برای شلوار چقدر پارچه لازمه؟ زنانه و مردانه

برای شلوار چقدر پارچه لازمه؟ زنانه و مردانه

آموزشی علی فرجامی

چه مقدار پارچه برای دوخت شلوار باید خریداری کرد؟ آیا میزان پارچه برای دوخت شلوار زنانه و مردانه یکسان است؟ این پرسشی است که خریداران، در هنگام تهیه پارچه شلوار می پرسند. با اینکه فرمول خیلی ساده ای وجود دارد؛ اما نکات ساده ای هستند که شما باید در هنگام خرید پارچه در نظر بگیرید. از این رو در ادامه این مطلب آموزشگاه فابرا، طریقه محاسبه پارچه مورد نیاز برای دوخت شلوار زنانه و مردانه همراه با نکات آن را برای شما نوشته ایم.

عرض پارچه مورد نیاز برای دوخت شلوار

پارچه های شلواری دارای عرض های متفاوتی هستند؛ اما در حالت معمولی، برای دوخت شلوار از پارچه با عرض 1.5 متر استفاده می شود. عرض های بیشتر هم استفاده می شوند، اما کاربرد خاص خود را دارند. در واقع بیشتر برای مدل های دمپا گشاد و خاص، دیگر عرض ها را باید تهیه کنید.

جنس پارچه شلوار

اگر قصد خرید پارچه نخی را دارید، باید چند سانت بیشتر تهیه کنید. این هم به دلیل آبرفتی است که پارچه های نخی دارند.

کاربرد و طرح شلوار

میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت شلوار عادی، 1 متر و 20 سانت است. حداکثر نصف آن هم به پارچه آستری نیاز دارید. منظورمان از دوخت شلوار عادی، همین مدل شلوارهایی است که در حالت معمولی استفاده می کنیم.
برای شلوار هایی با طرح های خاص مانند داشتن چین یا جیب های بزرگ تر، شما باید بین 10 تا 30 درصد پارچه اضافه تری را خریداری کنید. به عبارتی حداکثر 2 متر پارچه نیاز خواهید داشت. در خصوص زنانه و مردانه هم تفاوت آنچنانی وجود ندارد.
البته برای به دست آوردن متراژ دقیق، اندازه جیب و دیگر موارد اضافه را به دست آورده و بعد با 1.20 متر جمع کنید. در دوره شلوار دوزی فابرا، چگونگی تعیین متراژ پارچه برای دوخت انواع شلوار را آموزش خواهید دید.

جمع بندی

میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت شلوار 1 متر و 20 سانت است. برای طرح های خاص و بسته به آن، باید پارچه بیشتری را تهیه کنید. اگر خودتان به دنبال دوخت پارچه شلواری خودتان هستید، می توانید در دوره آموزش خیاطی فابرا شرکت کنید تا چگونگی طراحی و دوخت انواع شلوار و دیگر بلوزها را یاد بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/4abEe
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر