حقوق خیاط در تولیدی چقدر است؟

حقوق خیاط در تولیدی چقدر است؟

سایر علی فرجامی

امروزه خیاطی یکی از مهمترین عرصه های دنیای مد محسوب می شود، که علاوه بر جنبه هنری، به عنوان یک صنعت درآمدزا نیز شناخته می شود. با گذشت زمان و با روشن شدن اهمیت این صنعت، نیاز به جذب نیروی انسانی خبره در این حرفه برای برندها و مزون ها و تولیدی ها افزایش یافت. علاوه بر این تعداد آموزشگاه های خیاطی نیز افزایش یافت.

اکنون این صنعت یا هنر جزء مهمی از تحول ماده خام دو بعدی یا همان پارچه، به محصول سه بعدی یا همان لباس محسوب می شود.

اهمیت رشته خیاطی رو به افزایش است؛ زیرا بخش بزرگی از هویت و محبوبیت برند بستگی به طراحی، تولید، تسلط و مهارت خیاطان آن مجموعه دارد. زیرا هر چقدر هم که طرح دارای نوآوری، خلاقیت و منبع الهام غنی باشد، تا زمانی که کار دوخت آن لباس به خوبی انجام نشود، زیبایی و کیفیت آن لباس به چشم نمی آید. شما نیز می توانید در آموزشگاه خیاطی در جنت آباد تهران شرکت کنید.

حتما الان این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که حقوق خیاط در تولیدی چقدر است که شغلی پر درآمد محسوب می شود. اگر تا آخر مقاله با ما همراه باشید به پاسخ این سوال نیز می پردازیم.

چگونه وارد کار خیاطی شویم؟

بعد از پایان سال اول دبیرستان اگر قصد دارید رشته خیاطی را به صورت تخصصی یاد بگیرید، می توانید در کار و دانش گرایش هایی مانند لباس مجلسی و عروس، زنانه دوزی، مردانه دوزی، ضخیم دوزی و... به تحصیل مشغول شوید یا در فنی و حرفه ای رشته طراحی و دوخت را انتخاب کنید. 

همچنین علاقه مندان به این رشته با هر سن و میزان تحصیلاتی می توانند در یکی از آموزشگاه های معتبر خیاطی که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کنند، مانند آموزشگاه خیاطی فابرا دوره های مختلفی مثل دوره مانتو دوزی، لباس عروس، ضخیم دوزی و... را بگذرانند و گواهینامه های معتبر دریافت کنند.

علاوه بر همه موارد گفته شده، آموزش خیاطی به صورت استاد و شاگردی هم قابل انجام است. علاقه مندان می توانند خیاطی را به صورت تجربی از یک خیاط با تجربه و حرفه ای یاد بگیرند.

من خیاطی بلدم، حالا چه موقعیت شغلی انتخاب کنم؟

من خیاطی بلدم، حالا چه موقعیت شغلی را انتخاب کنم؟

قبل از هر چیز باید علاقه خود را پیدا کنید و بفهمید که در کدام شاخه از این رشته احساس توانایی و علاقه مندی بیشتری می کنید. زیرا خیاطی شغلی است که داشتن صبر و حوصله و علاقه حرف اول را می زند و در بازه زمانی طولانی مدت نیاز به داشتن روحیه بالا علاوه بر مهارت های دستی دارد. یکی از موقعیت های شغلی رشته خیاطی که طرفداران خاص خودش را دارد، خیاطی در تولیدی است.

خیاطی در تولیدی

یکی از رایج ترین عناوین شغلی خیاطی در تولیدی است. یک تولیدی می تواند به تهیه و دوخت انواع پوشاک مانند مانتو، شلوار، پالتو و... مشغول باشد یا فقط به تولید یک نوع لباس بپردازد، که از عوامل تعیین کننده این امر داشتن فضای کافی، لوازم خیاطی مناسب، نیروی انسانی کافی و بازار فروش می باشد. همچنین برای کار در تولیدی به شرکت در دوره شلوار دوزی نیاز پیدا خواهید کرد.

حقوق خیاط در تولیدی چقدر است؟

نمی توان برای درآمد خیاط در تولیدی یک عدد مشخص کرد زیرا در تولیدی ها شیوه های توافق و پرداخت متفاوت است. برخی از تولیدی ها با خیاطان خود به صورت ماهیانه قرارداد بسته اند و برخی به صورت درصدی یا ساعتی. مواردی مثل سرعت عمل، مهارت و تجربه نیز می توانند در دریافتی خیاط از تولیدی تاثیر گذار باشند.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/Vb69V
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر