاقه مندان به خیاطی یادگیری این هنر ارزشمند را به تاخیر انداخته یا به کل کنار بگذارند. اما مدت هاست که راه حل خوبی برای این مشکل هم ارائه شده تا همه بتوانند بدون دردسر لباس دلخواه خود را با صرفه جویی در زمان و بدون نیاز به الگو کشیدن با الگوی آماده بدوزند.

 

 

الگوی آماده چیست؟

 


رسم الگو در خیاطی یک مهارت مستقل و تخصصی ست که لازم است با دقت و حساسیت بالا انجام شود. این کار زمان زیادی از خیاط ها می گیرد و برای افراد مبتدی هم کار لذت بخشی نیست. در عوضْ وجود الگوهای آماده و از پیش رسم شده به شما کمک می کند تا در زمان کمتری لباس بدوزید و از محاسبات و رسم دقیق الگو بی نیاز باشید. آکادمی آموزش خیاطی فابرا در این مقاله به بررسی جوانب مختلف استفاده از الگوهای آماده ی خیاطی در بازار پرداخته و مزیت های این روش را به شکما خواهد گفت.  


الگوی آماده میانبری برای خیاطی کردن است. رسم الگو فرایندی حوصله سر بر و دلسردکننده برای خیاط های مبتدی ست که به تازگی تصمیم به یادگیری خیاطی یا ادامه ی آن به صورت حرفه ای گرفته اند. علاوه بر این کوچکترین بی دقتی یا خطا در رسم الگو شکل لباس و تنخور آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان گفت الگوی آماده لطف بزرگی در حق خیاط های لباس بوده است. 
 

 

با جایگزینی الگوهای آماده به جای رسم الگوهای دستی، الگوهای آماده ی انواع یقه، آستین و سایر قسمت های یک لباس در سایز استاندارد و اصلاح شده سرعت عمل و دقت در خیاطی نیز افزایش یافت و خیاط های خبره از روی این الگوهای آماده بخش های مختلف لباس های گوناگون را برش داده و برای دوخت آماده می کنند. اغلب این الگوهای آماده با جدول سایزبندی استاندارد ارائه می شوند تا همه چیز دقیق و حساب شده انجام شود. با استفاده از الگوهای آماده ی خیاطی تنها کافی ست هر یک را روی پارچه قرار داده و برش بزنید. 


نکته ی قابل توجه در مورد الگوهای آماده این است که هرکدام از الگوهای آماده ی استاندارد در فرایندی طولانی و پس از بارها آزمون و خطا و اصلاح و اندازه گیری ها و بررسی های دقیق اندام های مختلف آماده شده اند تا نتیجه ی مطلوب و رضایتمندانه ای در پایان کار ارائه دهند.  
 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

 

چه کسانی می توانند از الگوهای آماده استفاده کنند؟

 


یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از الگوهای آماده ی خیاطی ساده بودن روش استفاده از آن هاست. شما با هر میزان دانش و در هر مرحله ای از یادگیری خیاطی باشید می توانید از الگوی آماده استفاده کنید. استفاده از الگوی آماده برای افراد مبتدی که تازه آموزش خیاطی دیده اند می توانند به آن ها انگیزه ی بیشتری برای ادامه ی راه و حرفه ای شدن بدهد. 


بیشترین استفاده از الگوهای خیاطی مربوط به خیاطان حرفه ای و تولیدی های بزرگ لباس است که نیاز دارند حجم زیادی از لباس ها را در مدت زمان محدود آماده و به بازار عرضه کنند. برخی مزون های پرفروش نیز در ایام نوروز برای تهیه ی لباس مشتریان از الگوهای آماده استفاده می کنند تا در زمان کوتاه تعداد لباس بیشتری آماده کنند. 
 

 

نکات مهم در استفاده و خرید الگوهای آماده ی خیاطی

 


در خرید الگوی آماده ی خیاطی توجه کنید الگوهای آماده با متد خیاطی شما سازگار باشند. به عنوان مثال اگر آموزش خیاطی با متد مولر را گذرانده اید، الگوی آماده ی متد فرانسوی یا گرلاوین به کار شما نخواهد آمد و ممکن است شما را نا امید کند.


نکته ی دیگر که هنگام خرید الگوی آماده باید به آن توجه کنید جدول سایزبندی الگوهای آماده است. قبل از اقدام به دوخت لباس با استفاده از الگوی آماده دقت کنید جدول سایزبندی الگوی آماده ی خریداری شده را با اندازه های لباسی که قصد دوخت آن را دارید تطبیق دهید تا در اندازه ی بخش های مختلف لباس بعد از دوخت مشکلی بوجود نیاید. 


بعضی از الگوهای آماده ی خیاطی که در بازار یا فضای مجازی به فروش می رسند استاندارد نیستند. برای خرید الگوی آماده حتما از افراد معتبر و قابل اطمینان خرید کنید تا هزینه ای که پرداخت می کنید هدر نرود. آکادمی تخصصی آموزش خیاطی فابرا می تواند در این زمینه به شما راهنمایی های لازم را ارائه کند و در تهیه ی انواع الگوهای آماده ی خیاطی شما را یاری دهد. بهتر است با مشاوره گرفتن از افراد مجرب در این حوزه کار را به متخصص آن واگذار کنید. 
 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

 

مزایای استفاده از الگوی آماده ی خیاطی

 


استفاده از الگوهای آماده ی خیاطی در بسیاری از آموزشگاه های خیاطی رایج است و به جای شروع آموزش خیاطی با آموزش نحوه ی رسم الگو با متدهای سنتی خیاطی، اساتید خیاطی در ابتدا روش استفاده از الگوهای آماده را آموزش می دهند. به این ترتیب هنرجویان طی فرایند یادگیری استفاده از الگوهای آماده، به تدریج روش رسم الگوی دستی را نیز می آموزند و این کار برای آن ها راحت تر می شود. برخی مزیت های دیگر استفاده از الگوهای آماده ی خیاطی را در اینجا بخوانید:


* سرعت بخشیدن به فرایند دوخت لباس


* روش استفاده ی آسان و درک ساده برای همه


* نتیجه ی مطلوب


* صرفه جویی در مصرف پارچه و جلوگیری از هدر رفتن آن


* افزایش بازدهی در مدت زمان کوتاه و در نتیجه افزایش درآمد


* قابل استفاده برای هربار دوخت (چندبارمصرف)
 

 

همه ی آنچه باید در مورد استفاده از الگوهای آماده بدانید را مزون فابرا به شما گفت تا برای یادگیری خیاطی درنگ نکنید و هرچه زودتر در بهترین آکادمی خیاطی ثبت نام کنید و از مزایای یادگیری این هنر ارزشمند بهره مند شوید. آکادمی آموزش خیاطی فابرا بهترین فرصت برای یادگیری خیاطی زیر نظر اساتید برجسته است که بهترین روش یادگیری خیاطی را متناسب با شرایط شما ارائه می دهد. برای یافتن پاسخ سوالات خود در مورد برگزاری کلاس های حضوری یا خرید دوره های آموزش خیاطی آنلاین فابرا همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید. 

 

مجموعه فابرا با بیش از 35 سال سابقه در طراحی و تولید لباس های بانوان دارای بهترین و به روز ترین متود خیاطی می باشد. برای مشاهده آموزشگاه اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NEqXN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر