آیا خیاطی شغل خوبی است؟ + مزایا و معایب

آیا خیاطی شغل خوبی است؟ + مزایا و معایب

سایر علی فرجامی

فعالیت در شغل و حرفه ای که به آن علاقمند هستید، قدرت بازدهی و خلاقیت شما را در انجام کار بالا خواهد برد. بسیاری از افراد به شغلی که در آن مشغول هستند علاقه ای ندارند و همین امر باعث می شود که نتوانند افق های پیشرفت را مقابل خود مشاهده نمایند. خیاطی از آن دست مشاغلی است که با سرمایه کم برای خانم ها می تواند از آن دست مشاغل پولسازی باشد که قابل پیشرفت است. به همین دلیل در پاسخ به این سوال که آیا خیاطی شغل خوبی است باید گفت اگر علاقه داشته باشید، قطعا شغل خوبی خواهد بود. در ادامه با مزایا و معایب خیاطی آشنا خواهیم شد.

امکان کار در منزل برای خانم ها از مزایای شغل خیاطی

یکی از مزایای شغل خیاطی امکان کار در منزل بوده و بسیاری از خانم ها می توانند از این راه کسب درآمد کنند. قبول سفارشات تولیدی ها نیز یک گزینه بسیار مناسب برای کسب درآمد در منزل است. دوخت شلوار، لباس نوزادی، مانتو، شومیز، تونیک، پالتو، پافر دوزی، دوخت سیسمونی، دستمال آشپزخانه، ملحفه بالشت و تشک از جمله گزینه های کار در منزل توسط شغل خیاطی بوده که می تواند منجر به درآمد بالایی شود. 

همچنین با ترمه دوزی، منجوق دوزی، کارهای تزئینی بر روی لباس و انواع بالشت و روتختی نیز می توان در خانه کسب درآمد کرد. معمولا کارهای دست ساز مشتریان خاصی دارد و اگر تخصص خود را در این زمینه افزایش دهید، با تدریس و آموزش نیز درآمدتان چند برابر خواهد شد.

امکان توسعه کسب و کار یکی از مزایای خیاطی

امکان توسعه کسب و کار از مزایای شغل خیاطی

پس از یادگیری مهارت های کامل خیاطی امکان شخصی دوزی و سری دوزی برای شما فراهم فراهم خواهد گشت. شما می توانید بر روی یک حوزه تمرکز نموده و از این راه کسب درآمد کنید. به طور مثال دوخت لباس عروس و تاسیس مزون امکان توسعه کسب و کار را برای افراد ایجاد نموده است. اگر این امکان فراهم باشد تا بر روی برندینگ سرمایه گذاری کرد، می توانید شعب مختلفی را در شهرها تاسیس نمایید. اما در شروع کار صرفا باید بر افزودن تجارب خود متمرکز شوید.

پشت میز نشینی در ساعات طولانی از معایب شغل خیاطی

آن دسته از خیاطانی که صرفا در دوخت لباس عروس به صورت تخصصی کار می کنند، باید اصول پشت میز نشینی را به خوبی فرا گیرند. مزون های اجاره لباس عروس دارای خیاط دائمی هستند و اگر شما دوست دارید در آینده خیاط لباس عروس شوید باید در گام اول برای سلامت چشم و بدن خود ارزش قائل باشید. البته باید متذکر شویم که خیاطی لباس عروس نیاز به تجربه فراوانی دارد و حداقل یک سال زمان می برد تا شما در کار خود حرفه ای شوید. 

عضلات پشت بر اثر خم شدن های طولانی مدت تغییر شکل داده و ممکن است حالت انحنا به خود بگیرد. در این حالت به مهره های گردن و کمر فشار وارد شده و فرد به بیماری دیسک گردن مبتلا خواهد شد. 

سردرد و آسیب به چشم در صورت دریافت سفارش زیاد

سردرد و آسیب به چشم در صورت دریافت سفارشات زیاد 

اگر به خود استراحت ندهید و دائم مشغول دوخت و دوز باشید، قطعا چشم هایتان ضعیف خواهد شد و باید از عینک استفاده کنید. خیاطی کردن در ساعات پایانی شب و داشتن خواب ناکافی منجر به سردردهای تنشی و عصبی خواهد شد. برای این دسته از خیاطان پیشنهاد می شود کارآموز و یا دستیار استخدام کنند. 

انتخاب بهترین آموزشگاه برای یادگیری حرفه خیاطی

اگر بتوانید در یک آموزشگاه مجرب و زیر نظر اساتید برجسته این حرفه را آموزش ببینید، آنگاه می توانیم با صراحت بگوییم که خیاطی شغل خوبی است. شیوه آموزش اساتید و روش های اصولی خیاطی می تواند انگیزه مضاعفی را در هنرجویان ایجاد نماید. آموزشگاه خیاطی در جنت آباد تهران به آموزش خیاطی در شاخه های مختلف مقدماتی، پیشرفته، دوخت لباس عروس و انواع لباس مجلسی پرداخته است. با شرکت در کلاس های آموزشی می توانید توانایی های خود را برای ورود به عرصه طراحی دوخت محک بزنید. 

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4ywzV
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر