انتخاب لباس عروس برای افراد قد بلند + اشتباهات و تجربیات

 انتخاب لباس عروس برای افراد قد بلند + اشتباهات و تجربیات

لباس عروس نوین مارکتینگ

از نظر تیپ بدنی، افراد قد بلند معمولا دارای مزایای بیشتری بوده و طبیعتا حق انتخاب بیشتری برای خرید گزینه‌های مناسب‌تر دارند. این موضوع در مورد انتخاب و خرید لباس عروس برای افراد قد بلند نیز صادق است. در واقع اگر قدتان بلند است؛ همه نگاه‌ها به شما دوخته خواهد شد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت سر خود را بالا نگه دارید؛ شانه‌ها را به عقب بیندازید؛ و از تمامی لحظات جشن عروسی خود لذت ببرید. با این وجود حتی در افراد قد بلند نیز خرید لباس عروسی نیازمند توجه به نکات خاصی است. در این نوشته علاوه بر بررسی این نکات، 20 مدل مختلف از لباس عروس مناسب افراد قد بلند را به شما معرفی کرده‌ایم.

مهم‌ترین نکات خرید لباس عروس برای عروس‌های قدبلند

همان‌طور که اشاره کردیم؛ انتخاب لباس عروس برای افراد بلند قد واقعا سخت نیست. در واقع بیشتر لباس‌ها، از جمله لباس عروس، برای افرادی با میانگین قد 175 سانتی‌متر طراحی شده‌اند. بنابراین هرچه به این عدد نزدیک‌تر باشید؛ طبیعتا شانس پوشیدن لباس‌های بیشتری را خواهید داشت. البته در محاسبه این عدد می‌توانید روی ارتفاع پاشنه کفش عروس نیز حساب باز کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه شش نکته برای خرید لباس عروس برای افراد قد بلند ارائه شده است؛ که ممکن است برای شما مفید باشد.

 سفارش دوخت لباس عروس

یک ایده عالی برای عروس‌های قدبلند، سفارش دوخت لباس عروس است. این نکته به‌خصوص برای افرادی با قد بسیار بلندتر از متوسط حیاتی‌تر است. در واقع مزون‌های لباس عروس بهتر می‌توانند یک لباس عروس سفارشی برای شما طراحی کنند؛ که متناسب با اندازه‌های خاص شما باشد. شاید این تنها راهی باشد که بتوانید از تناسب کامل لباس عروس خود مطمئن شوید. البته توجه داشته باشید که در این صورت همه چیز به انتخاب یک مزون لباس عروس حرفه‌ای و باتجربه بستگی دارد. به عبارت دیگر فراموش نکنید که فروش لباس عروس یک کار تخصصی است؛ و بهترین مکان برای خرید و سفارش این لباس، یک مزون لباس عروس معتبر و باسابقه است.

در نظر گرفتن ارتفاع پاشنه

قبل از خرید لباس عروس، قد پاشنه کفش خود را تعیین کنید؛ تا ببینید به چه مقدار طول اضافی روی ژپون لباس عروس و دامن آن نیاز دارید. به‌طور معمول کفش‌های پاشنه بلند استاندارد دارای ارتفاع 3 اینچ (7.5 سانتی‌متر)، 5 اینچ (12.5 سنتی‌متر) یا 7 اینچ (18 سانتی‌متر) هستند. به عنوان تجربه در نظر داشته باشید که اگر بین دو گزینه با ارتفاع مختلف تردید دارید؛ بهتر است گزینه بلندتر را انتخاب کنید. در واقع افزایش طول دامن با افزودن لبه به آن، ساده‌تر از کوتاه کردن آن است. به‌خصوص اگر قصد خرید یا اجاره لباس عروس آماده را دارید؛ این نکته مهم‌تر نیز می‌شود.

لباس عروس برای افراد قد بلند

 سبک‌ها و سیلوئت‌های مناسب عروس قد بلند

به طور کلی افراد قد بلند با پوشیدن سبک‌های زیر، بسیار زیبا به نظر می‌رسند:

  • سیلوئت غلافی یا ستونی. این مدل لباس‌های عروس از بالاتنه تا لبه پایینی آن به یک اندازه ادامه دارد. این مدل‌ها نه گسترده می‌شوند؛ و نه بیش از حد می‌چسبند. این سیلوئت‌ها را می‌توان در بخش یقه، با طراحی بدون بند و یا با یقه عمیق و V شکل کامل کرد. اغلب عروس‌های قد بلند با این مدل‌ها فوق‌العاده زیبا به‌نظر می‌رسند.

  • سیلوئت خط A. البته لباس عروس‌های طراحی شده بر اساس این سیلوئت، تقریبا برای هر قد و قواره‌ای مناسب به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل این گزینه می‌تواند یک لباس عروس مناسب برای افراد قد کوتاه هم باشد. یک سیلوئت خط A کلاسیک در قسمت بالاتنه باریک و از بالای کمر به سمت پایین به شکل حرف A گسترده می‌شود. این لباس را به افراد بلند قدی که در به تناسب اندام خود اطمینان ندارند؛ به عنوان یک گزینه مطمئن توصیه می‌کنیم.

  • سیلوئت لباس مجلسی. هر چه قدتان بلندتر باشد؛ بهتر می‌توانید دامن بزرگ و روان لباس عروس‌های با سیلوئت لباس مجلسی را تحمل کنید. به عبارت دیگر عروس‌های ریزه‌اندام را دامن بزرگ این مدل‌ها محو خواهد کرد؛ اما یک عروس قد بلند با این لباس، مانند یک مدل در صحنه‌ای مهم به‌نظر می‌رسد. در عمل نیز یک عروس قد بلند به‌راحتی می‌تواند حجم این لباس را کنترل کرده و بدون خستگی از جشن خود لذت ببرد.

لباس عروس برای افراد قد بلند

سبک‌ها و سیلوئت‌های نامناسب عروس قد بلند

اگرچه عروس‌های قد بلند گزینه‌های بیشتری نسبت به عروس‌های کوتاه قد دارند؛ اما برخی مدل‌های لباس عروس وجود دارند؛ که بهتر است با احتیاط به سمت آنها بروند. هرچند این حرف کاملا اشتباه است که بگوییم یک عروس قد بلند به هیچ‌وجه نمی‌تواند این مدل‌ها را بپوشد؛ اما باید در مورد متناسب بودن آن با دقت و احتیاط بیشتری تصمیم بگیرد.

  • یقه بدون بند یا یقه عریض. گاهی اوقات یقه بدون بند یا یقه عریض می‌تواند عرض شانه‌های پهن را کمتر کند؛ در حالی که افراد قد بلند به دلیل قد خود، نیازمند شانه‌ها پهن‌تر هستند. به همین دلیل معمولا فرم دل‌پذیری در افراد قد بلند ایجاد نمی‌کند.

  • کمر افتاده. در این مدل‌ها کمر زیر خط طبیعی قرار دارد. بنابراین می‌تواند بالاتنه شما را بلندتر نشان دهد. نتیجه این انتخاب باریک‌تر به‌نظر رسیدن شانه‌های شماست. در نتیجه سعی کنید اگر قدی بیش از 175 سانتی‌متر دارید؛ به سمت این انتخاب نیز نروید.

  • خطوط عمودی. اگر عروسی بلند قد و بسیار لاغر هستید؛ از خطوط عمودی مانند خطوط موجود در لباس عروس با سیلوئت غلافی اجتناب کنید. در مقابل به دنبال لباسی باشید که توهم بصری وجود انحنا را ایجاد کند. از طرف دیگر اگر شما یک عروس قد بلند و با تیپ بدنی پر پیچ‌وتاب هستید؛ خطوط عمودی را در آغوش بگیرید. چراکه آنها می‌توانند شما را لاغرتر نشان دهند. البته توجه کنید که این نکته در مورد انتخاب لباس عروس سایز بزرگ نیست.

  • یقه بسته. سعی کنید بالاتنه خود را با یقه بسته به سمت بالا و آستین بلند، بلندتر نشان ندهید. به همین ترتیب، اگر گردن، شانه یا ترقوه استخوانی دارید؛ بهتر است از مدل یقه‌ای خارج از شانه یا یقه هالتر خودداری کنید.

خرید لباس عروس بدون بند

اگر شما یک عروس بسیار قد بلند هستید (منظور قدی بیش از 180 سانتی‌متر است.) به کمی پارچه بیشتر و خیاطی اضافی نیاز دارید. در واقع همان‌طور که یک عروس ریزه‌اندام ممکن است به یک لباس عروس مناسب برای افراد قد کوتاه نیاز داشته باشد؛ احتمالا شما نیز به یک گزینه خاص نیاز خواهید داشت.

گاهی قد شما ممکن است فقط در پاهای شما نباشد. در عمل وقتی قد شما در تنه است و بالاتنه بلندی دارید؛ پوشیدن لباس عروس بدون بند کار مشکلی است. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه لباس اصلی خود را سفارش دهید؛ یک لباس بدون بند آماده را تست کنید. یک مشکل معمول افراد با تنه بلند هنگام پوشیدن لباس بدون بند، حفظ پوشش سینه‌هاست. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که لباس مدنظر در این زمینه مشکلی ندارد؛ باید هنگام پرو دست خود را به‌طور کامل به سمت بالا ببرید. اگر مشکلی احساس نمی‌کنید؛ یعنی همه چیز خوب است. در مقابل اگر احساس می‌کنید که لبه لباس روی سینه فشار می‌آورد؛ مزون شما احتمالا باید آن را بلندتر طراحی کند.

لباس عروس برای افراد قد بلند

اکسسوری‌ها

حتی اگر لباسی پر زرق‌وبرق و غنی از جزئیات پیدا نمی‌کنید؛ همیشه می‌توانید با انتخاب اکسسوری‌های مناسب به ظاهری خیره‌کننده برسید. از آنجایی که یک زن قد بلند می‌تواند بدون زحمت اضافه، ظاهری جسورتر داشته باشد؛ گزینه‌های گسترده‌تری برای اکسسوری‌های عروس خود خواهد داشت. یک گردن‌بند به گردن چسبیده و  گوشواره‌های لوستری دراماتیک و بلند برای افراد قد بلند دیدنی به‌نظر می‌رسد.

در نهایت به عنوان یک عروس قد بلند، در انتخاب لباس عروس برای قدبلندها طیف وسیعی از گزینه‌های فوق‌العاده پیش روی شما قرار دارد. از لباس‌های عروس با سیلوئت پری دریایی شیک گرفته تا لباس‌های پرنسسی کلاسیک. در واقع برای این قد و بالا، تقریبا هر برشی عالی به نظر می‌رسد. در نتیجه این انتخاب فقط به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

بهترین مدل‌های لباس عروس برای افراد قدبلند در سال 2022

هنگام انتخاب و سفارش لباس عروس برای افراد بلند قد، تقریبا همه چیز به نفع آنها پیش خواهد رفت. از مدل لباس مجلسی بلند گرفته تا کفش، این افراد می‌توانند به دنبال هر چیزی که می‌خواهند بروند؛ و مطمئنا در مهم‌ترین روز زندگی خود درخشیده و زیبا به‌نظر می‌رسند. یک عروس قد بلند می‌تواند بیشتر طرح‌های لباس عروس را بپوشد؛ از لباس‌های رسمی گرفته تا لباس عروسی با جزئیات زیاد، تا سیلوئت‌های ساده.

اگر تیپ بدنی ساعت شنی دارید؛ باید به سراغ لباس عروسی به سبک پری دریایی بروید. به این ترتیب پیچ‌وتاپ خود را به شکلی مناسب نشان خواهید داد. همچنین لباس عروس‌هایی که به شکل حرف A طراحی شده‌اند؛ برای خانم‌های قدبلند کاملا مناسب هستند. در نهایت عروس‌های قد بلند و لاغر می‌توانند به خود اجازه ایجاد یک طرح حجیم‌تر، دامن پف‌دار و بسیاری از اکسسوری‌های تزیینی را بدهند؛ که در سراسر لباس عروس وجود دارد.

با وجود همه این توضیحات، هیچ کاری به اندازه دیدن مدل‌های مختلف لباس عروس در تن مدل‌های قد بلند، شما را به گزینه‌های مناسب نزدیک نمی‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید تجربه بیشتری در این زمینه داشته و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید؛ بهتر است مدل‌های زیادی در این زمینه را ببینید. بنابراین بدون هیچ مقدمه‌ای شما را به تماشای 20 مدل جذاب از انواع لباس عروس مناسب افراد بلند قد دعوت می‌کنیم.

لباس عروس برای افراد قد بلند

اگر قد بلند ناشی از بالاتنه بلند باشد؛ انتخاب این لباس عروس اجازه می‌دهد تا با تغییر ارتفاع محل شروع دامن، تعادل خوبی بین بالاتنه و پایین‌تنه ایجاد شود. 

لباس عروس برای افراد قد بلند

اگر به دنبال یک لباس عروس ساده هستید؛ این گزینه مینیمال و طراحی شده از پارچه ساتن، برای افراد قد بلند، با بالاتنه لاغر و ظریف انتخاب خوبی است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

پوشیدن لباس عروس با یقه پوشیده و آستین بلند برای افراد قد بلند کمی پر ریسک به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر بالاتنه نسبتا بزرگی دارید؛ این طراحی می‌تواند به ظریف‌تر نشان دادن شما کمک کند.

لباس عروس برای افراد قد بلند

این لباس مجلسی بلند یک گزینه عالی برای افراد بسیار لاغر و تقریبا قد بلند است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

همان‌طور که گفته شد؛ یقه‌های V شکل و کشیده شده به سمت پایین، بهترین انتخاب برای بالاتنه یک لباس عروس بلند است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

قد بلند اجازه می‌دهد تا کنترل خوبی روی دامن‌های سنگین و حجیم داشته باشید. این مدل همچنین کمر شما را باریک‌تر نشان می‌دهد.

لباس عروس برای افراد قد بلند

در اینجا هم یقه V شکل کشیده شده به سمت پایین و سیلوئت پری دریایی کار خود را کرده تا بهترین لباس عروس برای قد بلند و در عین حال تیپ بدنی پر پیچ‌وتاب باشد.

لباس عروس برای افراد قد بلند

به‌طور کلی لباس مجلسی بلند با سیلوئت ستونی انتخابی مطمئن و همیشه مناسب برای عروس‌های قدبلند است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

برای افراد بسیار قد بلند، دامن‌های گسترده و پف‌دار، روشی عالی برای ایجاد تعادل در طول است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

اگرچه لباس‌های بدون بند و دکلته گزینه مطمئنی برای عروس‌های قدبلند نیستند؛ اما در صورتی که به درستی طراحی شوند؛ می‌توانند انتخابی عالی باشند.

لباس عروس برای افراد قد بلند

پارچه توری در همه حال جذاب است. توری استفاده شده در دامن این مدل با داشتن حاشیه‌ای هماهنگ و زیبا، نقطه عطف آن است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

هیچ طرحی مانند سیلوئت پری دریایی و طرح پشت باز، نمی‌تواند به جذابیت یک عروس قد بلند کمک کند.

لباس عروس برای افراد قد بلند

استفاده از تور نازک در بالاتنه این مدل، کمک کرده است که بدون نگرانی از کنترل این لباس ظاهرا بدون بند، آن را به عنوان لباس عروس انتخاب کنید.

لباس عروس برای افراد قد بلند

به کار بردن گلدوزی‌های نقره‌ای در بالاتنه، به همراه آستین بندی، این مدل را به گزینه‌ای کلاسیک برای عروس‌های بلندقد تبدیل کرده است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

این لباس گزینه‌ای جذاب برای ورود به دنیای بلند‌قدها است. اگر اندامی ریزه دارید؛ پوشیدن این لباس به ضمیمه یک کفش پاشنه بلند، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

لباس عروس برای افراد قد بلند

تورهای چند لایه در دامن و پشت بند دکمه‌ای مهم‌ترین ویژگی‌های این لباس عروس جذاب است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

دامن دنباله‌دار می‌تواند نقطه تفاوت لباس عروس شما در هر شرایطی باشد؛ همچنین این دامن می‌تواند تعادل طولی و عرضی بیشتری به افراد قد بلند بدهد.

لباس عروس برای افراد قد بلند

اگر به دنبال یک گزینه رسمی و در عین حال ساده هستید؛ پوشیدن این لباس عروس کم‌ترین دردسر را برای شما خواهد داشت.

لباس عروس برای افراد قد بلند

یک گزینه زیبای دیگر با سیلوئت پری دریایی، تور عروس بلند و گل‌دوزی‌های خاص بالاتنه که به سمت پایین‌تنه کشیده شده است.

لباس عروس برای افراد قد بلند

اگر قد تنه شما به میزانی بلند است که نمی‌توانید ریسک پوشیدن لباس بدون بند را بپزیرید؛ انتخاب این سبک که با توری شفاف، در یقه و آستین طراحی شده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در پایان فراموش نکنید که شما به عنوان یک عروس قدبلند، بهترین گزینه برای هر لباس عروسی هستید؛ بنابراین بهتر است بدون استرس و نگرانی، تنها بر اساس سلیقه و خواست خود، به انتخاب لباس عروس برای افراد قد بلند بپردازید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/LVb7N
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر