حقوق وسط کار خیاطی چقدر است؟

حقوق وسط کار خیاطی چقدر است؟

سایر علی فرجامی

اگر نگاهی به نیازمندی سایت های کاریابی مانند سایت دیوار داشته باشید، یکی از عناوین شغلی که به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارد و حقوق به نسبت خوبی هم دارد، آگهی مربوط به نیازمندی وسط کار خیاطی است که حداقل حقوق پرداختی اداره کار برای این کار حدود 6,000,000 تومان است.

اولین سوالی که در ذهن افرادی که در جستجوی شغل مناسب هستند شکل می گیرد، این است که وسط کار خیاطی کیست؟ چه وظایفی دارد؟ حقوق وسط کار خیاطی چقدر است؟

حتی ممکن است پاسخ سوالات فوق را فردی که در حال گذراندن دوره های مختلف خیاطی مانند دوره مانتو دوزی، لباس مجلسی و... است و در زمینه خیاطی فعالیت دارد، هم نداند. بنابراین بهتر است در ابتدا به تعریفی از عنوان شغلی وسط کار در خیاطی بپردازیم. بعد از آن به سوالات دیگر مانند حقوق وسط کار خیاطی چقدر است پاسخ دهیم.

به چه کسی وسط کار گفته می شود؟

در محیط صنعتی مد و پوشاک یک عنوان شغلی با نام وسط کار وجود دارد، که این شخص وظایف کوچک اما مهمی را بر عهده دارد و حضورش در محیط کار ضروری است. آوردن نخ ها و وسایل مورد نیاز خیاط، جا به جا کردن طاقه های پارچه، دسته کردن لباس های دوخته شده، علامت گذاری و لیبل زدن، سر نخ زدن تکه های پارچه ها و حتی گاهی بسته بندی لباس های آماده شده وظایفی هستند که همگی بر عهده وسط کار خیاطی است.

همان طور که از تعاریف بالا متوجه شدید، یک وسط کار خیاطی لازم نیست دوره های مقدماتی و پیشرفته خیاطی مانند دوره شلوار دوزی، مردانه دوزی، زنانه دوزی و... را دیده باشد یا تحصیلات دانشگاهی داشته باشد، بلکه باید سرعت عمل بالا، دقت زیاد و نیروی جسمانی خوبی داشته باشد.

البته پس از گذشت زمان، یک وسط کار خیاطی با کسب تجربه می تواند، به شغل های دیگری مانند اتوکار، دستیار برشکار و دستیار چرخکار بپردازد و در حقیقت ارتقاء شغلی پیدا کند.

حقوق وسط کار خیاطی چقدر است

حقوق وسط کار خیاطی چقدر است؟

حال که متوجه شدید وسط کار خیاطی چه کسی است، باید در مورد حقوق یک وسط کار بدانید، تا در صورت علاقه و نیاز به این شغل مشغول شوید.

کارفرمایی که شما را به عنوان وسط کار خیاطی استخدام می کند، مطابق با قوانین اداره کار باید حقوق شما را پرداخت کند. ممکن است شما به صورت پاره وقت یا تمام وقت به این شغل مشغول باشید. شاید در تولیدی که شما استخدام می شوید وظیفه بسته بندی هم بر عهده وسط کار باشد که می تواند در میزان دریافتی شما تفاوت ایجاد کند. بنابراین اگر حقوق اداره کار را در نظر بگیریم، حداقل دریافتی یک وسط کار خیاطی 6,000,000 تومان و حداکثر آن 14,000,000 تومان است.

اگر هنوز ابهام یا سوالی در خصوص عنوان شغلی وسط کار خیاطی دارید می توانید با آموزشگاه خیاطی در جنت آباد در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را از متخصصین این صنعت دریافت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.newfabra.com/short/eGMXN
آیا این مطلب رو پسندیدی؟
ثبت نظر