دوخت خطی چیست؟

دوخت خطی چیست؟

سایر علی فرجامی

دوخت خطی چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید به احتمال زیاد در حال آموزش خیاطی هستید یا می خواهید در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار شوید. زیرا دوخت های خطی اغلب در تولید ها استفاده می شوند و برای دوخت درز شلوار، مانتو، پیراهن و ... به کار می رود. 

دوخت خطی رو با مثال براتون توضیح میدم که بهتر متوجه بشید؛ دوخت خطی یعنی مثلا در یک تولیدی یا کارگاه خیاطی 20 تا شلوار بهتون میدن که هر کدوم 2 تا درز داره که باید دوخته بشه. هر کدام از این درز ها یک خط محسوب میشه و شما جمعا با دوخت همه درز ها 40 تا خط زدید (دوختید) که این دوخت های خطی بصورت عددی حساب می شوند و اون کارگاه بصورت عددی برای شما حساب می کند.

دوخت خطی در تولیدی ها

کار در تولیدی ها به دو صورت انجام می شود. در حالت اول افرادی که در تولیدی مشغول هستند باید روزانه چندین لباس را به صورت کامل تحویل داده و به ازای هر لباس دستمزد جداگانه ای دریافت کنند. در این روش افراد به صورت کاملا مستقل کار می کنند و به سایر اعضا وابسته نیستند. 

اما در حالت دوم افراد مختلفی در یک ردیف قرار گرفته و هر کدام از آنها قسمتی از لباس را می دوزند. برای مثال برای دوخت یک تیشرت، یک نفر تیشرت را برش داده، نفر بعد درز دوطرف تیشرت و دو درز آستین را دوخته، نفر بعد آستین را به بدنه تیشرت متصل می کند و... تا لباس تکمیل شود. هرکدام از این افراد به دوخت خطی مشغول می شوند تا یک تیشرت به اتمام برسد و دستمزد به ازای تعداد خط هایی که توسط هر فرد دوخته می شود محاسبه می گردد. 

در این حالت افراد دستمزد بیشتری دریافت خواهند نمود. زیرا کارها در این روش سریع تر پیش می رود و افراد می توانند لباس های زیادی را تکمیل کنند. اما باید این را نیز در نظر داشت که در این روش افراد بهم وابسته هستند و اگر یک نفر سرعت العمل پایین تری داشته باشد روند کلی کار کند تر می شود.

قیمت دوخت خطی ساده

قیمت دوخت خطی ساده

قیمت دوخت خطی در تولیدی های مختلف متفاوت است و به کارفرما، میزان کار، نوع تولیدی و... غیره بستگی دارد. اما بسیاری از تولیدی ها قیمت حدود 35 الی 50 تومن به ازای هر یک خط را در نظر می گیرند.

اگر شما به کار خیاطی علاقمند هستید و می خواهید از طریق این کار کسب درآمد کنید بهتر است کار در کارگاه تولیدی را فراموش کنید. زیرا از طریق کار در تولیدی درآمد زیادی به دست نخواهید آورد. اما اگر بتوانید به یک خیاط ماهر تبدیل شوید می توانید درآمد بسیار زیادی کسب کنید.

با ثبت نام در آموزشگاه های خیاطی و گذراندن دوره های آموزشی و داشتن پشتکار می توانید به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوید. آموزشگاه خیاطی در جنت آباد و سایر مناطق تهران هستند که شهرت زیادی دارند و ساکنان تهران می توانند در دوره های آموزشی این آموزشگاه ها شرکت کنند.

شما پس از دوره های آموزشی و به دست آوردن تجربه می توانید لوازم خیاطی را تهیه نموده و سپس به کسب درآمد در این زمینه بپردازید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/VwMQ4
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر