لوازم مورد نیاز خیاطی صنعتی چیست؟

لوازم مورد نیاز خیاطی صنعتی چیست؟

سایر علی فرجامی

لوازم مورد نیاز برای خیاطی صنعتی

خیاطی صنعتی به شیوه ای از دوخت انواع البسه گفته می شود، که در حجم بسیار وسیع در حال انجام است. کارگاه های خیاطی بزرگ و تولیدی ها از چرخ های صنعتی و تجهیزات بسیار خاصی برای دوخت لباس تاکنون استفاده نموده اند، حتی اتو کشی در خیاطی صنعتی با خیاطی خانگی بسیار متفاوت است. در ادامه با تجهیزات خیاطی صنعتی آشنا خواهیم شد.

چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی

سرعت دوخت در آن ها بسیار بالا بوده و دارای مدل های متنوعی هستند. چرخ خیاطی صنعتی در 4 مدل پایه بلند، بدون بازو، پایه سیلندری و پایه مسطح در بازار به فروش می رسد. بسته به نوع تولیدی و نوع لباس های مورد دوخت، یک یا چند مورد از آن ها باید خریداری شود. البته باید به این لیست چرخ پاکدوز یا پاکدوز صنعتی را نیز اضافه کنیم، که برای دوخت کت و شلوار و انواع البسه مردانه بسیار مورد نیاز است. لازم به ذکر است که برای دوخت انواع لباس مجلسی زنانه نیز چرخ پاکدوز کاربرد بسیار زیادی دارد. گفتنی است که شما برای دوختن شلوار، نیاز به شرکت در دوره شلوار دوزی آکادمی فابرا دارید، که بصورت کامل به شما آموزش می دهند.

چرخ های صنعتی خاصی برای دوخت لباس نوزاد و لباس زیر ساخته و تولید شده اند، که کار نازک دوزی را با دقت هر چه تمام انجام می دهند.

دستگاه پلاتر

دستگاه پلاتر خیاطی

این دستگاه با استفاده از قلم های رنگی، به کار طراحی الگو بر روی کاغذ می پردازد. در خیاطی صنعتی امکان الگو کشی دستی وجود ندارد و الگو با استفاده از این دستگاه کشیده خواهد شد و این دستگاه جزو وسایل مورد نیاز خیاطی مبتدی نیست.

کار قرار دادن الگو بر روی پارچه و برش نیز توسط کاتر های برقی انجام می شود. در دوخت برخی لباس ها قیچی برای برش کاربرد دارد، اما برای برش لباس زیر قطعا باید کاترهای صنعتی را مورد استفاده قرار داد. 

دستگاه لویس

دستگاه لویس

برای دوخت پارچه های چرمی از دستگاه لویس استفاده می شود. همانطور که مطلع هستید، پارچه های چرم بسیار حساس هستند و برای نازک کردن لبه چرم، عمل لویس کاری را جهت دوخت بهتر در نظر می گیرند.

تولیدی های دوخت پالتو چرمی مردانه و زنانه و انواع کیف های چرمی زیاد با این دستگاه سروکار دارند.

ریسه نخ خیاطی بزرگ

ریسه های نخ خیاطی بسیار بزرگ

نخ خیاطی صنعتی با نخ های خیاطی خانگی تفاوت زیادی در حجم و اندازه دارد، ولی به لحاظ کیفیت و جنس برابری می کنند. نخ های خیاطی را باید در پایه های بلندی قرار داد تا کار دوخت را سریع تر کند.

ریسه های نخ خیاطی که برای دوخت پارچه های چرمی، کت و شلوار، دوخت پتو و تجهیزات مربوط به خواب استفاده می شود، با یکدیگر متفاوت هستند.

میز خیاطی

برای دوخت صنعتی نیاز به میز خیاطی در ابعاد و اندازه بسیار بزرگ است. میزهای خیاطی صنعتی دارای پایه های قابل تنظیم هستند و برای تمامی دوخت ها کاربرد دارند. 

همانطور که می دانید، برای دوخت لازم است تا کلیه تجهیزات و لوازم خیاطی صنعتی در دسترس دوزنده قرار بگیرد و کار کردن بر روی میز های خیاطی بزرگ این امکان را برای فرد فراهم می کند.

نور 

برای اینکه روند دوخت خود را بهتر مشاهده کنید، نیاز دارید تا با چراغ های خیاطی و با نور ال ای دی کار کنید. در خیاطی خانگی از چراغ مطالعه استفاده می شود. اما برای خیاطی صنعتی به نور بسیار بیشتر و با کیفیت تری احتیاج دارید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4Ar5e
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر