لباس مادر عروس و داماد در مراسم عقد + عکس

لباس مادر عروس و داماد در مراسم عقد + عکس

لباس عقد محمد صفریان

مراسم عقد یکی از مهم‌ترین مراسم مذهبی است که در آن با حضور نزدیکان و اقوام، عروس و داماد به یکدیگر می پیوندند. پوشش مادرعروس و داماد نیز در این مراسم اهمیت فراوانی دارد و باید با توجه به آداب و سنن خانواده‌ها انتخاب شود. 

 

مراسم عقد به عنوان یکی از مهم ترین مراسم زندگی هر زوج جوان، حضور نزدیکان و بستگان را می طلبد و لباس مادر عروس و داماد در این مراسم نقشی اساسی ایفا می کند.


انتخاب لباس مادر عروس و داماد برای مراسم عقد باید با توجه به فرهنگ و سنت خانواده، مذهب و محل برگزاری مراسم صورت پذیرد. 


لباس باید بارعایت اصول مذهبی و فرهنگی طراحی گردیده و با آداب مراسم مطابقت داشته باشد. در اکثر مراسم‌ها، برای خانم‌ها پوشش کامل بدن و برای آقایان پوشش معمولی و مرسوم مد نظر قرار می‌گیرد. 

 

شما می‌توانید لباس مناسب خود برای انواع مراسم‌ها را در
 فروشگاه مزون فابرا سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید
اینجا کلیک بکنید

 

 

نکات مربوط به انتخاب لباس مادر عروس و داماد

 

 

برای انتخاب لباس مادر عروس و داماد، نیاز است که به چند نکته توجه شود. 

 

•    سبک مراسم

 


اولین نکته، تطابق لباس با فرمالیته‌ی مراسم است. در صورتی که مراسم عقد رسمی برگزار می‌شود، لباس‌های رسمی و شیک با رنگ‌های تیره و جذاب مناسب هستند. اما در صورتی که مراسم عقد غیررسمی است، لباس‌های ساده و خنک با رنگ‌های روشن‌تر و مناسب فصل بهترین گزینه می‌باشند.
 

 

•    تطابق با خصوصیات مادر عروس و داماد

 


نکته‌ی دوم، تطابق لباس با سن و شخصیت مادر عروس و داماد است. باید به مادران عروس و داماد توصیه شود که لباسی انتخاب کنند که با سن و شخصیت آن‌ها سازگار باشد. در صورتی که مادرعروس و داماد جوان هستند، لباس‌های مدرن و شیک با رنگ‌های جذاب و مناسب فصل بهترین گزینه هستند. اما در صورتی که مادر عروس یا داماد پابه سن گذاشته‌اند، لباس‌های ساده و با کلاس با رنگ‌های تیره و زیبا مناسب‌ترند.
 

 

•    تطابق لباس دو مادر با یکدیگر

 


نکته‌ی سوم، تطابق لباس مادر عروس و داماد با هم است. باید توجه داشت که لباس مادر عروس و داماد با هم تطابق داشته باشند. در صورتی که لباس مادر عروس رنگی است، لباس مادر داماد نیز باید رنگی باشد و برعکس.
 

 

•    تم مراسم

 


نکته‌ی چهارم، تطابق لباس مادر عروس و داماد با تم مراسم است. باید به این نکته توجه داشت که لباس مادر عروس و داماد با تزئینات مراسم سازگار باشد. در صورتی که تزئینات مراسم با رنگ‌های روشن هستند، لباس‌های با رنگ‌ روشن و سبک مناسب‌تر هستند. اما در صورتی که تم مراسم با رنگ‌های تیره است، لباس‌های با رنگ‌های تیره بهترین گزینه هستند.
 

 

•    تناسب با فصل و آب و هوا

 


نکته‌ی پنجم، این که پارچه و مواد مورد استفاده در دوخت لباس باید متناسب با فصل و آب و هوا و محل  برگزاری مراسم باشد.

 

مراسم عقد علاوه بر عروس و داماد، حضور والدین آنها را نیز می طلبد. لباس والدین در این مراسم نقش بسیار مهمی ایفا می کند و نماد شایستگی و شأن آنهاست. والدین داماد و عروس با انتخاب لباس های مناسب و متناسب با مناسبت عقد فرزندانشان، اهتمام خود را نسبت به این مراسم مهم نشان می دهند . 

 

مراسم اصیل ازدواج ایرانی + عکس

 

خلاصه‌ی مطالب 

 

 

•    انتخاب لباس مادران عروس و داماد در مراسم عقد باید با توجه به فرهنگ ، سنت و مذهب خانواده انجام پذیرد. در طراحی لباس باید شئونات مذهبی و فرهنگی خانواده‌ها مد نظر قرار گیرد. 
 

 

•    رنگ لباس مادر عروس و داماد معمولا باید با رنگ لباس‌های دیگر بانوان خانواده و تم مراسم همرنگ باشد تا موزونیت و هماهنگی در مجلس ایجاد شود. 

 

•    پارچه و مدل لباس مادر عروس و داماد باید متناسب با فصل و آب و هوای مراسم باشد.
 

 

•    لباس مادر عروس معمولا شامل دامن ، پیراهن یا مانتوی بلند است. لباس پدر داماد شامل کت و شلوار یا شلوار و جاکت است.

 

•    مادر عروس لباسی زیبا و شایسته انتخاب می کند که با لباس عروس هماهنگ باشد. 


•    لباس‌های مادر عروس و مادر داماد بایستی باهم تطابق داشته باشند. 


•    یکی‌دیگر از عوامل مهم، تطابق لباس با سن و شخصیت مادر عروس و داماد است.
 

 

•    انتخاب لباس مناسب والدین در مراسم عقد نشان از اهتمام آنها به اهمیت این مناسبت دارد و نقش مؤثری در موفقیت مراسم ایفا می کند. 

 

امیدواریم این مجموعه نکات و راهنمایی‌ها در انتخاب لباس مناسب مادر عروس و داماد مفید واقع شوند. انتخاب لباس مناسب آنها در مراسم عقد نشان از توجه و احترام آنها به این مراسم مهم خواهد بود. همینطور انتخاب لباس‌های خوش‌ساخت و متناسب با فرهنگ و سنت خانواده‌ها، می‌تواند زیبایی و شکوه مراسم عقد را به اوج خود برساند.

 

همچنین شما هم‌اکنون بصورت رایگان می‌توانید از خدمات مشاورین ما در مزون فابرا برای اجاره‌ی لباس عروس، طراحی لباس عروس و دیگر خدمات مجموعه بهره‌مند شوید. 

 

به‌همین منظور اینجا کلیک نمایید
 

 

 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/NDbJe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر