ترفندهای خیاطی با دست + 10 ترفند مهم

ترفندهای خیاطی با دست + 10 ترفند مهم

سایر علی فرجامی

خیاطی از آن دست هنرهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. همه افراد فکر می کنند برای شروع به کار باید چرخ خیاطی خریداری کنند و مشغول به کار شوند. اما شاید برایتان جالب باشد که شما می توانید با سوزن و نخ های رنگی شروع به دوخت و دوز نمایید. البته در این سبک خیاطی شما نمی توانید لباس های مجلسی بدوزید. لباس های آماده ای به شما داده می شود و با استفاده از ترفندهایی باید تغییراتی را بر روی پارچه یا لباس ها اعمال کنید. به طور مثال اگر بخواهید در دوره شلوار دوزی شرکت کنید باید بتوانید با استفاده از نخ و سوزن بر روی برخی شلوارها طرح هایی را ایجاد کنید. ما در این جا ترفندهای خیاطی با دست را خدمتتان معرفی می نمایبم. 

تعمیر جوراب های سوراخ با دوخت طرح گل

دیگر لازم نیست جوراب های سوراخ را دور بیندازید. با نخ های قرمز و سبز می توانید بر روی قسمت پاره شده گلدوزی کنید. پیشنهاد ما این است که طرح های ساده را بر روی قسمت آسیب دیده پارچه یا جوراب تمرین کرده و بدوزید. البته در مورد جوراب های پارازین هیچ کاری نمی توان انجام داد.

دوخت زیگزاگ بر روی مانتو

دوخت زیگ زاگ بر روی مانتو

مانتوهای مجلسی دارای نقش و نگارهای بسیار زیادی هستند. ولی شما می توانید یک مانتو ساده را به مانتو مجلسی تبدیل کنید. برای اجرای دوخت زیگ زاگ بر روی دور مچ ها و لبه بالا تنه، می توان از یک مانتو ساده شروع کرد. دور یقه، دور آستین ها، لبه جیب برای زیگ زاگ دوزی بسیار ایده آل هستند. اگر علاقه مند به خیاطی هستید و تمایل دارید در دوره مانتو دوزی شرکت کنید، آموزش های مرتبط با دوخت انواع مانتوهای مجلسی به شما آموزش داده خواهد شد.

لحاف دوزی عروس

بسیاری از عروس خانم ها ترجیح می دهند یک دست لحاف شیک ساتن مروارید دوزی شده در جهیزیه خود داشته باشند. برای تزئینات لحاف عروس مروارید دوزی، روبان دوزی، سرمه دوزی و منجوق دوزی را باید آموزش ببینید. پیاده سازی و اجرای گل های برجسته بر روی لحاف با استفاده از هنرهای دستی است. البته شما باید روحیه هنری داشته باشید. می توانید از طرح های موجود در اینترنت کمک بگیرید و یا خودتان به طور ذهنی طراحی کنید.

کوک زدن پارچه برش شده برای دوخت

بسیاری از خیاطان برای اینکه بتوانند به طور بسیار صاف کار دوخت را با چرخ خیاطی آغاز نمایند، لبه های پارچه را کوک می زنند. در ابتدا باید بر روی پارچه خط صافی را با صابون خیاطی ایجاد کرد و بعد آرام شروع به کوک زدن کنید. این کار با نخ خیاطی و سوزن انجام خواهد شد. اندازه کوک ها در اینجا مهم نیست. زیرا دوخت نهایی با چرخ خیاطی انجام می شود. کوک زدن از ترفندهای خیاطی با دست بوده که در تمامی روش های دوخت کاربرد دارد. 

دوخت دندان موشی

دوخت دندان موشی یکی از ترفندهای خیاطی با دست

برای ساخت انواع گیف های نمدی این روش دوخت کاربرد بسیار زیادی دارد. اگر علاقمند به درست کردن عروسک ها و طرح هایی با پارچه های نمدی هستید ودر منزل چرخ خیاطی ندارید، پیشنهاد می کنیم لبه های پارچه را با دوخت دندان موشی مزین کنید. از موارد کاربرد دوخت دندان موشی می توان به کیف دوزی، ساخت جامدادی های نمدی، ساخت جا سوزنی پارچه ای، گیف نمدی یادبود عروس، ساخت گل نمدی اشاره کرد. 

دوخت دندان خرگوشی

یکی دیگر از ترفندهای خیاطی با دست، دوخت دندان موشی برای پارچه های چرمی است. برای دوخت جا کارتی های چرمی، سیم جمع کن موبایل، کیف های دستی زنانه و مردانه چرمی از این روش دوخت استفاده خواهد شد. همچنین می توانید انواع جاسوئیچی های چرمی را با دوخت دندان خرگوشی طراحی نمایید. 

ایده های دیگر ترفندهای خیاطی با دست

  • دوخت دکمه با روش های مختلف و نخ های رنگی
  • دوخت نامرئی
  • تعمیر لباس های سوراخ شده با ایجاد اشکالی زیبا توسط نخ وسوزن
  • دوخت انواع نوارهای گل برجسته بر روی جا نماز با نخ و سوزن

خیاطی با دست برای مبتدیان و کسانی که به هنرهای دستی علاقه دارند و سرمایه ای برای شروع به کار ندارند، بسیار پولساز است. اما شما باید برای هر کاری ترفندهایی را یاد بگیرید. آموزش خیاطی در جنت آباد این فرصت را برای شما فراهم آورده است تا آن سبکی که علاقمند هستید را توسط اساتید حرفه ای و مجرب آموزش ببینید. 
 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/Vpx5V
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر