حقوق خیاط راسته دوز چقدر است؟

حقوق خیاط راسته دوز چقدر است؟

سایر علی فرجامی

راسته دوزی از شغل هایی است که شما می توانید آگهی استخدام آن را به تعداد زیاد سایت ها، پاساژهای تولید پوشاک و غیره مشاهده کنید. به عبارتی شغلی است که خواهان زیاد دارد؛ اما سوال اینجاست که با این میزان تقاضای بالا، حقوق خیاط راسته دوز چقدر است؟ این پرسشی است که در ادامه این مقاله فابرا توضیح داده ایم.

روش های فعالیت خیاط راسته دوز

 حقوق خیاط راسته دوز بسته به نوعی که کار می کند، می تواند متفاوت باشد:

همکاری با تولیدی و خیاطی ها

چرخکار راسته دوز می تواند برای تولیدی ها یا خیاطی ها کار کند. اصولاَ بر اساس وزارت کار به فرد حقوق داده می شود؛ البته این برای شرایطی است که توانایی فرد در ابتدا معمولی باشد. برای آن هایی که هنوز مهارتی کسب نکرده اند، شاید حقوقی هم نداده باشند؛ اما میزان حقوق خیاط راسته دوز ماهر به مراتب خیلی بیشتر است. متوسط حداکثر حقوق چرخکار و خیاط راسته دوز برابر با 15 میلیون تومان است.

فعالیت در خانه

برخی به صورت مستقل در خانه و به صورت سفارشی فعالیت می کنند. درآمد این افراد به میزان تبحر و تعداد سفارششان بستگی دارد؛ اما می توانند متوسط 10 میلیون تومان هم درآمد داشته باشند. البته این افراد می توانند هم در کنار کار اصلی خود، فعالیت های دیگری مانند دوخت مانتو مجلسی را انجام دهند. دوخت چنین مانتوهایی باعث افزایش چشمگیر درآمدشان خواهد شد.

البته فعالیت در خانه به صورت اجرت کار یا پورسانتی و درصدی است. قیمت سفارش تک که معلوم است؛ اما اصولاَ خیاط هایی که در منزل تعداد سفارش زیادی از تولیدی یا مرکزی دریافت می کنند، به صورت درصدی حساب می کنند. اینکه چند درصد حساب می شود، به توافق شما و همچنین دیگر عواملی که در ادامه نوشته ایم، بستگی دارد.

عوامل موثر بر حقوق خیاط راسته دوز

عوامل موثر بر حقوق خیاط راسته دوز

حقوق چرخکار راسته دوز به عوامل زیر بستگی دارد:

  • هرچقدر تجربه بالاتری داشته باشد، حقوق او هم بیشتر خواهد شد.
  • شهری که در آن زندگی می کنید.
  • داشتن توانایی های دیگر در کنار این کار می تواند باعث افزایش درآمد جانبی شما شود. برای مثال می توانید دوره شلوار دوزی را هم بگذرانید تا چندین توانایی داشته باشید.
  • تمیز کار کردن در خیاطی به ویژه راسته دوزی خیلی مهم است. برای اینکه راسته دوزی به دوخت صاف و یکنواخت می گویند. یک خطای کوچک در دوخت می تواند ظاهر آن قسمت را نامناسب کند.
  • هر چه ابزار خیاطی شما حرفه ای تر باشد، دوختتان تمیز تر خواهد بود. از طرفی نشان دهنده میزان تسلط شما به کار هم خواهد بود.

چگونه راسته دوزی را یاد بگیریم و حقوقمان را افزایش دهیم؟

در صورتی که قصد یادگیری راسته دوزی را دارید یا می خواهید با افزایش توانایی خود، حقوقتان را افزایش دهید، می توانید در دوره آموزش خیاطی شرکت کنید. آموزشگاه خیاطی فابرا دارای دوره های مخصوص خیاطی برای بخش های مختلف است تا به شما در افزایش توانایی و در نتیجه حقوق کمک کند. برای دریافت مشاوره و ثبت نام فقط کافی است تا با آموزشگاه تماس بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/erE24
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر